Lekkerste pizza's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 16:51

Naar aanleiding van het ultieme tostitopic waarin ontzettend lekkere recepten worden gedeeld, hier een topic over pizza's. Ik ben dol op zelf pizza maken, maar kwam vaak niet verder dan een groentepizza met tomatensaus, groente en verschillende soorten kaas. Na aanschaf van een pizzaboek ben ik veel meer aan het proberen en lekkere combinaties tegengekomen! Helaas heb ik nergens een pizzatopic kunnen vinden om inspiratie uit te wisselen.
Er zijn ongetwijfeld meer pizzaliefhebbers en -bakkers! :D
Wat zijn jullie favoriete toppings? Brand los!
(Overigens ben ik zelf vegetariër, maar vleesvarianten zijn natuurlijk meer dan welkom, evenals vegan! Vleespizza's wil ik nog wel eens met vegetarische varianten maken)





Ik zal aftrappen met een onverwacht pareltje, de 'Mexicaanse' pizza!
Bodem bestrijken met tomatensaus of salsa en beleggen met; vooraf gemaakte pulled (vega)chicken gekruid met tacokruiden, tomaatjes, maïs, avocado en mozzarella. Ongeveer vier minuten voor het eind van de baktijd de pizza kort uit de oven halen en bovenop beleggen met tortillachips, wat goudse kaas en nog even terug in de oven. Serveren met zure room. Heerlijk! :9

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:53

Mijn favo pizza is tomatensaus mengen met bbqsaus. Verder kip, champignon, ui, courgette en paprika. En kaas natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:53

Pizza met tomatensaus, (vega)gehakt, kaas, banaan en knoflooksaus. :9 <3

Pas oordelen als je hebt geproefd. :j
De meesten roepen van te voren jasses bah en na het proeven ben ik ineens mijn pizza kwijt!

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:56

Kant en klare bodem beleggen met wat geraspte kaas en deze afbakken. Terwijl de pizza in de oven zit alvast de gerookte zalm uit de koelkast halen en zelf verse guacamole maken. Als pizza klaar is de gerookte zalm, circa 200 gram voor een hele pizza, verdelennnoverde pizza. Serveren en eten met de guacamole en/of zure room. Zelf hou ik ook de tabasco bij de hand maar ik hou van scherp. Eet zelf een halve pizza want het vult erg goed.

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:58

Geen bepaalde topping, maar ik maak soms pizza’s op een wrap. Ik besmeer de wrap met tomatensaus, doe daar wat toppings op en dan heel kort in de oven. Ik vond het zelf een fijne ontdekking

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:02

Anoniem schreef:
Pizza met tomatensaus, (vega)gehakt, kaas, banaan en knoflooksaus. :9 <3

Pas oordelen als je hebt geproefd. :j
De meesten roepen van te voren jasses bah en na het proeven ben ik ineens mijn pizza kwijt!


Nou niet aan mij hoor warm fruit vind ik echt zo vies vooral warme banaan :')

Ik ben fan van alles met fruits de mer. Dat is het enige warme fruit wat ik eet.

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:14

Sowieso met home made tomatensaus.
Een paar tomaten halveren en in een ovenschaal leggen, paar takjes rozemarijn erbij leggen, een fijn gesnipperd sjalotje erbij en een teen knoflook heel erin.
Besprenkelen met olijfolie en wat zout en peper eroverheen en dan een half uur in de oven op 180 graden.
Als het klaar is vis ik met een kookpincet de velletjes van de tomaten eruit, de takjes rozemarijn gaan eruit, dan de tomaten prakken met een vork en de knoflook uitknijpen.
Dit strijk ik dunnetjes over een (uiteraard ook zelfgemaakte) pizzabodem en dan is die klaar voor beleg.
Paprika, courgette en salami bv.

Of paprika, courgette, tonijn en zwarte olijven.

En dan plakjes mozzarella erover, of geraspte parmezaanse kaas.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:19

Hier zijn de simpele pizza's favoriet, vooral bij de kinderen

Ham, salami, paprika, ananas, belegen kaas.

Tonijn, mozzarella en belegen kaas.
Ik doe daar voor mezelf altijd nog rode ui, champignons en olijven bij op.

Anoniem

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:23

Ik gooi er eigenlijk altijd ongeveer hetzelfde op.

Tomatensaus, jalapeños, paprika, ui en tomaat.

En dan doe ik daarvan een kwart met mozzarella en chorizo, kwart mozzarella en tonijn, kwart geraspte kaas en chorizo plus een kwart met geraspte kaas met tonijn.

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 21:59

Leuk om te lezen!
Pizza op en wrap heb ik ook wel eens gedaan, ook pizza op Turks brood. Weer eens iets anders!

Een hele simpele pizza die ik ook ontzettend lekker vind: tomatensaus en mozzarella, en dan na het bakken rucola erop en grana padano eroverheen raspen, wat gehalveerde cherrytomaatjes erbij.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:32

Dat shoarma nog niet genoemd is. De topper van alles!

Ik doe: pizza bodem, tomatensaus, shoarma, paprika, hamstukjes, ananas, kaas en je kan er allerlei groente doorheen gooien.

Bloodymary
Berichten: 4533
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:35

Als echte Italiëfan kan ik alleen maar afkeurend hoofdschudden van wat ik hierboven hier lees.

Haha, maar doe lekker wat jullie lekker vinden en let niet op mij.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:39

Glutenvrije bodem met daarop blikje tomatenpuree, spinazie, schimmelkaas, normale kaas, peer, gekarameliseerde ui en een paar sprays cayenne peper.

Of een variant met peer, geitenkaas, pijnboom pitten en honing. ( en zelfde cayenne spray )

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:42

Wat is dan jouw favo pizza Bloodymary?

Ik vind pizza met donner echt heel lekker, maar lust elke pizza wel..

Maak zelf ook graag nep Turkse pizza, gehaktmengsel met tomaat en kaas op een wrap de oven in, en daarna sla er tussen met knoflooksaus

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:47

Bloodymary schreef:
Als echte Italiëfan kan ik alleen maar afkeurend hoofdschudden van wat ik hierboven hier lees.

Haha, maar doe lekker wat jullie lekker vinden en let niet op mij.


Vertel ons je lekkerste pizza pliess *\o/*

xSCWx
Berichten: 7057
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:23

Bloodymary schreef:
Als echte Italiëfan kan ik alleen maar afkeurend hoofdschudden van wat ik hierboven hier lees.

Haha, maar doe lekker wat jullie lekker vinden en let niet op mij.

Je weet waarom de pizza ooit ontstaan is? Door deeg te beleggen met allerlei restjes die nog over waren (het was “straat voedsel” voor arme mensen). Dus volgens mij mag je er alles op kwakken :D
Ikzelf neem altijd een vegetarische pizza, lekker met allerlei groentes

mika11

Berichten: 11106
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 00:03

Ik doe de bologneze pizza van dr oetker.
Daar doe ik zelf gorgonzola , plakjes salami of chorizo (of allebei), ham, spek op.
Soms ook nog mozzarella of gedroogde tomaatjes, of alles op één pizza, net wat er in huis is.
Dan heb je een heerlijke pizza!
De bodems van de dr oetker pizza's vind ik het best.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 00:14

Pizza van de Italiaan. Kan geen zelfgemaakte tegenop.

Bridleless

Berichten: 197
Geregistreerd: 03-03-15
Woonplaats: Ergens

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 00:22

Eigenlijk elke pizza wel zolang er geen ananas opzit :')

Laatst had ik pizza met nacho’s erop en ik moet zeggen dat die goed is bevallen :)
Maar ik ga meestal voor simpel, zoals margerita of tonijn haha

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 00:53

Als ik zelf pizza maak, dan gaat er tomaten saus, mozzarella, brie, goudse, en parmezaanse kaas, met tomaat en flink wat pesto op. Misschien nog wat rucola als we het hebben, maar dat is niet altijd.

Als ik bestel vaak de vier kazen variant die de meeste zaken wel hebben en daar doe ik dan zelf nog pesto op.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 01:18

Geitenkaas, verse vijgen in plakjes en honing....yam

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 01:34

Tomatensaus, kaas, ham, spek, champignons, (rode) ui en zwarte olijven vind ik het allerlekkerst :9
Afhankelijk van mn mood komen daar soms nog asperges, rode paprika, artisjokken, kappertjes en/of brie bij.
Het liefst van mijn favoriete italiaan uiteraard, anders van zelfgemaakt pizzadeeg in het steenoventje van mijn schoonvader of ik beleg zelf de kant en klare pizzabodems van de lidl.

Ik hou zelf absoluut niet van salami, schimmelkaas anders dan brie, vis (eigenlijk alles wat uit het water komt), ei en de meeste soorten fruit op een pizza (behalve ananas, dat vind ik nog te doen) verder vind ik ze bijna allemaal wel lekker!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 01:40

Ik maak pizza vaak met: pompoenhummus, avocado, kikkerewrten, tomaat en vegakip :9 :9

Jets

Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 06:37

Jaa leuk topic na het tosti topic! Ik eet zelf ook geen vlees en maak meestal hetzelfde. Vroeg vond ik pizza met ham altijd lekker.

Ik haal meestal die mini pizza’s van de appie om zelf te beleggen met wat extra Heinz tomato frito, mozerella, parmezaanse kaas, ui en knoflook. En dan niet krokant bakken. Heb ook wel eens rode pesto en zongedroogde tomaatjes erop gedaan.

Ik wil binnnenkort nog eens die Spaanse worst van de vegetarische slager op een pizza proberen. Betwijfel of het lekker is, dus durf het steeds niet aan, bang om mijn pizza te verpesten :')

Het aller lekkerst is gewoon pizza van een echte Italiaan :P

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:06

Met carpaccio en truffelmayonaise.

Pizza met saus in de oven bakken en pas daarna de carpaccio en de truffelmayo en een beetje rucola erop.