Meer mensen die wel iets meer mogen eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4413
Geregistreerd: 13-12-11

Meer mensen die wel iets meer mogen eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 22:23

Hoi bokt!

Ik zit met een probleempje. Geen groot probleem, ik ben hartstikke gezond :) Alleen ik ben de laatste maanden best wat afgevallen, en ik wás al erg slank. Er hoefde dus niet per sé wat af.

Nou merk ik dat ik vergeet om te eten. Ik krijg pas hongergevoel als mensen het over eten gaan hebben (dit heb ik niet alleen met hongergevoel: mijn stiefmoeder vond het altijd zo apart hoe ik binnen in mijn winterjas compléét rood aanliep en zelf niet het gevoel had dat ik het warm had). Ik at niet veel, en toen paste mijn maag zich daarop aan. Het is daarom nu best moeilijk voor me om goed te blijven eten.
Zijn er meer mensen die dit hebben? Die af en toe een steuntje in de rug of herinnering kunnen gebruiken om even te eten en wellicht een paar kilo aan te komen?

Voor de bezorgde mensen: mijn complete familie en een aantal vrienden weten hier van. Ik heb nog een gezond BMI en voel me fit, maar dat wil ik ook graag zo houden. Vandaar dit topic :)


moonsparkle
Berichten: 21702
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:37

Ik weet het niet echt, als ik via websites kijk naar bmi val ik onder gezond maar ik zou eigenlijk 5 kilo meer mogen wegen volgens dat schema om in het gemiddelde van gezond te vallen. Echter heb ik gewoon een buikje? Ik heb het wel vaak koud en eenmaal koud krijg ik het pas warm na een hete douche. Overigens eet ik wel gewoon regelmatig ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, avond eten en als ik dan collega's zie denk ik hebben jullie geen honger? En dan denk ik waar is jullie buikje ook bij de vakantie foto's op Facebook. Dit terwijl bmi websites zeggen dat ik meer mag aankomen :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Meer mensen die wel iets meer mogen eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:47

Focus je niet te veel op BMI enz. Dit klopt bijlange niet altijd, zo heb ik volgens mijn BMI ondergewicht maar ben ik niet te slank en zegt m'n dokter er ook niks van. Ik eet ook goed, genoeg en ik kom niet bij dus ja. Verder qua tips, zet een dagelijkse herinnering in je telefoon of computer zodat je er aan herinnert wordt om te eten. Of leg je eten klaar op je bureau/ een plaats waar je vaak zit.

Everything will be alright.

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:50

Ik ben ook altijd net wat te licht geweest. Totdat ik 30 werd, toen kreeg ik spontaan een buikje := Geen idee of het echt de leeftijd is.. je stofwisseling die verandert.. of dat ik toch wat minder druk bezig was.
Wat voor mij hielp om geen echt ondergewicht te krijgen was gewoon genoeg rust nemen op een dag, zorgen dat je niet te veel stress hebt, en regelmatig tussendoortjes eten.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

xSannee

Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Meer mensen die wel iets meer mogen eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:02

Hier ook iemand die structureel net een iets te laag BMI heeft. Maar ik eet dan wel echt megaveel... ik eet de hele dag door en buiten de drie maaltijden om snack ik echt veel. Dus daar ligt het gewoon niet aan.
Ik heb m'n gewicht een beetje los gelaten. Het schommelt ook heel gemakkelijk namelijk.

Zo ben ik vorige week een dikke week ziek geweest waarbij ik 4 dagen met flinke koorts in bed lag. Ja dan val ik meteen een paar kilo af...

En dat duurt dan gewoon minstens een maand voor het er weer aan zit.

Zolang jij je goed voelt bij je gewicht.. maak je dan niet te druk om het BMI. Wat betreft het eten; plan voor jezelf een aantal momenten in. Uiteraard de e maaltijden heel bewust even plannen, maar eventueel ook wat snack momenten tussendoor. Zet het desnoods met een alarm in je telefoon tot je het ritme gewend bent.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Meer mensen die wel iets meer mogen eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:04

Probeer echt een ritme te krijgen en op vaste tijden te eten, ik doe dit nu even en merk echt dat ik in de ochtend om 11 uur zin krijg in een mandarijn.

Eet zelf heel graag en ben dun, maar vergeet(te) inderdaad soms ook echt te lunchen oid.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:57

Ik lees hier ook even mee.
Ik ben dan wel niet echt te mager, maar wel helemaal onderaan gezond qua BMI, en mijn vriend klaagt dat ik mijn rondingen ben verloren. Ik zou dus best iets aan willen komen (hoewel ik kleinere boobies eigenlijk veel mooier en makkelijker vind en ook beter staan bij mijn lichaam).
Waar ik wel echt wat aan wil doen is regelmatiger en gezonder eten. Ik heb ook vrijwel geen hongergevoel en daardoor snel de neiging om dingen die ik niet echt super lekker vind over te slaan, zoals brood. Ook alternatieven daarvoor vind ik meestal mwah.
Daarnaast heb ik met twee kleine kinderen soms het gevoel dat ik al de hele dag broodjes aan het smeren, slijmerige stukken brood achter de bank vandaan aan het vissen, en pindaas met broodkruimels van mijn kasten af aan het poetsen ben. Komt mijn weerstand tegen brood niet zo ten goede.
Doordat twee van die blagen de structuur van de dagen grotendeels bepalen, is het ook moeilijk om voor mezelf een heel strak schema te maken. Kan moeilijk rustig gaan zitten eten omdat het mijn 'tijd' is terwijl zij elkaar en het huis ondertussen afbreken :D.
Dingen die ik wel lekker vind vind ik dan teveel gedoe om te gaan maken voor mezelf terwijl ik dus toch niet echt trek heb. Ik neem dan uiteindelijk vaak iets van gemaksvoedsel, krentenbol of biscuitjes bijvoorbeeld of zelfs alleen een kop koffie. Niet erg gezond en niet genoeg natuurlijk.
Avondeten heb ik wel altijd trek in en eet ik genoeg van (maar ik zal nooit een tweede keer opscheppen).

Misschien heeft het ook nog wel te maken met dat ik niet echt meer respect voor mijn lichaam heb. Ik was voor ziekte en kinders altijd sportief en lette goed op gezonde voeding. Toch bleek ik ernstig ziek en bleek extreem slecht uit de operatie die ik daarvoor kreeg te komen. Veel slechter dan non sportieve lotgenoten van middelbare leeftijd en met overgewicht. Onbewust denk je dan ook: laat maar, dit lichaam laat me hoe dan ook wel in de steek, hoe goed of slecht ik er ook voor zorg...
Genoeg om aan te werken dus. Ik hoop hier wat tips te gaan lezen die mij ook zullen kunnen helpen met regelmatiger eten en gezondere keuzes te gaan maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 95 bezoekers