Kipfilet in blik - waar te koop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3523
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:15

LindyH schreef:
Nou, Mootje krijgt voorlopig geen bevruchte eitjes van mij. Ze zit er vaker niet op dan wel.
Ze doet me denken aan een demente bejaarde met een pop, die denkt dat het een baby is. Op zichzelf heel lief en zorgzaam, maar je moet er toch niet aan denken dat het een echt kind is. :+


En daar ging de koffie :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:50

-O- nou denk ik aan mijn moeder meteen ;( die had op een gegeven moment ook een babypop die ze eten gaf, en een robotkat

Maar op zich net broeds is het normaal er nog niet continue op te zitten pas als zehet nest groot genoeg vinden blijven ze zitten met af en toe er af om te eten drinken poepen. Als het warmer is gaan ze er vaker af ook.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:01

LindyH schreef:
Ik liep net door de Jumbo, en het ligt er weer! Wel het nieuwe merk. Het is ook ideaal om te hamsteren natuurlijk.

Had ik dat geweten, dan had ik het anderhalve week geleden niet hoeven bestellen. Aan de andere kant, ik heb toen ook wat rijst en pasta mee besteld, en dat komt nu mooi uit.

Ook heb ik toen kwarteleitjes mee besteld in en de broedmachine gedaan. Van de 7 zijn er 3 bevrucht, dus over 9 dagen zijn er heuse kip-in-blik-kuikentjes! Als ze er zijn zal ik het hier neerzetten, want zonder dit topic waren ze er niet gekomen.
ik ben gaan teruglezen, hier begon het

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:10

Wat voor soort kwartels zijn dit ook alweer? Ik geloof dat ik het ergens in het topic heb gelezen, maar het zijn zo veel pagina's dat ik het niet terug kan vinden. Er zijn op mijn werk 2 chinese dwergkwartels binnen gebracht, die zijn zo verschrikkelijk schattig :D zijn die van jou ook van dat ras?

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:11

karuna schreef:
-O- nou denk ik aan mijn moeder meteen ;( die had op een gegeven moment ook een babypop die ze eten gaf, en een robotkat

Maar op zich net broeds is het normaal er nog niet continue op te zitten pas als zehet nest groot genoeg vinden blijven ze zitten met af en toe er af om te eten drinken poepen. Als het warmer is gaan ze er vaker af ook.


Sorry, het was niet de bedoeling om iemand verdrietig te maken. :(:) Maar je begrijpt hopelijk wel waar de associatie vandaan komt. Diepgeworteld (instinctief) gedrag kan met mensen en dieren aan de haal gaan.

Ja, het kan dat ze nog in het eier-verzamelstadium zit en nog niet echt aan broeden toe is. Het zou kunnen dat dat nog komt. Ik hou het in de gaten. Mocht ze in de loop van de dagen beter gaan broeden dan kan ik alsnog eitjes regelen. Maar voor nu lijkt het nergens op.


Lielle schreef:
LindyH schreef:
Ik liep net door de Jumbo, en het ligt er weer! Wel het nieuwe merk. Het is ook ideaal om te hamsteren natuurlijk.

Had ik dat geweten, dan had ik het anderhalve week geleden niet hoeven bestellen. Aan de andere kant, ik heb toen ook wat rijst en pasta mee besteld, en dat komt nu mooi uit.

Ook heb ik toen kwarteleitjes mee besteld in en de broedmachine gedaan. Van de 7 zijn er 3 bevrucht, dus over 9 dagen zijn er heuse kip-in-blik-kuikentjes! Als ze er zijn zal ik het hier neerzetten, want zonder dit topic waren ze er niet gekomen.
ik ben gaan teruglezen, hier begon het

Dat is alweer bijna een jaar geleden. Mootje is op 29 maart uitgekomen.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:23

Telpeva schreef:
Wat voor soort kwartels zijn dit ook alweer? Ik geloof dat ik het ergens in het topic heb gelezen, maar het zijn zo veel pagina's dat ik het niet terug kan vinden. Er zijn op mijn werk 2 chinese dwergkwartels binnen gebracht, die zijn zo verschrikkelijk schattig :D zijn die van jou ook van dat ras?

Die van mij zijn Japanse kwartels. Dat is de grootste onder de kwartels, en de Chinese is de kleinste. Dat zijn wel de twee meest gehouden rassen.

Chinese kwartels worden over het algemeen gehouden om leuke kleurtjes te fokken en als grondvogeltjes in een voliere. Houden voor het vlees of de eieren heeft geen zin omdat ze zo ieniemienie zijn. Maar wel heel schattig inderdaad. Ze schijnen wel wat zenuwachtiger te zijn.

Edit:
Afbeelding
V.l.n.r: Chinese Kwartel, Kip, Japanse kwartel groot, Japanse kwartel klein of misschien Europese kwartel.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 26-02-21 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:24

Snap ik. Maar het is ook bijna haar verjaardag en kort daarna sterfdag datum. |( en de op,ars voor een heel lange zwarte periode Dus tjsa dat schiet er meteen in -O-

Enige wat je kan doen is bevruchte eitjes neerleggen. Mocht ze gaan broeden mooi, anders heb je broedmachine toch? Eitjes kunnen wel even zonder wat warmte. :j

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:59

Lielle schreef:
Apple schreef:
Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt :-)

Het blijft spannend zo in kwartelland :D

goede tijden kwarteltijden?

Onderweg naar Mo-rgen :))

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:03

Whaha ik ga stuk van die foto van de eitjes, zo klein! Thanks voor de info :D!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Kipfilet in blik - waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:04

Borrelnootformaat, die eitjes :oo

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:27

Prrrr schreef:
Borrelnootformaat, die eitjes :oo

BorrelMootjes?

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:41

Hilli schreef:
Onderweg naar Mo-rgen :))

Lielle schreef:
BorrelMootjes?

:') _O-
Jullie zijn alweer goed op dreef.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:01

Ik heb wat nestmateriaal (zacht hooi) in het hok gelegd, vooral om te testen of Mootje echt serieus werk gaat maken van het broeden.

Ook krijgt ze elke dag het eitje dat Maya legt erbij. Dat zou ook gebeuren als ze zelf gewoon eitjes zou leggen. Ze heeft nu 3 eitjes. Dan zou ik eventueel, als ze toch serieus aan het broeden slaat, die kunnen vervangen door meerdere bevruchte eitjes.

Aan mij zal het niet liggen. :o
Verder zou ik nog de twee andere dames in een ander hok kunnen zetten, zodat Mootje meer rust heeft. Maar dat wil ik eigenlijk niet, want ik was net zo blij dat ik ze allemaal in een hok had. Dus ze moet echt wel serieuze aanstalten maken voor ik dat doe.

Maar voorlopig bakt ze er nog niks van. :D

thequeensmum
Berichten: 3523
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Kipfilet in blik - waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:45

Misschien houdt ze niet van gebakken eieren

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:44

Broed-update: Gister heeft ze het derde eitje uit het 'nestje' gegooid, dus dat heb ik toen maar weggehaald. Vanochtend was ook het tweede eitje eruit gegooid. Ze is dan wel geen Chinese kwartel maar ze lijkt toch de één-kind-politiek te hebben geadopteerd. :+

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Kipfilet in blik - waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:50

:))

Maar ze laat Maya nog steeds met rust?

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:03

Prrrr schreef:
Maar ze laat Maya nog steeds met rust?

Dat wisselde erg.

Op dit moment lijkt ze echt klaar met het broeden, voor zover je het ooit echt broeden kon noemen. Het werd al elke dag minder, maar nu heeft ze ook het laatste eitje uit het nestje gegooid. Ik heb het weggehaald en daar lijkt ze oké mee te zijn. Nu kijken of ze niet weer een nieuw eitje gaat stelen.

En dan zou het wel fijn zijn als ze ook weer gaat leggen. Pasen komt eraan en dan kan ik vrienden en familie altijd erg blij maken met de eitjes.

Had ik deze foto eigenlijk al eens gedeeld hier? Het is mijn neefje van 4 met zijn échte dino-eitjes. :D

Afbeelding

Mama-dino op haar nest:
Afbeelding

Die mama-dino kan trouwens ook behoorlijk agressief zijn als iemand haar baby's probeert te stelen. :+

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:31

Briljant _O-

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Kipfilet in blik - waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:26

:D

Mama Dino op haar nest := :))

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kipfilet in blik - waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:03

De wendingen hier blijven onvoorstelbaar :D

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Kipfilet in blik - waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:37

Whaha oh prachtig!

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 19:13

Oh trouwens, dit is het neefje dat Oscar wel bekend is. ;)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 23:20

Neefje Oscar <3

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 23:44

In het kader van de soap Onderweg naar MOrgen, ook het minder leuke nieuws; superoma is overleden. Maar ze was dan ook wel super oud: 3,5 jaar. Haar 3 zussen zijn niet ouder dan 2,5 jaar geworden. Ik heb haar gekregen met Kerst en ze is dus overleden met Pasen. Zou er een goddelijke kracht achter zitten?

Toen ze al dood was ging Mootje heel lief bij haar zitten, wat ze toen ze nog leefde nooit deed. Apart is dat toch...

De foto's zijn niet eng, maar voor de zekerheid toch maar even in een spoiler.

Mootje checkt superoma. (zonder flits)
Spoiler:
Afbeelding


Mootje probeert superoma warm te houden. (met flits)
Onbegonnen werk natuurlijk, alleen al omdat superoma bijna twee keer zo groot was als Mootje, en bovendien overleden.
Spoiler:
Afbeelding



Mootje legt ondertussen nog steeds niet, maar laat wel een ei-alarm horen als Maya een eitje heeft gelegd. Ze is echt niet helemaal goed hoor... 8)7
Laatst bijgewerkt door LindyH op 05-04-21 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Kipfilet in blik - waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 23:56

Och... klein klutskopje... <3