Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:29

poes schreef:
Laat je iets weten?

Wel jammer dat je niet met maaltijdcheques kunt betalen.


Hier is de Dinnerly box heel goed bevallen, alle recepten zijn ook gelukt terwijl ik absoluut geen keukenprinses ben :') En de smaak van alles was ook echt top. Morgen ontvangen we de Marley Spoon box, maar omdat het prijsverschil best groot is denk ik dat we de Dinnerly box aanhouden en de Marley Spoon box wellicht in de weken doen wanneer Dinnerly niet veel lekkere vegan gerechten heeft.

Wij hadden het volgende afgelopen week in onze box: Zoet-zure tofu in sinaasappelsaus
met paksoi en sushirijst, Rode bietensalade met vegan kipstuckjes
en geroosterde aardappels, Sandwich met geroosterde bloemkool
en courgette, dadels en walnoten, Vegetarische bulgur-falafel-bowl
met wortel, ingelegde komkommer en dip en Galettes met zoete aardappel en paprika
geserveerd met muhammara-dip en walnoten.

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:48

De Vuna van Garden Gourmet is inderdaad heel erg lekker! Andere tip: vegan tonijn pizza er mee maken :~ Zooooooo lekker!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:31

Klinkt ook wel goed die dinnerly. Onze eerste HelloFresh box was ook prima :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:09


Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 22:44

Heeft Hello Fresh ook veel vegan recepten? Ik kon de recepten niet inzien zonder eerst lid te worden, dus dat stond me een beetje tegen haha.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 22:48

Het is wel vaak met kaas of ei. Er is wel vaak iets vegan maar niet voor elke dag volgens mij.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:40

Damelza schreef:
Heeft Hello Fresh ook veel vegan recepten? Ik kon de recepten niet inzien zonder eerst lid te worden, dus dat stond me een beetje tegen haha.

Hello fresh heeft helaas nog steeds geen vegan box, wordt al jaren om gezeurd door vegans maar ze lijken er weinig haast mee te hebben. Hun vega boxen zijn strikt gezien niet eens vegetarisch (kazen met dierlijk stremsel, is net of je daar op let natuurlijk).

Als vegan alternatief heb je wel n paar opties, veganbox, ekomenu, de krat en Marley spoon heeft vgm ook vegan. En volgens mij mis ik er dan zelfs nog wat. Ekomenu vonden wij qua creativiteit niet heel spannend, maar dat zou inmiddels anders kunnen zijn. De rest wordt hier helaas niet geleverd, dus ik blijf ongeduldig wachten op de dag dat hello fresh eindelijk met een vegan box gaat komen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 01:27

In België enkel Marley spoon of die andere ook?
Van wat ik hoor is die nog duurder dan HF en daar houdt het wel echt op bij mij…

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:43

Murthul schreef:
Damelza schreef:
Heeft Hello Fresh ook veel vegan recepten? Ik kon de recepten niet inzien zonder eerst lid te worden, dus dat stond me een beetje tegen haha.

Hello fresh heeft helaas nog steeds geen vegan box, wordt al jaren om gezeurd door vegans maar ze lijken er weinig haast mee te hebben. Hun vega boxen zijn strikt gezien niet eens vegetarisch (kazen met dierlijk stremsel, is net of je daar op let natuurlijk).

Als vegan alternatief heb je wel n paar opties, veganbox, ekomenu, de krat en Marley spoon heeft vgm ook vegan. En volgens mij mis ik er dan zelfs nog wat. Ekomenu vonden wij qua creativiteit niet heel spannend, maar dat zou inmiddels anders kunnen zijn. De rest wordt hier helaas niet geleverd, dus ik blijf ongeduldig wachten op de dag dat hello fresh eindelijk met een vegan box gaat komen.


ik ben nu voor dinnerly en marley spoon gegaan. De krat ook wel gehad met kerst etc.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 00:12

Ik heb de Veganbox! Erg tevreden over en veel leuke nieuwe gerechten. Verder vind ik het een pluspunt dat het overwegend biologisch is. :)

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 23:10

Hoi, ik ben op zoek naar wat inspiratie voor nieuwe recepten, maar dan voornamelijk ovenschotels ivm beperkte tijd op de dag zelf. Iemand suggesties voor lekkere vega ovenschotels? Liefst zonder champignons :=

manou_diablo
Berichten: 238
Geregistreerd: 08-07-13

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 01:08

Bobotie is een ovengerecht dat heel goed vegetarisch kan!
Ik geloof dat er normaal gehakt in zit maar naast vega-gehakt zijn er ook veel opties zonder gehakt, dan wordt het vervangen door bijvoorbeeld kikkererwten. Knorr heeft een pakket ervoor maar online ook genoeg recepten te vinden. Fijne aan Bobotie vind ik dat het de dag erna bijna lekkerder smaakt

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:33

Ik vind linzen een prettigere gehakt imitator, zeker in ovenschotel.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:53

Ik gebruik altijd groene linzen als gehaktvervanger die ik dan gewoon meekook in het gerecht. Valt ook goed in de smaak :j

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-22 10:54

Ik gebruik ook het liefst linzen in plaats van gehakt :j
Gisteren had ik bij de Makro een mazzeltje; daar stonden een aantal pakken beluga linzen; 1 kilo voor €1,09.
Later kwam ik er pas achter hoe duur die normaal zijn, dus ik ga komende week de rest van de zakken halen :Y)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:24

Laar_ schreef:
Hoi, ik ben op zoek naar wat inspiratie voor nieuwe recepten, maar dan voornamelijk ovenschotels ivm beperkte tijd op de dag zelf. Iemand suggesties voor lekkere vega ovenschotels? Liefst zonder champignons :=

Gewone lasagne? Lasagne met courgette als 'pasta'?
Ik vind ovenschotels juist altijd heel erg veel werk en veel tijd kosten, trouwens. Ik zou dan zelf gewoon een bak bami, nasi of pasta maken en dat later opwarmen.

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 18:38

Oeh bobotie is een goede, die zet ik op de lijst. Wij zijn erg fan van linzen dus dat is een hele goede suggestie.

Annetje, die maak ik vaak inderdaad, courgette lasagne ga ik ook eens vaker op de planning zetten. Maar afwisseling is fijn. En op zich is oven tijd niet het probleem want er werkt altijd iemand thuis hier, dus oven schotels vind ik zelf dan erg handig, gewoon 45 minuten voor het eten erin schuiven en je bent klaar :-) voorbereidingstijd maakt niet zoveel uit, dat doe ik als ik de tijd heb..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:15

Tartiflette met Vega spekjes
Allerlei varianten lasagne (wit of rood)
Laagjes: puree, bloemkool en broccoli in kaassaus en dan een vleesvervanger (werkt verassend goed met Vega burgers).
Stoofpotjes. Vega boeuf bourguignon, Vlaamse stoverij, etc.
Shepherd pie.
‘Vis’ pannetje (Bosh! Heeft een goed recept creamy fishless pie)
Tray bakes
Of roast van bloemkool of andere kool.

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:00

Hier in huis zweren bij 'sojabrokken' als gehakt. Verkrijgbaar bij de toko, makkelijk en een stuk goedkoper dan de supermarkt varianten. Weken / even koken in heet water met bouillon of sojasaus, beetje gehaktkruiden toevoegen als je dat lekker vindt en gaan met die banaan.

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:00

Hoi! Heeft iemand die nieuwe vegan zalmfilets al geprobeerd? Er is één van vivera en één van AH huismerk. Ze zijn beide wel duur, maar als 't de moeite waard is wil ik ze wel eens proberen :)

Edit: ik zag dat die zalmfilet van de AH nu 25% korting heeft!

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 15:11

Ik heb zojuist twee pakjes gehaald bij de Plus met 50% korting. Ben heel benieuwd!

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:15

Klinkt interessant, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik heb een vraag en misschien weet één van jullie de antwoorden. Ik gebruik Alpro barista voor mijn koffie thuis, en nu staat er op dat de dop 100% plantaardig is. Dit is waarschijnlijk ook zo voor andere Alpro doppen. Nu vraag is me al een tijdje af, in welke bak moet die dop :o Het is echt niet plastic, dus twijfel enorm..

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 15:19

Is dat zo? Nooit op gelet! Maar bij ons gaan alle pakken compleet met dop in de PMD zakken, of vroeger in de drankkarton containers.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:25

RianneH schreef:
Klinkt interessant, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik heb een vraag en misschien weet één van jullie de antwoorden. Ik gebruik Alpro barista voor mijn koffie thuis, en nu staat er op dat de dop 100% plantaardig is. Dit is waarschijnlijk ook zo voor andere Alpro doppen. Nu vraag is me al een tijdje af, in welke bak moet die dop :o Het is echt niet plastic, dus twijfel enorm..
dat heb ik serieus ook nog nooit gezien! Staat het niet op het pak zelf? Ik gooi ze altijd bij het plastic, met het samengeperste pak.

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:30

Volgens mij wel, heb er nu niet eentje bij de hand alleen.. Hoe te recyclen staat niet op het pak, die heb ik al regelmatig van onder tot boven bekeken maar kan het niet vinden. Hier gaat het inderdaad ook in de PMD zak.