Bijzondere restaurants.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:13


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:16

Wij gaan overigens volgende week naar Coulisse

https://coulisse-amsterdam.nl/

Mensen die dit restaurant runnen hebben gewerkt bij Oud-Sluis, The Jane en Noma.

Iemand al ervaring met dit restaurant?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:20


Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:28

Recensie is van 2017. Weet niet of jij eerder of later dan in 2017 daar hebt gegeten?
Je snapt ook niet dat zo'n restaurant 3 sterren heeft en dan zó afgaat...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:57

Ibbel schreef:
Recensie is van 2017. Weet niet of jij eerder of later dan in 2017 daar hebt gegeten?
Je snapt ook niet dat zo'n restaurant 3 sterren heeft en dan zó afgaat...


Nee ze hadden toen 2 sterren. Ik denk dat het zo’n 7 a 8 jaar geleden is. Misschien nog wat langer. De kinderen waren te klein om mee te gaan op citytrip
En het was echt goed toen hoor.

Nee dat snap je echt niet dat zo’n tent zo afgaat.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:15

Wow. Dat je in 2017 in Parijs nog drie sterren kon eten voor 600 euro. Dat betaal je nu in Gent vlot voor 2 sterren :(

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:18

De dag dat ik ooit bereid ben 600 euro te betalen voor eten mag je me opsluiten in een gekkenhuis :))

Anoniem

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:24

Staat genoteerd :+

Misschien was de inspiratie gewoon op bij de dessertclub? Wij zijn niet bij de allerlaatste herfst editie geweest, maar echt net ervoor. De eerste in de tent was ook tof en met kerst de thuis bezorgd ook. Maar ik kan me voorstellen dat je na tijdje ook niet meer weet hoe je met toetjes een heel menu in elkaar moet flansen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:16

Wij zijn gisteravond uit eten geweest in Aalst. Waren met aperitief, flesje witte wijn en elk voorgerecht, hoofdgerecht, dessert en thee ook bijna €200 kwijt.
Maar het was wél de moeite waard, hebben echt fijn gegeten.

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:23

Wij hebben met onze trouwdag bij Ledeboer in Almelo gegeten. Was ook errug lekker, niet goedkoop, maar yum-mie. 5 gangen en mijn man had het bijpassende wijnarrangement. Ik moest helaas boppen. Voor een volgende keer fixen we wel een taxi, want ik wil ook :o

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:14


Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:30

"The restaurant, or, as I now call it, the scene of the crime" _O- :+

Foaly

Berichten: 4837
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:31


x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:09

Ik weet niet of het volgende restaurant bijzonder genoeg is....

Maar strandclub Zee op de brouwersdam/Ouddorp vind ik een hele leuke tent! Staat namelijk volledig op palen in de zee en met eb en vloed een leuk gezicht!! Dessert Zeezooi is heerlijk <3

https://instagram.com/strandclub_zee?ut ... =copy_link

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:02

Ok ik heb eerder hier al verteld dat ik 17december gereserveerd heb bij Siilly Fox in Veghel, echter vrees ik dat de lockdown verlengd gaat worden en een lunch kan niet ivm werk. Heeft iemand leuke ideeën qua restaurants + nachtje weg? Mag Amsterdam, Rotterdam, Den Haag zijn.. of juist andere kant van NL. Of België. Maakt niet zoveel uit dus :')

Ik kom zelf niet verder dan the harbour club ofzo maar daar komen we regelmatig…

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:28

Kom gezellig naar Harderwijk!
Heeft 2 restaurants met Michelin sterren en verder ook nog ontelbare restaurants. Daarnaast hebben we een leuke boulevard, strandje en de Veluwe op korte afstand. Ook veel leuke boetiekjes in het centrum.
Ik woon hier pas een paar maanden. Maar ik vermaak me prima. :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:32

Sure_lee schreef:
Kom gezellig naar Harderwijk!
Heeft 2 restaurants met Michelin sterren en verder ook nog ontelbare restaurants. Daarnaast hebben we een leuke boulevard, strandje en de Veluwe op korte afstand. Ook veel leuke boetiekjes in het centrum.
Ik woon hier pas een paar maanden. Maar ik vermaak me prima. :D



Het nonnetje en dan het signatuurmenu! 1 van mijn beste ervaringen ooit.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:47

Nonnetje vonden wij ook erg goed.

Anders is De Groene Lantaarn in Staphorst mss een optie met overnachting bij BB Aan het Reestdal (max. 2 personenen), hebben wij afgelopen week gedaan (en niet voor het eerst). Echt een aanrader, zowel restaurant als B&B. Ook haal en brengservice *D .

Wij gingen half 4 aan tafel en om 8 uur terug BB met een kaasplank to go :D. En dat na 7 gangen O:) .

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 22:42

Ziolette schreef:
Nonnetje vonden wij ook erg goed.

Anders is De Groene Lantaarn in Staphorst mss een optie met overnachting bij BB Aan het Reestdal (max. 2 personenen), hebben wij afgelopen week gedaan (en niet voor het eerst). Echt een aanrader, zowel restaurant als B&B. Ook haal en brengservice *D .

Wij gingen half 4 aan tafel en om 8 uur terug BB met een kaasplank to go :D. En dat na 7 gangen O:) .


Ff opgezocht! Ziet er top uit! Bieden zij ook een wijnarrangement? En enig idee wat dat kost?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 23:30

Klinkt lekker :)

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 00:13

DearDarling schreef:
Ff opgezocht! Ziet er top uit! Bieden zij ook een wijnarrangement? En enig idee wat dat kost?


Ja, ze hebben ook wijnarrangementen. En ook een "halve glazen"-arrangement. Dat hebben wij gedaan ivm de vele gangen (+aperitief) en dan bij een enkel gerecht vol glas gevraagd.

Ik weet niet niet precies wat we kwijt waren ad wijn deze keer (kan de bon zo niet vinden zo snel). Ik dacht 50 euro per persoon.

annikavolder

Berichten: 753
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:52

Sure_lee schreef:
Kom gezellig naar Harderwijk!
Heeft 2 restaurants met Michelin sterren en verder ook nog ontelbare restaurants. Daarnaast hebben we een leuke boulevard, strandje en de Veluwe op korte afstand. Ook veel leuke boetiekjes in het centrum.
Ik woon hier pas een paar maanden. Maar ik vermaak me prima. :D


De basiliek is een van mijn favorieten! maar ook t Nonnetje is heerlijk en Rattatouille ook ( allemaal vlak bijelkaar!)

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:57

Isabonny schreef:
Als ik verrassend uiteten wil, dan ga ik graag naar Le Courage in Maastricht. https://lecourage.nl/home

Le Courage is een gezellig restaurant van een gastvrije Engelsman, Nigel. Elke morgen gaat hij naar de markt en zoekt daar mooie verse ingrediënten voor het avondeten.
Ze hebben geen kaart, dus je kunt niet kiezen van een kaart wat je wil eten, iedereen krijgt gewoon hetzelfde. Je kiest alleen van te voren uit hoe veel gangen je wil hebben. En je geeft door wat je echt niet lust of niet mag/wil eten.
Het zijn echt verfijnde gerechten, dus geen grote lappen vlees ,maar allemaal kleinere gerechten. Menu veranderd dus naar gelang wat de kok heeft kunnen inkopen. Het gaat van zeeschelpen met een of ander schuimig mousje erbij tot wild met bijpassende groenten/saus. Dessert is zoet of kaas en dan is het ook een verrassing wat je krijgt voorgeschoteld.

Ik vind het in elk geval erg leuk om zo eens verwend te worden met nieuwe smaakjes. En vooral met een bijpassend wijnarrangement erbij. De wijnen (bij elk gerecht een ander wijntje) halen de gerechten echt op. Een portje bij de kaas....hmmmmm, heerlijk.

Le Courage ligt in de Rechtstraat, één van de oudste straten van Wyck-Maastricht en een synoniem voor eten, cultuur en gezelligheid.


Nog bedankt voor de tip, ik heb hier een tijdje geleden gegeten en was inderdaad heel lekker en sfeervol!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:59


lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 00:55

Choux in Amsterdam was ik laatst en vond het niet zo, kwam vooral door de wijnen eigenlijk. Kon eraan liggen dat ze natuurwijn schenken en ze het spannend proberen te maken maar zie mezelf niet teruggaan, de visgang en het toetje waren wel heel goed.