Tips gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-17 18:47

Hoi allemaal,

Hebben jullie gezond eten tips wat makkelijk te maken is voor 1 persoon ?
En tips om goed om te gaan met stress en dan niet te snel naar eten te graaien...


Groetjes van mij:)


Anoniem

Re: Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 18:51

Kijk even rond in het forumonderdeel voedertijd. Veel tips en tricks! Diverse topics met gezonde snacks, lunches en dingen die ipv chips kunnen.

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:22

MensenWelzijn en Sport => VoederTijd

Evelyne79

Berichten: 3992
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:34

Kijk eens naar de recepten op www.projectgezond.nl. de meeste zijn makkelijk om te rekenen naar 1 persoon

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:22

Veel gerechten zijn prima voor 1 persoon te maken. Wat ik vaak deed was een zak roerbakgroenten met wat kipfilet en een beetje rijst, of pastagerechten. Maar aardappelen groenten vlees kan ook prima. Van veel gerechten kan je wat je overhebt invriezen, dan hoef je een andere dag niet te koken.

Ik ben ook een echte stress eter, ik zorg dat ik altijd veel rauwkost in huis heb om te knagen. Maar nog beter is natuurlijk om op een andere manier met stress om te gaan. Wat ik wel doe is een stuk gaan wandelen, of even in bad bijv. Dan ben je even bezig en ga je niet zo snel snaaien.

Exitium

Berichten: 7137
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 00:55

Ik woon alleen en kook standaard voor twee dagen. Is een stuk praktischer als je met zaken als ui, gehakt, et cetera te maken hebt waarvan je voor één portie niet alles gebruikt, en het scheelt me tijd ook omdat ik de dag erna enkel op hoef te warmen. Sommige dingen met een hele korte bereidingstijd, denk aan biefstuk of asperges, bereid ik wel op de dag zelf omdat ze anders te gaar worden. :)

Wat betreft gerechten, als je gezond en makkelijk wil staat wokken bij mij op één. Een gemiddeld wokgerecht voor één persoon heb je met een minuutje of tien op tafel staan. Rijst koken voor één persoon duurt precies tien minuten in de magnetron (13 minuten voor twee porties wat ik dus vaak doe, rijst wok ik de tweede dag gewoon mee), en in die tijd heb je ook bijvoorbeeld kipstukjes gegaard en je groenten gewokt. Andere opties:

- Pasta, een simpele tomatensaus heb je met 15-20 minuten from scratch gemaakt. Mijn favoriet is een vegetarische variant (en dat terwijl ik een echte vleeseter ben): uitje en knoflook fruiten, beetje tomatenpuree en kruiden (rozemarijn, tijm, wat meer oregano, cayennepeper) erbij en even een paar minuutjes laten pruttelen. Blik tomaten erbij (als je ze kan vinden: San Marzano, verkopen ze hier bij de AH van Cirio) en met een houten lepel even wat fijnprakken. Cherrytomaatjes doormidden snijden en erbij. Minuut of tien laten pruttelen en dan op smaak brengen met zout, peper, beetje suiker, wat balsamicoazijn en verse basilicum. Is echt heerlijk en ik mis er totaal geen vlees bij :)
- Soepen. Als je zelf soep maakt, kun je daar ontiegelijk veel groenten in kwijt en het voedt ook behoorlijk. Ik heb pas een soep gemaakt van geroosterde tomaten, echt geweldig!
- Salades. Zelf geen grote fan van (wel als lunch af en toe), maar daar kun je ook veel mee variëren
- Ovenschotels. Duurt wel wat langer, maar zijn erg makkelijk en ook daar kun je flink mee variëren. Een favorietje hier is de Mexicaanse ovenschotel. Uitje en knoflook fruiten, beetje tomatenpuree en tacokruiden erbij en even meebakken. Paprika's erbij en even meebakken. Blik kidneybonen, blik mais en blik tomaten erbij, tomaten fijnprakken en een paar minuutjes verhitten, dan in een ovenschaal met geraspte kaas erover zo'n tien minuten in de oven. Serveren met gekookte rijst, bij voorkeur volkoren als je gezond wil doen. Kaas kun je eventueel ook weglaten, maar vind ik er persoonlijk erg lekker op :D


Je site is overigens offline :P

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers