.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:09

ovenschoteltje, beetje bladerdeeg op de bodem en aan de randen en verder kun je er alles ingooien wat je lekker vindt. Beetje ei kloppen met melk of room en erover gieten, en dan misschien nog een beetje kaas :P En wat overblijft zet je gewoon in de koelkast als lunch of avondeten voor de volgende dag.
Echt mij lievelingseten dit, vooral met tomaat, mozarella en pesto (staat toevallig nu in de oven :+ hmmm) maar broccoli met zalm of prei met blauw ader kaas, allemaal lekker en eens wat anders :j



P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:17

Citaat:
Maar ik ga zeker nog eens er naar kijken. Denk dat ik binnenkort gewoon een keer weer een prei quiche ga maken!

Prei met camembert en (in mijn geval vega-)spekjes. Echt super lekker! Sommige doen er ook nog walnoot in, maar daar houd ik dan weer niet zo van :+

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:42

Citaat:
Ooh lekker! Jij zei ook tomaat mozzarella toch? Heb je daar meer een receptje van voor mij? :D


Ik gebruik zelf niet meer echt recepten voor een quiche, maar dit is hoe ik het doe:

Tomaten in partjes en de zaadlijsten eruit anders wordt het super nat allemaal. Mozzarella in plakjes en die laat ik meestal samen met de tomaat even uitlekken in een zeefje. Ondertussen een springvorm (of iets anders haha) invetten met boter. Bladerdeeg op de bodem en aan de randen van de springvorm. Vervolgens de bladerdeeg bodem en rand insmeren met pesto (genoeg gebruiken).
Dan klop ik van +- 2 eieren met wat room (en evtl nog wat pesto, maar ook ui en knoflook gooi ik er vaker door) een mengseltje. Vervolgens verdeel ik de tomaat en mozzarella in de de springvorm en giet ik er het ei mengseltje over. Tomaat en mozzarella steken nog wat (1/4 ofzo) uit boven het mengsel.
En dan op 180 graden Celsius ongeveer 20 tot 25 minuutjes.

Echte hoeveelheden heb ik niet, ik kijk gewoon hoeveel personen en hoeveel honger dat ik heb, je kunt het zo groot en zo klein maar als je zelf wil. Je kunt altijd even googlen, tomaat mozzarella quiche recepten zijn niet zo moeilijk te vinden. *\o/*

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:32

Annet_Dottie schreef:
https://www.ah.nl/producten/product/vol ... sjokharten
Dit heb ik dan weer in mijn persoonlijke bonus _O- heb ooit wel eens artisjok op mijn pizza ofzoiets gehad heel lang geleden maar verder zit ik echt van huh wat moet ik hier nou weer mee _O-
Mocht iemand zeggen oh dat is heel lekker met .... roep gerust haha misschien kan ik het dan ook nu proberen als het toch in mijn persoonlijke bonus zit :P


Ik vind artisjok altijd wel lekker. Wij koken die meestal en dan kun je die blaadjes in een sausje dippen en "afschrapen" met je tanden geen idee hoe ik t uit moet leggen. Maar je moet er wel van houden denk ik. Hier thuis eten we die dan meestal als voorgerecht en mij ouders eten er vaak eend bij ofzo (maar ik ben veggie :+ )
Recepten moet je ff googlen, weet ik zo niet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers