Kerst diner

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Kerst diner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 17:32

Ik loop stage op een basisschool (groep4) en nu moet ik dus ook wat maken voor het kerst diner. Iemand nog lekkere (speciale) tips? Wat maken (maakten) jullie altijd?

"What we call human nature, is actually human habit.."


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:03

Je moet een maaltijd voor de kinderen maken begrijp ik hier uit?
Dan zal ik iets maken wat ze allemaal lekker vinden.

Wij kregen altijk kerststol en krentenbrood met warme chocolademelk, niet zo heel veel dus. Maar meer kon de school niet uitgeven.

Verder lijkt me voor kinderen pannenkoeken erg leuk Lachen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:30

Ik zat eraan te denken om voor mijn kabouters (scouting, niet die dingen die bij sommige mensen in de tuin staan Knipoog ) als toetje chocoladefondue te doen. Maar, misschien is het een beetje link met de kaarsjes om de chocolade warm te houden. Lekker zullen ze het iig vinden!

Misschien kun je Mickey eens vragen, die geeft tenslotte ook les op een basisschool, maar komt (dacht ik) niet zo vaak op VT

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:22

Het kerstdiner bij ons op school (groep 2/3) bestaat dit jaar uit:
vooraf minipiza, uitgestoken in kerstfiguurtjes en die mogen ze dan zelf versieren met oa. champinons, ham, kaas en ananas. Dan knakworstjes met daaromheen brooddeeg (als een spiraal erom heen wikkelen) met worteltjes, doperwtjes en komkommer. En als toetje een sneeuwman van ijs (2 bolletjes bovenop elkaar) die ze mogen versieren met rozijntjes en spuitslagroom. We hebben hierbij wel de hulp van een paar ouders ingeschakeld ivm. het warm maken van de ingredienten, die maken het thuis warm en nemen het dan om 5 uur mee naar school waar het op een warmhoud plaat wordt gezet.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:52

in de laatste allerhande stonden allerlei sinterklaasdingen voor kinderen, mogelijk is er eea aan te passen.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 21:35

Ehm, schopje Ach gut

"What we call human nature, is actually human habit.."

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:47

Mijn kerstdiner bij de scouting gaat bestaan uit: tomaten of groentesoep (kan zelf gekozen worden), pannekoeken en chocoladefondue als toetje. Niet echt heel uitdagend, maar we hebben niet echt een keuken tot onze beschikking. Tot voor kort hadden we niet eens electriciteit en een aansluiting op het waterleidingnetwerk hebben we nog steeds niet. Dus de pannenkoeken worden vooraf bij iemand thuis gebakken en de magnetron gaat mee achter in de auto Haha!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 102 bezoekers