Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 13:25

Ik ben super benieuwd naar de rookworst! Als ik bij mijn vader ga eten dan maakt hij vaak stamppot, maar ik heb nog niks lekker kunnen vinden om daarbij te eten.

Ik was van de week naar een Chinees (in Hasselt) waar ik nooit kom om eten op te halen. Vroeg nog of se loempia’s vega zijn en ze zeiden van wel. Kom ik thuis merk ik onder het eten dat er vlees in zit -:(-


ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:10

Vraagje. Ik heb een halfjaar geleden eens vlees gegeten omdat er niks vega was en ik ging dood van de honger, en ik heb de hele nacht zitten kotsen.

Ik eet nu sinds eind juni vegan, met de kanttekening dat als het buitenshuis niet lukt om iets vegans te eten, dat vega ook goed is. Op zich heb ik altijd wel alles vegan kunnen maken in restaurants door dingen achterwege te laten in een gerecht, maar eergisteren tijdens het winkelen wilde vriendin bij de Hema wat eten. Prima. Niks vegan, zoals verwacht, dus dacht dan doe ik wel een broodje brie. Was wel lekker, maar met een licht schuldgevoel heb opgegeten en ik heb daarna de hele middag zitten overgeven. Ik was misselijk en naar!

Van vlees wist ik dat je er best ziek van kon worden en was dat ook geweest. Maar als je een tijd kaas niet eet en weer eet, dan blijkbaar ook. Of het was toeval. Maar hebben jullie weleens daar last van gehad?

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:22

Ik heb dat ook een paar keer gehad, toevallig van de week nog. Enorme zin in een vette hap, dus een vega bamischijf besteld. Nog een paar keer gevraagd 'hij is echt vega he?' maar toch zat er vlees in. Ik heb nog wel gebeld en ze zeiden dat het een foutje was geweest. Maar ik bestel daar dus geen bamischijf meer.

Ook een keer bij de chinees een loempia en later een keer met soep. Vond dat wel heel slordig maar ja, ze zijn de enige in de buurt met een vega tofu gerecht die echt te gek is.

J0anieke

Berichten: 4866
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:51

Wel dat ik met schuldgevoel dingen heb gegeten, maar heb er nog nooit van over gegeven. Ik vind dat eigenlijk ook best heftig? Het is niet dat je lichaam daar op reageerd omdat je een tijd geen vlees hebt gehad oid, lijkt mij in ieder geval, anders zou je bij alles wat je nog nooit heb gegeten ook overgeven.

    Alana. ♡

Foaly

Berichten: 4817
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:01

Kant-en-klare broodjes brie koop ik ook niet meer, ben daar vaker ziek van geworden. Ligt er denk ik niet aan dat je normaal geen kaas eet, maar aan het feit dat brie best bederfelijk is en het niet heel goed is om die lang ongekoeld op een broodje ergens te laten liggen :=

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 16:39

Ik krijg alleen buikpijn als ik veel melkproducten eet. Toevallig gisteren nog, ze hadden brood met roomkaas wat niet op ging, zonde om weg te gooien dus dan neem ik er ook maar eentje.. ‘s avonds heb ik een aantal uren met buikpijn gelopen -O-

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:46

Ik krijg ook fikse buikpijn met vlees of veel kaas. Denk zelf dat dit door het hogere vetgehalte komt dan waar mijn vega(n) dieet uit bestaat

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 23:45

Drunksheep schreef:
Alles van DVS is dan in de bonus, maar die salades heeft de AH niet.

Mijn AH heeft de salades wel! Misschien dat ze ze kunnen bestellen?

Anoniem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:16

Heeft iemand nog tips voor makkelijke lunches die:
- Een avond van te voren te bereiden zijn
- s'ochtends rond 7:15 uur de koelkast uit komen en tot een uur of 14:00 vers blijven zonder koelkast
- vegan zijn

Ik heb echt geen inspiratie meer. Ik kom niet verder als pannenkoekjes, wraps en broodjes met 'kip'kerrie salade.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:18

Wipher schreef:
Ik krijg ook fikse buikpijn met vlees of veel kaas. Denk zelf dat dit door het hogere vetgehalte komt dan waar mijn vega(n) dieet uit bestaat

Dit is inderdaad de reden. Verder zijn het vrij specifieke producten, ik denk dat als je nooit groenten eet je ook buikpijn krijgt als je het wel een keer eet. (Dus niet zozeer het eten van een nieuwe groente maar echt groenten eten wanneer je dat nooit doet)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:12

Vegan lunch: afbakbroodje met spinazie/pijnboompitten spread (ah) of tomatentapenade (Lidl) met sla / komkommer / (zongedroogde) tomaat <3

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:18

Ciabatta met vegan pesto, pijnboompitten, rucola en tomaat! :)

Maar moet zeggen, mijn beste aankoop was een bewaarbakje met koelelement! Werkt echt perfect en alles blijft ook in de zomer lekker vers. Enige nadeel is dat hij wel condenseert en dus nat wordt aan de buitenkant.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:48

Yay! Ik heb net vegan curry wurst gegeten in Berlijn en die was lekker! Op de flea market in mauer park.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:42

Paralian schreef:
Heeft iemand nog tips voor makkelijke lunches die:
- Een avond van te voren te bereiden zijn
- s'ochtends rond 7:15 uur de koelkast uit komen en tot een uur of 14:00 vers blijven zonder koelkast
- vegan zijn

Ik heb echt geen inspiratie meer. Ik kom niet verder als pannenkoekjes, wraps en broodjes met 'kip'kerrie salade.


Pasta-/couscous/-rijstsalade, quiche, vegan omelet/fritatta? Voordeel van vegan is dat je je geen zorgen hoeft te maken over de houdbaarheid van het vlees :D

~ Geloof niet alles wat je denkt


Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:11

Vorige week kwam ik op het geniale idee om droge couscous, rozijnen en een stukje van een bouillonblokje in een bakje mee te nemen. Heet water erop en het werkt exact als Good Noodles enzo :D

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:41

Iedereen, als je ooit in Duitsland bent, kijk eens of er een Hans im Glück in de omgeving zit. Dat is een burgerketen met diverse vestigingen in Duitsland. Heel veel keus, ook voor vleeseters, maar ik denk dat 60% van de kaart zonder vlees is (waarvan iets van 8 opties vega en 4 vegan) en het was echt EXTREEM lekker. Ik heb serieus zelden zoiets lekkers op.
Ze hebben ook een erg goede lunchdeal, voor ca 14 euro een burger + salade of friet + drankje + koffie of thee na. Echt super cheap als je je bedenkt dat een burger ongeveer 8 euro is en sommige drankjes 4,50 zijn (maar die mogen ook gewoon in het menu). En het is echt een goede vullende maaltijd. Heerlijk gegeten vanmidag! Leuke aankleding ook en goed personeel.

Verder hebben we gisteren ook super goed gegeten bij Well Being, een Vietnamees restaurant met heel veel keuze en alles vegan. Enige nadeel, grote porties, dus niet iedereen kreeg alles op en dat is wel jammer van de verspilling. Maar dat mocht de pret niet drukken. :D

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:54

O er zit er eentje in het station hier. We gaan er gelijk vanmiddag heen. Dank je voor de tip!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:57

Leuk! Ik had diegene met avocadocreme, was echt lekker. De rest was ook erg tevreden. Als je veel honger hebt kun je ook een dubbele burger nemen, maar ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan, ik zal al erg vol _O-

Als je dit nog leest, ik zou hem wel even reserveren, het is een populaire tent volgens mij.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:25

Wat een goede tips voor eettentjes komen er weer langs!

Hier ook goede ervaringen opgedaan gisteren. Was als supporter mee naar de Dam tot Dam loop met een Ahold Delhaize team en die hebben daar hun eigen hoekje om na de loop naar toe te gaan. Het eten en drinken wat daar geserveerd werd was verrassend goed en veel vega(n) opties. Oatly voor in de koffie, soya yoghurt, salades met noten e.d. . Bij de uitgang kreeg iedereen nog een maaltijdsalade en had je keus tussen Marokkaanse kip of quinoa met noten. Uiteraard die laatste genomen ook al was het iets wat ik niet snel zou kopen in de winkel. Maar jeetje, dit was echt 1 van de lekkerste kant en klare maaltijdsalades die ik ooit heb gehad :9 . Die moet ik echt onthouden voor als ik ooit een makkelijke voedzame hap nodig heb.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 14:01

Kan het dat de veg. slager bij de AH alleen online in de aanbieding is?
In de winkel stonden er nergens actiekaartjes bij en het stond ook niet in de folder volgens mij.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:06

Dat hebben ze niet altijd al gedaan op maandagochtend. :)

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:13

Afbeelding

Had het in de winkel ook niet gezien maar is wel in de bonus. Ook maar wat inslaan dus.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 14:15

De rest van de kaartjes hingen er wel al. Zijn ze bij andere AH winkels wel gewoon in de aanbieding?
Ik vind het zo vreemd dat het niet in de folder staat..

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:20

Staan wel vaker dingen niet in de folders, zou heel goed kunnen omdat het een aanbieding is die last minute is toegevoegd. Ze zijn trouwens wel in de aanbieding, in [woonplaats] zijn er ook geen kaartjes bij maar met de zelfscanner kreeg ik wel korting.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 14:22

Goed om te weten, dan haal ik later deze week nog een aantal bakjes :D

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers