Bij Bokkers aan de ontbijt tafel.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Bij Bokkers aan de ontbijt tafel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:43

Blikje cola en ik ben er weer helemaal klaar voor....


Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:53

Mijn vriend en ik ontbijten altijd samen, aan de eettafel. Niet volledig gedekt maar wel met placemat en kopje thee erbij. Wie er het eerst klaar is maakt het ontbijt, is de regel. Doordeweeks is dat mijn vriend, in het weekend en op mijn vrije dag ik.
Kost ons best veel tijd want we eten vers fruit met ontbijtgranen en soya- (hij), of kokos- (ik) yoghurt. Vaak banaan, appel of peer, mango passievrucht en naar seizoen bosbessen, frambozen en aardbeien.

Zaterdag lekker met en krantje, daarna douchen en dan kopje koffie aan de eettafel weer met die krant. Heerlijke ochtenden vind ik dat.
Laatst bijgewerkt door Unseen op 20-10-18 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:53

Ik ontbijt eigenlijk niet.
Ben er niet van overtuigd dat ontbijten zo mega veel beter is dan niet ontbijten, ook genoeg mensen die niet ontbijten en zich daar beter bij voelen.
Mijn eerste eten van de dag is door de weeks een pakje belvita ontbijtkoekjes met stukjes chocola en een beetje koffie om 10 uur.
Lunch is pas mijn eerste echte maaltijd. Die eet ik om 12 uur.
In het weekend eet ik vaak pas na 11 uur

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:58

Wij ontbijten thuis allemaal apart van elkaar, altijd zo geweest. We eten alleen samen aan een gedekte tafel tijdens kerst of pasen.
Doordeweeks ontbijt ik elke dag met havermout met sojamelk, eiwitpoeder en een stuk fruit. Daarnaast neem ik of 500 ml water of een kop thee.
Op zaterdagochtend haalt mijn vader altijd verse broodjes bij de bakker en vleeswaren bij de slager, dus dan eet ik meestal een speltbroodje met avocado en rookvlees. Soms nog een half chocoladecroissantje. Op zondag ontbijt ik ook meestal weer met havermout, tenzij ik meer trek heb in brood.

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:58

Bij mijn ouders goed opgevoed en altijd met het gezin aan tafel ontbeten. Mijn vader was ‘s avonds vaak pas laat thuis, dus het ontbijt was meestal de enige maaltijd met het gezin.
Ik at doordeweeks yoghurt met fruit, muesli of cruesli. En in het weekend was het altijd een eitje. Of een omelet met kaas en olijven of een eigen eiersalade maken met kappertjes, augurk, kaas en mayonaise. En daarbij 2 bruine boterhammen. Een tijdje heeft mijn vader elke zondag pannenkoeken gebakken, maar toen begon ik een beetje dik te worden :Y) Er werd altijd groene thee bij het ontbijt gedronken.

Nu eet ik op de bank :Y). Meestal heeft mijn vriend meer moeite met opstaan en ga ik alvast eten. Ik eet yoghurt met zelfgemaakte granola of zelfgemaakte bananenbrood met havermout en daarbij ook yoghurt.
In het weekend maak ik vaak nog eiersalade en bak ik een ei voor mijn vriend. Eet ik ook brood ‘s ochtends en haal ik lekker beleg. Soms bak ik pannenkoeken. Ik drink altijd cappuccino en een glas water, dit is mijn enige kopje koffie van de dag.

[o]

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:58

Toen ik nog in het onderwijs werkte ontbeet ik altijd op school, tegenwoordig ontbijt ik wel thuis.
Bakje yoghurt (soms met cruesli) en een kop thee. Aan tafel zodat ik meteen kan kijken wat ik aan emails heb ontvangen.
In het weekend ontbijten we meestal uitgebreid(er) samen op de bank voor de tv. Verse broodjes enzo.
Wij willen in het weekend ook nog wel eens buiten de deur ontbijten, dat vind ik helemaal heerlijk.

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:59

Op de bank met iPad en havermout met cranberry’s en een kop thee. Eet het al gauw zes jaar elke ochtend :+ Vriend heeft latere begintijden dus we zien elkaar in de ochtend vrijwel niet. In de ochtend eten we wel samen

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Bij Bokkers aan de ontbijt tafel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:25

Ik maak mijn ontbijt in de keuken klaar en neem het mee naar de bank. iPad erbij en eten maar.
Ontbijt bestaat doordeweeks uit 2 luchtige crackers met pindakaas en hagelslag of een schaaltje Optimel Griekse yoghurt. In het weekend heb ik wel een wit bolletje met hagelslag en een plakje ontbijtkoek.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Bij Bokkers aan de ontbijt tafel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:45

Mijn ouders zijn al zelfstandig van sinds mijn geboorte, hoe wij het vroeger deden weet ik eigenlijk niet meer maar van zodra wij in onze huidige zaak kwamen hebben wij altijd onze plan moeten trekken. Mama en papa werkten van 's morgens tot laat dus wij moesten naar school zelf onze boterhammen smeren, ook voor mee naar school. Wij waren toen wel al 12, nooit problemen van ondervonden :D

En ik ben dan weer meer het type; liever 15min langer slapen dan uitgebreid ontbijten :+ Ik smeer 's morgens snel een boterham voor in de auto naar het werk, of ik eet op het werk. Kan mij de laatste keer dat wij mijn ons 4 samen ontbeten hebben niet herinneren, alleen als we op vakantie gingen.

Als ik bij mijn vriend thuis slaap, daar wordt de tafel gedekt door degene die als eerste moet werken en de laatste die ontbijt ruimt op. Iedereen ontbijt gewoon hoe het hem past met school of werk.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:45

Ik maak het ontbijt voor ons samen klaar in de keuken. Allebei twee crackers, ik met kaas, hij meestal met sandwich spread. Allebei een beker melk, hij heeft de koffie al op, ik neem er nog een kop koffie bij. Medicijnen gaan mee op het bord.

Van half april tot vorige week buiten op het terras, nu in de kamer aan de tafel. De een met de laptop met de Nederlandse krant, de ander met iPad met Facebook en Bokt :-)

Als we familie of vrienden uit Nederland over hebben, gaat het meestal net zo, iedereen komt op zijn eigen tijd uit bed en fixt wat in de keuken en schuift buiten aan bij de rest. Bij uitzondering dekken we de tafel en worden er ook eieren gebakken op de plaat, maar als we dat dagelijks doen, eten wij veel te veel (en we zijn al veel te zwaar).

Webshop - digital art: MoTekent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:53

Als ik doordeweeks in de keuken kom, is de tafel al gedekt de vorige avond. (M.u.v. vlees en kaas etc)
Dan pak ik eerst een glas water en die drink ik bij het aanrecht op.
Dan ga ik bij tafel zitten en pak een stuk brood. Vaak gaat er zoet beleg op.
Daarna maak ik mijn brood voor stage klaar.

In het weekend verschilt het, dan slaap ik uit :+
Zaterdags pak ik een plak brood en wederom zoet beleg. Zondags hebben we croissantjes.

Heb ik eens geen zin in ontbijt, dan pak ik een appel. Als ik echt nergens zin in heb pak ik druivensap van eigen druiven. Vaak stop ik dan een appel in mijn tas.
Ik ga nooit zonder iets binnen gekregen te hebben de deur uit.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:56

Op werkdagen maken we allemaal ons eigen ontbijt in de keuken (twee kinderen van 8 en 10jr) en eten het aan de eettafel. Dus wel samen, maar niet aan een gedekte tafel. Kost ook gewoon teveel tijd doordeweeks.
De kinderen eten meestal yoghurt met muesli en honing. Soms nog een broodje, cracker of plakje ontbijtkoek erbij. En een glas water. Mijn man eet 2 geroosterde boterhammen en 2 crackers, een stuk fruit en een kop koffie. Hij loopt 's ochtends eerst anderhalf uur met de honden dus heeft dan ook wel trek.
Ik werk meestal met moeite een klein bakje yoghurt met muesli weg en een glas water voor mijn vitamines ed. Op het werk eet ik rond 10u vaak nog 2 boterhammen en mijn eerste kop koffie.
In het weekend eigenlijk hetzelfde.. de kinderen sporten beide op zaterdagochtend en op zondagochtend heeft de jongste voetbalschool. Vaak gaan we daarna samen lunchen aan een gedekte tafel met lekkere broodjes ed. Als ik niet naar mijn paard ga.. of we naar een verjaardag moeten.. of andere verplichtingen :')

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:57

FatCat schreef:
Blikje cola en ik ben er weer helemaal klaar voor....



Hoppa! :):)

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:30

Altijd wordt de tafel gedekt. Wij eten door de week apart. Als ik vroege dienst heb, 05.00 beginnen, eet ik ook gewoon.(om 03.30 uur) Altijd 2 sneëen brood met zoetigheid.
Als ik late dienst heb vaak nog een beschuit en of ontbijtkoek erbij.

Ik heb er altijd een kopje koffie bij en soms jus d' Orange extra. Mijn man altijd melk met benco.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:51

Ik ontbijt gewoon op de bank met eten op schoot. Maar net wat er in huis is, tosti, soep, yoghurt, niet persé typisch ontbijt eten. :') maar ben meestal ook pas rond half 10/10u mijn bed uit.

Oh en ik drink altijd water.

When was the last time you did something for the first time?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Bij Bokkers aan de ontbijt tafel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:17

Wat optimel en Goodmorning ontbijt crackers, ik ontbijt altijd alleen want ik moet het vroegste weg, een uurtje later neem ik een blikje redbull en kan er tegen aan :)

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bij Bokkers aan de ontbijt tafel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:32

Ik ben niet echt een ontbijtmens dus eet vaak tussen 11 en 13 pas.
Verschilt per keer wat ik eet, de ene keer maak ik een hamkaastosti,de andere keer mik ik een pistoletje in de airfryer en doe daar een halfzacht gekookt ei, ham en kaas op,weer een andere keer maak ik een bord brinta/yoghurt met muesli/fruitsmoothie met yoghurt of ik loop even naar de bake off of het saladeschap in de Aldi en zoek daar wat uit en neem gelijk optivit, ice cappuccino of sinaasappelsap oid mee.
Buiten het genoemde heb ik vaak ook bapaobroodjes, noodles, beschuit, knackebrod en rijstwafels liggen,evenzo voor diverse soorten belegjes.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Mischa

Berichten: 3500
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:32

Doordeweeks eten we aan de bar met meestal iets van brinta, cruesli of havermout met noten/fruit.
En ik het weekend als we wat meer tijd hebben dekken we de bar en eten we afbak broodjes of maken croissantjes en soms gewoon broodje of crackers, rijstwafels of beschuit met lekker beleg.
En dat is meestal dan ook meteen onze lunch gezien de tijd :p

Everywhere... is just a journey away

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Bij Bokkers aan de ontbijt tafel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:42

Niet :D

En dat kan net zo gezond zijn is wel ontbijten.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:48

Mijn man en ik staan zelden om dezelfde tijd op een daarbij ontbijt hij niet echt dus ik zit meestal op de bank met een boterham/beschuitje/plak bananenbrood/kwark en kopje thee. Vind ik ook helemaal prima, lekker rustig wakker worden voor de tv :)

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:55

Ik eet m’n bakje yoghurt op de bank terwijl ik het journaal kijk. Vriendlief zit ernaast en doet hetzelfde. In stilte. Meestal zeggen we ‘s ochtends alleen “Koffie?” “Koffie.” tegen elkaar waarna een van de twee koffie maakt. We zijn niet zo spraakzaam ‘s ochtends. Hebben wel eens een week geprobeerd om aan de eettafel te ontbijten maar het komt erop neer dat we dan alsnog het journaal kijken op de iPad :7.

❤️

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:58

Mijn eettafel is er voor de sier eigenlijk, de keren per jaar dat we eraan eten is op 2 handen te tellen. Ook avondeten gaat hier op de bank, afgelopen jaar ook veel buiten (ook daar op de bank overigens :+ ). Vriend en ik staan niet vaak tegelijk op dus we ontbijten ook zelden samen.

Ik onbijt standaard yoghurt met muesli en lijnzaad, en dan afwisselend iets van fruit of noten erdoor. Kop thee erbij en klaar. In de winter wil ik heel soms nog wel eens havermout maken, maar eigenlijk is me dat al teveel moeite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:02

Ik ontbijt niet. Eet pas om 10.00 in de pauze op school.

De kids eten aan de bar van de keuken terwijl wij de lunchboxen klaarmaken etc.

Zij eten dan cruesli en cornflakes.
Mijn vriend eet wel brood in de ochtend.

In het weekend proberen we de tafel te dekken en met zijn allen te ontbijten maar dan is het vaak hockey of concours...

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bij Bokkers aan de ontbijt tafel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:14

Ik ontbijt op de bank die toch naast het keukenblokje staat. :+ Half oog naar de tv met nieuws en een half oog naar de telefoon en ondertussen de honden animeren.
1 koffie, 2 thee, een plakje zelfgebakken bananenbrood en 2 stuks fruit.


Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:19

Wanneer ik 's ochtends uit mijn bed kom heb ik helemaal geen trek in eten. Maar zonder iets te eten naar de wei fietsen om te voeren en uit te mesten is ook geen doen dus dan pak ik meestal gauw een banaan, die eet ik op terwijl ik mijn jas/laarzen aantrek en naar beneden loop. Wanneer ik terug kom van stal eet ik ontbijt nummer 2. In de herfst en winter is dat havermout met kaneel :9 In de zomer yoghurt met havervlokken, kaneel en nog een banaan :') Ontbijt 2 nuttig ik terwijl ik brood smeer, mijn haar borstel en mij verkleed voor het werk. Op dagen waarop ik vrij ben is ontbijt nummer 2 in de winter GOED knäckebröd met echt lekkere boter en brunost en/of gele kaas, en thee met suiker. Op de bank met een boekje of knutselwerkje en minimaal 1 kat.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wistaire en 49 bezoekers