Toetjestijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:14

Wij zijn 5 dagen op vakantie en het eerste waar ik naar kijk als we uit eten gaan is de dessert lijst Y)(^) Y)(^)

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:25

vroeger aten wij thuis altijd een toetje na het eten ( vla, yoghurt). Zelf haal ik het minimaal in huis. Het is een enkele keer dat ik een bak chocolade mousse koop maar dat heeft een andere reden :+ . Mijn moeder, broer en zus eten nog steeds na het warm eten een bakje yoghurt.
Als ik ga uiteten neem ik wel altijd een toetje, vaak in de vorm van cheesecake.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:37

Wij eten geen toetjes, allebei geen behoefte aan. Wel leuk om alle nostalgische verhalen hier te lezen! Van vroegeruit hadden we niet standaard een toetje, soms een hele periode een chocostick na het middageten, dan weer vla en dan weer niks. Ik hecht er zelf eigenlijk geen waarde aan en, mocht ik ooit kinderen krijgen, verwacht ik niet dat ik het dan wel zal opnemen in het avondeten.

Urona447
Berichten: 2796
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Toetjestijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:54

Vanuit huis uit wel altijd toetjes gegeten maar direct toen ik op mij zelf ging mee gestopt. Toetjes zitten vaak bomvol suiker en ik vind het geen toegevoegde waarde aan mijn maaltijd.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:57

Ik eet eigenlijk zelden een toetje, tenzij ik uit eten ben en er iets heel aantrekkelijks op de kaart staan. De kinderen vinden allebei een bakje vanilleyoghurt na het eten lekker, dat stamt nog een beetje uit de tijd dat ik het belangrijk vond dat ze genoeg zuivel binnen kregen :') Soms hebben ze mazzel en hebben we dubbelvla. En nu met de hitte is het vaak een ijsje.

huricane
Berichten: 789
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Toetjestijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:03

Bij ons was het vroeger eerst soep, dan aardappelen groenten vlees en dan een toetje, vanille pudding of chocola pudding, die zaten in van die flessen die de melkboer bracht. Ik vond dat nooit zo lekker, soms zaten er van die klonten in, dat was zo vies

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:06

En dan alles in hetzelfde bord.Eerst soep erin enz.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:12

Britta31 schreef:
En dan alles in hetzelfde bord.Eerst soep erin enz.

ja en een droge aardappel bewaren om je bord mee schoon te vegen voor de vla erin ging.
Soep deden wij nooit, mijn moeder hield niet van soep en ik dus nu ook niet.

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:15

Je kwam nog weleens een stuk verdwaalde aardappel tegen in de vla :(

huricane
Berichten: 789
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:35

Britta31 schreef:
En dan alles in hetzelfde bord.Eerst soep erin enz.


Jaa _O-

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:17

Wij hebben ook niet altijd toetjes in huis, en als we ze in huis hebben is het voor de kids.
Maar het wordt vaak 'vergeten' met boodschappen doen, en niemand bij ons thuis vind het erg.

Anoniem

Re: Toetjestijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:24

Toen ik nog thuis woonde, at ik weinig een toetje na de warme maaltijd.

Nu woon ik samen met een boerenzoon. En die standaard toetje na de tijd. Dus inmiddels ben ik dat ook gaan doen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:48

Britta31 schreef:
Je kwam nog weleens een stuk verdwaalde aardappel tegen in de vla :(


Oh horror. Bij onze buren deden ze dat ook. Ze hadden zelf een kippenopfokbedrijf (of hoe noem je dat?) en aten dus nogal vaak kip. Als hun kinderen dat niet snel genoeg naar binnen werkten dan mikten ze zo de vla over die stukken kip heen. Ik heb er soms nog nachtmerries van, zo vies vond ik dat.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:49

Ik ben ook opgegroeid met een toetje, maar dan eerder rond 20u voor televisie. Stukje fruit, chips of bakje pudding.
Nu neem ik gewoon iets als ik daar zin in heb. Ene avond dus wel een toetje, maar kan ik ook evengoed overslaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:16

Oscar schreef:
Britta31 schreef:
Je kwam nog weleens een stuk verdwaalde aardappel tegen in de vla :(


Oh horror. Bij onze buren deden ze dat ook. Ze hadden zelf een kippenopfokbedrijf (of hoe noem je dat?) en aten dus nogal vaak kip. Als hun kinderen dat niet snel genoeg naar binnen werkten dan mikten ze zo de vla over die stukken kip heen. Ik heb er soms nog nachtmerries van, zo vies vond ik dat.

:') gat-ver-damme!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:16

O bah toetje op hetzelfde bord als de warme maaltijd is echt goor. Net als dezelfde lepel gebruiken.

mirim

Berichten: 4405
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Toetjestijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 15:28

Ja dat zelfde bord , hahahaha
Alleen als we visite hadden niet. Dan hadden we drie gangen met drie verschillende borden.
Het bestek bleef wel hetzelfde . Het heeft lang geduurd voordat ik door had hoe dat in een restaurant werkte.... ik had het nooit geleerd := _O-

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:31

SusanH schreef:
O bah toetje op hetzelfde bord als de warme maaltijd is echt goor. Net als dezelfde lepel gebruiken.



Gatver...hier gelukkig altijd een apart schaaltje en lepel.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Toetjestijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:44

Daar hebben mijn man en zijn broer en zus ook nog een trauma van, van bij hun oma...aardig mens verder maar je kon maar beter je bord leeg eten want als de pap op tafel kwam ging die op je bord, ongeacht wat er nog op lag, en ze moesten net zo lang aan tafel blijven zitten tot het bord leeg was....

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Toetjestijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:49

Hier soms een toetje en dat is dan meestal vla, yoghurt of kwark. Maar meestal eet ik dit gewoon tussendoor en niet direct als toetje.
Verder houd ik wel van warm eten in de middag. Ik merk dat ik rond 14 uur warm kan eten en dan totaal geen honger meer heb de rest van de dag. Dan neem ik dus rond 19 uur nog dat bakje vla of yoghurt en dat was het. Ik eet dan veel minder op een dag dan als ik om 17 uur warm eet.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Toetjestijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:08

Oooh toetjes <3 Wij gaan vooral los op die kleine toetjes van de Jumbo. Cappuccinomousse bijvoorbeeld, hmmmm! Ze hebben zoveel keus, ik neem er altijd van allemaal 1 mee.

Moet wel eerlijk zeggen dat wij vaak één zo’n toetje delen, omdat ik een hele dan weer te machtig vind na het eten. Maar die paar zoete hapjes zijn hemels!

jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:09

Wij doen ook wel eens 'toetjesdag': geen gewoon avondeten maar alleen toetjes, van alles staat er dan op tafel en ieder neemt van welke hij lekker vindt.
Is nu met de warmte ook lekker... niet koken en koud eten .