Bokt's keukenprinsessen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:14

Heb zojuist oesters gestoomd in de oven met kruidenboter. Buren waren wezen oesterplukken. :9 :9


DideH
Berichten: 6994
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:57

Had laatst een high tea waar ze een ontiegelijk lekkere mini shepherds pie kregen. Heeft iemand hier nog een goed recept?

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…

Majabeestje
Berichten: 3805
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:34

Vanavond na jullie tips boterkip en naanbrood gemaakt. Het was heerlijk! <3 De kinderen vonden het brood wel lekker, de curry niet. Ach, naanbrood en paprika is ook lekker :+
Mijn man vond het ook superlekker! Ga het zeker vaker maken.

Ik wil er volgende keer wat groente bij maken. Wat zou er lekker bij zijn? Sperzieboontjes uit de wok? Of geroosterde broccoli?

Anoniem

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:22

haha majabeestje.
paprika en snoeptomaatjes compenseren hier ook regelmatig :D

Hier vandaag een stoofpotje van Jamie met worcestersaus en heb er zelf pompoen en pastinaak ipv wortelen ingegooid. Straks weten we of dat een goed idee was :+


MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 15:38

Boterkip klinkt lekker Majabeestje, heb je daar een recept/linkje van?

Wij hadden gisteren pulled chicken met nacho's ovenschotel.
Lekker sla er bij en verse guacamole en dan met je handen eten, haha.
Echt zondag voer.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:01

Ik heb jullie hulp nodig!

Ik krijg morgen eters en ben van plan als voorgerecht een simpele terrine met vijgencompote te maken. Nou loop ik alleen helemaal vast op het hoofdgerecht. Niet al te uitgebreid, niet al te veel werk in de keuken maar wel een beetje 'bijzonder'. Ik zat eerst aan eend te denken maar daarvoor zou ik naar de Makro of Sligro moeten en dat red ik niet meer morgen. De enige 'eisen' die eraan zitten is dat er geen champignon en geen koriander in mag zitten.

Ik ga echt van hot naar her. Ene moment denk ik dat het een goed idee is om een lekker stuk vlees te maken, andere moment denk ik toch aan pasta, wat niet eens zo goed past omdat de terrine Frans is. Misschien hier nog mensen met briljante ingevingen?

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:31

Een lekkere risotto met pompoen?

Anoniem

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:33

Daar heb ik ook al aan zitten denken inderdaad, al ben ik wel een beetje huiverig daarvoor om dezelfde rede als voor pasta. Bang dat het niet zo lekker bij elkaar past.. Maar misschien moet ik het gewoon doen.

Bloodymary
Berichten: 4530
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:35

Bij de grotere AH's hebben ze in deze tijd ook wel eendenborstfilet. Dat zou lekker zijn met bijvoorbeeld een puree van pastinaak of zo er bij.
Wat ook lekker is, omdat terrine ook wel winters is, is bijvoorbeeld hachee of stoofvlees met een lekkere puree of aardappelschotel en rode kool en/of andere groenten.
Moet je wel zo boodschappen gaan doen en het vast opzetten! Voordeel is dat je het dan morgen maar op hoeft te warmen en bij je eters kunt blijven.

Anoniem

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:37

Stoofvlees gaat hem niet worden.. Ik ben vanmiddag van huis en dan zou ik hem vannacht aan moeten zetten. Eendenborst is ook nog steeds een goede optie maar dan zou ik vanavond laat naar een andere Appie moeten rijden dan degene hier in het dorp. Die terrine is al zo achterlijk veel werk dat ik het hoofdgerecht liever een beetje low-maintenance doe.

marije1109

Berichten: 1134
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:01

Een coq au vin met knolselderijpuree (of pastinaak of iets) met ratatouille.

Dessert een parfait van bv bloedsinaasappel?

Life is good, Marie mijn topper!

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:38

Emma, misschien kan je geroosterde groenten uit de oven maken met daarbij een stukje vlees of vis?

Ik ga morgen weer indonesisch koken, dit keer rendang. Vandaag voor het eerst in mijn leven spekkoek gemaakt, viel mij erg mee. De laagjes zijn niet perfect, maar wel te onderscheiden en het smaakt goed :D

[o]

Emj_23
Berichten: 1178
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:03

Misschien niet bijzonder genoeg, maar ik maak voor bezoek vaak gewoon een hele kip uit de oven. In een braadslee met onderin een laag aardappels in parten die dan lekker garen in het vet van de kip. Ik wrijf de kip altijd simpel in met olie, citroen, zout en peper en steek er wat rozemarijn en boter op en over. De mensen die ik ken maken dat schijnbaar toch niet vaak voor zichzelf. Ik vind het ook simpel, maar bezoek heeft het vaker al jaren niet meer gehad.
Of anders gewoon een mooi biefstuk met zelfgemaakte rodewijnsaus? Of zelf gemaakte schnitzel?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:56

Joon laat een hele kip altijd een nachtje zwemmen in zout water, nomnom.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Anoniem

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:13

Ik heb een vlees vraagje. Er liggen stukken rund in onze vriezer. Een geslachte koe is in pakketen verdeeld dus we wisten niet op voorhand hoeveel van welk soort vlees we zouden hebben.

Welk stuk pak ik het beste voor goed stoofvlees? Heb dit weekend de tijd en vooral de zin om stoofvlees te maken. Maar weet al niet welk stuk vlees ik uit de vriezer halen moet. :')

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:05

Emmaa_ schreef:
Ik heb jullie hulp nodig!

Ik krijg morgen eters en ben van plan als voorgerecht een simpele terrine met vijgencompote te maken. Nou loop ik alleen helemaal vast op het hoofdgerecht. Niet al te uitgebreid, niet al te veel werk in de keuken maar wel een beetje 'bijzonder'. Ik zat eerst aan eend te denken maar daarvoor zou ik naar de Makro of Sligro moeten en dat red ik niet meer morgen. De enige 'eisen' die eraan zitten is dat er geen champignon en geen koriander in mag zitten.

Ik ga echt van hot naar her. Ene moment denk ik dat het een goed idee is om een lekker stuk vlees te maken, andere moment denk ik toch aan pasta, wat niet eens zo goed past omdat de terrine Frans is. Misschien hier nog mensen met briljante ingevingen?


Ik zou ook voor een goede cock au vin gaan, lekker laten pruttelen terwijl je bezig bent met de terrine. Of een mooi lamsrackje als je wat luxer wilt uitpakken. Of entrecote bordelaise met een mooie aardappelgratin? Heb nog wel meer ideeën maar als jouw ah geen eend heeft zullen die ook niet kunnen schat ik zo in.

Voor de stoof; of sucadelappen of borstlappen. Maar niet die magere; als je toch voor uitgebreid stoven gaat moet het vooral lekker zijn en dan is een beetje vet geoorloofd!

When nothing goes right,

go left.

Anoniem

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:23

Borstlappen heb ik er tussen gevonden! En mager zijn ze zeker niet zo te zien. Ben benieuwd naar het resultaat dit weekend. Maar zag door de bomen het bos niet meer in mijn vriezer. Bedankt!

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 21:50

lieveli schreef:
Joon laat een hele kip altijd een nachtje zwemmen in zout water, nomnom.



Oeeeeh klinkt goed, hoe werkt dat dan precies?

Eigenwijs is ook wijs.

Majabeestje
Berichten: 3805
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:11

Welk vlees is voor stoofvlees het lekkerst? En dan zonder overgebleven vette blubberstukjes.. :r

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:26


quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:03

Oh jongens,dankjewel lieveli! Ik wil al heel lang een keer een gepekelde en gebraden kip maken.
Nu al enorm zin in!

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:11

Majabeestje schreef:
Welk vlees is voor stoofvlees het lekkerst? En dan zonder overgebleven vette blubberstukjes.. :r

Ik maak het altijd met runderriblappen

[o]

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 00:33

Emmaa_ schreef:
Daar heb ik ook al aan zitten denken inderdaad, al ben ik wel een beetje huiverig daarvoor om dezelfde rede als voor pasta. Bang dat het niet zo lekker bij elkaar past.. Maar misschien moet ik het gewoon doen.


Misschien een risotto met pompoen en lavendel? Dat is een hele lekkere, bijzondere combinatie en heb je toch meteen het Franse tintje dat je zoekt!

Ik heb het topic wat laat ontdekt, maar klets graag mee als het mag! Ik kook tegenwoordig thuis vegetarisch, maar houd ontzettend van koken én eten en ben altijd benieuwd naar leuke ideeën! Ga meteen even bijlezen voor lekkere receptjes :9

Anoniem

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:26

Ik ga inderdaad voor een pompoenrisotto! Bedankt voor alle tips wel, heb er heel veel aan gehad. Wou vooral iets waar ik niet de hele dag voor in de keuken hoef te staan en de risotto kan ik gewoon opzetten als we klaar zijn met het voorgerecht. Dan nemen we een klein bordje en dan is het ook niet gelijk zo'n zware kost.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:36


create your own sunshine


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers