koolydraad arm eten, waar te koop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:46

arabella2000 schreef:
@amaris:
3 eieren met een scheutje slagroom (optioneel). Een reepje schapenfeta en eventueel nog gewone kaas in een kommetje. Een kloppen en dan de pan in. Blijven roeren totdat het droger begint te worden. (Gewoon scrambled eggs eienlijk) En dan in een kommetje doen ;)


:9 :9


secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:11

Citaat:
Hartelijk dank voor uw bericht.

De vezels bevatten 2kcal per gram.

Er zitten 29 gr. Vezels in het recept wat totaal uitkomt op 58 gram.



Vertrouwend u hiermee te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groeten/Best regards,


Inderdaad de vezels dus ;)

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:47

secricible schreef:
Daar moest ik ook even naar kijken, maar vezels bevatten ook kcal. Dus die zullen er wel uit zijn gekomen bij de kcalmeting. Dat is het moeilijke met dit soort producten, je kunt je afvragen of je als mens die kcal ook verbruikt of niet, maar bij de kcalmeting komen ze wel naar boven. Ik vermoed dus dat het daar zit, maar heb gisteren een mailtje gestuurd naar Wasa omdat ik hier ook benieuwd naar was :+

En verootjoo, zie mijn lange post eerder. Niet voor iedereen zijn koolhydraten handig als je wil afvallen. Insulineresistentie/diabetes kan er voor zorgen dat het eten van koolhydraten je afvalproces ontzettend in de weg staat. En veel mensen met flink overgewicht zijn insulineresistent.


Dan hebben we het over diabetes... dan is veel koolhydraten niet goed idd. Ik ken ook iemand die allergisch is voor alle soorten geraffineerde en ongeraffineerde suiker. Dan is suiker ook niet goed. Maar dat zegt niks over dat het in het algemeen slecht voor je is.

Maar een gezond functionerend lichaam heeft gewoon iets aan koolhydraten nodig om te verbranden. Spierweefsel verbranden wil je ook niet.

En je maakt mij niet wijs dat een bolletje leverworst of een blikje vis met mayonaise een gezond tussendoortje is :n en sla met mayonaise een volledige gezonde lunch.

[o]

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:57

verootjoo schreef:
arabella2000 schreef:
Veel kun je zelf doen.
Als tussendoortje heb ik vaak een bolletje leverworst (lidl, 0.8kh/100gr). Wat kaas of een bifiworstje.

Als lunch bv een salade met als dressing mayonaise met weinig kh. Of een blikje vis met mayo (en zilveruitjes en augurk van de plus /kesbeke(minder kh)

Al die producten die zeggen dat ze kh arm zijn zijn het vaak niet. Puur eten is dan het slimste.

Ipv spagetti kan bv slierten komkommer of courgette gebruikt worden. Ipv crackers gemalen lijnzaad met een beetje water op een bakpapierje 1 min in de magnetron.


Nee, dit klinkt echt als een gezond eetpatroon :n

Het valt me vaak op in zulke topics dat mensen wel ergens een klok hebben horen luiden en dan dingen compleet uit hun voedingspatroon schrappen en daarvoor in de plaats dingen stoppen die echt niet in de categorie 'goed voor je lijf' passen :n

Er is echt niks mis met een paar koolhydraten, je lijf heeft ze nodig!
Er is ook niks mis met volkorenbrood, pasta of aardappels. Witte rijst of pasta zou ik met mate eten, maar volkorenproducten passen prima in een gezond eetpatroon.



Er is in principe niks mis met volkoren producten (in een gezond eet patroon of niet). Maar als je mij die dingen laat eten verga ik van de pijn en krampen..
Dus dat 'gezonde eet patroon' werkt dus niet voor iedereen. Wat een gezond eet patroon is? Dat is gewoon per persoon verschillend..
Ik eet nu lactose en glutenvrij en mag ook bepaalde dingen niet ben ik dan ook ongezond bezig? Daarnaast probeerde ik nog vrij khd arm te eten maar moet ze echt wat verhogen.

Maar volkoren of niet producten zoals rijst, pasta, brood, eet ik gewoon niet. Aardappelen hooguit 1 a 2x per week en dan uit de oven. Gekookt kan ik niet verdragen :')
Laatst bijgewerkt door Travellust op 03-11-16 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:57

Suiker is in dusverre in het algemeen slecht voor je dat je er (ongemerkt) vaak veel en veel teveel van binnen krijgt. Dan heb ik het over suiker, niet de langzame koolhydraten. Die iemand overigens voldoende binnenkrijgt die khd arm eet, want oa veel groenten.

Wat is er niet volledig aan salade met mayo(dressing)?

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:17

verootjoo schreef:
secricible schreef:
Daar moest ik ook even naar kijken, maar vezels bevatten ook kcal. Dus die zullen er wel uit zijn gekomen bij de kcalmeting. Dat is het moeilijke met dit soort producten, je kunt je afvragen of je als mens die kcal ook verbruikt of niet, maar bij de kcalmeting komen ze wel naar boven. Ik vermoed dus dat het daar zit, maar heb gisteren een mailtje gestuurd naar Wasa omdat ik hier ook benieuwd naar was :+

En verootjoo, zie mijn lange post eerder. Niet voor iedereen zijn koolhydraten handig als je wil afvallen. Insulineresistentie/diabetes kan er voor zorgen dat het eten van koolhydraten je afvalproces ontzettend in de weg staat. En veel mensen met flink overgewicht zijn insulineresistent.


Dan hebben we het over diabetes... dan is veel koolhydraten niet goed idd. Ik ken ook iemand die allergisch is voor alle soorten geraffineerde en ongeraffineerde suiker. Dan is suiker ook niet goed. Maar dat zegt niks over dat het in het algemeen slecht voor je is.


Nee, ik heb het niet alleen over diabetes. Ik heb het over diabetes en insulineresistentie/syndroom X. En aangezien de overgrote meerderheid van de mensen met overgewicht in meer of mindere mate insulineresistent is, is het tijd dat we daar ook naar gaan handelen. In plaats van vast te houden aan de vetarme koolhydraatrijke dieten die jaren in de mode zijn geweest, want daarmee maak je het lichaam van die mensen alleen maar verder kapot.
Koolhydraatrijk afvallen is prima als je gezond bent, voor insulineresistentie en diabetes is het nutteloos, demotiverend en niet gezond.
Koolhydraatarm afvallen is voor zowel insulineresistente mensen als voor gezonde mensen effectief en onschadelijk.

Citaat:
Maar een gezond functionerend lichaam heeft gewoon iets aan koolhydraten nodig om te verbranden. Spierweefsel verbranden wil je ook niet.

En je maakt mij niet wijs dat een bolletje leverworst of een blikje vis met mayonaise een gezond tussendoortje is :n en sla met mayonaise een volledige gezonde lunch.


Een gezond functionerend lichaam kan koolhydraten prima verbranden, en kan ook prima afvallen op een dieet met koolhydraten. Maar andersom kun je niet stellen dat je koolhydraten nodig hebt, want je kan prima zonder. Het is onjuist te stellen dat je zonder koolhydraten spierweefsel gaat verbranden, want dat is niet juist. Als jij een dieet volgt zonder koolhydraten, normaal in eiwitten en hoog in vetten verbrand je geen spierweefsel en kun je zelfs spiermassa opbouwen. Sterker nog, er zijn olympische sporters die leven op een ketogeen dieet. Spiermassa afbreken doet je lichaam als het te weinig energie binnen krijgt en het tekort zodanig is dat het niet voldoende heeft aan vetreserves. Bijvoorbeeld bij ziekte of een crashdieet. En dan maakt het niks uit of je wel of geen koolhydraten eet.

Wat betreft je laatste opmerking: ik zou niet durven je dat wijs te maken want ik ben het met je eens. Maar zoals ik eerder benoemde: het beste dieet is een dieet dat werkt en soms moet je een afweging maken tussen lange termijn (kilo's kwijtraken) en korte termijn (geen bewerkte troep eten). Het beste zou zijn om onbewerkt en volwaarig koolhydraatarm te eten, maar dan ben je beperkt en voor veel mensen is dat moeilijk vol te houden. En als je het niet volhoudt heb je er sowieso niks aan.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: koolydraad arm eten, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:15

Prima als je geen koolhydraten kan hebben, maar ik vind het altijd doodzonde als mensen zich dan vol gaan proppen met bewerkte dierlijke producten. Net alsof dat goed voor je is. Meer vet en eiwit kan ook met minder ongezond eten, bijvoorbeeld met wat avocado, noten en bonen.

Ik heb eens bijgehouden wat ik per dag aan ongezonde vetten eet, ik krijg al te veel binnen met een plakje kaas en een broodje brie. Laat staan als ik dingen als bifiworstjes ging eten. Ik snap dat het fijn is dat je nú afvalt, maar denk aan je lichaam voor later :(

Er zijn trouwens ook bodybuilders die bijna alleen koolhydraten binnen krijgen, vooral in de hoek waar men puur plantaardig eet.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:29

Amaris schreef:
ooohhh even iets heel anders maar ik heb me vandaag toch een lekker khd vrij/arm ontbijtje gegeten....

chamignons bakken, daar twee geklopte eitjes overheen, laten bakken, als min of meer droog is aan de bovenkant verse spinazie daarop en plakken geitenkaas. Deksel erop, paar min goed warm laten worden (de kaas smelt niet echt) en dan op een bord. LEKKER!!!

sorry voor de off topic maar ben er zo blij van, haha.


Ik gruw van eieren en geitenkaas als ontbijt, maar als lunch ga ik het zeker proberen!

Webshop - digital art: MoTekent

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:05

Wat een fijne leerzaam topic.
........moed aan het verzamelen om mijn eigen menu te gaan aanpassen.... de overgang doet rare dingen met je lijf :oo >;)

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:21

arabella2000 schreef:
@amaris:
3 eieren met een scheutje slagroom (optioneel). Een reepje schapenfeta en eventueel nog gewone kaas in een kommetje. Een kloppen en dan de pan in. Blijven roeren totdat het droger begint te worden. (Gewoon scrambled eggs eienlijk) En dan in een kommetje doen ;)


staat genoteerd, klinkt erg lekker!
krijg je met kookroom de zelfde structuur van het ei (vind kookroom net iets lekkerder in warme gerechten dan slagroom, weet niet waarom want het is niet zo dat ik slagroom of kookroom nu echt specifiek proef).

senna21 schreef:
Wat een fijne leerzaam topic.
........moed aan het verzamelen om mijn eigen menu te gaan aanpassen.... de overgang doet rare dingen met je lijf :oo >;)


ik ben er de laatste maanden ook sterker op gaan letten, ben hier in een kunstmatige overgang gezet.. van het middel + 'overgang' schijnen de kilos er letterlijk aan te vliegen als veel voorkomende bijwerking (staat ook op de lijst met bijwerkingen). ben al niet de slankste dus vanuit de optiek: zelfs op medicatie of overgang kom je niet aan van lucht, het moet toch echt door mijn mond naar binnenkomen, tenzij het gewoon alleen vocht zou zijn..

Daardoor ook erg weinig last tot op heden (zit nu een maand op de medicatie en daardoor zo'n 3 weken vol in de overgang) met extra trek etc..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lynnXtubbie en 79 bezoekers