Wat is veel / weinig snoepen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:33

Rijst-/maiswavel met jam ga ik ook eens proberen!


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41556
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:58

Kookaburra schreef:
Rijst-/maiswavel met jam ga ik ook eens proberen!

Doe er een laagje naturel zuivelspread onder, net een heel veel gezonder mon chou taartje :9.

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:10

_San87_ schreef:
Kookaburra schreef:
Rijst-/maiswavel met jam ga ik ook eens proberen!

Doe er een laagje naturel zuivelspread onder, net een heel veel gezonder mon chou taartje :9.

Oeh :):)

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:12

Kookaburra schreef:
Ik woon sinds kort op mijzelf, maar merk dat ik 's avonds lekkere trek hebben. Ik heb geen zin om elke avond chips, chocola of fruit te eten. Wat pakken jullie dan?

Op werk staat een grote schaal fruit, dus overdag eet ik sowieso fruit.


Hier wil ik wel op reageren!! <3

Meestal fruit. Door de week mag er van mezelf geen chips op tafel en teer ik op fruit, groente, of een cracker met kaas of komkommer.

Groente los, pak ik rustig een stuk komkommer. Voor de smaak soms met een plakje kaas.
Paprika vind ik ook lekker.
Wortel, geen probleem!

Collega kwam met geroosterde kikkererwten! Die waren enorm lekker, en na een klein handje had ik al genoeg.

Helaas heb ik ook wel eens zoete buien, maar is vaak te wijten aan een magnesium te kort. Dit gaat vaak gepaard met chocolade trek.

Ik wil ook nog wel eens mij eigen popcorn maken. Lekker met paprikapoeder, soms met een beetje suiker en kaneel.

Het snoepen hier, gebeurt vaak op het werk.
Meestal tegen half zes. Dan is er zo'n enorme aanwezige walvis, in mijn maag. :')

Dan pak ik een zuurtje om op te zuigen.

Wat mij wél helpt is.

"Begin de dag met hartig, dan heb je minder trek over de dag dan zoet."

Bij mij wél waar geweest.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:05

Geroosterde kikkererwten! Nog nooit van gehoord, maar even googlend klinkt het makkelijk :D

Dag met hartig beginnen voor een langere periode zal ik ook eens oppakken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 08:00

Pffff ik heb m'n eigen belangrijkste regel gebroken. Door de weeks niet snoepen. Gisteren lukte het mij niet. Dus op het werk ging er een lading drop en merci chocolade reepjes door. Toen dacht ik oké dan maar 1 off day want ik had ook geen zin om te koken dus had ik een kant en klaar maaltijd gekocht met 'n toetje, flesje fris en muizen en kikkers van fondant. Pffff niet handig. Maar dat is eigenlijk een beetje mijn eetpatroon. Merendeel heel gezond en dan zo nu en dan een dagje los. Ik kan echt niet zeggen ik neem 1 chocolaatje en voor de rest niks. Dan zou je elke dag heus wel wat mogen. Maar dat lukt mij echt niet. Die pak of zak gaat dan gewoon op. Schijnt heel bijzonder te zijn? Herkennen jullie dit?

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 08:19

AmoorM schreef:
Pffff ik heb m'n eigen belangrijkste regel gebroken. Door de weeks niet snoepen. Gisteren lukte het mij niet. Dus op het werk ging er een lading drop en merci chocolade reepjes door. Toen dacht ik oké dan maar 1 off day want ik had ook geen zin om te koken dus had ik een kant en klaar maaltijd gekocht met 'n toetje, flesje fris en muizen en kikkers van fondant. Pffff niet handig. Maar dat is eigenlijk een beetje mijn eetpatroon. Merendeel heel gezond en dan zo nu en dan een dagje los. Ik kan echt niet zeggen ik neem 1 chocolaatje en voor de rest niks. Dan zou je elke dag heus wel wat mogen. Maar dat lukt mij echt niet. Die pak of zak gaat dan gewoon op. Schijnt heel bijzonder te zijn? Herkennen jullie dit?


Maar af en toe losgaan en grootste deel van de tijd gezond doen is toch helemaal niet erg? Als je je er fijn bij voelt tenminste maar zo klinkt het absoluut niet.

En ja die bodemdrift is hier heel herkenbaar maar dan echt in extreme mate. Het gaat veel beter sinds ik me niet alle lekkers meer ontzeg en niet zo keihard meer ben naar mezelf. Dat hele proces van goed en fout eten, eetregels, jezelf dingen verbieden daar liep ik echt zo in vast dat ik in grote mate gecontroleerd werd door eten ipv andersom. Dus toen maar gewoon alles in huis gehaald, en ja dat ging eerst allemaal op maar op gegeven moment is het spannende eraf. Nu zijn die cravings bij lange na niet zo streng meer. In de basis mag ik altijd alles eten van mezelf en grappig genoeg wil ik het dan juist helemaal niet zo vaak meer.

Wat sommige mensen ook helpt is gewoon kleine verpakkingen in huis halen. Dus niet een grote zak chips maar zo’n megapack met allemaal kleine zakjes, of van die uitdeel zakjes snoep bijvoorbeeld. Dan kun je toch 1 verpakking helemaal opeten maar dan is het maar een kleintje. Of van een grote verpakking het in een schaaltje doen en de verpakking opbergen ipv met die hele zak op de bank gaan zitten. Zal niet voor iedereen werken maar soms een leuk psychologisch trucje.

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 08:32

Ik heb in mijn huurstudio het eten in plastic bakken. Het is een oud pand, dus ik wil geen muizen lokken. De bak met lekkers staat op een niet heel handige plek om te pakken.

Ik zorg er dus voor dat ik, voordat ik ga eten, een handje lekkers heb gepakt, de verpakking weer in de plastic bak doe en de plastic bak weer opberg. Dat helpt redelijk goed tegen bodemdrift bij mij :)

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:07

Ik zorg ervoor dat ik het pas in huis haal als ik er zin in heb, heb ik die drang na sluitingstijd dan heb ik gewoon pech of moet ik zelf wat bakken.
Heb een budget van €3,- per keer voor een 'eetbui' en voor gewoon lekkere trek haal ik bijvoorbeeld een zak chips wanneer ik daar zin in heb.
Maar ik kom van eetbuien van meer dan €20,- per keer waarbij ik gewoon alles kocht en opmaakte wat ik kon vinden aan lekkers. :o
Nu ik zorg dat ik het binnen de perken hou blijft mijn gewicht redelijk stabiel, ik val zelfs langzaam iets af. :+
Maar ik kan gewoon geen voorraad in huis hebben, wel kan ik inmiddels eetbuispul en lekkers verdelen over 2 avonden ipv het in één keer naar binnen te schuiven.
De truc met uitdeelzakjes heb ik ook een paar keer geprobeerd, dat gaat twee dagen goed en dan schuif ik alsnog alles in één sessie naar binnen. :=

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:12

Ik ben dol op chocolade en ijs!

Nu de Corona ons verplicht thuis te werken, zat ik op ten duur per dag op een halve pot B&J,
paar Oreo's, met de lepel in de chocopot en een paar pralines.

Euhm, tjah, 5.5 coronakilo's later ben ik afgezwakt naar 1 praline en 1 oreo koekje per dag O:)

De uitdeelzakjes werken hier gelukkig prima. Bvb. de speculoosjes met chocolade komen in 3 kleintjes in een zakje. Perféct. Chips eet ik niet tenzij het voorgeschoteld wordt.

Als we lekkers in huis hebben, legt mijn man het in de hoogste kast die we hebben. Ik durf namelijk niet op de ladder staan :+

Bij mij is de truc het te laten liggen tot de avond, zodat ik iets heb om naar uit te kijken én het smaakt dan dubbel zo lekker!

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:32

bigone schreef:
Heb het gewoon nooit in huis, snaaien is voor ons een stukje kaas.


Hier ook, maar ik ben geen zoetekauw.
Ik snoep wel eerder hartig, dus chips ofzo.

Vind chocola wel heel lekker maar koop het gewoon nooit.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Sneeuwvlok23

Berichten: 187
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:44

arabella2000 schreef:
Als ik me laat gaan eet ik gerust een zak snoep en een zak chips op een dag op. Vandaar nu een langdurige stop en complete afkick van suikers.

Voor mij is het beter helemaal te stoppen ipv elke dag een klein beetje te pakken. Mijn rem is dan echt zoek.


Vooral het laatste stukje herken ik mij enorm in, als ik eenmaal in een eetbui zit kan ik niet meer stoppen zeg maar. Als ik echt een vreetbui heb dan eet ik een pak roze koken, zak choco pepernoten en milka reep in één dag op. En dan soms meerdere dagen achter elkaar. Waar het vandaan komt geen idee, want ik eet gewoon normaal. Ben nu ook bezig met alle ongezonde suiker weer te bannen. In het verleden werkte dit heel goed en had ik geen behoefte meer aan snoepen, maar zodra ik weer één chocoladereep had gekocht was ik de rem weer kwijt -O- Beetje love-hate relatie met snoepen dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:06

_San87_ schreef:
Kookaburra schreef:
Rijst-/maiswavel met jam ga ik ook eens proberen!

Doe er een laagje naturel zuivelspread onder, net een heel veel gezonder mon chou taartje :9.



Dat ga ik proberen! Met zuivelspread!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:12

Memories schreef:
AmoorM schreef:
Pffff ik heb m'n eigen belangrijkste regel gebroken. Door de weeks niet snoepen. Gisteren lukte het mij niet. Dus op het werk ging er een lading drop en merci chocolade reepjes door. Toen dacht ik oké dan maar 1 off day want ik had ook geen zin om te koken dus had ik een kant en klaar maaltijd gekocht met 'n toetje, flesje fris en muizen en kikkers van fondant. Pffff niet handig. Maar dat is eigenlijk een beetje mijn eetpatroon. Merendeel heel gezond en dan zo nu en dan een dagje los. Ik kan echt niet zeggen ik neem 1 chocolaatje en voor de rest niks. Dan zou je elke dag heus wel wat mogen. Maar dat lukt mij echt niet. Die pak of zak gaat dan gewoon op. Schijnt heel bijzonder te zijn? Herkennen jullie dit?


Maar af en toe losgaan en grootste deel van de tijd gezond doen is toch helemaal niet erg? Als je je er fijn bij voelt tenminste maar zo klinkt het absoluut niet.

En ja die bodemdrift is hier heel herkenbaar maar dan echt in extreme mate. Het gaat veel beter sinds ik me niet alle lekkers meer ontzeg en niet zo keihard meer ben naar mezelf. Dat hele proces van goed en fout eten, eetregels, jezelf dingen verbieden daar liep ik echt zo in vast dat ik in grote mate gecontroleerd werd door eten ipv andersom. Dus toen maar gewoon alles in huis gehaald, en ja dat ging eerst allemaal op maar op gegeven moment is het spannende eraf. Nu zijn die cravings bij lange na niet zo streng meer. In de basis mag ik altijd alles eten van mezelf en grappig genoeg wil ik het dan juist helemaal niet zo vaak meer.

Wat sommige mensen ook helpt is gewoon kleine verpakkingen in huis halen. Dus niet een grote zak chips maar zo’n megapack met allemaal kleine zakjes, of van die uitdeel zakjes snoep bijvoorbeeld. Dan kun je toch 1 verpakking helemaal opeten maar dan is het maar een kleintje. Of van een grote verpakking het in een schaaltje doen en de verpakking opbergen ipv met die hele zak op de bank gaan zitten. Zal niet voor iedereen werken maar soms een leuk psychologisch trucje.



Ik vind het eigenlijk heel fijn werken. Ik hou dat beter vol dan 1 chocolaatje. De gezonde dagen voelen dan ook goed! Woensdag een off day gehad en gisteren een balans dag. Vandaag ook geen snoep etc. Wel een bakje kibbeling (:o) als avond eten. Vinden jullie dat ook snaaien?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers