Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:06

Heel graag recept van de beide gnocci's! Dat ziet er echt heel lekker uit

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:05

Heb vandaag de visburger van Vivera gehad, moest hem toch echt een keer proeven, maar kan die ook gewoon in de oven? Aangezien er alleen op staat van pan of airfryer

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:23

TheNovelist schreef:
Heb vandaag de visburger van Vivera gehad, moest hem toch echt een keer proeven, maar kan die ook gewoon in de oven? Aangezien er alleen op staat van pan of airfryer

Ja ik heb hem weleens in de oven gehad! Alleen moe t je even proberen hoe heet/lang, ik had toen iets van 12 minuten gedaan geloof ik (6 op de ene en 6 op de andere kant) op 175 graden (mijn oven maakt stapjes van 25 graden := )

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:24

Geïnspireerd door wat recepten heb ik gisteren dit in elkaar geflanst. Weinig suiker (zeker als je de appelmoes zelf met weinig suiker maakt), dus niet heel zoet en meer een soort zachte koek dan cake. Ik vind 'm lekker, dus misschien heeft iemand er wat aan. Koste me ca. 10 minuten om te bereiden en 30 minuten om te bakken, dus binnen een uur heb je wat op tafel staan om te eten :)
Afbeelding

Afbeelding

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:47

Nooor_ schreef:
TheNovelist schreef:
Heb vandaag de visburger van Vivera gehad, moest hem toch echt een keer proeven, maar kan die ook gewoon in de oven? Aangezien er alleen op staat van pan of airfryer

Ja ik heb hem weleens in de oven gehad! Alleen moe t je even proberen hoe heet/lang, ik had toen iets van 12 minuten gedaan geloof ik (6 op de ene en 6 op de andere kant) op 175 graden (mijn oven maakt stapjes van 25 graden := )


Aah oke super! Het is gelukkig alleen maar opwarmen dus moet vast wel lukken, thanks! :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:24

Vandaag was ik even bloed prikken omdat ik graag even jaarlijks kijk of ik al allerlei verschrikkelijke tekorten heb. Dus toen die vrouw vroeg of ik moe was ofzo legde ik uit dat ik dit lijstje met testjes had vanwege veganisme. Nou die vrouw viel ongeveer van haar stoel van verbazing :+ Het zal niet hebben geholpen dat ik bepaald geen tenger iel figuurtje heb. Dus toen kwam het "wat eet je dan weeeel?" :wow: - gesprek. Ze vond het allemaal toch maar moeilijk te begrijpen. Maar "tonijn"salade met zeewier ipv tonijn wilde ze wel een keer proberen. Toch nog wat leuks uit gekomen. :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:54

https://tasty.co/recipe/vegan-chocolate-chip-cookies
Deze zijn zo heerlijk! De kokosolie kun je ook vervangen door pindakaas, dat heb ik vandaag gedaan. Een volgende keer zou ik wel wat minder suiker erin doen dan, iets meer bruine suiker en de gewone suiker helemaal weglaten werkt denk ik wel. Echt mjam <3

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 00:35

Aah die zien er echt heerlijk uit! Moet ik een keer gaan maken <3

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:19

Ooh dat ziet er echt ontzettend lekker uit!
Mijn vriend is echt op de kookboekentour. Hij heeft een raw vegan bakboek gekocht (of ik het ook wilde proberen :') ) :))

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:55

Hoi allemaal!
Ik kon niks vinden dus ik vraag het hier even:
Na een jaar veganistisch eten ben ik nu weer melk-producten gaan eten sinds zaterdag. Nu heb ik continue ontzettende buikpijn. Moet mijn lijf even wennen of is er iets anders aan de hand?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:05

M_nouska schreef:
Hoi allemaal!
Ik kon niks vinden dus ik vraag het hier even:
Na een jaar veganistisch eten ben ik nu weer melk-producten gaan eten sinds zaterdag. Nu heb ik continue ontzettende buikpijn. Moet mijn lijf even wennen of is er iets anders aan de hand?

Grote kans dat je gewoon intolerant bent maar dat niet merkte door de gewenning.
Je kan er doorheen zetten maar zou dan sluipende klachten zoals vermoeidheid of verminderde weerstand kunnen blijven houden.

Heb nu zelf hetzelfde met ei en vis en het is een afweging of het je het waard is.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 16:05

Het is vrij normaal dat zoogdieren waaronder ook de meeste mensen lactose-intollerant worden zodra ze afgespeend zijn of stoppen met melk drinken.
Ik had laatst ook ineens flinke buikpijn toen ik eigenwijs was en toch zin had in een kop chocomel :+
Van yoghurt heb ik minder last, maar ik probeer toch zo veel mogelijk melkproducten te mijden.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:06

M_nouska schreef:
Hoi allemaal!
Ik kon niks vinden dus ik vraag het hier even:
Na een jaar veganistisch eten ben ik nu weer melk-producten gaan eten sinds zaterdag. Nu heb ik continue ontzettende buikpijn. Moet mijn lijf even wennen of is er iets anders aan de hand?

Jep die buikpijn is vrijwel zeker door opgebouwde lactose intolerantie.
Als je per se weer melkproducten wil eten zul je daar doorheen moeten. Ik vraag me alleen af waarom? Want er zijn over het algemeen ook wel andere mogelijkheden om je bepaalde doel te bereiken

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:10

Even wat gelezen op internet en daar staat dat je buikpijn krijgt na het drinken of eten van melkproducten. Gisteren geen melkproducten en toch buikpijn en vandaag alleen een mini beetje mozzarella en ook buikpijn. Hoe weet je zeker of je intolerant bent voor melk?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:14

M_nouska schreef:
Even wat gelezen op internet en daar staat dat je buikpijn krijgt na het drinken of eten van melkproducten. Gisteren geen melkproducten en toch buikpijn en vandaag alleen een mini beetje mozzarella en ook buikpijn. Hoe weet je zeker of je intolerant bent voor melk?

Het kan echt wel even duren voor alles je lichaam verlaten heeft. En een mini beetje melk is ook melk.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:06

Mocht iemand op zoek zijn naar een betaalbaardere versie van de Mora oven bamischijven (á €3,20 per 4); van G'woon hebben ze nu ook oven bamischijven. Ze waren vorige week €1,20 voor 4 en normaal €1,60. Dus dat scheelt letterlijk de helft (of meer in de aanbieding) :) Ze verkopen dit merk bij de Boni en de Hoogvliet weet ik iig, maar misschien ook wel bij de Deen en de Dirk?

Dit zijn de ingrediënten:
Afbeelding

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:20

Ik zag op facebook dat er vegan cornettos bestaan!!!

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:22

Ja, mijn vriend kon ze helaas nog niet vinden in de winkel. Maar ik heb goede hoop O:) wat beter te doen dan een pot Ben & Jerry's van 6 euro haha.

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:23

oh die B&Js.... zooooooooo lekker!!!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 01:30

BarbaravdW schreef:
Ik zag op facebook dat er vegan cornettos bestaan!!!

Ja die komen bij de AH. Maar volgens mij nog niet overal. Als het je te lang duurt kun je altijd lief vragen bij de servicebalie :D

Ze zijn trouwens ook gelijk maar glutenvrij gemaakt :+ Lekker makkelijk, alles in één

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:14

Ik heb een pakje vegan kip met een tht van vandaag, maar de verpakking staat wat bol. Kan ik dit nog eten?

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:15

Ik was vandaag weer bij de Lidl en heb gevraagd naar de vegan pizzas, maar dat was volgens het 'thema' en dat is nu niet. Het meisje van de kassa wist niet of het terug zou komen, maar ik vrees van niet....

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:19

YellowLeaf schreef:
Ik heb een pakje vegan kip met een tht van vandaag, maar de verpakking staat wat bol. Kan ik dit nog eten?


waarschijnlijk wel hoor. Even open maken. Ruikt het normaal? Gewoon eten!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:50

Verpakking die bol staat vind ik wel verdacht. Even goed aan ruiken en bij twijfel niet doen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 20:20

Even ruiken inderdaad. Als de verpakking bol staat dan ruikt het vaak een beetje ranzig en gooi ik het weg..
En ik ben echt niet iemand die snel iets weggooit.. Heb net nog een pakje vega boterhamworst op die tot 2015 goed was (was wel ingevroren natuurlijk) :')