Pepersaus, iemand een recept?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Pepersaus, iemand een recept?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 18:53

Heeft iemand van jullie een goed recept voor een lekkere pepersaus, mèt perperbolletjes? Ik kan natuurlijk gewoon een jus maken met peper, maar ik wil het juist een beetje luxe Knipoog . Het zal wel niet moeilijk zijn, maar je moet het maar net effe weten.

Het is voor bij een biefstukje of een varkenshaasje Vingers aflikken .

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:12

Benodigdheden:

2 SJALOTJES
50 GRAM BOTER
1/2 DL MADEIRA
1 POT VLEESFOND
1 BEKERTJE CREME FRAICHE
2 EETLEPELS GROENE PEPERKORRELS
ZOUT

Bereidingswijze:

De sjalotjes pellen en fijnsnipperen. In een steelpan 15 gram boter verhitten en het sjalotje 2 minuten zachtjes bakken. Madeira en de fond erdoor roeren, de saus aan de kook brengen en op hoog vuur in 10 minuten tot 1/4 laten inkoken. Saus boven een ander pan zeven. De crème fraîche erdoor roeren. Van het vuur af de rest van de boter in kleine blokjes erdoor kloppen, zodat een mooie egale saus ontstaat. Peperkorrels erdoor roeren. Op smaak brengen met peper en zout.

Lachen

Bron: www.smulweb.nl

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 23:22

Dank je wel, daar had ik nog niet aan gedacht om eens bij smulweb te kijken. En dat terwijl ik er tig jaar geleden toch eens een account geopend heb dat nog steeds blijkt te werken ook!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:03

Mijn receptje is wel heel simpel, maar ook heel lekker (goedgekeurd door derden Knipoog Haha!)

Ik maak de saus in de pan waar ik het vlees in heb gebakken... (niet uitspoelen, dus gewoon direct nadat het vlees gebakken is de saus erin maken)

- pakje room (2dl)
- peperbolletjes
- peper en zout
- 1 el tomatenketchup

De room in de pan doen, samen met de peperbolletjes en opwarmen... De ketchup erbij doen en kruiden met peper en zout... En smakelijk