Broodvervangers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
assileM

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Gelderland

Broodvervangers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 12:11

Ik kon geen topic vinden met antwoorden, dus bij deze :Y)

Elke dag weer zie ik op tegen m’n ontbijt en lunch omdat ik brood gewoon niet lekker vind. Nu ontbijt ik daarom vaak met Brinta of kwark. Maar ik studeer, dus een ei bakken of een bak Brinta maken is dan niet echt een optie als lunch. Nu heb ik op internet gezocht naar broodvervangers, maar dan kom je al gauw op een omelet of crackers uit, omdat de meeste mensen brood skippen voor het afvallen. Dit is in mijn geval juist niet nodig. Het hoeft dus niet perse gezond te zijn. Al vind ik salades ook erg lekker. Maar blijft dit wel lekker als het al een aantal uur in m’n tas zit?

Nu vraag ik mij dus af wat voor ideeën Bokt heeft. Wie herkent dit? Wie weet raad? :)

'Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het windstil.'


RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Broodvervangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:13

En havermout? Kan je gewoon in een bakje meenemen en hoef je niet eens perse op te warmen. Overnight oats, als je het wil googlen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Broodvervangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:15

Vind je een wrap wel lekker? Die kun je makkelijk meenemen.
Ik lunch zelf vaak met een restje van de dag ervoor, dat is ook erg effectief :Y)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

lor1_1984

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:16

Stop anders koelelementen in je tas, evt tasje met je salade en de koelelementen daarin. :)

Ik lunch zeer divers, de ene keer haal ik broodjes, de andere keer eet ik soep/noodles/kliekjes, dan weer brinta of
yoghurt met crueslii, soms rijstwafels/crackers/beschuit of een fruitsmoothie met yoghurt.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Re: Broodvervangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:20

Ik volg even. Mag geen gluten en er bestaat glutenvrij brood, maar maaltijden van nature gv is nog beter.

Voor nieuwe/ongebruikte babykleding maat 50-80 zie mijn advertenties.

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:22

Vind je wat luxer brood misschien wel lekker? Pistoletjes, kaiser broodjes, tosti's? Ik vond brood vroeger ook vreselijk en van een wit bolletje kaas ging ik bijna over m'n zuiger, maar als je het wat feestelijker maakt is het al snel beter te eten. :) Filet americain en ei erop, pistolet gezond..
Of wraps inderdaad, die zijn ook heerlijk. Moet je het wel pas op je school/werk klaarmaken omdat het anders enorm zompig wordt. Verder heb je kaascrackers bij ongeveer alle supermarkten, die zijn heel lekker. Noodles als lunch ook maar ik raak daar persoonlijk niet vol van.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:28

er zijn heel veel mogelijkheden om je lunch mee te nemen, van vloeibaar tot broodtrommels met vakkenverdelingen. (moet je natuurlijk wel weten wat je wilt eten :D ) Als je van soep houdt dan kun je bijvoorbeeld in het weekend een grote pan maken en in porties invriezen. Voor je weggaat even opwarmen en in thermos doen, dan is het tussen de middag nog warm :)
www.deleukstelunch.nl heeft bijvoorbeeld veel mogelijkheden.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Broodvervangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:59

Koude pasta van de dag ervoor of pastasalade :)

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:11

Ik houd ook helemaal niet van brood, dus ik maak voor lunch wel eens koude pastasalade. Ik maak dit op zondagavond en dan heb ik genoeg voor de hele week (bewaren in de koelkast). Ik maak dit met gekookte pasta, groene pesto, zongedroogde tomaatjes en feta blokjes :)

Edit: Ik neem dit gewoon in een bakje mee naar school, en het blijft gewoon de hele dag goed. Bakje wel goed afsluiten vanwege de olie :o

♥ Amelie en James ♥
~ Not all those who wander are lost - J.R.R. Tolkien ~
[UK] [ART][WIP] Bag End, maar dan in het klein!



♥ Amelie
&if=1


Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Broodvervangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:17

Ik ben ook geen broodfan. Wel vind ik een pitabroodje met gesmolten kaas o.i.d. lekker.
En ik neem regelmatig crackers mee met een salade erop. N gevulde sla vind ik in de zomer wel lekker als lunch maar nu t frisser wordt is het niet aan mij besteed.
Pasgeleden waren de voorgebakken pannenkoeken in de aanbieding. Die kun je na openen nog 2 dagen bewaren. Dus kon 3 dagen op rij een paar pannenkoeken tussen de grill verwarmen op kantoor.
Lekker beetje stoop of suiker of jam erop en klaar :)

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Broodvervangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:57

zelf bananenbrood of kwarkbrood maken al eens geprobeerd?

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

assileM

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-18 16:21

Ah, jullie zijn top! Ik ga zeker het een en ander proberen. :Y)

Vandaag overigens wel brood op, met gerookte kip en avocado. Dat was nog wel lekker. Maar wel prijzig als dat dagelijks gegeten wordt.
Iemand enig idee of avocado lekker te houden is als het al een ochtend in een tas op een broodje zit?

Die pastasalade klinkt me ook erg goed in de oren. Die aankomende week als school begint maar eens maken. :)

Net als de overnight oats. Die lijken me ook lekker en goed af te wisselen. Zou dit ook met Brinta kunnen? Van de week havermout eens proberen.

Dat bananenbrood en kwarkbrood heb ik nog nooit geprobeerd en zelfs nog nooit van gehoord eerlijk gezegd! Zo eens even in verdiepen.

En die koelelementen in m’n volle schooltas zou wel een dingetje worden :P Al kan die thermosfles met soep prima. Top idee!

Jullie horen van me als ik de resultaten heb :Y) :+

'Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het windstil.'

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Broodvervangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:33

Ik neem vaak een bakje kwark mee met bevroren fruit er in! Door het fruit is het tussen de middag nog koud en is het fruit wel vrijwel ontdooit!

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 72 bezoekers