Vegetarier willen worden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
VenoSnorlax

Berichten: 4498
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Vegetarier willen worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 14:45

Ik wil al een poosje vegetarier worden maar het lukt me telkens niet.
Laatst dacht ik er weer aan toen we met de auto ergens naartoe reden en we een vrachtwagen voor met plofkippen zagen rijden.
Maar ik houd het niet vol terwijl ik het heel erg graag wil.
Hebben jullie tips?

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh


Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Vegetarier willen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:36

Ik zou eerst voldoende gaan eten ;)

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:37

Wat lukt er niet? Of beter gezegd, waarom lukt het niet? Vind je de smaak te lekker, heb je honger, het gevoel dat je iets mist?

Kimbers

Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:42

Als je het echt wil lukt het wel en anders niet. Blijkbaar vind je vlees gewoon ontzettend lekker en kan je het niet laten staan, is niet erg toch?

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:43

Inderdaad: wat lukt er niet? Blijkbaar mis je ergens de wil om vegetarier te worden. Zo ingewikkeld is het niet: je neemt gewoon geen vlees of vis :P

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:45

Ik herken het wel. Ben zelf een tijdje vegetariër geweest, maar ik vond het ook moeilijk. Zelf ben ik echt dol op vlees en houd ik helemaal niet van groenten. Dus ik at toen heel beperkt. Toch hield ik wel vol, maar mijn ouders wilden wel dat ik weer vlees ging eten. Toen hebben het compromis gemaakt om biologisch vlees te kopen. Dat hebben we toen een tijd gedaan maar het was toen nog lastig aan te komen. Inmiddels vinden mijn ouders dat ik me maar aan moet passen en hebben we gewoon vlees. Maar als ik zelf kook dan neem ik altijd biologisch mee.

BAStable

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-05-12

Re: Vegetarier willen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:47


A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care..

[IM] Veel te vroeg, veel te plotseling: dag lieve gekke merrie..

Love_myhorse
Berichten: 599
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:51

Ik ben ook vegatarier, al van huis uit mee gekregen.
Zorg wel dat je genoeg eiwitten binnen krijgt en vitamine B. Ik vul ze aan door Davitamon supplement te slikken.

Neigingen naar vlees heb ik niet. Ik vind de vega producten heerlijk of een gebakken ei.

Misschien jezelf de vraag stellen waarom je het niet vol houd? Vind je het vlees gewoon te lekker? of vind je de vervangers niet lekker?

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Re: Vegetarier willen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:00

Vlees vervangen door soja is niet persé een goed alternatief bij veelvuldig gebruik. Ook soja bevat stoffen die niet goed voor je zijn in grote mate, bijv. oestrogeen.
Verder, je kunt ook eerst minder vlees gaan eten, en wat alternatiever gaan koken. Als je iets van jezelf moet werkt het vaak niet. Maar als je jezelf toestaat te minderen dan wen je er vast aan om geen vlees meer te eten. Succes, goed streven! Het gaat je wel lukken hoor.

'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:39

Als je nog bij je ouders woont en je ouders willen graag vlees koken en geen vleesvervangers, dan kun je ook zeggen dat ze een portie voor jou apart moeten houden zonder het vlees. Of misschien kun je zelf eens wat lekkere vega recepten voor ze neerleggen? Ik ben ook vega en mijn vader vindt het ook maar niks, dus ik eet als ik bij mijn ouders eet altijd hetzelfde als zij, maar dan zonder het vleesdeel. Saai soms, maar ja.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Vegetarier willen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:57

Ik zou gewoon eens gaan uitproberen met vleesvervangers. Kijken wat je lekker vindt.. Begin anders gewoon met om de dag vegetarisch eten. Uiteindelijk ken je zo veel lekkere producten en recepten dat je het vlees makkelijk helemaal kan weglaten :)

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

VenoSnorlax

Berichten: 4498
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Vegetarier willen worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 18:06

Het lukt niet doordat ik toch altijd weer een beetje vlees eet.
En ja por is werk er heel erg hard aan.
Ik dacht eraan om eerst 1 x per week geen vlees te eten maar heeft dat een meerwaarde

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vegetarier willen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:07

Natuurlijk, elke dag dat je geen vlees eet, is er één. Wij eten ook maar 2 of 3 dagen vlees, biologisch vlees is duur dus we beperken het.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Re: Vegetarier willen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:20

:j Eén dag in de week geen vlees eten helpt zeker!
Kijk bijvoorbeeld ook eens naar vegetarisch broodbeleg. Ik at vroeger ook heel vaak vlees op brood. Nu bijna nooit meer en ik mis het ook totaal niet!

De vrachtwagens met varkens grepen mij vaak aan. Kippen kwam ik niet zo vaak tegen.

VenoSnorlax

Berichten: 4498
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Vegetarier willen worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 18:32

ik vind dat zo erg helemaal toen ik al die kippen zag zitten.
Dan ga ik beginnen met zoiezo geen vleesbeleg meer en 1 dag geen vlees meer.
Wat heeft jullie besloten vegetarier te worden?

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:46

Goed man, dat je in ieder geval minder vlees wilt gaan eten. Ik ben vegetarier omdat ik vlees niet lekker vind. Het idee op een dier te kauwen staat me niet aan. Vind het ook niet nodig dieren dood te maken. En de vleesconsumptie zorgt mede voor de armoede in de wereld omdat een groot van voedsel naar de dieren gaat. De omstandigheden van de dieren in de bio industrie zijn ook verre van natuurlijk.
Maar ik eet soms wel een kroket omdat ik die het allermeeste mis. En héél af en toe eet ik bij iemand anders wel mee met vlees, omdat ik vind dat eten weggooien nog erger is en ik het ook een beetje naar vind om als iemand gastvrij is het eten te weigeren. Toen ik in Tanzania woonde at ik bijv. wel kip. Heb wel eens geprobeerd weer vlees te eten (biologisch) maar was meteen weer terug bij mijn vega voorkeur.
Vette vis eet ik af en toe wel voor de goede vetten. Maar heb daar ook steeds meer moeite mee. Dus dan mag ik me officieel geen vegetarier noemen. Flexitarier dan maar :)
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 10-11-13 18:56, in het totaal 2 keer bewerkt

'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:50

Ik wilde altijd al vegetariër worden, maar zolang ik thuis zou wonen mocht het niet.
Toen ik het huis uit ging ben ik van de een op de andere dag vegetariër geworden, en nooit een stuk vlees/vis meer aangeraakt (7 jaar nu)

Als je echt wil, dan lukt dat ook :j
Maar minderen met vlees/vis eten is ook al een goede stap.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

VenoSnorlax

Berichten: 4498
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Vegetarier willen worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 18:56

Wat knap van jullie en ik lust zoiezo geen vis :')

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Re: Vegetarier willen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:08

Eerlijk gezegd was ik me er totaal niet van bewust dat er ook mensen zijn die elke dag vlees eten. Vind ik echt ongelofelijk.

'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:33

Anke98 schreef:
ik vind dat zo erg helemaal toen ik al die kippen zag zitten.
Dan ga ik beginnen met zoiezo geen vleesbeleg meer en 1 dag geen vlees meer.
Wat heeft jullie besloten vegetarier te worden?

Ik ben geen vegetariër, daar vind ik vlees veel te lekker voor, maar wil me wel meer bewust zijn van de momenten waarop ik vlees eet. Vroeger at ik het ook dagelijks (soms meerdere malen per dag, op brood en tijdens het avondeten). Nu eet ik het een paar keer in de week en eet ik alleen vlees dat ik echt lekker vind. Vroeger at ik ook sommig varkensvlees wat ik niet lekker vond, nu eet ik nog nauwelijks varken en koop ik soms een vleesje bij de slager, hij fokt in elk geval zijn eigen runderen, i.p.v. 'euro-knaller' vlees van de supermarkt.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Vegetarier willen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:50

Op YouTube staat de documentaire earthlings
Dat zal wel helpen je het laatste zetje te geven.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Vegetarier willen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:00

Als het je niet lukt mis je de wil. Je moet het niet 'proberen', je moet het gewoon doen, de knop in één keer omdraaien.
Wanneer ik de geur van spek ruik begin ik nog steeds te watertanden, ondanks dat ik al 3 jaar vegetariër ben, maar ik zal mijn zelfbeheersing nooit verliezen. De gedachte alleen al dat ik iets in mijn mond steek wat ooit een levend dier was is al genoeg om die zin erin te doen stoppen.

Why change the past, when you can own this day?

Hippe_Hannes

Berichten: 176
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:11

Vaak is de volledige omschakeling gewoon moeilijk. Ik ben zelf op mijn 3e of zo begonnen met vegetariër worden. Toen ik er achter kwam dat de kip op mijn bord hetzelfde was als die leuke kippetjes die bij mijn buren in de ren scharrelden, kreeg ik geen hap meer door mijn keel. Later ben ik steeds meer soorten vlees niet meer gaan eten, en uiteindelijk werd ik echt vegetariër.

Als ik jou zo hoor, dan wil je vooral vegetariër worden omdat die dieren zo slecht behandeld worden. Dan hoeft vegetariër worden voor jou niet de beste oplossing te zijn. Je maakt al een hele grote stap als je bewust vlees eet. Als je goed kijkt naar het leven dat een dier gehad heeft, dan maak je al een verschil. Immers, dan gaat jouw geld (want uiteindelijk draait het daarom) naar iemand die wél goed voor zijn dieren zorgt in plaats van naar de bioindustrie.

no--a
Berichten: 690
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:12

Ook vlees minderen en overgaan op biologisch vlees heeft een grote meerwaarde! Verdiep je eens in de verschillende systemen waarin dieren gehouden worden. Vlees zorgt bovendien voor milieuvervuiling dus hoe minder vlees je eet hoe beter wat dat betrefd;)
En kijk inderdaad samen met je ouders naar wat zij bereid zijn en hoe zij jou kunnen helpen.
Besef wel dat je inderdaad een doel nodig hebt om vegetariër te worden. Na zoveel jaren vlees gegeten te hebben stop je er niet zo één twee drie mee als je daar geen goede reden voor hebt.

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:21

Ik vind vlees ontzettend lekker dus zou het echt niet willen laten staan en geloof dat jij ng thuis woont toch dus dan ben je toch afhankelijk van je ouders. Ik probeer wel te minderen in vlees. Vleesvervangers zijn vaak erg lekker dus die eet ik geregeld of porties in bv nasi/spaghetti verkleinen of inderdaad wat minder broodbeleg.
Maar phor gaf dat ook al aan want we kennen je natuurlijk al van het andere topic. Zorg eerst dat je een goed voedingspatroon vol kan houden en dat je daarin een goede balans creëert voordat je vegatier word. Het vergt namelijk best wat van je om alle juiste voedingsstoffen binnen te krijgen op het moment dat je geen vlees meer eet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Felinde, kascar en 13 bezoekers