Vegetariër verplichten vleesmaaltijd te bereiden voor gezin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:35

Topic wordt nu wel hilaries met dat lijken pikken _O-

Ik ben zeker voor minder vlees eten en niet van die grote stukken.
Ik ben er voor dat de boer een betere prijs krijgt voor het vee zodat ze een beter leven hebben als ze leven.

Maar sorry, ik heb kippen en puur natuur , loopt daar een haan bij.
Daar komen ieder jaar kuikens van en zoals de natuur werkt, is de helft haantjes.
Die lopen hier meestal 3 kwart jaar rond , dan krijgen ze praatjes en komt er ruzie in de groep, en dan ...worden het soepkipjes :9
Ik slacht ze zelf en heb daar ook geen moeite mee, ook al heb ik de kuikens met veel zorg groot gebracht.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika


AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Vegetariër verplichten vleesmaaltijd te bereiden voor gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:45

Hier in huis is de regel. Eten wat de pot schaft. Als jij dan dus kookt, moeten je broertjes daar maar op aanpassen lijkt me. Lusten ze het niet regelen ze zelf maar iets. Wat ik wel bijzonder vind, is dat je broertjes zo weinig lusten.. Zeker omdat je al had genoemd dat ze volwassen zijn. Moeten ze zich daar niet even een keer overheen zetten?

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: Vegetariër verplichten vleesmaaltijd te bereiden voor gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:55

Misschien eens met ze alle rondom de tafel?
Duidelijke afspraken hierover maken, en een middenweg vinden.
Of ieder kookt dat stukje vlees / Vega voor zich zelf.
Of iedereen kookt ook voor de ander.

Als liefde het enigste word,
waar je je aan vast kunt houden ♡

Blog Wolter&Angelique
https://www.facebook.com/WolterAngelique-1997556280328153/

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:59

Kinke schreef:
dat is weer zo'n voorbeeld, zeggen dat er duidelijk nog een taboe doorbroken moet worden. Jij VINDT dat, dat maakt het geen feit. Ik vind het totaal bullshit.


Ik vind helemaal niets. Het is duidelijk taboe dat vlees een dood dier is, want als je het durft uitspreken begint iedereen te steigeren met als argument 'je moet ons niet rot doen voelen'... Maar wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil ;-)

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:01

Ik ben zelf vegetariër, maar kook voor mijn vriend en dochter gewoon met vlees. Sterker nog, mijn vriend werkt hard en eet als een bootwerker, hij eet dus op wat ik uitspaar. Mijn dochter moet het voor haarzelf beslissen later. Het is mijn keuze, niet die van hun.

Buiten dat zeg je dat je nog wel eens vlees eet. Dus dan is het een beetje onzin om op de dag dat je kookt voor je familie, opeens wwl overtuigd vegetariër te willen zijn.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:52

Om terug te komen op de maiskolf en het varken: beiden leven, en beiden worden geslacht en ontveld. Dat die maiskolf niet schreeuwt als ie geslacht wordt maakt hem nog niet minder levend dan het varken. Ook die maiskolf groeit op op een intensieve houderij, met een hoge plantdichtheid en extra krachtvoer. Zowel aan de maiskolf als aan het varken hecht iedereen een eigen oordeel. De een vind dat beiden prima zijn, de ander vind van niet. Die oordelen zijn gebaseerd op persoonlijke voorkeuren en idealen. Waarom zou het ene oordeel meer of minder waar(d) zijn dan het andere?

Mijn moeder eet al 50jaar vegetarisch, ik ben daarom vegetarisch opgevoed. Sinds ik uit huis ben eet ik vlees. Omgekeerd van TO dus. Thuis was het eten wat de pot schaft, en op kookdagen verplicht vegetarisch koken. Regels van het huis, bevalt het je niet dan kun je je eigen boodschappen halen, betalen en koken en anders vertrek je maar. Zolang je niet op jezelf woont kun je je aanpassen of vertrekken. Voor iedereen ligt die balans anders. Mijn tip: koester die maaltijden samen als familie. Kook vooral gezelligheid, met welke ingrediënten dan ook!

De beste is niet altijd de leukste

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 07:05

Ilsey schreef:
Ik vind helemaal niets. Het is duidelijk taboe dat vlees een dood dier is, want als je het durft uitspreken begint iedereen te steigeren met als argument 'je moet ons niet rot doen voelen'... Maar wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil ;-)


Nogmaals, het is helemaal geen taboe dat het een dood dier is!! En er is hier werkelijk niemand die daarover steigert of met een argument komt dat men zich dan rot voelt behalve vegetariërs/vegans. Blijkbaar voor jou onmogelijk om te bevatten dat het grootste deel van de wereldbevolking niet denkt zoals jij, maar het is wel zo. En kom dan niet met die redeneringen aanzetten gebaseerd op jouw denkbeelden.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:42

Wat fijn dat jullie zo goed demonstreren waarom TS deze discussie thuis beter uit de weg kan gaan. +:)+ Zo'n discussie over principes heeft de neiging nogal snel te ontsporen. Ook hier komen aan weerszijden alweer de meest bijzondere en zo nu en dan hilarische 'argumenten' voorbij. Best leuk hoor, maar het brengt de boel niet bepaald dichterbij elkaar en als je uiteindelijk samen aan tafel wilt belanden en ook nog lekker wilt eten is dat wel handig. Beter heb je daarom een gesprek over wat nodig is om dat te bereiken, dáár moet je immers prima uit kunnen komen lijkt mij.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Vegetariër verplichten vleesmaaltijd te bereiden voor gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:15

Dat ja.
Als ik argumenten begin te lezen als een vleeseters-gebit en vooral die levende maïs die niet kan schreeuwen dan haak ik af :') Met zo’n mensen valt toch niet op fatsoenlijk niveau te discussiëren.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Vegetariër verplichten vleesmaaltijd te bereiden voor gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:21

Inderdaad, de meest bizarre argumenten worden aangehaald. Kom op, gaan we nu echt varkens aan maïs gelijkstellen :')? TS, ga gewoon eens rustig in gesprek met het gezin, iedereen uit laten praten en zijn zegje laten doen en zorg dat je zelf met goed onderbouwde argumenten komt, dan komt het echt wel goed.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:10

Nee, helemaal geen argumenten juist. Wat valt er te winnen met argumenten als de hoofdprijs zelf je broodje smeren is? Accepteer gewoon dat iedereen bepaalde wensen heeft (ook al vind je die misschien belachelijk) en bedenk hoe je de ander daarin tegemoet kunt komen. Werk aan de oplossing in plaats van aan het uitdiepen van het probleem.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vegetariër verplichten vleesmaaltijd te bereiden voor gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:28

Hier in huis gewoon eten wat er gekookt wordt (wat ik dus kook :+) en anders een boterham eten.
Ik ga echt niet meerdere dingen koken omdat de een dit niet wil eten, de ander dat niet lust en de derde weer iets anders wil.
Ik kook wel gevarieerd dus het is nooit zo dat je het elke dag niet lust :Y)

In geval van TS vind ik gewoon dat de rest van het gezin TS kooksels moet eten, en dan TS ook de kooksels van de anderen. Wil je niet eten wat er op tafel staat; pak je een boterham :)

[o]

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Vegetariër verplichten vleesmaaltijd te bereiden voor gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:36

Wel heel bijzonder dat deze discussie al zo lang loopt. Deze pappa hier zou er snel klaar mee zijn. Kookrooster: prima, de kok van de dag bepaalt wat er gegeten wordt. Wil er iemand iets anders om welke reden dan ook: prima dat maak je dan zelf klaar. Punt. Simpel en duidelijk.

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:40

Ilsey schreef:
Ohjee. Het lijkt alsof sommigen het gewoon niet kunnen vatten. Wij eten geen dieren VOOR DE DIEREN. Niet om anderen hun ego te krenken. Jezus. Het is een feit dat een dier sterft voor een stuk vlees. Dus eet je vlees, ja dan doodt je een dier. Get over it ipv degenen die het niet doen te verwijten. Wij zijn niet veggie/ vegan om ons beter te voelen tov om het eender wie... Wij geven gewoon om die dierenlevens, punt. Als je dat niet kan begrijpen.Tjah. Dan scheelt er wat met je.

Eet vlees zoveel je wil. Maar loop niet te zeiken dat degenen die het niet doen extreem zijn, hun wil opdringen, of express anderen minderwaardig willen doen voelen. :')


Kan ik me helemaal in vinden, tenminste, als het andersom ook zo gaat.

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:45

BarbaLala schreef:
Ik ga dit topic verlaten want het kost meer negatieve energie dan dat het wat positiefs oplevert en dat is het mij niet waard.
Wens degenen die nog lijken eten in ieder geval veel inzicht en wijsheid toe.
En als tip; kijk eens naar een of meerdere van deze docu's als je werkelijk niet begrijpt waarom een steeds groter groeiende groep mensen deze levensstijl verkiest boven die van jezelf;
What the health
Cowspiracy
Forks over knives
Eartlings
Speciesism the movie


Jammer, je weet de boel juist zo lekker op te schudden. niet dat ik het ook maar ergens met je eens bent, maar je zorgt voor leven in de brouwerij.
Zo, en nu een broodje met een stukje gerookt lijk erop , heerlijk.

mazzeltje89
Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-10
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:54

Altijd lastig deze situaties, zeker als je elkaars mening en opvattingen wil respecteren maar ook bij jezelf wil blijven. :j

Hier al een jaar of 18 vegetariër. Van huis uit zo opgevoed met elkaar en nooit meer vanaf gestapt omdat ik volledig hier achter sta. Mijn vriend is een grote vleeseter :Y) beleg is mwah, maar een stuk vlees bij het avondeten is zeer geliefd. We proberen hier een balans in te houden. Beetje geven en nemen. De helft van de week eten we vegetarisch, de andere helft van de week maak ik vlees klaar voor hem (altijd biologisch bij een boer die voldoet aan mijn eisen) en vegetarisch voor mezelf. Met aardappel/groente is dat makkelijker om voor beide te koken. Eenpansgerechten is soms even passen en meten maar het lukt tot nu toe altijd *\%/* uiteraard worden dat bij ons twee eenpansgerechten of een "kaal" gerecht waar ieder later apart iets aan toevoegt. Bv rauwe andijviestamppot. Die maak ik kaal dus alleen andijvie/aardappelen. Mijn vriend voegt later op zijn bord de rookworst en spek toe. Ik voeg dan brie en cashewnoten toe. :9

Waarom ik toch vlees maak voor mijn vriend terwijl ik vegetarisch eet uit principe? Hij kan mij niet dwingen om vlees te eten en ik hem niet om alleen vegetarisch te eten. Ik denk dat je relatie erg uit balans raakt als ik bijvoorbeeld kook, hij komt thuis en moet eerst nog zijn eigen stuk vlees maken. Of als hij kookt ik mijn eigen eten nog moet maken. Wederzijds respect en aanpassen aan elkaar.

Ik kom uit een familie en gezin met veel vegetariërs. Met eten hebben we meestal meer vegetarisch en vaak daarnaast nog wat met vlees. (Meer vegetariërs dan vleeseters). Laatst met moederdag wordt er gerust ook een keer Chinees gehaald helemaal vegetarisch. Hier wordt dan ook niet moeilijk over gedaan.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:39

Eénpansgerechten zijn toch juist veel makkelijker dan AGV? Bij dat laatste kom je in deze situatie al snel uit op 2 soorten groente, 2 soorten vlees en dan nog aardappelen en jus, zoveel pitten hebben wij niet eens. Ik kan me voorstellen dat het voor iemand die niet zo vaak of graag kookt dan ook lastig kan zijn om het overzicht te bewaren. Gewoon twee flinke wokpannen nemen, in de ene vlees (vooraf in stukjes gemaakt, dan hoeft TS er niet aan te zitten) en in de andere bijvoorbeeld vegastukjes. Qua groente kun je het dan ook gemakkelijk zo verdelen dat iedereen het lust. Pa en ma kunnen zelf kiezen welke variant ze willen of zelfs van beide iets opscheppen. Aan tafel eventueel nog wat nootjes, kaas, tafelzuur o.i.d. toevoegen en iedereen kan lekker eten. Bijkomend voordeel is dat je met twee grote pannen sneller iets overhoud voor in de vriezer. Dit 'probleem' is echt geen kwestie van niet kunnen maar van niet willen.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2447
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:13

CharleyT schreef:
BarbaLala schreef:
Ik ga dit topic verlaten want het kost meer negatieve energie dan dat het wat positiefs oplevert en dat is het mij niet waard.
Wens degenen die nog lijken eten in ieder geval veel inzicht en wijsheid toe.
En als tip; kijk eens naar een of meerdere van deze docu's als je werkelijk niet begrijpt waarom een steeds groter groeiende groep mensen deze levensstijl verkiest boven die van jezelf;
What the health
Cowspiracy
Forks over knives
Eartlings
Speciesism the movie


Jammer, je weet de boel juist zo lekker op te schudden. niet dat ik het ook maar ergens met je eens bent, maar je zorgt voor leven in de brouwerij.
Zo, en nu een broodje met een stukje gerookt lijk erop , heerlijk.


Wat een volwassenheid. Daar moet je trots op zijn. :roll:

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2447
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:17

goeroe schreef:
Eénpansgerechten zijn toch juist veel makkelijker dan AGV? Bij dat laatste kom je in deze situatie al snel uit op 2 soorten groente, 2 soorten vlees en dan nog aardappelen en jus, zoveel pitten hebben wij niet eens. Ik kan me voorstellen dat het voor iemand die niet zo vaak of graag kookt dan ook lastig kan zijn om het overzicht te bewaren. Gewoon twee flinke wokpannen nemen, in de ene vlees (vooraf in stukjes gemaakt, dan hoeft TS er niet aan te zitten) en in de andere bijvoorbeeld vegastukjes. Qua groente kun je het dan ook gemakkelijk zo verdelen dat iedereen het lust. Pa en ma kunnen zelf kiezen welke variant ze willen of zelfs van beide iets opscheppen. Aan tafel eventueel nog wat nootjes, kaas, tafelzuur o.i.d. toevoegen en iedereen kan lekker eten. Bijkomend voordeel is dat je met twee grote pannen sneller iets overhoud voor in de vriezer. Dit 'probleem' is echt geen kwestie van niet kunnen maar van niet willen.

Hoezo twee soorten groenten? Als ik vlees voor iemand anders klaar zou moeten maken met AVG dan maak ik een pan met aardappelen, 1 soort groenten en dan twee verschillende pannen, 1 met vlees en de ander met een vervanger. Jus is zo gepiept en daar heb je echt niet per sé een apart pitje voor nodig. Meestal maak ik dat pas aan het eind, nadat alles verder klaar is. Ik heb overigens maar twee pitjes in totaal die ik vaak niet eens tegelijk kan gebruiken, zo moeilijk is het niet, als je een beetje goed in plant wat het langste duurt en waar je dus mee moet beginnen.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Vegetariër verplichten vleesmaaltijd te bereiden voor gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:19

Roerbak is ook leuk.
Aardappel schijfjes. Groenten. In één pan flikkeren... Klaar. Dan nog vlees en evt vega.

Stamppot... Wil ook heel best.
Maar ik maak bijna overal stamppot van.
Jus maak ik met kruiden aan. Geen dierlijk jus.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:30

princequillo schreef:
Hoezo twee soorten groenten? Als ik vlees voor iemand anders klaar zou moeten maken met AVG dan maak ik een pan met aardappelen, 1 soort groenten en dan twee verschillende pannen, 1 met vlees en de ander met een vervanger. Jus is zo gepiept en daar heb je echt niet per sé een apart pitje voor nodig. Meestal maak ik dat pas aan het eind, nadat alles verder klaar is. Ik heb overigens maar twee pitjes in totaal die ik vaak niet eens tegelijk kan gebruiken, zo moeilijk is het niet, als je een beetje goed in plant wat het langste duurt en waar je dus mee moet beginnen.

Twee soorten groente omdat de broers van TS vrij kieskeurig schijnen te zijn en ik uitga van het idee dat je iedereen iets lekkers wilt voorzetten. Ik ben het overigens volledig met je eens dat dit ook met AGV helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn, zeker als je een beetje creatief bent. Waar het mij om ging is dat ik meerdere keren voorbij heb zien komen dat het met éénpansgerechten lastiger zou zijn, terwijl dat naar mijn idee juist nog eenvoudiger is.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:42

BarbaLala schreef:
Tja ik ben erg rechtlijnig daarin; Als mensen lijken willen eten vind ik dat walgelijk maar ik kan ze helaas niet tegenhouden. Echter weiger ik medewerking te verlenen aan moord dus dan koken ze maar elders zelf. (Wil dat ook niet in mijn huis en ook niet met mijn pannen etc.)

.

Wow, heb jij kannibalen in je naaste omgeving? Spannend leven moet dat zijn.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2447
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:02

goeroe schreef:
Twee soorten groente omdat de broers van TS vrij kieskeurig schijnen te zijn en ik uitga van het idee dat je iedereen iets lekkers wilt voorzetten. Ik ben het overigens volledig met je eens dat dit ook met AGV helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn, zeker als je een beetje creatief bent. Waar het mij om ging is dat ik meerdere keren voorbij heb zien komen dat het met éénpansgerechten lastiger zou zijn, terwijl dat naar mijn idee juist nog eenvoudiger is.

Nuja, ik kan mij daar ook best wel in vinden, maar dit ligt er aan :) Als je bij voorbaat echt voor twee verschillende eenpansgerechten inkoopt zal het niet zo moeilijk zijn, maar veel gezinnen die ik ken kopen groenten, vlees en dergelijke in grote aantallen als het in één pan moet. Om er dan een pan voor 1 persoon uit te moeten trekken die apart moet, is inderdaad nog wel wat berekenen. En persoonlijk ben ik daar helemaal niet goed in :o

MissCharlie

Berichten: 1438
Geregistreerd: 11-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-18 22:16

goeroe schreef:
Wat fijn dat jullie zo goed demonstreren waarom TS deze discussie thuis beter uit de weg kan gaan. +:)+ Zo'n discussie over principes heeft de neiging nogal snel te ontsporen.


De wisselende reacties bevestigen voor mij wel dat hier geen pasklaar antwoord op is en ook niet één van de twee die gelijk heeft. Iedereen dank voor de input!

Vanwege de vele aanpassingen die ik voor mijn broertje al maak in mijn keuze voor groenten, peulvruchten etc. die hij lekker vindt, hoop ik toch zijn begrip te krijgen om voor mij een vega pannetje apart te maken wanneer hij kookt. Ik ga het hem makkelijk proberen te maken door (delen van) maaltijden in te vriezen..

Ik ga ook rondkijken of er nog 'eerlijker' vlees te verkrijgen is in onze regio (Gelderland) wat ik dan eventueel wel zou klaarmaken, maar tot die tijd vraag ik mijn broertje om het zelf te bereiden als hij graag vlees wil eten. Uiteindelijk is het voor hem (maar) 1 dag in de week dat hij dan geen vlees krijgt aangeboden. Als hij dat niet eerlijk vindt, spreek ik af dat ik mijn vega pannetje zelf klaarmaak op zijn dag.

Mochten jullie nog specifieke recepten kennen waarbij het vlees echt niet gemist wordt, dan staat mijn pb box helemaal open! Niet om mijn familie te overtuigen, maar ik wil graag dat mijn familie ook heel lekker kan eten op mijn kookdag en daar niet tegenop gaan zien :) .

PocoGaucha schreef:
Heb je de kaasschnitzels van de ah (https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... sschnitzel) wel eens geprobeerd?

Die zijn heerlijk! Kan ik echt van genieten <3

Iemand vroeg nog of ik wel andere dierlijke producten eet: ja, ik eet bio eieren en (vega) kaas. Melk, yoghurt etc. ben ik ook erg aan het beperken, vanwege het weghalen van 1 dag oude kalfjes bij hun moeder en het feit dat mensen melk niet meer nodig hebben als ze baby-af zijn. Dus daar ben ik mee bezig, maar vooral met wat ik individueel nuttig en niet bij het avondeten. Dat is voor nu te lastig.

Hutcherson

Berichten: 7332
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:23

Ik vind dat ze jou niet kunnen dwingen iets te maken met vlees. Das hetzelfde als dat ik asbakken moet schoonmaken terwijl ik roken echt afschuwelijk vind.
Dat weiger ik. Dus als zij vlees willen op jouw kookdag, mag ie zelf een pannetje vlees bakken.

Anderzijds kun je natuurlijk zeker proberen om het gezin met jouw dag te laten minderen. Dat mag altijd maar eerlijk gezegd zou ik dat persoonlijk ook irritant vinden als er geen goed alternatief wordt geboden. Kijk ik kan prima een dag pannekoeken eten en dan eet ik geen vlees. Of een luxe broodje gezond maken. Heerlijk. Maar begrijp dat jij ook graag nieuwe recepten uitprobeert. Ik ben niet zoon chef, maar zou vooral bij jezelf blijven. Jij wilt geen vlees eten en kookt dus vegetarisch, als ze vlees willen dan moeten ze dat zelf maar regelen. Net zoals jij je pannetje zonder vlees ook zelf moet regelen als zij koken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers

cron