Help! Koken voor groep met beperkte middelen en budget!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annemijn
Berichten: 789
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Hilversum

Help! Koken voor groep met beperkte middelen en budget!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 16:15

Hallo allemaal!
Komend voorjaar ga ik met een groep van 6-8 man naar Spanje, de jongens gaan trainen op het circuit met de motor. De plannen zijn nog niet heel concreet, maar ik ga ervanuit dat ik 4 á 5 dagen een warme maaltijd zal gaan bereiden. Omdat racen al duur genoeg is willen we niet al te veel geld uit gaan geven aan het avondeten.

Echter zitten we dan op de paddock van het circuit, en het enige dat ik tot mijn beschikking heb is een redelijk grote bakplaat, zo'n 60 bij twintig centimeter, en twee kookplaatjes met een pannetje (diameters ongeveer 10 en 18 cm). Een vriezer hebben we niet. Ik sta er dus voor open om in shifts te koken, ik kook in Nederland al vaker voor vier personen met deze middelen.

Ik had al bedacht om te zoeken naar een klein stampertje, dan kan ik hutspot maken. Dit is een gerecht wat goed vult, goedkoop en makkelijk is. Ook maak ik in Nederland op het circuit vaak pasta met een saus van spinazie, Boursin en spekjes. Dit is dus ook een optie.

Alleen heb ik weinig inspiratie voor andere recepten. Als ik op internet zoek, kom je vaak uit bij ovenrecepten, recepten met ingrediënten uit de diepvries, recepten met een waslijst aan ingrediënten, of recepten met ingrediënten waarvan ik me afvraag of ze dat rond maart wel hebben in Spaanse supermarkten. Daarom ga ik het liefst op reis met genoeg ideeën voor recepten, zodat ik in ieder geval niet zonder inspiratie zit. Hopelijk heeft iemand nog wat leuke ideeën!

hesterve

Berichten: 1924
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Help! Koken voor groep met beperkte middelen en budget!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:14

Gaan jullie met de auto naar Spanje of gaan de motoren met een transporteur en jullie met t vliegtuig? Mn man heeft ook aan motorracen gedaan( hij is vorig jaar ermee gestopt) en ik gaf hem veel koolhydraten mee om te eten( muslibollen en zelfgemaakte energie repen) Als je een koelbox mee kan nemen zou je voor de eerste dag bv al thuisgemaakte nasi mee kunnen nemen en een emmertje satesaus.
Verder zou je wat bouillon mee kunnen nemen om daar een maaltijdsoep mee kunnen maken met wat je daar goedkoop kan kopen( even aangenomen dat je met de auto het circuit af kan) kan je lekker tosti's bakken op de bakplaat. Je zou de soep ook al thuis kunnen maken en dan inmaken. Dan hoeft t ook niet gekoeld te blijven.

Veel plezier en succes met t eten koken!

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:22

Aangezien je in Spanje zit: Tortilla Espanola!
Soort dikke omelet van aardappel, ei, ui en alles waar je verder zin in hebt (spekkies, chorizo, champignons, enzovoorts). Super makkelijk, voedt goed, zowel warm als koud te eten.

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:26

Pannekoeken? Zit even aan de bakplaat te denken, en het kost ook niet veel... ;)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:26

Op de bakplaat kun je toch hamburgers grillen, of stukjes kip? Ook aardappelen kun je op een bakplaat bakken, al dan niet in de vorm van Reibekuchen (Rösti) en voor een (maaltijd) salade heb je geen oven nodig. Zoek eens op Salade Nicoise.

Rösti:

http://nl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6sti

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Help! Koken voor groep met beperkte middelen en budget!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:03

Leuk, ik ben jaloers op je :D
Mijn man (en z'n vrienden) racen ook, maar wij moeten het met stratencircuits in een koud Holland doen :))

Mijn 'mannen' willen altijd graag een goed vullende maaltijd, maar zonder al te veel vet. Nasi, bami, pasta's en gehaktballen (vooruit, toch een keer wat vet) doen het altijd goed.

Wat misschien wel leuk is: een goed gevulde paella. Daar kun je kip of vis voor gebruiken, beiden is lekker. Is ook goed te doen met je pannetjes en je bakplaat :)

Annemijn
Berichten: 789
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 15:33

Bedankt voor de tips, erg lief! We hebben een grote bus en 1 auto tot onze beschikking.

Burgers, sla en röstirondjes of patatas bravas is inderdaad een goed idee. Kip en aardappels op dezelfde bakplaat durf ik niet zo goed aan, maar burgers is wel een prima idee!

Om de tortilla fatsoenlijk te keren met zo weinig middelen is een beetje tricky, maar een omelet/roerei-idee op brood met een kop stevige soep is natuurlijk ook een idee! Dankjewel!

Paella is ook een leuk idee, ik neig er dan wel naar om deze kant en klaar te kopen, anders is het wel erg veel werk.

Wat leuk dat jullie ook ervaring hebben met motorgekke mannen, Oscar en Hesterve! Mochten jullie, of andere bokkers eens op Assen of Hengelo zijn, dan kunnen jullie altijd via pb of mail contact met mij opnemen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Help! Koken voor groep met beperkte middelen en budget!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:14

Met zo'n naam moet er natuurlijk wel kip in je gerechten zitten he :))

Als je voor de paella gaat dan zou je ook evt. zo'n basis van Knorr wereldgerechten kunnen pakken. Smaakt best aardig en je hebt meteen een makkelijke basis waar je alleen nog groenten en kip (of vis) aan toe hoeft te voegen.

En bedankt voor de uitnodiging!
Op Assen en Hengelo wordt vooral met moderne racers gereden, toch? Wij hebben zelf net iets meer met de klassieke racers (ouwe rommel van voor 1965), dus bij deze van mijn kant ook een uitnodiging voor iets leuks bij jou in de buurt: 2e pinksterdag Classic Races in Tubbergen :D

En sorry voor de offtopic, zal het nooit meer doen :))