Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:06

Ik ben partner bij een duits bedrijf en zij hebben ook shakes. Ik heb ze net besteld en ga eens proberen hoe mij dat bevalt! Als je wilt hou ik je op de hoogte! :)

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:22

Ik maak zelf eens per week groene smoothies klaar. Ik heb 7 0.5L flessen vers sap van de AH afgewassen en voor de het restje gebruik ik gewoon een groot (0.5L) glas.

Ik verdeel over 7 bakjes (mijn blender vind het minder grappig als ik het in 2x probeer klaar te maken, en nu is het mengen snel), alles is diepvries indien niet benoemd:
- 450g rode kool
- 450g spinazie
- 450g boerenkool
- 100g wortel (vers)
- 250g ananas
- 250g aardbei
- 250g bosbes
- 250g perzik
- 400g appel (vers)

Dit past afhankelijk van hoe dik je hem maakt net wel net niet in 7 0.5L-flessen. Supergezond en best heel smakelijk. En je hebt direct je portie groente en fruit voor die dag gehad.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 16:28

ik ga een dezer weken eens je recept uitproberen, maar ik heb stiekem vraagtekens bij het combineren van fruit en groente in een iets :D (maargoed, ik eet ook geen aardappelen en appelmoes samen in 1 hap.)
zijn alle groenten dan rauw als je het erin doet? (nouja, uit diepvries, maar niet meer gekookt ofzo?)

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:49

Alles is inderdaad rauw.

SjakieXX
Berichten: 689
Geregistreerd: 30-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:20

Mizora schreef:
Ik maak zelf eens per week groene smoothies klaar. Ik heb 7 0.5L flessen vers sap van de AH afgewassen en voor de het restje gebruik ik gewoon een groot (0.5L) glas.

Ik verdeel over 7 bakjes (mijn blender vind het minder grappig als ik het in 2x probeer klaar te maken, en nu is het mengen snel), alles is diepvries indien niet benoemd:
- 450g rode kool
- 450g spinazie
- 450g boerenkool
- 100g wortel (vers)
- 250g ananas
- 250g aardbei
- 250g bosbes
- 250g perzik
- 400g appel (vers)

Dit past afhankelijk van hoe dik je hem maakt net wel net niet in 7 0.5L-flessen. Supergezond en best heel smakelijk. En je hebt direct je portie groente en fruit voor die dag gehad.


Weet je toevallig ook hoeveel kcal één smoothie bevat? Anders ga ik zelf één dezer dagen dat even bekijken.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:28

Op een groente en fruit smoothie ga ik nog geen uur redden.
Moet zeker een buts eiwitten erbij hebben.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:10

Maar dat is natuurlijk wel goed en makkelijk op te lossen door er een eiwitbron of eiwitpoeder doorheen te doen. Ik maakte mijn ontbijtsmoothies vroeger met geblend havermout er doorheen. Is niet zoveel eiwit volgens mij, maar geeft wel meer energie dan alleen groenten/fruit.

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:28

SjakieXX schreef:
Mizora schreef:
Ik maak zelf eens per week groene smoothies klaar. Ik heb 7 0.5L flessen vers sap van de AH afgewassen en voor de het restje gebruik ik gewoon een groot (0.5L) glas.

Ik verdeel over 7 bakjes (mijn blender vind het minder grappig als ik het in 2x probeer klaar te maken, en nu is het mengen snel), alles is diepvries indien niet benoemd:
- 450g rode kool
- 450g spinazie
- 450g boerenkool
- 100g wortel (vers)
- 250g ananas
- 250g aardbei
- 250g bosbes
- 250g perzik
- 400g appel (vers)

Dit past afhankelijk van hoe dik je hem maakt net wel net niet in 7 0.5L-flessen. Supergezond en best heel smakelijk. En je hebt direct je portie groente en fruit voor die dag gehad.


Weet je toevallig ook hoeveel kcal één smoothie bevat? Anders ga ik zelf één dezer dagen dat even bekijken.


Ik heb het even in MFP gegooid en bij elkaar is het 1.100 kcal. Dus zo'n 150kcal per shake. Bij behoefte aan eiwit is het toevoegen van eiwitpoeder inderdaad het gemakkelijkste. Ik zou dan echter wel teruggaan naar 150g groente en 150g fruit per flesje, of grotere flesjes regelen, want anders is het redelijk standvastig waar het blijft in plaats van dat je het kan drinken.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:38

NikkiDeKerf schreef:
Maar dat is natuurlijk wel goed en makkelijk op te lossen door er een eiwitbron of eiwitpoeder doorheen te doen. Ik maakte mijn ontbijtsmoothies vroeger met geblend havermout er doorheen. Is niet zoveel eiwit volgens mij, maar geeft wel meer energie dan alleen groenten/fruit.


Klopt.
Ik had altijd Jimmy joy. Tot ze de samenstelling veranderde en nu zit er te weinig eiwit in.
Nu heb ik protein breakfast van Body&fit.
Minder lekker. Maar voor mij betere verhouding.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:03

Bij de ah hebben ze in de diepvries in doosjes voor smoothies wat je zo de blender in kunt gooien

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:44

Citaat:
Klopt.
Ik had altijd Jimmy joy. Tot ze de samenstelling veranderde en nu zit er te weinig eiwit in.
Nu heb ik protein breakfast van Body&fit.
Minder lekker. Maar voor mij betere verhouding.


Ze hebben nu sinds heel kort nieuwe zakken met meer eiwit. De grote verpakkingen. Ik wil die zelf ook gaan proberen :)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:08

NikkiDeKerf schreef:
Citaat:
Klopt.
Ik had altijd Jimmy joy. Tot ze de samenstelling veranderde en nu zit er te weinig eiwit in.
Nu heb ik protein breakfast van Body&fit.
Minder lekker. Maar voor mij betere verhouding.


Ze hebben nu sinds heel kort nieuwe zakken met meer eiwit. De grote verpakkingen. Ik wil die zelf ook gaan proberen :)


Ja ik kon de sport nemen.
Maar die was weer n stuk duurder.
Dus iets anders gezocht.
Wel jammer.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:55

Gypsy schreef:
Ik vul zelf begin vd week zakjes met verse groente en fruit. Dat vries ik in. Avond vt voren gaat dit s'avonds met wat groene thee de blender in. Dan in mijn smoothiebeker in de koelkast, kan ik het de volgende ochtend zo meepakken. Kun je zoiets niet doen? Een milkshake kun je ook prima avond vt voren klaarzetten.


Heb je een recept? Met groene thee klinkt namelijk erg lekker!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:10

Tiggs schreef:
Gypsy schreef:
Ik vul zelf begin vd week zakjes met verse groente en fruit. Dat vries ik in. Avond vt voren gaat dit s'avonds met wat groene thee de blender in. Dan in mijn smoothiebeker in de koelkast, kan ik het de volgende ochtend zo meepakken. Kun je zoiets niet doen? Een milkshake kun je ook prima avond vt voren klaarzetten.


Heb je een recept? Met groene thee klinkt namelijk erg lekker!


Nou iedereen vind t vies behalve ik. :')

Ong 186 gram verse spinazie
Ong 120 gr verse boerenkool
10 tot 25 gr verse gember
125 gram cranberry's uit het vriesvak ( jumbo)
1 avocado
2 sinaasappels
En dan nog 0.75 liter groene thee, daar maak ik t drinkbaar door, ik vul mn blender tot ong 1500 ml.

Dan zit je op 500 kilocalorieën en ik ben daar sowieso tot en met mn middageten zoet mee. :P

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 00:00

Wat een goed topic dit.

Ik ben echt van het makkelijk.
Pizza'tje hier, patatje daar. Eventjes Chinees halen. Ik kom gewoon groente te kort.

Nu heb ik vorige week kant en klare groente/fruit smoothies gehaald maar zag dat daar suiker was toegevoegd.

Toch maar eens aan de slag met die blender.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:18

Needje schreef:
Ja ik kon de sport nemen.
Maar die was weer n stuk duurder.
Dus iets anders gezocht.
Wel jammer.


Dat is de Active, ze hebben nu dus weer een nieuwe. Die zijn geloof ik 1,16 per maaltijd..

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:35

favo blend receptjes (maak ik wel 's morgens - maar als je het al klaarzet in de blender 's avonds hoef je alleen nog maar op het start knopje te drukken)

200gr Mango (diepvries)
1 banaan
Handje spinazie (vers)
Water

200gr ananas (diepvries)
100gr framboos (diepvries)
Handje spinazie (vers)
Water

op mijn cheat day:

2 bevroren bananen
1 el cacaopoeder
1 tl amandelpasta
rijstmelk (of andere melkvervanger)
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... amsmoothie

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 11:10

Komen leuke receptjes voor!

Door drukte helaas nog niet erg ver geraakt, maar die ontbijtshakes van de AH zijn wel lekker en handig.
Voorlopig heb ik drinkyoghurt meegehad, ik vul mijn shaker en doe er een eetlepel havermout door, dat is ook wel nog lekker en vult nog redelijk.
Zodra ik eens tijd heb om te gaan preppen ga ik aan de slag met receptjes en tips van hier :D.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:22

Hier is banaan met melk, cacaopoeder en havermout in de blender ook erg favoriet. Eventueel aangevuld met eiwitpoeder.