Maaltijden zonder melkproducten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Siggislief

Berichten: 13933
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Maaltijden zonder melkproducten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-18 17:30

HoiHoi,

Ik zoek maaltijden zonder melkproducten, normaal kan ik er wel tegen maar sinds een aantal dagen
heb ik dus Keelontsteking en zit nu al vanaf gister aan de antibiotica.

Weet er iemand heerlijke maaltijden? Ik lus eigenlijk alles wel, dus geen moeilijke eter.
Barst maar los! :D

grt Siggislief

Bram ✝12/08/'15


Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Maaltijden zonder melkproducten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:36

Gewoon van alles de plantaardige versie?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Siggislief

Berichten: 13933
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-18 17:36

Ik ben echt inspiratieloos qua maaltijden..

Bram ✝12/08/'15

Anoniem

Re: Maaltijden zonder melkproducten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:37

Ik kan even niet eens bedenken waar wel melkproducten in zitten....

Aight
Berichten: 3187
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:38

Ik eet dus echt sporadisch maaltijden waar melkproducten in verwerkt zitten :') Maar heel simpel: aardappel, vlees/vis, groenten? Pasta bolognese? Wokgerechten? Mexicaanse wraps/tacos? Soepen met lekker brood ernaast?

Lumi

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:39

Anoniem schreef:
Ik kan even niet eens bedenken waar wel melkproducten in zitten....


Dit inderdaad.

Aardappels met groente is wel een veilige optie denk ik?
Melkvrije pastaproducten?


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:40

Er zijn echt heel, heel veel maaltijden zonder melk. Bijvoorbeeld maaltijden zonder kaas. Wraps, pasta, rijst, curry (met kokosmelk), roti (same)..
Ik weet niet of je bijv wel sojayoghurt kan gebruiken? Dat is ook lekker namelijk. :) Vooral de perzik vind ik mjammm

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:42

Dat betekent dus geen boter, kaas en roomproducten? Dat is toch niet zo heel lastig? Ongeveer alle bami- en rijstmaaltijden, pasta's met tomatensaus, aardappels/groente/vlees, stamppot, gevulde wraps, broodjes hamburger/gehakt/kipreepjes, verse spaghetti carbonara (dus met ei, niet zo'n pot saus)...keuze genoeg.

Of bedoel je dat er ook geen melkeiwit in mag zitten? Dan zou je lactosevrije recepten moeten zoeken. :)

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Siggislief

Berichten: 13933
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-18 17:43

Magrathea schreef:
Er zijn echt heel, heel veel maaltijden zonder melk. Bijvoorbeeld maaltijden zonder kaas. Wraps, pasta, rijst, curry (met kokosmelk), roti (same)..
Ik weet niet of je bijv wel sojayoghurt kan gebruiken? Dat is ook lekker namelijk. :) Vooral de perzik vind ik mjammm


Klinkt wel lekker de Sojayoghurt, ben alleen bang dat ik in een hoestbui terecht kom waar ik niet uit kom.
Krijg het nu spontaan zonder dat ik iets heb gegeten/gedronken met melkproduct iets erin.

Ik zal morgen eens naar de AH gaan om iets te maken...
Wat je nu zo opnoemt Dani klinkt de stamppot wel erg lekker.

Bram ✝12/08/'15

Anoniem

Re: Maaltijden zonder melkproducten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:47

Dat hoesten kan wel enigszins getriggerd worden door melkproducten, slijmvorming enzo... maar ik denk dat het gewoon van je keelontsteking komt he?
Of heb je normaal gesproken ook reacties op melkproducten?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:48

Ik ben veganist en ik heb echt bijzonder weinig moeite met het vinden van producten zonder melk eigenlijk hoor := Daar kun je het lactosevrije schap voor opzoeken maar normale maaltijden zonder kaas/yoghurt is ook echt prima.

Ik heb wel altijd begrepen dat het probleem met melkproducten is dat je er erg taai slijm van krijgt wat erg oncomfortabel is en niet zo goed voor de wondgenezing. Dus vandaar.
Sojayoghurt is 100% vrij van melk/lactose dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Als je bang bent van de stukjes kun je het nog even in de blender doen (of zelf naturel yoghurt blenderen/keukenmachinen met banaan :~ )
Als je iets kouds wil eten: vries een in stukjes gesneden banaan in en doe het in de keukenmachine voor bananenijs! Klinkt raar maar het werkt echt. :) En is mega lekker

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Siggislief

Berichten: 13933
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-18 17:51

Anoniem schreef:
Dat hoesten kan wel enigszins getriggerd worden door melkproducten, slijmvorming enzo... maar ik denk dat het gewoon van je keelontsteking komt he?
Of heb je normaal gesproken ook reacties op melkproducten?


Ik heb normaal geen reacties op melkproducten, en het komt door mijn keelontsteking nu.

Bram ✝12/08/'15

_soraja_

Berichten: 460
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Barneveld

Re: Maaltijden zonder melkproducten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:06

Zonder melk is echt niet zo moeilijk hoor ;) Voor inspiratie kun je ook bij de recepten zoeker van de albertheijn kiezen voor lactosevrij, met die optie zijn de gerechten bijna allemaal zonder melk op een enkeling waar lactose vrije melkproducten gebruikt worden.

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Maaltijden zonder melkproducten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:17

Als je echt geen melkproducten wilt gebruiken is het wel goed alle etiketten lezen. In heel veel kant en klaar producten zit wel melk ( denk aan sausen, kant en klaar kruiden pakketjes, sommige soepen, jus ed ) maar vermoed dat je bij je keelontsteking alleen geen pure melkproducten wilt gebruiken. Dan is het niet zo heel lastig. Denk dat kaas dan ook nog niet een probleem is? Waarschijnlijk moet je alleen geen melk drinken / pudding, ijs, yoghurt Ed eten.

09.07.'16 is ons wondertje geboren <3

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:54

twinducklin schreef:
Als je echt geen melkproducten wilt gebruiken is het wel goed alle etiketten lezen. In heel veel kant en klaar producten zit wel melk ( denk aan sausen, kant en klaar kruiden pakketjes, sommige soepen, jus ed ) maar vermoed dat je bij je keelontsteking alleen geen pure melkproducten wilt gebruiken. Dan is het niet zo heel lastig. Denk dat kaas dan ook nog niet een probleem is? Waarschijnlijk moet je alleen geen melk drinken / pudding, ijs, yoghurt Ed eten.

Ja dit.. .Gewoon geen zakjes kopen :) En als je wel graag melk drinkt oid, kies een plantaardige melk: soja is misschien wat heftig, maar amandelmelk vind ik zelf echt heerlijk. Kokosmelk komt ook in pak om te drinken als je daarvan houdt.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 78 bezoekers