Bij Bokkers aan de ontbijt tafel.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Bij Bokkers aan de ontbijt tafel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:06

Hoi!

Omdat iedereen tegenwoordig wel weer dat ontbijten super gezond is, vraag ik mij af hoe jullie ontbijten?

Wat zijn jullie gewoontes? Dek je de tafel gezellig met een kan thee en broodjes? Of eet je bij de tv? Of snel onderweg? Hoeveel tijd steken jullie erin? Maak je ook wel eens shake of bak je wel eens iets?

Wat eten jullie als ontbijt? Wat drinken jullie erbij? Ontbijten jullie altijd gezond of ook wel eens niet?

Zelf probeer ik altijd goed te ontbijten. Daarbij dek ik snel de tafel. Tafel laken, bordje, messen, 2 plakjes brood met verschillend beleg, kopje melk en kan thee. Of ik eet een schaal yoghurt of kwark met fruit. In het weekend vaak wat uitgebreider dan door de weeks. :=


Deze vragen houden mij deze ochtend bezig! :D

Dus, brand los!


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:08

9/10 keer ontbijt ik op werk :+ en anders aan de keukentafel, dan smeren/maken we het in de keuken en dan gaat het bord mee aan tafel. Heeel soms op de bank.

En we wisselen af met brood, rijst/maiswafels, brinta/havermout, kwark en soms neem ik een shake :j

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:09

Ontbijt altijd aan een gedekte tafel. Doordeweeks is dat de enige maaltijd die we altijd met het hele gezin doen. Meestal brood en beschuit, kinderen soms ontbijtgranen. Er is altijd kaas, vlees en zoet beleg. Voor mij altijd met thee. Kinderen drinken of thee of chocomelk of melk. In het weekend vaak wat uitgebreider maar dan regelmatig in etappes. Afhankelijk van de tijden van wedstrijden.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:10

Doordeweek heb ik echt weinig tijd. Ik ontbijt dan met muesli mst biogarde en een glas (minder suikedr) sap.

In het weekend uitgebreider met ovenbroodjes, eitje, sap en koffie. Dat is dan wel laat, want ik hou van lekker lang liggen. En voor de tv.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:10

Vriend en ik ‘ontbijten’ samen aan de eettafel. (Hij ontbijt pas op werk, maar smeert het alvast)
Ligt dan zak wit en bruin brood. Met kaas, kipfilet en Nutella. Eet 1 broodje Nutella en smeer dan paar voor op werk met kaas en kipfilet. Mok met Vifit erbij. Tot paar maanden terug at ik op de bank, maar dit is wel gezelliger.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:13

Ik dek de tafel niet, ik moet om half 7 weg dus daar heb ik dan sowieso geen zin in.
Ik eet meestal yoghurt met noten en banaan er door, een boterham krijg ik zo vroeg nog niet weg. Om half 10 eet ik dan op het werk wel een broodje, als ik vrij ben ontbijt ik als ik terug ben met de honden wel wat uitgebreider.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:13

Wij eten beide in de auto. Drinken thuis een bak koffie op de bank met het nieuws aan en gaan dan naar het werk. Onderweg eten we ons brood.

Wij hebben geen eettafel maar als ik hem had, was om 6.30 een tafel staan dekken nou niet wat ik gedachte had :=

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:13

Wij eten s ochtends als gezin aan tafel, maar het ontbijt maak ik klaar om de keuken. Er is geen tijd om de tafel te dekken en af te ruimen of te wachten op kinderen die op ieder stukje brood ander beleg willen. Nu vragen we wat ze willen en zijn dat drama voor.

Er is keuze uit beschuit, crackers, brood of yoghurt met ontbijtgranen. Ze mogen alle soorten beleg die we hebben en kiezen bij het ontbijt overwegend voor zoet. Bij het ontbijt drinken we melk, thee of water.

...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:19

O als ik dit lees :o ....ik ontbijt meestal met een blauw scherm voor mijn neus. Dus eigenlijk heb ik heel bokt bij me aan de ontbijttafel :=

Ik eet magere yoghurt met speltvlokken en banaan, en een kopje groene thee er bij.

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Bij Bokkers aan de ontbijt tafel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:23

Haha nou ..
Ik dek dus de tafel voor mij alleen
En dat dus ook om 4/5uur ‘s morgens.
Ik moet eten voordat ik naar me werk ga.
Meestal 2 broodjes met hazelnootpasta , maar heb ook wel crackers met humus en kipfilet of yoghurt met een appel en kaneel.
Glas water is voldoende voor mij. Weekend wil ik nog wel eens verse jus hebben.

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

nafkedemi

Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:26

ontbijt bestaat uit een bakje kvarg met gemalen noten erdoor en een kop thee op de bank voor de tv

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Bij Bokkers aan de ontbijt tafel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:31

Werkdagen aan de eettafel (die ik niet dek), in het weekend op de bank.

Ontbijt bestaat standaard uit kopje thee en franse kwark met volkoren cruesli, pompoenpitten en noten.

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:40

Ik woon alleen.
Mijn ontbijt is doorde week 2 koppen koffie met 2 bruine boterhammen.
Standaard de een met kaas en komkommer belegd, de ander met pindakaas,sandwichspread of ander beleg.
Ik heb geen eettafel,wel een salontafel en ontbijt dan gewoon voor de tv :j
Ik ontbijt altijd rustig,begin later op de dag met werk dus kan de tijd nemen.

Weekends is ontbijt soms een gebakken eitje.
Ik haal wel eens bruine bolletjes,doe er dan filet americain op,of haal een salade.

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:43

Ik dek eigenlijk zelden de tafel, eigenlijk vind ik dat wel veel gezelliger, maar uit gemakzucht maak ik alles in de keuken klaar. Mijn jongens ontbijten met ontbijtgranen, boterhammen, broodjes, iets uit de oven of brintapap, ze mogen zelf kiezen wat ze willen eten. Ik maak bijna elke dag verse smoothies erbij, zodat er naast een goed ontbijt, ook meteen de nodige vitamientjes in gaan. De jongens drinken graag water of melk bij hun ontbijt.
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 20-10-18 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Bij Bokkers aan de ontbijt tafel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:46

Ik heb de laatste maandenhelemaal geen honger meer 's ochtends, dus ontbijt vaak thuis met een kop koffie en smeer dan twee boterhammen voor in de trein. Meestal met filet americain of kaas met pesto ofzo.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:50

Ik heb elke dag een gedekte tafel. In het weekend altijd luxere broodjes. Doordeweeks smeer ik alle broodjes s avonds al. Met 3 kinderen is het best druk s ochtends. Ik drink koffie s morgens. De kinderen krijgen wat ze willen. Niemand drinkt hier melk dus dat heb ik ook niet in huis.

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Bij Bokkers aan de ontbijt tafel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:59

Ik ontbijt met een bordje/plankje met mijn ontbijt erop en een kop koffie.
En de plek waar in dit doe varieert. In mijn oude huis regelmatig in bed, maar ook op de bank of aan de eettafel.
In mijn nieuwe huis momenteel op de bank, maar dat komt ook doordat er een half in elkaar gezet dressoir op mijn eettafel staat. :’)
Verhuizen jeej...

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:06

Ik ben geen ontbijter, door de weeks eet ik een bakje cruesli aan tafel. Het avond eten doe ik wel altijd aan tafel met mijn man.

In het weekend soms een eitje, broodje aardbei, tosti, crossiantje of gewoon een broodje pindakaas :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:08

Mugcake, al jaren mijn favo ontbijtje en snel klaar :j Lekker met walnoten, frambozen of bosbessen :9

Doordeweeks ontbijt ik alleen omdat mijn man veel vroeger naar zijn werk moet dan ik. Overslaan doe ik nooit dan voel ik me echt naar, al is het maar omdat ik dan ook mn bakkie koffie mis :D

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

xSwanHeart

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:11

Wij zijn verwend en ontbijten iedere dag met afbakbroodjes :o
We ontbijten doordeweeks wel aan de eettafel, maar ik heb geen tijd om die uitgebreid te dekken. Mik altijd het meest gebruikte beleg erop en als mijn vriend iets ander wil moet hij dat zelf pakken.
In het weekend ontbijten we vaak op de bank, lekker langzaam en relaxed :j

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:12

Door de weeks ontbijt ik alleen en gewoon ff snel staand aan het aanrecht. 4 sneetjes brood met wisselend beleg. Ik drink dan water erbij.

In het weekend ontbijten we samen, in bed of op de bank. Watme broodjes of twee sneetjes brood met gebakken ei, het wisselt.
Dan drinken we koffie/ thee en water, soms met verse sap.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:15

Ik ontbijt in de eerste pauze van school :')
Of als we het in huis hebben ff snel drinkintbijt in de trein.

In het weekend ontbijten we wel uitgebreid met lekkere broodjes aan tafel.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:23

Doordeweeks eten de kinderen een broodje aan de salontafel of eettafel, ik eet tegenwoordig vaak pas op mn werk, maar voorheen at ik een kom havermout tijdens de bedrijven door.

In het weekend is het wisselend, de kinderen zijn vroege vogels en eten het liefst direct uit bed, dus meestal is het voor hun hetzelfde als doordeweeks. Soms haal ik een lekker ontbijtje met bijv afbakbroodjes, croissantjes oid, omdat we dan wat later eten, hebben ze vaak al iets van een cracker oid op en dan eten we later met zn viertjes aan tafel.

Tot voor kort was ik trouwens van mening dat er gewoon aan tafel gegeten moest worden, maar ervaring heeft geleerd dat de ochtenden veel relaxter verlopen als de kinderen gewoon beetje rond kunnen lopen. Met hagelslag oid moeten ze trouwens wel aan tafel, en avondeten doen we ook altijd aan tafel.

Lay_D

Berichten: 3700
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:30

Doordeweeks aan de eettafel, ik vraag de kinderen(4 kinderen) wat ze op hun brood willen en smeer en geef hun dat dan, zelf ontbijt ik meestal met magere kwark en cruesli, tenzij ik een vroege dienst op mijn werk heb,dan eet ik vaak een cracker op het werk zelf daar ik om 6u nog niet kan eten.

In het weekend eten mijn man en ik ook aan de grote tafel,de kinderen wisselend of in de woonkamer voor de televisie of bij ons aan de keukentafel. Croissants en luxere broodjes/bolletjes meestal op zondag.

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

fjordjes

Berichten: 11966
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:36

Als ik moet werken eet ik om 5.45/6u altijd alleen want mijn vriend begint om 6u met werken en hij ontbijt pas in z'n pauze als ie die heeft. Wij ontbijten alleen zondag samen. Dan is het meestal een brunch want dan ontbijten we vrij laat. Altijd met broodjes uit de oven en met een gebakken ei en gebakken ham of iets anders uit de pan. Dan zitten we altijd bij de tv.

Doordeweeks eet ik 2/3 boterhammen met kaas of vlees of pindakaas met mosterd. Meestal met een kop thee en een mok melk of karnemelk of optimel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 11 bezoekers