Paardenvlees online bestellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Paardenvlees online bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 18:58

Ik eet graag een lekker stukje paardenvlees, liefst Nederlands geslacht.
Echter vind ik helaas maar weinig tot geen slagerijen bij mij in de buurt (omg. Deventer, Overijssel) waar ze paardenvlees verkopen.

1 webshop uit Leeuwarden, maar die leveren maar binnen een straal van 25 km.
Nog een webshop, maar die levert alleen maar complete pakketten en daar ben ik ook niet naar op zoek.

Na een lange zoektocht via Google en een hoop online slagerijen-webshops te hebben doorzocht (vanalles en nog wat te koop, maar geen paardenvlees)....

kwam ik op de site van
http://www.aalvink.nl

waar ze dus veulenvlees verkopen :j Althans, zo noemen ze het.
Ik ben benieuwd waar het vlees vandaan komt en of het wel Nederlands geslacht is en niet bijv. uit Argentinie komt; daar stuur ik ze even een mail over.

Hebben jullie nog ideeën of suggesties toevallig?

Ik zit dus NIET te wachten op tegenstanders van paardenvlees en/of slacht!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Paardenvlees online bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:52

Hier in de slagerijen gewoon Nederlands geslacht paardenvlees.
kan je ze geen mailtje sturen? (of je zogenaamd mag komen kijken naar de herkomst van hun vlees?)

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 19:54

Edit:
Ik kom nu ook http://www.slagerijpatrick.nl tegen uit Groningen. Echter wel een beperktere keuze en ook duurder qua prijzen.
Voor 1 kg. biefstuk betaal je bij aalvink € 11,00 en bij patrick € 16,90
Voor 1 kg. bief/braad/lendelappen betaal je bij aalvink € 8,75 en bij patrick € 14,90

Behoorlijk prijsverschil al zeg ik het zelf :=

Tessa_93; ik heb ze inderdaad zojuist een mail gestuurd ja, met o.a. de vraag naar het land van herkomst.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 10-04-17 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Re: Paardenvlees online bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:57

In Zwolle zit een slager die paardenvlees verkoopt.

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: Paardenvlees online bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:59

ik volg even, ik woon ook in deventer en ben ook op zoek naar paardenvlees

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 19:59

eveline_B schreef:
In Zwolle zit een slager die paardenvlees verkoopt.


Dank voor de tip; maar ik ben nou niet van plan om speciaal naar Zwolle te reizen om m'n vlees te halen.... en weinig slagerijen verzenden hun vlees.

Overigens zie ik dat Aalvink ook op de markt in Olst staat; dat is niet zover weg van hier.

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:59

In Almelo ook. Hier kwamen ze van heinde en verre om paardenvlees te halen. Mooi ouderwets ambachtelijk slagertje.

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Re: Paardenvlees online bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:01

Ik zie nu dat je niet wilt reizen. Maar we posten tegelijkertijd

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 20:01

Paloedie schreef:
ik volg even, ik woon ook in deventer en ben ook op zoek naar paardenvlees


Heej wat grappig!

Ik Schalkhaar om precies te zijn ;) ik zie ook Epe bij je woonplaats staan.
:D Daar ben ik vaak te vinden voor de EP4D maar ook gezellig vakantie vieren en zelfs een beetje "wonen" zo nu en dan, op de camping.

Tot nu lijkt Aalvink mij een hele goede. Mooie professionele website ook; en dus ook blijkbaar op de markt in Olst (al staat daar geen dag bij).

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:05

JoyCiej007 schreef:
Paloedie schreef:
ik volg even, ik woon ook in deventer en ben ook op zoek naar paardenvlees


Heej wat grappig!

Ik Schalkhaar om precies te zijn ;) ik zie ook Epe bij je woonplaats staan.
:D Daar ben ik vaak te vinden voor de EP4D maar ook gezellig vakantie vieren en zelfs een beetje "wonen" zo nu en dan, op de camping.

Tot nu lijkt Aalvink mij een hele goede. Mooie professionele website ook; en dus ook blijkbaar op de markt in Olst (al staat daar geen dag bij).


Grappig inderdaad! Ik woon al 6,5 jaar in het centrum boven een winkel haha. Mijn ouders wonen in Epe, maar ik heb mijn profiel nooit aangepast. Ik heb gewerkt op Brinkgreven, vlakbij Schalkhaar dus! Misschien kunnen we een paardenvleesmeeting doen op de markt in Olst? :')

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:08

Puur uit interesse (ik kan je namelijk niet helpen, sorry), is het paardenvlees wat bijvoorbeeld bij de Jumbo verkocht wordt geïmporteerd of is daar iets anders 'mis' mee?

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Paardenvlees online bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:13

Kans heel erg groot dat het import is....

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 20:13

Fortitude:
helaas is veel supermarkt paardenvlees vaak afkomstig uit landen als Argentinie e.d.
90% van het Nederlands geslacht paardenvlees wordt geexporteerd naar o.a. Belgie en Frankrijk, waar men veel meer paardenvlees eet dan hier in NL.
En importeren uit Argentinie bijv. is vaak goedkoper, al hou ik absoluut niet van de methode van slachten daar en hoe alles in z'n werk gaat....

Paloedie:
Hahaha toevallig allemaal zeg! wat grappig!
Ik stem voor :) al zijn we maar met z'n 2en, hahahaha.

Ben jaren geleden bij de allereerste boktexcursie geweest naar paardenslachterij van Veen in Nijkerk.
Daarna nog 2x geweest en ook zelf een excursie georganiseerd.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:13

Vaak alles uit de supermarkt, of het is bio industrie

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 20:16

Tessa_93 schreef:
Kans heel erg groot dat het import is....


Tessa_93 schreef:
Vaak alles uit de supermarkt, of het is bio industrie


Juist.........
en import is qua slacht ehm, vrijwel nooit diervriendelijk....... en niet met de hoge standaarden van hier (ook ivm dierenwelzijn).

maar bio-industrie mbt paardenvlees..... mwoah..... dat kan ik me nou ook niet echt voorstellen. Ja, wellicht ook in Argentinie..... maar niks op tegen als ze voor de slacht worden gefokt.
Gaat mij er om dat ze fijn/normaal gehouden zijn en op diervriendelijke wijze worden geslacht. En dat is hier in NL allemaal prima geregeld.

Zoals Jan van Veen uit Nijkerk wel eens zegt: "een eerlijker/mooier stukje scharrelvlees dan paardenvlees bestaat eigenlijk niet".

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Paardenvlees online bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 20:18

Ik heb zojuist deze mail de deur uit gedaan, dus ben benieuwd naar hun antwoord:

Citaat:
Geachte heer, mevrouw

Na een lange zoektocht via Google vond ik dan eindelijk een online slagerij-webshop waar paardenvlees wordt verkocht;
Ik kwam op uw website www.aalvink.nl terecht, welke mijn serieuze interesse heeft gewekt.
Helaas vind ik bij mij in de buurt (omgeving Deventer, Overijssel) weinig tot geen slagerijen waar ze een ruime keuze aan paardenvlees hebben.

Als groot paardenliefhebber, maar óók als groot liefhebber van het eten van paardenvlees (ik heb meerdere keren de paardenslachterij van dhr. van Veen in Nijkerk bezocht)
Had ik enkele vragen over uw paarden/veulenvlees:

- Wat is het land van herkomst van dit vlees?
- Verkoopt u enkel veulenvlees of ook volwassen paardenvlees?
- Is het veulenvlees dan ook malser/sappiger van smaak en textuur?
- Wat is doorgaans de gemiddelde leeftijd van een slachtveulen? Ik neem aan hooguit 1 jaar oud?

In afwachting van uw antwoord, en hopelijk binnenkort een trouwe klant van u,

Met vriendelijke groet,


Hou jullie uiteraard op de hoogte als ik mail terug krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:26

WeCo schreef:
In Almelo ook. Hier kwamen ze van heinde en verre om paardenvlees te halen. Mooi ouderwets ambachtelijk slagertje.


Maar die haalt zijn vlees ook uit Zuid-Amerika. Ik ben er wel eens geweest, en toen heb ik het gevraagd. Hij zei dat het goedkoper was.
Ik kom uit Heemskerk, en ik ga dan wel eens naar de slager in Beverwijk. Die koopt zijn eigen paarden en slacht het ook zelf. Mja daar kun je denk ik niet bestellen.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 21:51

Dat wil ik dus eigenlijk niet....
Niet dat ik altijd biologische/scharrel kip, kalf, rund of varken koop (kan ik simpelweg niet altijd betalen en ben een echte vleesliefhebber) maar wil graag een Hollands geslacht stukje paard hebben....

Zo eet ik ook graag heeeel af en toe (ook duur) Foie Gras, liefst in restaurant maar ook dat bestel ik wel eens online.
Maar snap absoluut de bezwaren van velen.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Paardenvlees online bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:57

Ik heb een keer paardenbiefstuk van slagerij Patrick gehad en dat was wel echt een ontzettend lekker stukje vlees :9 Maar geen idee hoe dat precies met de prijs enz zat, ik betaalde niet :+

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 22:51

ah, iemand met ervaring met slagerij Patrick dus!
Dank voor je reactie!

Ik krijg gewoon onwijze hongerrrrrrr nu ik de site van Aalvink nog wat verder bekijk en wat ze allemaal hebben.

1 kg speklappen voor € 5,25 :wow:
Bij de Aldi haal ik wel eens gemarineerde speklappen á la minute (vind ik lekkerder dan die van de AH of Plus) met een prijs per kg van zo'n € 7,70 .....

Als ik het allemaal zo lees:

Citaat:
Onze slagerij is van alle moderne technieken voorzien en leent zich uitstekend voor de verwerking van onder andere runder-, varkens- en kippenvlees tot panklare vleesgerechten. De ideale combinatie van slagerij en worstmakerij maakt dat we een breed assortiment aan vleesproducten kunnen aanbieden.

Ons vlees kopen wij in, zonder tussenkomst van groothandels en dergelijke, bij veehouders uit de omstreken van de gemeente Twenterand. Dit maakt dat wij kwalitatief goed vlees tegen een scherpe prijs kunnen aanbieden.

Bij een moderne slagerij speelt hygiene een belangrijke rol. Door vaste procedures en controles wordt de hygiene optimaal gehouden.


en

Citaat:
In 2010 ben ik samen met mijn vrouw Aalvink vleesspecialiteiten gestart om een kwalitatief hoogstaand stukje vlees aan te bieden voor een redelijke prijs met gegarandeerde afkomst. Alles wat met het slagersvak en Low & Slow bbq te maken heeft, is mijn passie. Daarom ben ik Aalvink vleespecialiteiten gestart. Ik wil mijn klanten laten genieten van een (h)eerlijk stuk vlees uit eigen regio. En dat met de service dat het netjes gekoeld en gevacumeerd thuis wordt afgeleverd. Wij hechten veel waarde aan dierenwelzijn en duurzaamheid. Daarom maken wij de weg van wei tot op het bord zo klein mogelijk; al ons vlees komt uit de regio. Zo kunnen wij altijd de beste kwaliteit leveren tegen een malse prijs.


Volgens mij heb ik mijn ideale slager gevonden die dus OOK ruime keuze in paardenvlees heeft. :):)

Nu nog eens flink goed gaan proeven natuurlijk! :j :j :~ :~

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:08

Indrdaad heeft de Jumbo paardenvlees uit Argentinie of zo.
Ik eet ook graag paardenvlees maar bij navraag heb ik toch maar bedankt.

Geen idee of ik hier in de buurt goed paardenvlees kan krijgen.
Vlees in Belgie vertrouw ik niet zo, die nemen het niet zo nauw met hormonen en juiste papieren.
Paard of koe eten die net nog aan de medicijnen zat, wil ik ook niet.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Paardenvlees online bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 23:49

Dahaaag Jumbo voor mij dus.......... vwb paardenvlees.
Ik kom er zowiezo eigenlijk al nooit; zit in de stad maar ik woon in een dorp met Plus en Aldi om de hoek.

Ik lees echt een hoop enorm goede revieuws over aalvink....
Volgens mij heb ik 'mijn slager' gevonden!

Vrijdags van 11.00 t/m 16.30 staan ze op de markt in Olst.
Kijk, dat is nog eens prima te doen.

En vanuit de revieuws en de site zelf begrijp ik dat je ook prima kan bestellen en aangeven dat je het op de markt of op een afhaalpunt wil laten ophalen. Scheelt toch even bezorgingskosten van 6,95 :)

Volgens mij ga ik straks mijn hele vriezer volstouwen :+

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 09:51

Nou mensen;
goed nieuws zou ik zeggen :j :D

Onderstaand ontving ik per mail terug van Aalvink:

Citaat:
Dag Joyce,

Herkomst is NL twente
Van wat wij slachten is rond een jaar oud.
Jong veulen is wat malser, smaak vind ik minder.
We slachten deze eens in de maand voor vaste klanten en ik dan dit veulen ook snel de deur weer uit heb

Vaak heb ik dit alleen op de zaterdagmarkt in enschede dit in de toonbank liggen. verder gaat het op bestelling en kan ik het versturen of meenemen naar de markt.

gr jan.


Mooi toch?? :D
Verklaart ook waarom ik eerst nog zag dat je biefstuk kon kopen, en daarna dat het uitverkocht was.
Goed teken lijkt mij!

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paardenvlees online bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:05

Hij is super behulpzaam :)
Vanmiddag nog op de markt weer vlees gehaald. Mooie aan zijn verkoop vind ik dat hij ook grote stukken vlees heeft en zoek je iets bijzonders dan kun je het bestellen en hij neemt het ook voor je mee naar de markt zodat je het daar kunt ophalen. Vorig jaar ook bbq vlees bij hem besteld, was super!

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Paardenvlees online bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 18:23

Goed te horen Kinke!
Klinkt allemaal errug goed.
Jammer dat veulenbiefstukjes alweer uitverkocht zijn.
Ga binnenkort echt ff bestellen!