koud avondeten. help!

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Zwitsal

koud avondeten. help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 22:48

Bokt, ik heb hulp nodig!
voor mijn opleiding moet ik 2 dagen in de week van 13.00 tot 22.00 naar 'school'.
We hebben dan eigenlijk geen pauze tussendoor (wel soms even 5 min, maar das net hoe het uitkomt) en bijv ook geen magnetron om eten in op te warmen.
Dus ik zit met een probleem.
Wat moet ik die 2 dagen als avondeten eten?

1 dag heb ik al geprobeerd gewoon veel brood te smeren en mee te nemen. maar een hele dag brood eten komt me na het 3e broodje mn neus echt al uit.
2 dagen heb ik al een pasta salade meegenomen. 1 keer kant en klaar (niet zo'n succes), 1 keer zelf gemaakt (heel lekker).
vandaag had ik iets in elkaar gefrutseld met een wrap/kruidenkaas/ijsbergsla/rookvlees. Vers was dat nog wel lekker, maar na een paar uur in mn tas was het om getoverd tot een kleffe bende, ook niet zo'n succes dus.

Pasta salade is dus erg lekker, maar niet elke week, laat staan 2 keer per week.
verder kan ik echt alleen nog maar pannenkoeken bedenken om koud te eten.
Dus bokt, help!
weten jullie nog koude lekkere (vullende) gerechten die ik als avondeten mee naar school kan nemen?

x

suuzepuus

Re: koud avondeten. help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:50

je kunt toch evt voor die tijd eten? om 12 uur een warme maaltijd en s avonds brood.

je zou koude pannenkoeken kunnen eten. of tja... gewoon lekker brood!!! haal pistoletjes ofzo??

Mooie Brahma kuikens te koop!

Marion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:51

Kun je niet tussen de middag al warm eten? Zodat je je 'avondeten' tussen de middag al hebt gehad en dan broodjes mee kunt nemen voor 's avonds?

Maak kennis met de ijslander op Vlieland! http://staledda.nl/
https://youtu.be/Dosnslbo6lY

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 22:52

ja alleen t probleem is, ik moet dan om kwart over 11/half 12 uiterlijk weg. dus om nou om 11 uur aan mn warme 'avond' eten te zitten.. dan ben ik voor mn gevoel net mn bed uit (soms kom ik dan ook net mn bed uit haha).

pistoletjes zijn inderdaad wel lekker. misschien eens proberen om een pistoletje 'gezond' te maken, zou dat lekker blijven na 4 uur in mn tas?

x

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:53

tjaa ik schuif gekookte pasta zo koud naar binnen ( vindt het kou lekkerder dan warm )
pannekoeken inderdaad.

ook eet ik mijn operwten graag koud op ( misschien een rare gewoonte :') )

broodjes ei voor savonds is wel lekker en toch anders dan een zaai broodje pasta.
en anders lekker verse zalm oid mee nemen.

nasi vindt ik koud ook nog best lekker te eten :j ( wel zonder vlees ) maar met een kroepoekje erbij prima te doen.

soep is ook koud te eten ( ik kan het nooit laten mn soep koud te eten als ik geen zin heb het op te warmen )

~~~~ Milan Maxim ~~~~
Bevallen :D Milan & Jorrit <3

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:53

Een broodje gebakken ei? , broodjes met bijvoorbeeld afgekoelde (wel eerst opgewarmde!) knakworst o.i.d. afbakbroodjes Italiaanse bol met roomkaas of filet American/ eerst warme beenham?

of natuurlijk een tortilla, want daar kun je wel veel mee variëren daar kun je zó veel op doen: gekookte kipfilet feta of cheddar gerookte kip, allerlei groenten (sla, tomaat, komkommer, uitjes, augurk, gestoomde/gekookte broccoli) rauwe ham, spekjes, tonijn, nou ja, eigenlijk kun je het zo gek niet bedenken of je kunt het op een tortilla doen!
Laatst bijgewerkt door TLNLSDB op 14-09-10 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

TK. Friese Merrie V. Ait410 - Haflinger Merrie V. Winser-G (Sport)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:54

kun je de 'gezond' niet los meenemen dan? gewoon een bakje met je prutje en los je pistoletje die je alleen hebt opengesneden. wordt het broodje ook niet klef!
of salade erop doen ofzo. gekookt eitje.
lekker toetje mee en een lepeltje

Mooie Brahma kuikens te koop!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:54

Zwitsal schreef:
ja alleen t probleem is, ik moet dan om kwart over 11/half 12 uiterlijk weg. dus om nou om 11 uur aan mn warme 'avond' eten te zitten.. dan ben ik voor mn gevoel net mn bed uit (soms kom ik dan ook net mn bed uit haha).

pistoletjes zijn inderdaad wel lekker. misschien eens proberen om een pistoletje 'gezond' te maken, zou dat lekker blijven na 4 uur in mn tas?

ik gok zomaar dat je sla snotterig wordt ;(

wel lekker bij de albertheijn vandaan die maaltijd salades :j

~~~~ Milan Maxim ~~~~
Bevallen :D Milan & Jorrit <3

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:55

Hoe lang moet je reizen naar school? Is het geen idee om de avond van te voren te koken, dat tegen de middag op te warmen en te eten, en in de avond brood te eten?

Verder denk ik sowieso dat het slim is om een wrap bv een dag van te voren te maken, in te vriezen, en tegen de middag uit de vriezer te halen. Tegen de tijd dat je hem op eet is hij an net ontdooit en nog wat smakelijker.

Met salades kun je eindeloos varieren, pasta is een basisingredient, maar ook aardappels en rijst zijn prima koud te eten en te combineren. Couscous is ook zo'n product wat zich prima leent voor een heerlijke salade. Als je er flink wat ingredienten door mikt, vult het nog goed ook.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:58

Ik hou zelf niet zo van pastasalade maar als ik couscous eet (warm) dan laat ik een beetje afkoelen en gooi erdoor wat ik in huis heb en voila, een couscous salade :D

ow kan zo veel verzinne whaha :~

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:00

maaltijdsalades, bakjes voorgesneden fruit
Met pasta/couscous salades kun je behoorlijk variëren, dus leef je uit, aardappelsalade kan ook goed koud.
sla/tomaat/komkommer en/of ei meenemen en daarmee je broodje ham/kaas opleuken tot broodje gezond.
is er wel een waterkoker? (of zelf mee te nemen?) dan kun je instant noodles maken :)

Wat een klasgenootje van mij altijd deed was een cup a soup (uit de automaat op school) en een dieetreep, niet omdat ze op dieet was oid, maar het vult wel en is makkelijk. Sommige varianten zijn best te eten :)

edit: ik maakte ook wel eens quiche of spinazietaart, dat is ook heel goed koud te eten, gewoon de dag van te voren maken.
Laatst bijgewerkt door Naranga op 14-09-10 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

A horse is the animal to have. Eleven-hundred pounds of raw muscle, power, grace, and sweat between your legs - it's something you just can't get from a pet hamster :D

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:01

of je gaat de dag ervoor lekker appelflappen maken hahahah heeeeeeeerlijk!

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:03

maaltijdsalade:D Heerlijk! Lijkt niet veel in zo'n kant en klare bak, maar vult wel erg.

Weet eigenlijk niet of dit lekker blijft in je tas. Zou je even moeten uitproberen.
Verder..euhm. iets met spercibonen? Salade o.i.d. Is ook goed koud te eten.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 23:07

hebben jullie receptjes voor salades met rijst?

ik eet alleen maar rijst in de vorm van: warm avond eten bijv met satesaus of kipkerrie saus.

couscous lijkt me ook het proberen waard maar dat heb ik echt nog nooit klaar gemaakt. (wel gegeten in tunesie haha).

broodje ei heb ik inderdaad ook eens geprobeerd.
was ook niet zo'n succes maar ik denk dat dat kwam omdat ik een beetje haast had sochtends en het ei gelijk op mn broodje gekiept heb en in een zakje gedaan. dus warm in een zakje. dat werd dus helemaal klef en vochtig. maar opzich wel lekker.

koude nasi is misschien inderdaad ook nog wel lekker.

fijn dat er al zo veel reacties zijn! kan er zeker wat mee

edit: die kant en klare maaltijd salades vond ik dus niet echt lekker. mn eigen gemaakte wel maar om dat nou 2x per week te eten..

x

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:29

- quiche
- boterham met ei
- salade
- pannekoekjes
- fruitsalade/yogurt..het vult iig wel
- koteletjes bakkej de avond van te voren
- zelfs een koud biefstuk smaakt (net rosbief mits je t eet natuurlijk)
- aardappel salade (wij kopen dat wel eens in duitsland)
- verschillende soorten koude schotel
- soep in termoskan
- koude boontjes kunnen ook lekker zijn
- andere groente kan ook lekker koud zijn...

tis natuurlijk ook nog een idee om als je dus toch later opstaat en gaat slapen die 2 dagen niet echt aan avondeten te doen, neem luches mee en in de avond kun je altijd nog een lichte avondmaal voorbereiden of opwarmen als je het klaar had staan ;)
als ik meer weet zal ik het je hier zeker neer zetten!!

sorry voor de spelfouten heb dyslectie...

True love is like good music, it can't be discribed in words, just have to experience it by yourself

Zoekt omg landgraaf vz/bijrijdpaardje, veulen ook welkom.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:30

sushi.

Where there is desire..There's gonna be a flame..Where there is a flame
Someone's bound to get burned.. But just because it burns.. Doesn't mean you're gonna die
You've gotta get up and try try try.. Gotta get up and try try try.. You gotta get up and try try try

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:33

Citaat:
edit: die kant en klare maaltijd salades vond ik dus niet echt lekker. mn eigen gemaakte wel maar om dat nou 2x per week te eten..

je moet ook geen dingen 2x eten ;) wissel af :D dan eens salade dan een boterham, dan warme soep met brood ofzo en ga zo maar door....

overgins is vis ook iets dat zo gegeten kan worden (denk aan maatje/makreel enc)
sushi idd ook maar het is erg duur! (wil je er genoeg van hebben) althans hier heeft alleen de albert heijn het en das kost handen vol geld voor een bakje dat net genoeg is om je holle kies mee te vullen, hier zijn ook geen resteaurants om het ff te halen... als je het zelf moet maken word het ook duur en arbeidsintensief..sowieso komt het je de neus uit als je alleen meet 1 soort sushi eet..dus kan wel koud maar lijkt me niet idiaal om zomaar ff mee te nemen

sorry voor de spelfouten heb dyslectie...

True love is like good music, it can't be discribed in words, just have to experience it by yourself

Zoekt omg landgraaf vz/bijrijdpaardje, veulen ook welkom.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:35

Probeer verschillende dingen mee te nemen. Eén broodje met ..., een beetje aardappelsalade, een beetje dit, een beetje dat. Als je toch steeds maar 5 minuutjes tijd hebt, dan kun je toch niet een grote hoeveelheid in één keer eten en op deze manier komen dingen ook niet zo snel je neus uit :)

Ik weet niet of je koude tosti lust? Dat had een klasgenootje van mij wel eens bij, volgens haar was het erg lekker! :)

Je kunt bijvoorbeeld een klein beetje rundvlees-/huzaren-/eier-/weet ik veel wat salade in een bakje meenemen en losse broodjes en dan op school beleggen, anders wordt de boel inderdaad klef en dat is echt heel vies...

Edit: wat Alexandra zegt dus... Afwisselen.

Makreel is inderdaad ook errug lekker, het stinkt alleen onwijs :')

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:57

Ik weet niet of je van bietjes houd maar bietensalade is ook erg lekker.
Gewoon een bietenstappot maken en daar mayo, augurkjes, zilveruitjes of wat je maar lekker vind erdoorheen doen en dan wat plakjes gekookt ei erop met wat ketchup en mayo.
Erg lekker en voedt ook prima

Terence en Yoanna. mijn rijkdom.
Vykan, Soete en Sophie love you 4-ever.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:52

wees creatief, ik eet regelmatig koude maaltijden (ik eet glutenvrij maar houd niet van glutenvrij brood >.<)

Maaltijdomelet smaken prima koud
Klein aardappeltje (eerst even koken), half uitje, paar champions, handje spekjes, paar stukjes courgette/paprika/wortel en 2 eieren
(niet alles gebruiken dan lol, ik noem maar voorbeelden van wat ik er regelmatig ingooi)

Aardappelkoekjes
Kook een paar vastkokende aardappels, rasp ze en bak ze als 'koekje' in de pan.

Veel soorten vlees zijn prima koud te eten als je ze de vorige avond gemaakt heb, bijv kipfilet, rollade, worstjes, knakworstjes

En natuurlijk maaltijdsalades (met aardappel en of pasta)

Pizza en pannekoeken zijn ook prima koud te eten
edit: en wraps

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:00

Een boterham met pindakaas en dan lekker veel sambal erop. Heb je toch nog iets "warms" :9

Hope Springs Eternal

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:02

Zwitsal schreef:

Ja hoor blijft prima.
Als ik moet werken dan neem ik ook altijd pistoletjes gezond, carpaccio, geitenkaas-pestosalade met rauwe ham enz mee.
Ik ben postbode dus als het warm is dan zit het ook de hele dag in mijn tas en zelfs dan blijft het lekker en goed.
Gewoon in alleminiumfolie of keukenfolie inpakken en het blijft goed

Geld verdienen met mails lezen
http://www.goudmails.nl/?refid=moontje1991

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:05

Of je neemt een gevulde soep mee in een thermosfles, dan is je broodje al wat minder saai en heb je toch iets warms.. Wel lastig hoor, dat ze je dan ook niet even een fatsoenlijke pauze geven! :?

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:12

als wij barbequen dan eet ik de volgende dag de kippepoten koud op dat is erg lekker.
maar waarom hebben ze geen magnetron oid op school terwijl je van 's middags tot 's avonds op school zit?

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:16

Waarom verpak je je beleg voor op het broodje niet apart en dan in folie bijvoorbeeld?

Dan blijft het langer koel en dus langer lekkerder.
OOk het broodje wordt dan niet zo vochtig omdat je beleg niet afkoelt op het broodje.