Kerstkransjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Kerstkransjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 07:52

Ingrediƫnten:
200 gram pure chocolade
Zilveren garneer pilletjes
Rode of groene musket
Extra nodig: rietje en kerstvormpjes

Bereiding:
Spreid een stuk alumiumfolie of bakpapier uit en leg hierop verschillende kerstvormpjes van 4-5 cm groot, zoals een klokje, kerstboom, paddestoel of engeltje. Knip eventueel van plastic bekertjes ronde vormen. Knip een rietje in circa 10 stukjes van circa 1 centimeter. Breng in een pan ruim water aan de kook. Breek de chocolade boven een kleinere pan in stukjes. Hang deze pan in het kokende water en laat de chocolade al roerende smelten. Schenk de gesmolten chocolade direct im de vormpjes en druk die goed tegen die folie aan. Steek bovenaan in elk chocoladefiguurtje een rietje.
Laat de chocolade iets opstijven en garneer de figuurtjes met een zilverpilletje of musket. Laat de figuurtjes in de koelkast in circa 1 uur hard worden. Verwijder de vormpjes voorzichtig en hang de figuurtjes met dun gouddraad in de boom.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 10:37

Vingers aflikken Jammer dat er hier geen kerstboom is om ze in te hangen. Moet ik al dit soort dingen meteen op eten Knipoog

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:01

Wmijn schreef:
:9 Jammer dat er hier geen kerstboom is om ze in te hangen. Moet ik al dit soort dingen meteen op eten Knipoog


Ja, rottig he? Dat heb ik nou ook. Als ik er nog zin in heb, ga ik ze ook zelf maken, maar hoogstwaarschijnlijk haal ik ze gewoon op de markt op in de winkel. Maar thanks voor het recept, heb het genoteerd! Haha!