Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:51

Die zien er echt kei leuk uit ook!
Magrathea, lijkt me een prima artikel. Je uitgangspunt vanuit plantaardig (naast je eigen dieetkeuze) lijkt me ook een goede; de verschillen tussen de impact omnivoor - herbivoor zijn groter dan bij vegetariërs en dat zal het effect van je artikel/de vergelijking die je maakt denk ik ook versterken. Leuk dat je docent er ook even op terugkomt!

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:04

Ik kan me ook niet indenken wat mensen tegen vegan hapjes erbij hebben. Ok, sommige mensen willen graag een bitterbal maar dan nog kan je er vegan hapjes naast eten toch

J0anieke

Berichten: 4874
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:30

Gister barbecue gehad met teamuitje van het werk. Ze hadden voor de vegetariërs een schaal met vegetarische stukjes. Het was uiteindelijk alleen bedoeld voor de mensen die hadden aangegeven vegetarisch te willen eten. Er was een vleeseter die het stom vond dat hij geen stukje vegetarisch kon nemen, geef ik hem ook wel gelijk in. Hij werd er dus eigenlijk op afgerekend dat hij iets zonder vlees wilde eten.. :?

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:36

J0anieke schreef:
Gister barbecue gehad met teamuitje van het werk. Ze hadden voor de vegetariërs een schaal met vegetarische stukjes. Het was uiteindelijk alleen bedoeld voor de mensen die hadden aangegeven vegetarisch te willen eten. Er was een vleeseter die het stom vond dat hij geen stukje vegetarisch kon nemen, geef ik hem ook wel gelijk in. Hij werd er dus eigenlijk op afgerekend dat hij iets zonder vlees wilde eten.. :?


Ik eet tegenwoordig helemaal vegetarisch maar vroeger als we gingen barbecueën dan had ik dit vaak ook. Dus gaf dan soms aan vegetarisch te eten dan kon je nog een stukje vlees extra nemen en vegetarisch

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:40

Probleem met vegetarische en vegan dingetjes op een bbq etc is dat Er gerekend word op een x aantal mensen die het eten
Als dan de mensen die normaal gezien vlees eten ook de Vega dingen gaan eten
Zitten de vega’s voor zonder die dingen

Zodra je het om zou draaien
Alles vega(n) en vlees op verzoek
Dan Ben je die issue voor

Maar Vega(n) is nog steeds de uitzondering in de meeste situaties en dan is het eten vaak beperkt aanwezig

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:04

Vaak schat ik dat in aan de hand van de type organisatie. Massale dingen zijn vaak vlees georiënteerd, maar de hippere hebben meer groenten en alternatieven.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:11

Ik moet zeggen dat we toen bij een groot feest van mijn ouders hadden gezegd dat er groot aandeel vega/gezond moest zijn en de catering het een idioot idee vond. Maar achteraf gezien zijn deze hapjes veel beter gegeten, vooral ook door het grote aantal dieeters hoor :)!

Foaly

Berichten: 4845
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:16

Ik was laatst op een diploma-uitreiking van de Viaa in Zwolle. Christelijke hogeschool, dus je zou zeggen dat die wel redelijk milieubewust zijn. Plus het was een evenement voor een paar honderd mensen, dus je zou zeggen dat er wel wat vega's rond zouden lopen.

Komen ze op de receptie langs met een dienblad vól met vlees. Letterlijk. Zelfs op de blokjes kaas was een stukje worst geprikt. En qua warme snacks was het de standaard frituurhapjes (bitterballen, minifrikandellen, die handel), en toen ik vroeg of er misschien een kaasstengel oid was werd ik een beetje scheel aangekeken: 'oh oh ehm, even kijken. Ik kom zo terug?'

Heb best wel gebaald toen want het was laat en ik had wel trek in iets. En een heel dienblad vol vleeshapjes zou in deze tijd toch niet meer voor moeten komen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:19

Christenen zijn over het algemeen juist totaal niet van het veganisme en vegetarische. Want god heeft dieren gemaakt om te eten 8)7

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:20

Vind het op veel verjaardagen ook rampzalig hoor. 5 verschillende soorten worst en 1 bergje met blokjes kaas

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:30

Wij hebben op verjaardagen en grotere feesten nu vega eten en dan los vlees ernaast. Dan kan iedereen zelf vlees erbij pakken als ze dat willen. Hapjes zijn altijd vega met een paar kleine uitzonderingen.
En dat vindt nu iedereen heel normaal :)

Foaly

Berichten: 4845
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:40

Hm, ik ken dan weer een aantal christenen die in het kader van rentmeesterschap en bewustzijn juist wel vega(n) zijn. Kwestie van verschillende stromingen denk ik :p

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:45

F_Orumster schreef:
Vaak schat ik dat in aan de hand van de type organisatie. Massale dingen zijn vaak vlees georiënteerd, maar de hippere hebben meer groenten en alternatieven.

Ligt ook erg aan de regio
Hier in de regio is het gewoon echt “vlees moet” georienteerd

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:50


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:22


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:36

Dank jullie voor de toffe reacties. <3

Wij zijn in Keulen met PINK (van de Partij voor de Dieren) en mijn organiserende taak was het regelen van eten. Dus deze middag in een schattig cafeetje soepje en broodjes gegeten en 's avonds vegan Sushi... <3 <3 Het was ZO LEKKER, mijn hemel, zo goed. Ze hebben ook een vestiging in Munchen. Maki Maki Sushi Green heet het. Gaat erheen als je er ooit bent, het is fantastisch.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 00:01

De vegan rookworst van DVS is als het goed is vanaf volgende week te krijgen bij AH! EN alles van de Vegetarische Slager is dan ook in de bonus!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 00:34

Wij zijn vanavond in Berlijn bij een vega 1 ster gaan eten. Prima eten maar heel erg overpriced. Hipster plek. Zonde!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-18 07:30

Drunksheep schreef:
De vegan rookworst van DVS is als het goed is vanaf volgende week te krijgen bij AH! EN alles van de Vegetarische Slager is dan ook in de bonus!

Oh dat is mooi om te weten, dat wordt inslaan *\o/*
Ook de tonyn en kipkerrie salade enzo? Die wil ik ook nog steeds testen.

Gisteren bij een bruiloft aangegeven dat ik vegetarisch wilde eten, met nog twee mensen, en daar werd gewoon bij elke tafel extra veel vega geserveerd. Vega spaghetti met nep-ham, vega salades, veel keus, met hier en daar een bordje vlees er tussen. Echt fijn, en heb niemand horen klagen!

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:13

Drunksheep schreef:
De vegan rookworst van DVS is als het goed is vanaf volgende week te krijgen bij AH! EN alles van de Vegetarische Slager is dan ook in de bonus!

En er komt ook een vegan (kip) burger, als ik het goed las! :)

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:27

8nnemiek schreef:
Drunksheep schreef:
De vegan rookworst van DVS is als het goed is vanaf volgende week te krijgen bij AH! EN alles van de Vegetarische Slager is dan ook in de bonus!

Oh dat is mooi om te weten, dat wordt inslaan *\o/*
Ook de tonyn en kipkerrie salade enzo? Die wil ik ook nog steeds testen.

Gisteren bij een bruiloft aangegeven dat ik vegetarisch wilde eten, met nog twee mensen, en daar werd gewoon bij elke tafel extra veel vega geserveerd. Vega spaghetti met nep-ham, vega salades, veel keus, met hier en daar een bordje vlees er tussen. Echt fijn, en heb niemand horen klagen!


Ik ben dit dus nog nooit bij de Albert Heijn tegen gekomen, alleen bij de Jumbo. Zo verwarrend dat ze dus blijkbaar niet hun volledige assortiment bij de Ah verkopen...

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:33

Alles van DVS is dan in de bonus, maar die salades heeft de AH niet.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-18 10:15

Jammer zeg!

Als ik op de website van AH kijk dan zie ik bij de diepvriesproducten geen korting vermeld staan. Vallen die buiten de actie?

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:26

8nnemiek schreef:
Jammer zeg!

Als ik op de website van AH kijk dan zie ik bij de diepvriesproducten geen korting vermeld staan. Vallen die buiten de actie?


Dat denk ik dan, sorry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 13:23

De 'kip'kerrie salade moet je niet kopen joh! Mega duur en zelf maken is veel lekkerder :9

175 gram vegan Kipstukjes (AH merk kipstukjes)
70 gram vegan mayo (mayolijn)
150 gram soja yoghurt naturel (alpro go on)
4 gram kipkruiden
14 gram kip kerrie kruiden
Peper, zout en peterselie naar smaak

Ik bak de kipstukjes altijd eerst even op met wat kruiden in olijfolie. Daarna snijd ik ze fijn en mik ik alles bij elkaar in.