Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:05

Toch grappig dat mensen elke week patat of pizza ongezond vinden maar vervolgens wel meerdere zakjes instant noodles weg werken. Nooit gekeken hoeveel zout en calorieën daar in zitten zeker? :+

troi
Berichten: 17003
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:13

Froukje schreef:
Toch grappig dat mensen elke week patat of pizza ongezond vinden maar vervolgens wel meerdere zakjes instant noodles weg werken. Nooit gekeken hoeveel zout en calorieën daar in zitten zeker? :+


Dat is toch ook fastfood?

Lestrange01

Berichten: 2804
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:13

Froukje schreef:
Toch grappig dat mensen elke week patat of pizza ongezond vinden maar vervolgens wel meerdere zakjes instant noodles weg werken. Nooit gekeken hoeveel zout en calorieën daar in zitten zeker? :+


Nou qua calorieën valt dat heel erg mee, een zakje noodles van mama of yumyum zal zo rond de 300 calorieën zitten. Dat is een kleine maaltijd of een grote snack. Terwijl de gemiddelde pizza al snel naar de 900 gaat.. dat is best veel voor 1 maaltijd, zeker als je daarnaast ook nog je gewone ontbijt, lunch en snacks eet.

Dat neemt niet weg dat beide ongezond is! Maar daarbij komt wel dat veel mensen groente of ei vers toevoegen bij noodles terwijl pizza zo opgegeten wordt

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:15

Sodera schreef:
Serieus.... hoe doen mensen het die nooit eten afhalen/fastfood eten??
Wij hebben toch minstens 1 tot 2 keer per week dagen dat we of veel te laat thuis zijn om fatsoenlijk te koken (lees ik ben het echt té zat als ik rond 8 uur thuis kom van de zaak) of hebben ong 30 min om te koken/eten tussen afspraken ‘s avonds....


Gewoon brood eten. Of een zakje noodles. Of couscous.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:18

Vrijdag frietjes hier (bij mijn grootouders), maar moest ik alleen wonen of als ik bij mijn moeder ben gebeurt dat niet zo vaak. Of er zou toch geen vaste dag voor bestaan :') heb het niet zo voor routines

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:25

Lestrange01 schreef:
Froukje schreef:
Toch grappig dat mensen elke week patat of pizza ongezond vinden maar vervolgens wel meerdere zakjes instant noodles weg werken. Nooit gekeken hoeveel zout en calorieën daar in zitten zeker? :+


Nou qua calorieën valt dat heel erg mee, een zakje noodles van mama of yumyum zal zo rond de 300 calorieën zitten. Dat is een kleine maaltijd of een grote snack. Terwijl de gemiddelde pizza al snel naar de 900 gaat.. dat is best veel voor 1 maaltijd, zeker als je daarnaast ook nog je gewone ontbijt, lunch en snacks eet.

Dat neemt niet weg dat beide ongezond is! Maar daarbij komt wel dat veel mensen groente of ei vers toevoegen bij noodles terwijl pizza zo opgegeten wordt

900? Serieus wat voor pizza's eet jij?

235 de dr oetker diepvries pizza, heb het net voor je nagezocht. Dus zo ongezond als dat hier beweert word valt ook wel mee.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:29

Froukje schreef:
Toch grappig dat mensen elke week patat of pizza ongezond vinden maar vervolgens wel meerdere zakjes instant noodles weg werken. Nooit gekeken hoeveel zout en calorieën daar in zitten zeker? :+


Waar lees jij dit? :P Ik heb namelijk gezocht op het woord noodles en lees nergens dat iemand dat zegt. Ik eet het zelf max eens per maand als mijn vriend niet thuis eet en zeg zeker niet dat het gezond is :+

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:29

Froukje:
Dat is per 100 gram, 1 pizza weegt 335 gram, dus reken maar uit.
(Dr. Oetker mozzarella)
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 25-10-18 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 17:29

Is dat niet per 100 gram 235? Ik was toevalig nieuwsgierig geworden naar de dr oetker pizza die ik neem als we het eens in de 3 maanden eten :')

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:32

Je kan beter patat met Mayo eten dan een pizza hoor. Pizza is voor een stuk van 350 gram ruim 800 calorieën. Die 235 hierboven is per 100 gram.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:39

Coentjuh schreef:
Wat eten sommigen van jullie weinig friet :=

Zonde haha..

Hier 1x per week, heel af en toe 2x

Rest van de week altijd netjes gezond hoor!


Ik verbaas me er juist over dat er zoveel patat en ander fastfood gegeten wordt.
Ik vind het ook echt niet lekker :+

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:58

Goof schreef:
Coentjuh schreef:
Wat eten sommigen van jullie weinig friet :=

Zonde haha..

Hier 1x per week, heel af en toe 2x

Rest van de week altijd netjes gezond hoor!


Ik verbaas me er juist over dat er zoveel patat en ander fastfood gegeten wordt.
Ik vind het ook echt niet lekker :+


Ojee ik had Goof ooit op fastfood getrakteerd tijdens die fotoshoot toen |( haha...

Ik heb tijden gehad dat ik 2x per week at hoor := Heel de dag op stal gewerkt en dan lekker bunkeren.

Nee verbaas me er echt over. Of ik kom uit een dorp waar friet echt niet weg te denken is ofzo. Of Bokkers zijn zo gewoon zo gezond *D

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 23:10

Echt veeeelste vaak.
En dan nog niet eens kwa avond eten, maar gewoon tussendoor, of savonds laat.
Ik ben echt een eetmens, patat, kaassoufle, pizza, Turkse pizza, ect ect. Heeerlijk <3
Aan de andere zijde eet ik weer super gezond, vooral met mijn zoontje.
Veel fruit, groente ect.
Vitamines en fruitsmoothies, dus lekker tegenzijdig.

Mensen snappen ook echt niet waar ik het laat, want ben totaal niet dik.
Maar goed, ik Wil wel wat gaan minderen, en wat gezonder gaan leven haha.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 23:10

Sodera schreef:
Serieus.... hoe doen mensen het die nooit eten afhalen/fastfood eten??
Wij hebben toch minstens 1 tot 2 keer per week dagen dat we of veel te laat thuis zijn om fatsoenlijk te koken (lees ik ben het echt té zat als ik rond 8 uur thuis kom van de zaak) of hebben ong 30 min om te koken/eten tussen afspraken ‘s avonds....


Kliekjes uit de vriezer :j we hebben vaak wel wat over en dat vriezen we in voor dat soort dagen. Koken hoeft ook niet lang te duren, een salade is zo gemaakt of een simpele wrap.

Love_myhorse
Berichten: 603
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:39

niet! Enkel als we uit eten gaan. ook nooit thuis een fastfood dag gehad :n

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:16

Hier inderdaad ook niet me opgegroeid, dat zal ook schelen. Voor mij is het niet 'normaal' dus zou het ook niet snel in mijn eigen gezin introduceren. Niet dat ik een gezin heb, maar dat terzijde :))

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:25

Coentjuh schreef:
Goof schreef:


Ik verbaas me er juist over dat er zoveel patat en ander fastfood gegeten wordt.
Ik vind het ook echt niet lekker :+


Ojee ik had Goof ooit op fastfood getrakteerd tijdens die fotoshoot toen |( haha...



Whaaaaa _O- _O-

Het is ook niet zo dat ik het niet lust hoor, zo een paar keer per jaar vind ik het wel lekker, maar vaker heb ik er gewoon geen trek in.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:28

Vroeger was het bij ons woensdag pizza dag en donderdag pannekoeken dag. We moesten wel altijd van mama groente erbij eten. Maar dat is maar gebeurd tot ik een jaar of 8 was. Daarna geen fast-food dagen meer.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:31

Ze hadden aan mij ook wel een vreemd kind denk ik, ik vond patat en pannenkoeken allebei totaal niet lekker, daar deed je mij geen plezier mee (tot groot verdriet van mijn vader :'))

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:35

Sheran schreef:
Ze hadden aan mij ook wel een vreemd kind denk ik, ik vond patat en pannenkoeken allebei totaal niet lekker, daar deed je mij geen plezier mee (tot groot verdriet van mijn vader :'))


Herkenbaar.
Bij ons thuis was vrijdag vroeger altijd patat-dag, ik heb als enige in het gezin altijd, jarenlang wat anders gegeten omdat je mij er gewoon niet gelukkig mee maakt. Pannenkoeken idem, nooit gegeten als kind. Net als taart enzo trouwens. De laatste jaren iets vaker pannenkoeken gegeten omdat mijn oma er zo van hield en mijn man en ik dan pannenkoeken voor haar gingen bakken in het weekend. Daar werd ze zo gelukkig van dat ik mezelf wel wilde wegcijferen :j

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:49

Vrijdag patat.
Wie het laatste thuis is haalt dan patat.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:50

Wij hebben zelf geen friteuse dus als we patat eten is het uit de oven (met vegetarische ovenkroket voor mij en ovenfrikandel voor mijn man :9 ) of we halen het bij de snackbar. Maar ik vind eten laten bezorgen altijd zo bizar duur, gierige Hollander als ik ben, haha.

Denk dat wij dus maximaal zo'n 1 keer per maand eten laten bezorgen, en dan meestal een broodje van Subway. Dat vind ik echt heerlijk. Pizza eten we ook wel eens, maar dan halen we het gewoon bij de supermarkt.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:08

Ik probeer niet meer dan 2x per week zonder groente te eten. En nee, de ui op de pannenkoeken en de sla op de Turkse Pizza tellen niet mee. Als ik geen zin heb om te koken, eet ik vaak soep met brood. De gezonde zelfgekookte uit de vriezer of ongezond uit blik.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:30

Te vaak.
We wonen tijdelijk in een huis met een aan/uit fornuis (kan alleen vollebak aan of uit, geen tussenstand), een microgolf-combi-oven die het aan het begeven is en een friteuse. En de McDo zit op 2 minuten rijden :oo

Ik probeer toch regelmatig een stoommaaltijd of salade oid te eten, maar het is HEEL moeilijk gezond te blijven eten als je niet kan koken. We hebben nu een multicooker gekocht, dus eindelijk wat meer optie's dan pasta of kebab :=

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:38

Bij mij verschilt het heel erg. Heb soms periodes dat ik tussen de middag een patatje eet en 's avonds weer. Of meerdere keren per week. Maar soms eet ik het ook 2 maanden niet bijvoorbeeld.

Nou heb ik als voordeel dat ik zoveel kan eten als ik wil, ik kom niet aan :')