Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 20:22

Jaha, in Juni is het zo ver en krijg ik een nieuwe keuken. Omdat er ook nieuwe vloeren komen en de muren gestuct worden zit ik in totaal 5wkn zonder keuken.
Ik heb een klein combi-oventje. Zoeen met een ronddraaiende middenplaat dus redelijk beperkt. Daarnaast een waterkoker en dat is het (op dagen dat we vroeg thuis zijn kan de bbq nog aan, maar daar is inspiratie genoeg voor).
Ondertussen ben ik de vriezer aardig aan het opvullen en ik heb ook wel wat inspiratie tot koken zonder keuken maar extra recepten en opties zijn welkom.
Wie oh wie kan me nog verrijken met recepten?

Enige eis is dat het zwangerschapproof moet zijn, verder lusten we wel alles.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:27

Je kan ook van die kookplaten krijgen. Soms met 1 soms met 2. Dat is gewoon met stekker in stopcontact. Kosten niet eens zo veel.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:28

Magnetron tweedehands aanschaffen?

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 20:37

@napie ik heb dus een combi (dus zowel magnetron als oven) dus dat heb ik tot beschikking
@wemkelover dat zou een optie zijn maar liever niet. We leven straks in ons aanbouwtje en wil eigenlijk zo min mogelijk extra spul daarheen halen. Dus liever niet.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:50

Een klein camping gasstelletje met van die gasbusjes? Kun je toch een ei koken of bakken.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:55

Een gezellige vuurkuil maken in de tuin, met stenen. Daarin kun je prima aardappelen poffen of brood bakken. Vergt wel een beetje oefening :+

Marian_lara
Berichten: 189
Geregistreerd: 19-04-12

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:59

Wat dacht je van maaltijdsoepen (vers) in de diepvries te maken en per portie te ontdooien.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:59

https://www.ah.nl/r/1185577
Werkt deze link? Dit is heel lekker en qua pan hoef je alleen de spinazie te verhitten, en dat kan misschien ook wel in de magnetron/au bain marie? En dan in de oven.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:12

de combioven kan je de hlasplaat uithalen. een rond ovenrekje/netje etin en je kan een grotere ovenschaal erinzetten.

Ik kom net uit een periode van 5 weken zonder keuken. in de ava kan je van die aluminium ovenbakjes halen. Dat is net 1 portie.
ik heb allerlei ovenmaaltijden gemaakt
(aardappel, groente, gehakt en kaassaus).
Je kan de groente varieren, gehakt, kippeblokjes of vegetarisch nemen.
kaassaus, witte saus of tomatensaus.

Daarnaast een aantal pizza's zelfgemaakt en ingevroren (kan je uiteraard op het moment zelf doen).
Wij hadden wel 2 elektrische kookplaatjes.
gehakt rullen, groentjes en durums of tacos erbij.
spaghetti is ook zo gemaakt
paninis en pastasalade.

tupperware heeft leuke dingen om in de magnetron te koken, de eggparty, dingen om pasta en rijst te koken. microcook voor soepjes, de stomer voor groentjes en zalm.

Daarnaast deed ik de slowcooker aan voor stoofvlees en de frietketel erbij.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:13

Wij zitten ook zonder keuken voor 1,5 maand. Ik heb een electrische koekenpan waar ik de ene keer vlees in bak en de andere keer aardappeltjes. Bak sla er bij en klaar.
Ter afwisseling vul ik ook een wrap, heerlijk.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:23

Bij (schoon) ouders eten of familie/vrienden in de buurt. Al is het maar 1 of 2x per week dat je ergens terecht kan.

Fenn

Berichten: 6134
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:30

Couscous salades zijn goed te doen. Couscous kan je maken door water te koken en dat over de (eventueel al een beetje met olie gemixt) couscous te gooien en er een deksel op te zetten. Dan is de couscous in (+/-) 5 minuten klaar. Ik doe altijd evenveel ml water als grammen couscous. Daar kan je helemaal los mee gaan. Rode biet, feta, munt en evt amandelen is lekker. Maar ook sinaasappel, olijf en halloumni (wel een lastige, die halloumni wil je eigenlijk bakken/grillen). Of je doet falafel in de oven voor erbij.

Of noedelsoep. Vaak is dat ook met kokend water te maken. Lekker met komkommer die je met azijn wat zuur aanmaakt, tofu, etc.

Krieltjes in de oven met een salade erbij?

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:47

Heb je wel een vriezer? Want dan kun je nu beginnen met porties Pasta, nasi, evt iets van stamp, soep oid te maken. Rijst/aardappels/pasta koken in de magnetron kan ook prima. Dus dan hoef je alleen porties saus in te vriezen.
Verder pizza, of BBQ inderdaad, of maaltijd salades. Elektrisch kookplaatje (inductie of keramisch bijv) is ook een optie. Of zo'n grote elektrische hapjespan. En dan lekker ''wokken''.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 08:02

Vriezer is er ja dus ben al druk aan het invriezen.
En de vuurkuil is er ook :+ naast de bbq's. Maar opstoken v bbq of vuurkuil duurt me te lang na een lange werkdag dus wil ook gewoon nog wat mogelijkheden met alleen de oven/magnetron.

Duhelo, slowcooker heb ik ook nog! Helemaal vergeten _/-\o_
En die alu bakjes, ik had mijn moeder al gevraagd naar de hanos te rijden maar had geen idee dat ah die ook had. Ideaal!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:39

de slowcooker zal je redden, lekker aan de snert. Kan je volgens mij wel soep in maken ook (kippensoep en champignonsoep moet zeker lukken).

Als je een croque machine hebt (ik heb een met verwisselbare plaatjes, maar op de gewone croqueplaat werkt het ook wel) kan je ook gerust een stukje kip of vis bakken.
oh, zalm in de oven is ook super!
ovenschaal (ik gebruik een zoutsteen), grof zout erop gooien, visjes erop, schijfjes citroen erop en 20 minuutjes op 180 graden.
een pakje kruidenkaas (die hele goedkope van nog geen euro voor een potje) in een microgolfschaaltje doen, doosje room erbij, wat peper en zout, en even doorwarmen in de microgolf.
Couscous wellen, zalmpje erop, kruidenroomsausje erover. :~

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:40


secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 10:41

hier word ik blij van duhelo! Had me al ingesteld op 5 weken tosti's, barbecue en magnetronmaaltijden uit mijn vriezer maar dit klinkt een stuk beter *\o/* *\o/* *\o/*
Tosti-apparaat heb ik idd, en nu ik dit typ bedenk ik me ineens dat ik in een kastje achteraf ook nog ergens een stoomapparaat moet hebben, wat ik nooit gebruik :+

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:45

Ik weet niet of je een gourmetplaat hebt? Anders zou je dat altijd nog kunnen gebruiken voor wat gebakken groentes en vleesjes :j .
Frituurpan/airfryer ook altijd makkelijk, en inderdaad zo nu en dan elders proberen te eten.
Succes!

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:46

Dit topic komt me zo bekend voor. Er zijn tegenwoordig wel erg veel topics die rechtstreeks van andere fora afkomen lijkt het wel.
Misschien vergis ik me met deze en is de vraag hier al vaker voorbij gekomen.

Als ik zelf geen keuken had, zou ik dat goed voorbereiden met maaltijden vooraf koken en die in een vriezer doen. En voor de rest eten halen, bbq. Ik ben niet van koud eten dus, dus dat zou voor mij geen optie zijn.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:47

Heb je een airfryer? Daar kun je ook een hele hoop (gezonde) gerechten in klaar maken.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 11:53

Nabster schreef:
Dit topic komt me zo bekend voor. Er zijn tegenwoordig wel erg veel topics die rechtstreeks van andere fora afkomen lijkt het wel.
Misschien vergis ik me met deze en is de vraag hier al vaker voorbij gekomen.

Als ik zelf geen keuken had, zou ik dat goed voorbereiden met maaltijden vooraf koken en die in een vriezer doen. En voor de rest eten halen, bbq. Ik ben niet van koud eten dus, dus dat zou voor mij geen optie zijn.


nou, ik kan me zo voorstellen dat er wel eens vaker iemand zonder keuken zit :') Maar ik kom niet op andere fora als bokt verder, dus geen idee wat je met die opmerking verder wil.
En voorbereiden ben ik dus al aan het doen, maar iedere dag de magnetron heeft niet mijn voorkeur. Afhalen is hier niet echt een optie, ik woon niet in de stad. We hebben precies 1 thuisbezorgd adres, die er minstens 2uur over doet om bij ons te zijn :j

@mag: geen airfryer helaas. Wel buren met een airfryer, misschien als ik die eens lief aan kijk :o

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:05

secricible schreef:
Nabster schreef:
Dit topic komt me zo bekend voor. Er zijn tegenwoordig wel erg veel topics die rechtstreeks van andere fora afkomen lijkt het wel.
Misschien vergis ik me met deze en is de vraag hier al vaker voorbij gekomen.

Als ik zelf geen keuken had, zou ik dat goed voorbereiden met maaltijden vooraf koken en die in een vriezer doen. En voor de rest eten halen, bbq. Ik ben niet van koud eten dus, dus dat zou voor mij geen optie zijn.


nou, ik kan me zo voorstellen dat er wel eens vaker iemand zonder keuken zit :') Maar ik kom niet op andere fora als bokt verder, dus geen idee wat je met die opmerking verder wil.
En voorbereiden ben ik dus al aan het doen, maar iedere dag de magnetron heeft niet mijn voorkeur. Afhalen is hier niet echt een optie, ik woon niet in de stad. We hebben precies 1 thuisbezorgd adres, die er minstens 2uur over doet om bij ons te zijn :j

@mag: geen airfryer helaas. Wel buren met een airfryer, misschien als ik die eens lief aan kijk :o


Wel ik helemaal niets mee, het viel me gewoon op.
Airfryer zou ik zelf in investeren, gouden koop.

JeaDH

Berichten: 2156
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:14

De airfryer is echt ideaal, action heeft ze, niet duur werkt prima!
Daarnaast is een skottelbraai ook een prima investering voor nu, maar ook voor later naast de bbq of op de camping. Gehakt rul bakken/kipfiletreepje krieltjes /schijfjes erbij (eerst met zakje en al 5 minuten in de magnetron zijn ze al mooi gaar) en een bak sla en je hebt in no time een prima maaltijd! Of ipv sla nog roerbakgroenten op de braai.

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:33

Kan je niet ergens een elektrisch kookplaatje lenen.Echt een aanrader.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:38

Een lekkere salade.

Bulgur
Komkommer
Tomaat
Rode ui
Paprika
Geitenkaas
Pijnboompitten/ walnoten (vind ik lekkerder)
Avocado
Beetje zout, peper, citroensap en een klein snufje kaneel.

Eigenlijk kun je alles er door flikkeren wat je wil. Maar dit vind ik wel het lekkerst.