Bijzondere restaurants.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annikavolder

Berichten: 753
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:55

Ik was laatst weer eens bij Soigne in Bussum. Blijft een van mijn favorieten! klein, knus, gezellig, geweldig lieve mensen in de bediening/gastheer en heerlijk eten.

Die in Maastricht ga ik onthouden! ben in de kerstvakantie paar dagen daar in de buurt!

DWitzel

Berichten: 372
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 16:07

fohadie schreef:
Weer een schop!

Jullie al bekend met De Maaltuin? Ze waren onlangs op paleis Soestdijk en gaan binnenkort jaar Muiderslot en een tuin in Rotterdam. Ik heb kaartjes voor het Muiderslot in januari!

https://www.demaaltuin.nl/


Ik ben laatst met een vriendin geweest bij Soestdijk, gerechten met een thema en verhaal echt een aanrader! Denk dat ik ook ga boeken voor Muiderslot maar dan met mijn man. Prijs is inclusief drank (bij alle gerechten een bijpassende wijn) , ik moet zeggen dat er erg ruim geschonken werd en dat er best veel mensen met een behoorlijke borrel op in de auto stapten. Zelf na 2 wijntjes over gestapt op alcohol vrij, de alcohol vrije cocktail waren ook keurig voor elkaar!

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 16:13

Klinkt goed! Behalve dat mensen met alcohol op achter het stuur gaan.. Ik was ook al aan het kijken voor een overnachting in de buurt, maar helaas lijkt alles al vol die dag datbik nasr Muiderslot ga. Misschien een evenement in hetzelfde weekend? Maar als het goed is halen we de laatste trein makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 17:09

Vind dat soort lui altijd zo kansloos.. regel gewoon wie de bob is, zo ingewikkeld is dat toch niet. En wil je dat niet, dan regel je een overnachting, taxi of pak je de trein en een ov fiets.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 17:12

Annem84 schreef:
https://www.sillyfox.nl/locatie

Sillyfox in Veghel is ook leuk als je van industrieel houdt? Het is helemaal bovenin een oude fabriek gevestigd. In ze zomer zit je op het dakterras en kun je mega ver kijken. Binnen zie je alle oude industriële details nog.
Ze staan vermeld in de michelin gids!



Ik heb hier 17 december gereserveerd als verrassing voor de verjaardag van m’n vriend, ben heel benieuwd! Hoop dat het door kan gaan, en dat ze dan dus weer tot 00.00u open zijn ofzo.. heb om 19u gereserveerd geloof ik.

Overigens net aangemeld voor de wachtlijst bij Brut172 voor juni 2022, dan zijn we 3 jaar samen. Hopelijk cancelen mensen hun reservering dus. Hoor er hele goede verhalen over!!

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 18:33

idinn schreef:
Vind dat soort lui altijd zo kansloos.. regel gewoon wie de bob is, zo ingewikkeld is dat toch niet. En wil je dat niet, dan regel je een overnachting, taxi of pak je de trein en een ov fiets.



Gelukkig heb ik dat probleem nooit. Wij hebben niet eens een rijbewijs. Wel eens met jou.

En ik zie hier weer leuke dingen voorbij komen die ik nog niet ken. Fijn dat het topic weer even leeft!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 19:31

Zal ik een lijst maken met de verschillende bijzondere restaurants per provincie en deze dan in de OP delen? Merk zelf dat ik een beetje het overzicht kwijt ben :+

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:34

Muiz schreef:
Zal ik een lijst maken met de verschillende bijzondere restaurants per provincie en deze dan in de OP delen? Merk zelf dat ik een beetje het overzicht kwijt ben :+


Please and thank you!

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:37

Muiz schreef:
Zal ik een lijst maken met de verschillende bijzondere restaurants per provincie en deze dan in de OP delen? Merk zelf dat ik een beetje het overzicht kwijt ben :+

Daar zat ik ook aan te denken, want zo onthoud ik het ook niet meer haha.. En de restaurants in Groningen bijv kunnen me gestolen worden :D

Weet niet of deze er al op stond:

De Merlijn in Oosterhout Noord-Brabant: Soort tapas in hele gave setting, vriendelijke snelle bediening en kwaliteit!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 20:02

Le Bon Vivant in Maastricht. Zeer goed eten met bijpassende wijn in een oude gewelfkelder.

Amber_anne

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 20:17

Muiz schreef:
Zal ik een lijst maken met de verschillende bijzondere restaurants per provincie en deze dan in de OP delen? Merk zelf dat ik een beetje het overzicht kwijt ben :+


Dat zou wel super fijn zijn

Misschien is het ook interessant om er iets bij te vermelden. Sommige restaurants zijn bijvoorbeeld vegetarisch. Of een sterren restaurant. Ik snap wel dat dat veel werk is, dus het is maar een idee :+

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 20:29

Ja dat was wel een beetje het idee. Om er in ieder geval bij te zetten wat ze bijzonder maakt en een linkje naar de site oid.

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:28

Ja goed idee. Leuk als je dat doet.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:38

Als ik verrassend uiteten wil, dan ga ik graag naar Le Courage in Maastricht. https://lecourage.nl/home

Le Courage is een gezellig restaurant van een gastvrije Engelsman, Nigel. Elke morgen gaat hij naar de markt en zoekt daar mooie verse ingrediënten voor het avondeten.
Ze hebben geen kaart, dus je kunt niet kiezen van een kaart wat je wil eten, iedereen krijgt gewoon hetzelfde. Je kiest alleen van te voren uit hoe veel gangen je wil hebben. En je geeft door wat je echt niet lust of niet mag/wil eten.
Het zijn echt verfijnde gerechten, dus geen grote lappen vlees ,maar allemaal kleinere gerechten. Menu veranderd dus naar gelang wat de kok heeft kunnen inkopen. Het gaat van zeeschelpen met een of ander schuimig mousje erbij tot wild met bijpassende groenten/saus. Dessert is zoet of kaas en dan is het ook een verrassing wat je krijgt voorgeschoteld.

Ik vind het in elk geval erg leuk om zo eens verwend te worden met nieuwe smaakjes. En vooral met een bijpassend wijnarrangement erbij. De wijnen (bij elk gerecht een ander wijntje) halen de gerechten echt op. Een portje bij de kaas....hmmmmm, heerlijk.

Le Courage ligt in de Rechtstraat, één van de oudste straten van Wyck-Maastricht en een synoniem voor eten, cultuur en gezelligheid.

tienus63

Berichten: 12057
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:45

Italiaans restaurant L’Andreas in Zwolle hanteert ook dit concept.
Authentiek Italiaans eten. Geen pizza’s en geen kaart.
Hele fijne wijn-spijs combinaties.
Enige nadeel, je moet maanden van te voren reserveren. Zeker als je in het weekend wilt.

Bijzondere inrichting, alles is zwart. Tot en met de wc-pot en het toiletpapier.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:01

De dessertclub Apeldoorn is in elk geval een dikke afrader. Maar mocht je wel willen gaan:Neem extra geld mee want drinken kost vanaf 12 euro, eet goed van tevoren en kleed je warm aan.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:19

Ania schreef:
De dessertclub Apeldoorn is in elk geval een dikke afrader. Maar mocht je wel willen gaan:Neem extra geld mee want drinken kost vanaf 12 euro, eet goed van tevoren en kleed je warm aan.



Wat jammer om te lezen. Ik hoor juist goeie reacties. Ik wilde er vorig jaar heen, maar toen kon ik net meer reserveren. Maar het zit dus nog steeds in Apeldoorn? Ik dacht dat het incl drank was?

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:22

DearDarling schreef:
Annem84 schreef:
https://www.sillyfox.nl/locatie

Sillyfox in Veghel is ook leuk als je van industrieel houdt? Het is helemaal bovenin een oude fabriek gevestigd. In ze zomer zit je op het dakterras en kun je mega ver kijken. Binnen zie je alle oude industriële details nog.
Ze staan vermeld in de michelin gids!



Ik heb hier 17 december gereserveerd als verrassing voor de verjaardag van m’n vriend, ben heel benieuwd! Hoop dat het door kan gaan, en dat ze dan dus weer tot 00.00u open zijn ofzo.. heb om 19u gereserveerd geloof ik.

Overigens net aangemeld voor de wachtlijst bij Brut172 voor juni 2022, dan zijn we 3 jaar samen. Hopelijk cancelen mensen hun reservering dus. Hoor er hele goede verhalen over!!


Ik las juist een hele negatieve recensie in de Volkskrant over Brut :=

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:34

Oef, bruut...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:10

Ania schreef:
De dessertclub Apeldoorn is in elk geval een dikke afrader. Maar mocht je wel willen gaan:Neem extra geld mee want drinken kost vanaf 12 euro, eet goed van tevoren en kleed je warm aan.

Die ervaring deel ik absoluut niet. Ik heb vorige keer echt het lekkers van bij de koffie erin moeten stampen. Zat prop en propvol. Sowieso gaan we bij zulke restaurants voor bijpassende wijn/cocktails. Ja het kost wat, maar dan heb je in mijn ogen ook zeker wat unieks. Je bent er ook niet binnen 2 uur weer weg.

Wel jammer dat het koud was, daar hadden wij afgelopen keren geen last van.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:20

Oei, das niet best, die recentie..

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:40


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:49

Schuur_ schreef:
Even dit topic ophalen nu uit eten weer mag!

Toen ik in februari 2020 naar Antwerpen ging voor een citytrip heb ik uit dit topic een heel waardevolle tip gehaald voor een lekker en bijzonder restaurant dat ik anders niet had gevonden.

Nu ga ik in november naar Gent! De zoekfunctie gebruikt maar er zijn precies nog geen tips gegeven? Dus heeft iemand een leuk, bijzonder en lekker restaurant tip in Gent? Budget maakt niet zo heel erg uit>

Alvast bedankt!



Café Theatre zit in Gent en was voor ons een hele fijne ervaring. Zit aan de Schouwburgstraat. Niet goedkoop, wel lekker. Als vrouw kreeg ik een kaart zonder prijzen 8-)
Maar anders moet je bokker poes even contacteren. Zij is van Gent en ik weet dat zij heel graag lekker uit eten gaat. Zij zal veel meer leuke locaties kennen. Zelf woon ik op een goeie 20min van Gent, en ik ken weer meer locaties/adresjes richting Aalst en Brussel. Zowel met ster als zonder.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:58

Schuur_ schreef:
Even dit topic ophalen nu uit eten weer mag!

Toen ik in februari 2020 naar Antwerpen ging voor een citytrip heb ik uit dit topic een heel waardevolle tip gehaald voor een lekker en bijzonder restaurant dat ik anders niet had gevonden.

Nu ga ik in november naar Gent! De zoekfunctie gebruikt maar er zijn precies nog geen tips gegeven? Dus heeft iemand een leuk, bijzonder en lekker restaurant tip in Gent? Budget maakt niet zo heel erg uit>

Alvast bedankt!


Ben je al geweest? Wat zoek je?

Au boeuf qui rit is heel speciaal haha.

Als je gewoon lekker zoekt: roots, Karel de stoute, oak, publiek, Vrijmoed.

In boca Lupo is ook heel schattig.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:12