Wat ligt er bij jou op en naast de barbecue?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

meggiemeg

Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Wat ligt er bij jou op en naast de barbecue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:57

Halloumi in plakjes snijden, met de kaasschaaf lange linten snijden van een courgette, 1 zijde van een lange lint insmeren met wat tapenade en dat om een plakje halloumi wikkelen en een prikkertje erdoor, heerlijk om mee te grillen of zelfs bij de gourmet.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


secricible

Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:34

Hier geen bergen vlees sowieso op de bbq. Gewoon 1stuk mooi vlees, mooie salade(s) er naast, stokbroodjes en iets van aardappels oid. Bijvoorbeeld mooie ribeye, gemarineerde ribben, een goede zelfgemaakte hamburger oid. Lekker wat fruit erbij en prima maaltijd!

Voor de inspiratie gooi ik hier de blog van ons weer eens neer :o www.barbecuemeneer.nl

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat ligt er bij jou op en naast de barbecue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:53

Op de BBQ:
Vlees/vis
Champignonspiezen

Ernaast:
Cacik met veeeel knoflook en Turks brood erbij :9 Geen BBQ zonder dat, zo lekker.
En verder sla ofzo of pastasalade

[o]

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:54

Sintara schreef:
oja als toetje maak ik vaak banaan met chocola. Heel simpel: banaan in een stukje folie doen, 2 blokjes chocolade erbij, folie dicht en bakken maarrr... Het is klaar zodra de choco gesmolten is


Dat doen we ook idd :9 Maar dan met amaretto erbij in het folie.

[o]

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Wat ligt er bij jou op en naast de barbecue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:17

Er zijn trouwens ook heerlijke recepten voor ananas van de BBQ. Heerlijk, lekker fris en zoet :D

[o]

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:29

Schnnittschel, kip, worst, zalm

maessie

Berichten: 5738
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:30

Hier naast vlees, gevulde tomaat. Tomaat uithollen en vullen met Bressot/Paturain en een spekreepje er omheen wikkelen. Echt vurrukkuluk!!! (Op folietje of in zon bakje even bakken)

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:36

Jolien87 schreef:
Sintara schreef:
oja als toetje maak ik vaak banaan met chocola. Heel simpel: banaan in een stukje folie doen, 2 blokjes chocolade erbij, folie dicht en bakken maarrr... Het is klaar zodra de choco gesmolten is


Oooh goeie! We hebben nog bananen en paaseitjes. :9

En een scheutje licor 43 erbij <3 .

Ik vind gehakt/hamburgers, worst en kluif-voer (spareribs, kippenkluifdingen) niet zo lekker, dus ik ben eigenlijk nooit zo'n fan van barbeque's bij anderen. Zelf maak ik altijd pastasalade erbij, zoete aardappel salade en coleslaw en gaat er veel vis en groente op de bbq. Asperges, mais (met een klont gezouten roomboter in de alufolie), gevulde paprika's enzo. Naast natuurlijk het brood met allemaal smeersels.

♥ Rewrite the Stars ♥

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:38

Ik ga dit topic volgen, wij bbqen ook (te ;)) vaak.

NoTwixLeft
Berichten: 590
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:08

Carol_Beer schreef:
Schnnittschel

Wat voor spannends is dit? De vega-variant van schnitzels?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:19

_O-
NoTwixLeft schreef:
Carol_Beer schreef:
Schnnittschel

Wat voor spannends is dit? De vega-variant van schnitzels?

Jolien87

Berichten: 17400
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 17:45

Die klinkt extra sappig. :9

Hebben jullie lekker gebarbecued?
Ik moet zeggen dat onze barbecue met dit mooie weer niet 1 keer is aan geweest nu we Hellofresh hebben. :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37209
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:29

Bbq bij mij een stukje vlees en of vis (geen kant en klaar geprefabt maar gewoon vers en naturel ivm allergie) aardappelen in folie. folie met paddestoelen tomaat en ui op de bbq. en ernaast salade eventueel wat stokbrood mayonaise of satesaus. En veel water. Als ik mijn bui heb als toetje perzik of abrikoos in folie met honing en munt op de bbq leggen

Geen vreetfeest maar gewoon de hoeveelheid die ik normaal eet alleen dan op de bbq klaargemaakt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Utixo

Berichten: 6561
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Wat ligt er bij jou op en naast de barbecue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:46

Naast de standaard dingen, voor mij vega, voor de rest vlees, gebruik ik de gasbbq graag als buitenkeuken. Zo komen net de asperges er van af met krielaardappeltjes.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

s1993

Berichten: 2115
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:19

Het was even een zoektocht, maar uiteindelijk de halloumi kunnen vinden! Was erg lekker op de BBQ, vond het alleen erg zout. Zou je de kaas om kunnen spoelen om een beetje zout weg te spoelen (aangezien het ook in vocht zat in het pakje denk ik dat het wel kan?)

Daarnaast afgelopen zaterdag de courgette gemarineerd in dezelfde marinade als we voor de kip gebruiken en dat was érg lekker :9 Vind courgette van zichzelf vrij smaakloos maar hier werd het erg lekker van, een blijvertje!

It does not do to dwell on dreams and forget to live

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Wat ligt er bij jou op en naast de barbecue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:02

Hier doet vriend vaak dan al in de ochtend de bbq aan, en dan een groot stuk vlees, zoals procereur of buikspek erop, en dan heel de dag slow cooken en nog roken. Heerlijk, van de procereur maken we dan pulled pork ofzo. Als we met anderen bbqen en er echt een avondje buiten zitten is het meestal de standaard ook wel, lekkere spiesjes voor ons, hamburgers of worstjes voor de kinderen, evt nog spare ribs ofzo. We gaan binnekort een keer een hele kip roken en slow cooken op de bbq.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:12

Hoe doen jullie dat met die hele kip dan?
Wil het eigenlijk ook eens proberen, heb zo'n kleine, rechthoekige Weber, maar moet eerlijk zeggen dat ik werken met het deksel erop vaak niet echt m'n ding vind. En dat terwijl het wel zou moeten bij beer-can-chicken (alleen dat past dan weer niet onder m'n deksel >;))

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

secricible

Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:14

Als de deksel er op ligt creeer je een soort houtskooloven die je op temperatuur houdt met de luchtgaten. Kan er later wel wat meer over zeggen.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

cursebreaker

Berichten: 11387
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Wat ligt er bij jou op en naast de barbecue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:27

Ik vind het vreselijk om zelf klaar te maken, dus ik eet het vrijwel nooit meer maar als ik bv. bij m'n ouders ben en m'n vader is eens naar een forellenvijver geweest, dan gaan er forellen op de BBQ. Die worden dan gevuld met citroen geloof ik en uien enz. en dat is Zo lekker hihi.

Verder vind ik het ook heerlijk om bakbananen op de BBQ te leggen. Deze snijd ik in de lengte open, vul ik met nutella pasta en dan wikkel ik ze in aluminiumfolie.

En qua vlees vind ik het verder nog lekker om spiesen te maken - ik maak vlees en groentenspiesen apart omdat anders de groenten vaak al zwart zijn en het vlees nog niet eens gaar is haha - van varkensvlees gemarineerd of kipfilet.

Ook ribjes zijn favoriet hier en drumsticks en steaks.

Wat bijgerechten betreft, is het hier meestal ook vrij standaard;
- meloen, het liefst galia, of een complete fruitsalade
- macaroni salade, eigen recept
- aardappelsalade
- sausjes
- stokbrood met kruidenboter
- en een soort salade mixje van tomaten stukjes met mayo en kruiden/peper gemengd
- sla is afhankelijk van hoe mijn zin ligt. Manlief eet het niet, dus het is meestal dan alleen voor mij.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Wat ligt er bij jou op en naast de barbecue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:33

Mijn vriend heeft zelf een bbq gemaakt. Met een rookgedeelte eraan. Het is echt een monsterlijk en groot ding. Maar wat eraf komt is ontzettend lekker. Kunnen er volgens mij een half varken op kwijt qua formaat.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:51

Veel groente!

Groene asperges, kastanjechampignons, gepoft aardappeltje.

En 1 of 2 stukjes vlees.

Als toetje lekker: opengesneden banaan met stukje chocolade en dan in folie draaien. :9

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:35

rockwitch schreef:
Mijn vriend heeft zelf een bbq gemaakt. Met een rookgedeelte eraan. Het is echt een monsterlijk en groot ding. Maar wat eraf komt is ontzettend lekker. Kunnen er volgens mij een half varken op kwijt qua formaat.

Modelletje stoomlocomotief? :D <<)
Zoiets heeft mijn vader ook, maar ik vind vaak de rooksmaak te sterk van het vlees dat eraf komt. Bovendien vermoed ik dat mijn vader de temperatuur voor het mooie ook te hoog laat komen, maar hij is te eigenwijs om daar eens naar te kijken :+
Dus ben ik vooral benieuwd naar hoe je vriend het doet (temperatuur enz), zodat ik eventueel mijn vader eens kan 'verrassen' 8-)

secricible schreef:
Als de deksel er op ligt creeer je een soort houtskooloven die je op temperatuur houdt met de luchtgaten. Kan er later wel wat meer over zeggen.

Hoe het werkt weet ik wel hoor, Secrecible, die uitleg is voor mij niet zo zeer nodig :j
Ik bbq/kook op open vuur al heel wat jaartjes zal ik maar zeggen, maar ik ben vooral benieuwd naar het 'recept/werkwijze' van de vriend van Rockwitch.

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:40

Mijn vriend heeft sowieso een thermometer op de bbq gemaakt. En geloof dat hij ook iets heeft voor de kerntemperatuur. Verder zoekt hij veel recepten op en roken doet hij dan niet de hele dag maar een gedeelte. Het is idd bijna stoomlocomotief. Maar hij is er zoooo trots op. En ik vind het ook wel knap dat hij zelf dat ding gemaakt heeft. Zal er wel ff foto van maken zo.

Vriend verteld dat hij het vlees indirect doet garen, dus kolen in de ketel die aan de bbq zit en het vlees in het grote gedeelte. En dan tot de juiste kerntempteratuur. Bbq temp zelf is tussen de 80 en 100 graden. Het duurt echt een hele dag, maar het is dan supersappig en zoo lekker. Rooksmaak heeft vooral te maken met soort hout. Hij kijkt altijd op de site van barbecue helden. Wij gebruiken zelf vaak kersenhout.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:51

Het monster
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Buikspek en gerookte kip. Hij legt er ook wel eens dikke plakken kaas op. Dat is echt heeeeel lekker als het er net vanaf komt.


Afbeelding

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:42

:wow: :wow: 8-)
Cool :)F +:)+ _/-\o_

De temperatuur is dus inderdaad een goede 50-100 graden lager dan wat mijn vader soms doet. De stoomlocomotief van m'n vader is wat kleiner, maar feitelijk hetzelfde principe.
Ik zie ook een thermometer in het rookgedeelte liggen, dat kan ik ook eens proberen, heb er ook zo eentje liggen. Verder kan ik eventueel nog een thermometer met een sonde en een snoertje doen, om de kerntemperatuur permanent te meten.

Voor het roken heeft hij meestal hickory-hout of hulst-hout, maar door de veel hogere temperatuur denk ik dat het hout meer brandt dan smeult uiteindelijk.

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers