Thee Topic?!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:59

Ik heb drie varianten gekocht en ik vind elderberry&echinacea heerlijk :) ik vind het alleen jammer dat het vooral kruidenmixen zijn, geen echte thee blaadjes smaak. Heeft iemand daar nog een tip voor wat betreft merk? Wat meer pure thee?
Afbeelding


Tazzey
Berichten: 9479
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:01

Toch weer Simon Lévelt, die heeft heel veel soorten verse thee.

arabella2000
Berichten: 4149
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:09

Ik heb uiteindelijk toch maar de heetwaterdispensor gekocht en ik drink weer meer thee (eerst zette ik het water wel aan maar vergat het daarna en had ik dus weer niets gedronken)

Gisteren ben ik even naar de kaufland geweest. Ik dacht dat ze daar vroeger van die bakken hadden waar je zelf thee kon scheppen. Nu dus niet meer.
Maar wel eens deze thee mee genomen om uit te proberen

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind zwarte thee minder lekker, en dus gekozen voor een thee zonder.
Als ik nu ook eens het thee ei kon vinden kan ik hem ook gaan gebruiken :+

[o]

Tazzey
Berichten: 9479
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:35

Hmm gember is altijd lekker. :9

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 17:12

Oh nee! Sinds ik ooit medicatie op gember basis heb gehad ga ik al over m’n nek bij het idee! :')

cursebreaker

Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:24

Aangezien m'n waterkoker net overleden is, heb ik maar gelijk een nieuwe besteld.
Dit keer dan ook eentje met een temperatuur regelaar.
Dan moeten we het ook gelijk goed doen natuurlijk haha.

Er zit ook al een theefilter in de waterkoker zelf verwerkt, voor als je een grote kan thee wil zetten.
Dan kun je de thee er gelijk in doen, erg handig lijkt me dat.
Heeft goede reviews en het is een betaalbaar ding dus win-win.
Al stond manlief wel even met grote ogen te kijken en tegen te sputteren want die vond €39 duur voor een waterkoker.
MANNEN :') 'Bij de action krijg je er eentje voor €15'

Ik vond de prijs dus reuze meevallen.
Het is een merkloos ding, dus eens kijken hoelang hij het doet.

Afbeelding

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:56

HelmerG schreef:
Aangezien m'n waterkoker net overleden is, heb ik maar gelijk een nieuwe besteld.
Dit keer dan ook eentje met een temperatuur regelaar.
Dan moeten we het ook gelijk goed doen natuurlijk haha.

Er zit ook al een theefilter in de waterkoker zelf verwerkt, voor als je een grote kan thee wil zetten.
Dan kun je de thee er gelijk in doen, erg handig lijkt me dat.
Heeft goede reviews en het is een betaalbaar ding dus win-win.
Al stond manlief wel even met grote ogen te kijken en tegen te sputteren want die vond €39 duur voor een waterkoker.
MANNEN :') 'Bij de action krijg je er eentje voor €15'

Ik vond de prijs dus reuze meevallen.
Het is een merkloos ding, dus eens kijken hoelang hij het doet.

[ [url=m/f9N4QL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wist helemaal niet dat dat bestond! Vind 39 euro best meevallen voor wat je ervoor krijgt!

cursebreaker

Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:00

Ja, de prijs is echt heel goed te doen he!

Het is dan wel een merkloos ding, maar die gaan vaak ook gewoon een behoorlijke tijd mee als je ze goed onderhoudt enz.
Design vind ik ook erg leuk - niet dat dat het belangrijkste is, maar wel zo fijn om iets te hebben staan wat ook een beetje leuk oogt.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 09:02

Ik gebruik sinds een paar weken gefilterd water... wát een verschil! In smaak, maar ook in kalkaanslag. Normaal moest ik m’n waterkoker elke week met azijn uit doen...

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 11:09

Lekker bezig, Helmer!
Jouw vriend zou mij echt niet leuk vinden _O-, mijn vorige simpele waterkoker wasal 79€, nu heb ik er eentje van Smeg met temperatuurregelaar <3.

Gister bij SL in Utrecht geweest. Ben erg benieuwd! Natuurlijk door dit topic die First Flush meegenomen, die staat nu te trekken. Ben erg benieuwd!!

♥ Rewrite the Stars ♥

cursebreaker

Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:31

haha ja terwijl hij me dan wel 'zonder issues' een silhouette cameo koopt van €300 omdat ik daar graag wat mee wilde gaan doen. Ondertussen staat ie al ruim een half jaar ongebruikt op de kast. oeps.. :')

Ik hoop dat ik de waterkoker niet misloop als ie morgen bezorgt wordt.

Ik moet ook nodig eens wat nieuwe thee online gaan bestellen - ben toe aan nieuwe smaakjes.
Ik bestel meestal bij the Art of... Tea, herbs & spices die in Haarlem zit.
Kwam dat winkeltje tegen toen ik een paar jaar terug in Haarlem was en vond de thee daar erg lekker.
Dus dat was wel fijn, dat ze ook een online shop hebben.

Iemand hier al eens theebloemen geprobeerd?
Ik vind het zo mooi uitzien, maar heb begrepen dat ze vaak vies zijn? :') :')
Nu is dat natuurlijk een kwestie van smaak, net als alle andere theetjes maar oke.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Tazzey
Berichten: 9479
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:40

€39 is echt geen gekke prijs hoor voor een waterkoker. Mijn waterkoker was een stuk duurder.

Art of Tea zit bij mij in de stad inderdaad maar ik ben toch meer fan van Lévelt.

Theebloemen zijn zalig! Ik heb ze afgelopen tijd veel gebruikt. Een heel frisse thee die vol van smaak is. Ik doe de bloem in een groot theeglas en gebruik hem voor een of twee kopjes (afhankelijk van hoeveel trek ik heb).
Ik had de Jasili Happy Rose bloemen, super lekker.

cursebreaker

Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:46

haha tja maar leg dat een man uit die nooit een waterkoker gebruikt..
die denkt bij €15 al, kan dat niet goedkoper? hahaha
Toen ik het over een temperatuurregelaar had, keek ie me eens gek aan alsof ik twee hoofden aan't groeien was, lol.
Aangezien ik ook nooit eerder veel speurwerk heb verricht naar waterkokers en gewoon de eerste de beste kocht die ik tegenkwam, dacht ik eerst ook; pff wat een geld. Maar als ik dan zie dat 39 dan nog goedkoop is, ben ik blij met deze koop - als hij het goed doet, waar ik vanuit ga haha.

Haarlem is ruim 3uur reizen voor me jammer genoeg want ik vind het 't leukst om lekker rond te snuffelen in zo'n winkel.
Ik ben echt gek van dat theewinkeltje, maar kan het verder niet vergelijken qua smaak met Lévelt omdat ik daar (nog) niet bekend mee ben.
En het is zo verschillend per persoon hoe iemand op thee reageert.
Zo houd ik absoluut niet van rooibos terwijl zoveel mensen erbij zweren om maar wat te noemen.

Dichtsbijzijnde thee winkel voor mij ligt in Maastricht en ik haat het om naar Maastricht te gaan haha dus ik koop niet snel nieuwe verse thee - af en toe de verse pickwick english blend als ik een supermarkt tegenkom die 'm verkoopt los in een zakje. De English blend van pickwick blijft m'n favoriete go-to-thee.
Misschien bij een volgende bestelling eens iets van Lévelt proberen.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Siamsmeesje

Berichten: 2224
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:56

'Vieze' theebloemen zullen dan waarschijnlijk van groene thee geweest zijn, en ja, dat smaakt niet erg lekker als je die met kokend water maakt.
Denk dat ik die Jasili theebloemen ook maar vast op m'n lijstje zet voor bij mijn volgende bestelling, interessante smaken :)

@Helmer, mooie waterkoker +:)+
De mijne is van Tomado, en was nog geen 20 euro, maar geloof me, je gaat zo blij zijn met die verschillende temperatuurinstellingen :D
Voor mij nooit meer een waterkoker zonder (als ik het tenminste kan voorkomen :+)

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:03

Dit waren mijn aankoopjes trouwens. Foto upload doet het nu weer, gister kreeg ik elke keer foutmeldingen.

Rooibos Earl Grey vind ik fantastisch, vandaag is Sweet Love mee op het werk en die vind ik ook erg lekker. First Flush vind ik toch echt wat te bitter naar mijn smaak, vanavond eens proberen met een paar druppies honing. En die Tropical is vooral voor ijsthee :D.
Afbeelding

Helmer, ik vind rooibos ook echt niet te pruimen. Althans, de échte rooibos, dus die in Zuid Afrika geschonken wordt. Daar drink ik mijn thee letterlijk met heel veel suiker en melk :'). Maar de losse rooibos met toevoegingen (zoals earl grey, honey etc) vind ik wel erg lekker en honeybush vind ik ook fantastisch. Maar ik ben over het algemeen wel een zoetekauw, bittere smaken doen mij juist nooit zoveel.

♥ Rewrite the Stars ♥

Schuur_

Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:09

Wat een leuk topic! Voor mij begint de dag ook met een kop thee. Laatst per ongeluk mijn theepot gebroken en nu op zoek naar een andere maar wat een opdracht. Wil een simpele, niet doorzichtige met uitneembare filter en fatsoenlijke inhoud.

Zag laatst wel eentje van Rivièra die aan mijn eisen voldeed maar ben zo een sukkel dat ik alleen wil kopen als er ook een verhaal bij hangt. Ben voor het werk regelmatig in de UK dus probeer steeds om tijd te stelen en daar eentje te zoeken

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

cursebreaker

Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:41

Hier ook een zoetekauw. En ondanks de toevoegingen aan de rooibos theetjes die je hier krijgt, kan ik er niet aan wennen.
Het heeft een typische smaak die me gewoon niet ligt jammer genoeg haha.

Mijn favoriet is sterke, zwarte thee zoals de English blend maar ook met andere toevoegingen van fruit voornamelijk <3

Wil wel graag wat meer gaan experimenteren met groene en witte thee nu de waterkoker er is en ik de temperatuur goed kan instellen.
Ik ben hem momenteel aan't uitkoken een paar keer, voor het eerste gebruik, zoals aangegeven staat in het boekje en erna kan ik dan een lekkere kop thee gaan zetten met 'm, yay!

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

noordje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:55

Had een waterkoker met temperatuurregelaar besteld. Kon ik m eindelijk ophalen , is het de verkeerde -O-
Contact gehad met de winkel , die zouden een nieuwe opsturen, maar joost mag weten hoelang dat gaat duren :(
Had me zo verheugd om de andere theetjes uit te proberen.....

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

arabella2000
Berichten: 4149
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:22

Heb je eindelijk je goede waterkoker noordje?

Ik dacht net.... yes mijn lege theezakjes uit china zijn er. Zal ik eens een lekkere kop thee met losse thee gaan zetten..
Pak mijn kopje , de thee en de theezakjes en ... pafff. -O-

Afbeelding


Tja laat dan ook maar...
Eerst maar weer nieuwe thee gaan kopen

[o]

Tazzey
Berichten: 9479
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:44

Oh wat zonde!

Thee met dit weer krijg ik niet weg. Ik drink nu liters water en cranberry sap.

arabella2000
Berichten: 4149
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:50

Ik drink ook niet veel thee nu. Maar af en toe een kopje gaat er prima in.
Misschien mijn broer maar eens lief aankijken dat hij me weer zo'n pakje meeneemt als hij naar duitsland gaat. Was namelijk een erg lekkere mix.

Edit: jeej zaterdag een nieuwe poging :') *\o/*

[o]

SjakieXX
Berichten: 689
Geregistreerd: 30-05-09

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:09

Waar heeft je broer het in Duitsland gekocht?

kwii
Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:42

Ohoh, wat zonde van die thee!

Ik drink met dit weer voornamelijk ijsthee }:0

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

arabella2000
Berichten: 4149
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:48

Bij de kaufland had ik het zelf de vorige keer meegenomen

[o]

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 08:36

Ik drink heel veel losse thee op het moment.
Ik heb het bij het Coffyhuys in Enkhuizen gehaald.
Eerst daar aan de thee met taart en als ie lekker is dan neem ik hem mee.
Ik heb nu een heerlijke zonnige zoete munt.
Groene thee vitamientje. Ik gebruik een theezeefje. Een ei word ik echt agressief van als het er niet meer uit wil :o

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers