ActiFry

Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Amigo_tje

ActiFry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-12 12:55

Ik heb gezocht, maar niet gevonden :+

Ik ben op zoek naar recepten voor de ActiFry (Tefal). Niet de recepten uit het bijgeleverde boekje, dat heb ik ook.

Heeft er iemand lekkere recepten voor in dat machien, aub? Liefst zonder vlees, maar indien het vleesrecepten zijn, laat ik die er wel uit.

Charley ;( Weg, maar nooit vergeten... 01/05/08 - 19/05/08

[BKR] Wie kent mn merrie?

hetbommeke

Re: ActiFry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:02

Geen specifieke recepten voor je, sorry. Wel een paar tips die het hier goed doen bij de kinderen.

- Zalmfilet in dobbelstenen snijden en die heel krokant in de AF bakken, dat vinden ze hier lekkerder dan in de koekenpan of oven.
- Kleine krieltjes of aardappelschijfjes met wat paprikapoeder erop bakken in de AF, ook een aanrader.

En nu lees ik even mee, ben ook benieuwd naar lekkere recepten :j

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-12 13:31

Thx :)

Dat van de frietjes wist ik. Daarvoor kochten we hem en ze zijn erg lekker. Maar ik weet dat je er zoveel meer mee kan doen en t is beetje zonde om hem énkel voor friet te gebruiken, hé :)
Ik doe btw kurkuma op de frieten. Héél erg lekker :9

Pomme duchesse is geen aanrader :n Overlaatst geprobeerd en het werd net zo geen puree.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:54

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:56

Ik ben ook aan het rondkijken naar zo'n ding. Ik vraag me alleen af, in het geval van frietjes bijvoorbeeld, hoeveel bereidingstijd neemt het in beslag? Klopt het dat alles veel langer duurt voordat het bereid is?

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-12 20:47

Diepvriesfrietjs zijn klaar in een klein half uur.
Zelf gesneden frietjes in een dik halfuur. Op het boekje staat 44 min, maar dat is veel te lang. Dan zijn ze superbruin! Die zelfgesneden friet, de duur van baktijd hangt beetje af van hoe je ze wilt.

Maar het duurt wel langer dan in de gewone friteus, ja.

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:37

Okee, dan had ik het toch goed begrepen. Dat vind ik een heel groot minpunt, ben je eerst 30 minuten aan het wachten op de patat, en dan wil je er nog wat bij, frikadel of kroket of zo, moet je nog een keer zo lang wachten...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-12 08:27

Bwa, nee, hoor. Als je weet dat bijv. diepvriesfrietjes klaar zijn in 27 min. Dan doe je ondertss kwartiertje iets anders en dan t laatste kwartiertje (of hoelang je nodig hebt) maak je de rest klaar. Zo doe ik het toch.

Is even wennen, maar bon, ik moest en zou afslanken en met een "frietverslaving" is da nie evident 8)7

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:22

Kijk, en ik heb dat niet nodig, afvallen, sterker nog, als ik onder de 50 kilo kom zou ik ondergewicht hebben. Zit nu op 54...
Ik zou em alleen nodig hebben voor het minder vette, want frituurvet is natuurlijk nog steeds niet gezond, ook als je niet hoeft af te vallen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:11

Wat ik echt een heel groot voordeel vind, is inderdaad geen frituurvet maar ook geen frituurlucht en geen gedoe met het vet eruit en schoonmaken :o

Patatjes duren wat langer, ik begin wat eerder met eten maken. Kids willen altijd graag mcnuggets erbij of een hamburger, die maak ik dan de laatste paar minuten in de koekenpan klaar.

Zelf ben ik geen liefhebber van gekookte aardappelen, dus hier gaan vaak de aardappelen in de actifry :9 In schijfjes, partjes, met schil, zonder schil, maar net waar ik zin in heb. Denk dat de AF hier zo'n 3x per week aan staat.

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:30

Dan scheelt het inderdaad ja, als je em zovaak kan gebruiken. hier eten we 1x per week gekookte aardappelen, en de rest is pasta, rijst. Zaterdag gebakken eitje, vrijdag patat. Het zou er bij mij dus alleen voor de friet om gaan, verder eigenlijk niet. Als we gebakken aardappeltjes eten komen ze uit de oven of koekenpan, gebruik ik ook niet veel boter voor.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-12 12:52

Dinsdag klaargemaakt in de actifry en het was héérlijk:

ui
look
prei
champignons
paprika
kruiden à la peper, zout, rozemarijn, ...

Alles in de actifry en 20' laten draaien. Daarna klein geutje room erover en opdienen met pasta :9
Voor herhaling vatbaar :D

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:58

Ehm, onskindistedik?

Die recepten klinken allemaal lekker, maar toch twijfel ik nog of ik zo'n apparaat aan zal schaffen...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-12 21:08

dorientjuh schreef:
Rara wat ik net heb gezien. :P

Dat er héél veel vlees tussen zit?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie