Lunch prep ideeën

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
VenoSnorlax

Berichten: 4498
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Lunch prep ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 21:34

Tja.. zoveelste poging.

Ik ben gewoon lui, vergeet lunch en vind brood niet zo lekker met dat standaard beleg. Ook als je geen avocado of hummus lust ben je met de makkelijke wraps snel uitgekeken.

Wel moet ik echt wat aan mezelf doen, weinig energie snel moe ook en heb gewoon echt honger op werk. Loop veel ben steeds bezig.

Hoe het er nu uitziet is ontbijten met suikercornflakes (cocopops of iets dergelijks), koekje rond half 1 en vaak snacken na werk omdat ik honger heb maar niks fatsoenlijks... dit moet dus echt veranderen voel de sugerdip op werk ook echt. Morgen ga ik beginnen met ja lunch preppen, we eten namelijk wok dus veel groente beetje kip en rijst dit wil ik in een grote hoeveelheid maken zodat dit dus ook meekan naar werk, maar dit is nu ook mn enige inspiratie en houd ik dit wel vol.

Idee voor nu is meer fruit dus ook om mee te nemen en in t algemeen meer eten en dus warme of iig andere dingen meenemen wraps salade ideeën zijn ook welkom. Wie doet er mee voor motivatie en inspiratie en wie doet dit uberhaupt?

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh


daantjuhhh

Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Lunch prep ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:43

Heb je een koelkast op het werk?
Ik ben namelijk erg slecht in het meenemen en of maken van lunch.
Ik heb joghurt, boter, kaas, smeerworst standaard in de koelkast liggen.
Dan hoef ik smorgens alleen een paar plakken brood uit de vriezer te pakken en mee te nemen.

Smaakt ook veel beter dan een broodje met zweet kaas

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Re: Lunch prep ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:54

Ik eet sinds vorig jaar op het werk onder de middag geen boterhammen meer.

Ik neem vaak een salade mee. Deze maak ik dan 's avonds klaar voor 2 dagen. Saus gaat mee in een apart potje. Ik zorg er wel telkens voor dat ik iets van eiwitbron erbij het (vis, kip, hard gekookt eitje...)
Als ik geen zin heb 's avonds om dit klaar te maken, neem ik soep mee naar het werk. De avond voordien/'s ochtends nog van de grote bak in een potje scheppen en 's middags gewoon opwarmen. Dit eet ik dan wel met 2 wasa crackers. Is lekker, gezond en vult voor mij voldoende.

Voor andere ideetjes ga ik meevolgen.

Tessa Meynen Fotografie

There's a silver lining behind every cloud,
and a rainbow after every storm.

biggirl

Berichten: 1377
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:03

Ohh hier verslaafd aan wraps mijn lievelings is toch wel die met kruiden smeerkaas kipfilet en rucola of een andere sla na keuze
Of Quesadilla met kip of gehakt is ook lekker als avond eten maar ook heerlijk koud om te eten

En regelmatig neem ik grieksesalde of tomaat met mozzarella en pesto mee ook heel lekker

Ik vergeet ook regelmatig me lunch omdat ik vaak om 7 uur smorgens moet beginnen en simpel weg smorgens daar geen tijd voor heb . Laatste tijd zorg ik er voor dat ik savonds het klaar heb staan of in iedergeval de ingrediënten dat ik het makkelijk mee na t werk kan nemen en daar in de koelkast kan leggen

kerstmuts

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:17

tesseke schreef:
Ik eet sinds vorig jaar op het werk onder de middag geen boterhammen meer.

Ik neem vaak een salade mee. Deze maak ik dan 's avonds klaar voor 2 dagen. Saus gaat mee in een apart potje. Ik zorg er wel telkens voor dat ik iets van eiwitbron erbij het (vis, kip, hard gekookt eitje...)
Als ik geen zin heb 's avonds om dit klaar te maken, neem ik soep mee naar het werk. De avond voordien/'s ochtends nog van de grote bak in een potje scheppen en 's middags gewoon opwarmen. Dit eet ik dan wel met 2 wasa crackers. Is lekker, gezond en vult voor mij voldoende.

Voor andere ideetjes ga ik meevolgen.


Heb jij nog een aanrader mbt soepbeker? Ik zou ook wel gevulde soep mee willen nemen naar het werk, maar ik ben bang dat het gaat lekken, en ik zou een magnetrombestendige willen. Best lastig. :')

Verder volg ik dit topic. Ik ben hopeloos op zoek naar inspiratie!

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:56

Oeh ik volg ook! Heb al jaren goede en slechte periodes met eten. Steeds ben ik weer goed bezig met 6 tot 8 keer eten op een dag en veel sporten maar steeds kom ik na zoveel tijd weer in een soort sleur waarbij alles stopt. Ik ben het dan beu om 6 tot 8 keer steeds voor enigzins ander eten te zorgen.
Dus nu zit ik al een tijd met preppen in mn hoofd, ik moet alleen nog even een begin maken :+

Anoniem

Re: Lunch prep ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:50

Zelf platbrood maken! :) Is heel simpel, van joghurt en bloem. Gewoon in de pan. Beetje olijfolie erop smeren met za'atar, en klaar is kees. Recept kan ik opsturen.

Je kan er alles opsmeren maar ze ook zonder iets eten. Dan zijn ze ook lekker. Ik maak ze per 50 en vries ze in, dan stop je ze zo in je tas en zijn ze ondooid tijdens je lunch.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 00:15

Resistance schreef:
Zelf platbrood maken! :) Is heel simpel, van joghurt en bloem. Gewoon in de pan. Beetje olijfolie erop smeren met za'atar, en klaar is kees. Recept kan ik opsturen.

Je kan er alles opsmeren maar ze ook zonder iets eten. Dan zijn ze ook lekker. Ik maak ze per 50 en vries ze in, dan stop je ze zo in je tas en zijn ze ondooid tijdens je lunch.

Ik heb interesse! Mij ontbreekt het nog aan een goede vuller, hopelijk wat calorierijk, in het vegetarisch dieet. Wellicht is dit wat. :)

@TS: een couscous salade js misschien een optie? De couscous kun je voor een paar dagen vooruit maken en dan kun je erbij doen wat je wilt en eindeloos variëren. :) Hetzelfde met quinoa trouwens.... En een groente omelet kun je ook de avond tevoren maken en desnoods koud eten. :)

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Lunch prep ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 00:33

Ik ben ook heel benieuwd naar het recept Resistance!

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 02:33

Cinderella schreef:
Heb jij nog een aanrader mbt soepbeker? Ik zou ook wel gevulde soep mee willen nemen naar het werk, maar ik ben bang dat het gaat lekken, en ik zou een magnetrombestendige willen. Best lastig. :')


Ik heb de lunch & go van Curver. Ooit ergens gratis bij gekregen, en deze is super. Trekt mooi vacuüm een zelfs ondersteboven lekt hij niet.
Deze: https://www.bol.com/nl/p/curver-lunch-g ... 050305853/

Qua ideeën lees ik ook graag mee, slechte luncher hier.

@Resistance zou ik dat recept ook mogen voor platbrood? Klinkt goed!

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Lunch prep ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 05:56

Op zich niet vreemd dat je honger hebt met dit eetpatroon. Los van een gezonde lunch, zou ik ook eens je ontbijt aanpassen.

Voor lunch maak ik vaak salades, die zoek ik via Pinterest. In de winter eet ik ook graag soep. Ik heb soepbekers van Sistema. Die kunnen in de magnetron.

    20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.

VenoSnorlax

Berichten: 4498
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Lunch prep ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 06:33

Wauw leuk al die respons en had niet verwacht dat zoveel mensen dit deden eigenlijk.


Magnetron heb ik niet op werk, koelkast wel maar gelukkig eet ik bijna alles ook koud :')

Daantjuhh ik vind brood met kaas of smeerworst echt niet lekker.. brood zoals we dat nu veel doen af en toe een tosti of met een eitje wel maar echt niet tevaak

Tesseke: soep is helaas geen optie, vind ik koud niet lekker en kan op werk niet opgewarmd worden. Salade ben ik vaak inspiratieloos, vorige week had ik wel een lekkere mozzerella voorgebakken bacon sla tomaat komkommer met een zelfgemaakte rodewijn azijn dressing

Xxemmely doe lekker mee misschien geven we elkaar allemaal wel ideeën

Palmera wat ik weet van couscous is dat er een emmer water bij nodig hebt omdat t zo droog is..


Biggirl oeh tomaat pesto en mozzerella <3 heb je daar genoeg aan als lunch?


Dat platbrood lijkt mij ook wel interessant maar moet je dit gebruiken gewoon als brood.. of als wrap :')?

En roquen je hebt zeker gelijk, ik ben nog vrij laks met boodschappen doen dusja 2 pakken chocopops vergaat dan niet maar moet alles gewoon omgooien en nu niet weet voor maar een week maar nu echt.

Foto's zijn ook welkom hoor ben benieuwd hoe jullie het meenemen

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:09

Cinderella schreef:
Heb jij nog een aanrader mbt soepbeker? Ik zou ook wel gevulde soep mee willen nemen naar het werk, maar ik ben bang dat het gaat lekken, en ik zou een magnetrombestendige willen. Best lastig. :')

Verder volg ik dit topic. Ik ben hopeloos op zoek naar inspiratie!


Voor soep gebruik ik gewoon een potje van de Ikea: https://www.ikea.com/be/nl/producten/ke ... -00381716/
Een beetje rechthouden (scheelt wel dat we een grote rugzak van het werk hebben) en tot nu toe is het nog niet misgegaan.

Voor mijn salade gebruik ik deze bak:
https://www.ikea.com/be/nl/producten/ke ... -10340297/
Sluit goed af, saus kan in een apart potje erbij en is groot genoeg om een vullende salade mee te nemen. Als je toastjes wil meenemen voor erbij, is er bovenop eventueel nog ruimte. Het mes en vorkje van de doos is al kwijt. Die vond ik waardeloos.

Tessa Meynen Fotografie

There's a silver lining behind every cloud,
and a rainbow after every storm.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Lunch prep ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:49

Couscous maken is heel eenvoudig, kun je thuis 's avonds doen:

Neem een kom, doe daar een hoeveelheid couscous in, wat zout, een scheut olijfolie.
Giet daar uit de waterkoker heet water op tot iets boven je couscous. Snel doorroeren en de kom afdekken met bv een bord.

Paar mknuten later is het water ge-absorbeerd en de couscous klaar.
Koud laten worden en je kunt er heel veel mee.

Dit was de makkelijke versie, je kunt ook met een pnnetje water allerlui kruiden, knoflook, ed meekoken eerst en dat water gebruiken voor de couscous voor een andere smaak. ;)

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Lunch prep ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:02

Oeh, ik lees mee, kan flink wat inspiratie gebruiken!

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:14

Cinderella schreef:
tesseke schreef:
Ik eet sinds vorig jaar op het werk onder de middag geen boterhammen meer.

Ik neem vaak een salade mee. Deze maak ik dan 's avonds klaar voor 2 dagen. Saus gaat mee in een apart potje. Ik zorg er wel telkens voor dat ik iets van eiwitbron erbij het (vis, kip, hard gekookt eitje...)
Als ik geen zin heb 's avonds om dit klaar te maken, neem ik soep mee naar het werk. De avond voordien/'s ochtends nog van de grote bak in een potje scheppen en 's middags gewoon opwarmen. Dit eet ik dan wel met 2 wasa crackers. Is lekker, gezond en vult voor mij voldoende.

Voor andere ideetjes ga ik meevolgen.


Heb jij nog een aanrader mbt soepbeker? Ik zou ook wel gevulde soep mee willen nemen naar het werk, maar ik ben bang dat het gaat lekken, en ik zou een magnetrombestendige willen. Best lastig. :')

Verder volg ik dit topic. Ik ben hopeloos op zoek naar inspiratie!

Ik heb een lunch pot van Nepal. Echt heel handig ! https://www.mepal.com/nl/lunchpot-ellip ... 7648016800

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:19

Ik heb afgelopen zaterdag dit recept gemaakt:
http://www.ohmyfoodness.nl/recipe/griek ... ous-salade

Ik had veel te veel, dus het restant heb ik een kom gedaan, in de koelkast en zondag als lunch gegeten. Errrug lekker :9 !

Parelcouscous heeft een grotere korrel en vind ik smaakvoller dan gewone couscous. Je moet het wel even 10 minuten koken, maar dat kan je gewoon de avond van te voren doen. Daarna in een vergiet gooien om het af te gieten en in porties verdelen.
Ipv de yoghurt en komkommer kan je ook gewoon een bakje tzatziki kopen.

Van pasta kan je ook prima koude salades maken, en ook van rijst en risotto. Google is je vriend.

In plaats van die suikerbommetjes in de ochtend kan je beter een goede muesli eten. Lekker met noten, zaden en/of fruit. Dat blijft ook wel een poosje goed, ik heb altijd een paar dozen/zakken in de kelder liggen.
Dat kan je combineren met (diepvries)fruit. Dat is er tegenwoordig te kust en te keur te koop vanwege de smoothie hype. Of je koopt een bakje bijv. verse aardbeien, wassen, in porties verdelen en invriezen. 's Morgens een portie eruit halen en in de koelkast zetten om te ontdooien, en de volgende ochtend kan je het eten. Je kan ook 's avonds uit de vriezer halen, maar dan heb ik 's ochtends regelmatig dat het nog niet helemaal dooi is.
Je kan dit ook doen met fruit uit blik, bijv ananas, perzikken enz. Afgieten, porties maken en in de vriezer.
Of een paar appels schillen, klokhuis eruit, in blokjes snijden, in een schaal, beetje water er onder en een paar minuten in de magnetron. Staafmixer erdoor en je hebt appelmoes. Moet je wel een zure appel gebruiken, anders wordt het geen moes. Wil je de moes zoeten, dan doe je dat na het koken. Doe je dat voor die tijd, dan wordt het geen moes. Ik maak zelf ongezoete appelmoes. En ook weer: porties maken en in de vriezer ermee.
Je kan zo in het weekend al heel wat voorbereiden, zodat je door de week het alleen nog maar hoeft te ontdooien.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Lunch prep ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:23

Ik lees ook even mee :D Zelf soep maken is een goed idee!

Sowieso zou ik je ontbijt aanpassen Anke, suikercornflakes is echt een van de slechtste keuzes die je kunt maken :D

Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:27

Roquen schreef:
Op zich niet vreemd dat je honger hebt met dit eetpatroon. Los van een gezonde lunch, zou ik ook eens je ontbijt aanpassen.


Eens. Begin 's morgens met een deftig ontbijt waar je je energie uit z'n halen. Bv havermoutwafeltjes/speltpannenkoekjes/granola (alledrie op voorhand te maken, pannenkoekjes en wafels kan je invriezen) - volle yoghurt - fruit.
's Middags als basis groenten. Ik lees dat je wok eet: een zak diepvrieswokgroenten, volkorenwraps (ook weer heel makkelijk zelf te maken), eventueel wat kip en whoppa, daar heb je je lunch. Of restjes van de vorige avond. Of een omelet, echte maaltijdsoep met een paar volkorencrackers, salade met gerookte zalm/garnaaltjes... Ik maak vaak een groentencurry met aubergine, pompoen, linzen, kikkererwten, tomaat en ui: heel lekker en supersippel + ook weer in porties in te vriezen.
's Avonds alweer als basis groenten. Stukje vlees of vis. Beperk je koolhydraten, want je hebt ze dan niet meer nodig.

Pas je koolhydraten aan aan je verbruik. Fruit bevat ook suikers, daarom dat als tussendoortje bij voorkeur voormiddag.
Neem volle producten, bevatten meer vetten maar daar heb je langer een voldaan gevoel mee. Light bevat vaak veel meer suiker, en dat heb je al door: dat helpt niet bepaald.

Ik heb héél veel aan de boeken van Sandra Bekkari, Nooit meer diëten. Die boeken gaan niet over afslanken (velen kopen ze daar wel voor) maar wel over een gezond eetpatroon en eigenlijk ook gewoon gezond leven.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: Lunch prep ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:49

Leuk ik volg!

Ik heb van die speciale bakjes waar je yoghurt in kan meenemen en waarbij je wat graag in de dop kunt doen, zo word het niet zacht.

Ik doe dan wat vriesfruit in het bakje en daaroverheen Biogarde. In de dop doe ik speltvlokken, havervlokken en lijnzaad. Dit neem ik mee naar werk en eet het daar op, dan is ook het vriesfruit inmiddels ontdooit.

verder kook ik in de avond vaak wat meer en dan neem ik wat ik over heb de volgende dag mee naar werk.
Vooral Taco's, pasta, nasi, soep en dat soort dingen kun je makkelijk mee nemen en het is uiteindelijk nog goedkoper ook om grotere verpakkingen te halen. Voor TS geen optie omdat ze niet kan opwarmen, maar wel handig.

Als snack misschien ook eens groente zoals komkommer of paprika, lekker fris en je krijgt er geen suiker dips van.

Als je op pad gaat kun je eens kijken naar de Just Good reepjes van Sultana, deze neem ik vaak mee als ik ga fietsen of wandelen. Zitten geen toegevoegde suikers in of andere troep, gezoet met bijvoorbeeld dadels en rozijnen.
Ook koop ik vaak verschillende soorten ongezouten noten en deze mix en verdeel ik zelf over zakjes, soms ook met wat rozijnen er door, handig om mee te nemen en voor op kantoor.

Als ik snel wil koken gooi ik vaak een pakje 'groente-idee' van Iglo en wat kip in de wokpan. Vaak kook ik er niet eens rijst bij, de kip vult dan al voldoende of ik warm wat ingevroren leftovers op.

VenoSnorlax

Berichten: 4498
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 15:45

Vandaag boodschappen gedaan en daarin alles meegenomen wat jullie gezegt hebben.

Vanavond eet ik wok met paprika courgette tauge ui en knoflook wat morgen mee gaat naar werk, ook heb ik wraps paturain en sla gekocht om te kunnen ontbijten.
Staat een schaal nu (frietschaal bij gebrek aan fruitschaal.. prio's :') ) met een meloen appels en kiwi's en de groente la lag gewoon vol met verse groente :')

Moet zeggen dat t wel wennen gaat worden, snackte altijd veel en de behoefte is er wel dipjes zullen dus vast nog wel komen

Heb voor 4 porties nu gebruikt:

Halve courgette
Hele ui
1 paprika
3 tenen knoflook
125 gram tauge
Flesje conimex teriaki saus

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Lunch prep ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:48

Dat is weinig voor 4 porties..

Niet banketstaaf maar poetsen.

VenoSnorlax

Berichten: 4498
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Lunch prep ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 15:50

Edit:
7 champignons in plakjes die zaten verstopt dus kon ik zo nier zien

En hannanas het word geserveerd met spiegelei en rijst :)

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Lunch prep ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:51

Dat klinkt al beter! Lekker hoor.
Goed bezig :)

Niet banketstaaf maar poetsen.

Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:52

Voor vier porties lijkt me dat erg weinig. Als je omschakelt van veel suikers naar minder, moet je wel voldoende eten en ook genoeg goede alternatieven voorzien voor je tussendoorsnacks.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers