Wie gebruikt er een slowjuicer ?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wie gebruikt er een slowjuicer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:26

Omdat je vraag over (het bereiden van) eten gaat verplaats ik je topic naar [VT] Voedertijd.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”


8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:19

Ik heb veel reviews gelezen en veel vergeleken.. De prijs-kwaliteit verhouding was bij de mijne erg gunstig (via de duitse amazon kreeg ik nog eens flink korting), en er zit een erg handig borsteltje bij om schoon te maken. Als je dat direct doet dan ben je er hooguit een paar minuten mee bezig.

Je kan er prima groente naast eten als je graag een vol gevoel hebt. Maar een maaltijd van alleen sap kan ook prima. Het hongergevoel trekt vanzelf weg, je maag krimpt en je hebt minder snel honger, dus val je makkelijker af.

Zoals ik eerder al zei, ik drink vaak alleen sap. Dan eet ik wat vast voedsel als avondeten en de rest van de dag alleen sap. Prima te doen!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-18 15:24

Qerty schreef:
Je kunt toch gewoon je groenten blijven eten?


Dat kan, maar groentes zijn nu mijn hoofdmaaltijd. Ik eet minstens 500 gram per dag. Als ik daarnaast dan ook nog groentensap drink wordt het misschien wel erg veel ( en duur ).

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:32

Wat je erbij wilt blijven eten hangt af van jouw lichaam, jouw voorkeuren en jouw doelen. Daar is geen precies antwoord voor helaas..

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wie gebruikt er een slowjuicer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:48

Zo lang je wat afwisselt met groente kun je haast niet teveel ervan eten.
Je zou bv de meeste groentes kunnen juicen, en dan bv peulvruchten en groente die minder lekker is om te juicen gewoon heel eten.
En natuurlijk veel seizoensgroente kopen, scheelt veel in de prijs. Of groente van de boer.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wie gebruikt er een slowjuicer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:52

Ik heb de Philips avance masticating slowjuicer. Was redelijk gunstig geprijsd, is super makkelijk schoon te maken in 1 minuut onder de kraan, je hoeft m alleen af te spoelen. Geen zeef dus ook niks borstelen.

Was een beetje huiverig want nergens staat het aantal toeren maar er komt perfect sap uit en ook bladgroente gaat prima.

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 13:21

8nnemiek schreef:
Zo lang je wat afwisselt met groente kun je haast niet teveel ervan eten.
Je zou bv de meeste groentes kunnen juicen, en dan bv peulvruchten en groente die minder lekker is om te juicen gewoon heel eten.
En natuurlijk veel seizoensgroente kopen, scheelt veel in de prijs. Of groente van de boer.


Dat snap ik wel, maar nu eet ik b.v. 300 gram groentes als lunch. Wat moet ik dan eten als lunch als ik daarvan sap maak. Dat bedoel ik meer ..... Koolhydraten, melk, soja en ei kunnen niet. Dus dan blijft er zo weinig over.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Wie gebruikt er een slowjuicer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:50

Ik heb heel lang een juicer gehad, ik wil er nu wel weer heen maar heb er eigenlijk geen plek voor.
Ten eerste hoef je een blender en een juicer niet los van elkaar te zien, ze kunnen zelfs iets aan elkaar toevoegen. :) Banaan bijvoorbeeld gaat niet in de juicer, maar wortel in de blender is ook niet zo lekker.

Wat vezels betreft: je zult nooit iemand horen zeggen dat water ongezond is omdat het geen vezels bevat... ;) Dus ja.

Ik vind het moeilijk om veel fruit te eten dus de juicer was echt een uitkomst. Ik dronk het vaak als ontbijt, en ik merkte ook dat mijn smaakpapillen zich snel aanpasten. Ook merkte ik dat ik een punt bereikte dat ik niet zozeer meer honger had, maar meer een behoefte aan voedingsstoffen. Als je in de ochtend op nuchtere maag een sapje drinkt (dus uit de juicer) zuigt je lichaam de voedingsstoffen als een spons op. Ik had dan geen trek meer tot de lunch, ook al "vulde" het totaal niet. :) En daar zou je maaltijd toch om moeten gaan, dat je voedingsstoffen binnenkrijgt, toch?

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 10:31

Ik ga dit topic even omhoog schoppen.

Ben op zoek naar een slowjuicer, max 200,-, maar ik zie door de bomen het bos niet meer..
Las al dat een laag toerental belangrijk was.
Welke slowjuicer hebben jullie? Bevalt hij?
Zijn er merken die ik beter links kan laten liggen?

Bedankt!

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wie gebruikt er een slowjuicer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 10:39

Ik ben nog steeds heel erg tevreden over mijn panasonic mj-l500.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Wie gebruikt er een slowjuicer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:41

Lees op internet ook alleen maar positieve reacties over die slowjuicer.
En met 153,- ook binnen mijn budget.
Denk dat die het dan maar wordt :)

pluisje88

Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Wie gebruikt er een slowjuicer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:14

Ik heb er 1 van de lidl met een laag toerental en rond de 69,-. Prima machine :D ik zou zeker wel voor een slowjuicer gaan en niet voor een sapcentrifuge gaan

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Wie gebruikt er een slowjuicer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:31

Ik heb die van 8nnemiek besteld :D
Ben heel benieuwd! Wilde hem al lang, maar de prijs hier me tegen.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wie gebruikt er een slowjuicer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:36

Ik vind het vooral fijn dat ie redelijk compact is. Neemt niet heel veel plek in op het aanrecht. En hij is vrij makkelijk en snel schoon te maken als je hem direct na het juicen even onder de koude kraan afspoelt.
Ik zou hem zo opnieuw kopen :j

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 14 bezoekers