Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
tiwi1969

Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:17

Jammie! Ik zie zoveel lekkere recepten voorbij komen en wil dat steeds allemaal maken, maar ja tijd... bedenk bij dit recept dat ik volgend jaar ook iets van pompoen in mijn mini-moestuin moet doen. Kan groter gemaakt worden, maar dan moet ik wel gewone planten offeren en die heb ik ook met liefde verzorgd.

De komkommers zitten inmiddels in potten in het zuur, Surinaams gekruid met hete peper (meegekookt in de azijn/appelsap/suiker en daarna eruit om het niet te scherp te maken, moet verfrissend blijven en geen vlammen uit mijn mond), ui, piment en kruidnagel.
Ik had ook nog wat zilveruitjes in de tuin, die heb ik er ook in gedaan.
Nu dus geduld hebben en eraf blijven zodat de smaken goed kunnen intrekken.

Normaal wordt in het Surinaamse recept het azijnmengsel niet gekookt, ik heb het wel gedaan om de komkommer langer houdbaar te maken. Net van de kook af opgieten, deksels erop en de potten op de kop koud laten worden. In het recept stond water, ik heb appelsap gebruikt voor wat extra smaak.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.


LilChar

Berichten: 1251
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:23

Ik heb een vraag! Ik gebruikte altijd make up remover doekjes van de action, de coconut care.
Hier een link met welke ik bedoel inclusief een foto van de ingrediënten:

https://mijneigenwereldje.wordpress.com ... ing-wipes/

Maar ik wil graag vegan make up doekjes gebruiken, dus heb ik die van de kruidvat gehaald. Die werken ook maar ik vind die met kokos fijner. Nu mijn vragen waar ik niet uit kom:
-Zit er een ingrediënt in de kokos doekjes wat niet vegan is? Waarom zijn ze niet vegan?
-Welke vegan make up doekjes gebruiken jullie, behalve die van de kruidvat?

Alvast bedankt!

tiwi1969

Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:37

Eigenlijk vind ik dit soort doekjes helemaal niet bij een bewuste levensstijl passen, vegan of niet.
1x gebruiken en dan hup op de afvalhoop.

Ik moet toegeven dat ik mij daar ook schuldig aan maak, gebruik billendoekjes bij mijn paard en hygiënische doekjes om de wc een snelle poetsbeurt te geven.

Ben al wel van plastic naar houten wattenstaafjes overgestapt, maar kan ook hierin een verbeterslag maken.

Gebruik geen make-up dus daarvoor ook geen doekjes

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

LilChar

Berichten: 1251
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:41

Ja daar heb je gelijk in, het klopt wat je zegt.
Waar haal jij je make up dan mee af?
Want een als je gewoon vloeibare make-up remover gebruikt heb je ook een watje nodig om het op te doen, en het spul zit in een (meestal plastic) flesje.

Miesemuisje

Berichten: 3077
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:42

Kan ook met make-up remover en een washandje!

Irene793
Berichten: 267
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:11

Heeft er al iemand vegan gegeten op de Nijmeegse vierdaagsefeesten? Zo ja, waar?

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:17

Bij de Kaaij hebben ze een aantal vegan foodtrucks staan!

Show a little faith, there's magic in the night

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:50

Washandjes, katoenen doekjes oid
Gebruiken en in de was er mee

Er zijn zelfs katoenen “watten”Schijfjes op de markt
Ik gebruik gewoon simpele katoenen “vaatdoekjes” van de zeeman en de doekjes van pai Die bij de cleanser zaten

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:05

Hey! Hebben jullie nog lekkere recepten met boekweit? Ik kom zelf niet echt veel verder dan koken en dan 'n stapel groenten met tofu of iets erbij. Daar kun je wel vrijuit mee variëren, maar toch.

Vladimir: Als we eens berouw toonden? (...)
Estragon: Dat we geboren zijn?

tiwi1969

Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:05

Ik gebruik geen make-up dus hoef er ook niks af te halen. Maak wel mijn huid schoon met een washandje en water, scrub af en toe met zout en doe verder weinig aan mijn huid. Hoe meer ik doe, hoe meer problemen.

Ik denk zelf dat katoenen Spuugdoekjes, die je voor baby’s gebruikt een heel goede vervanger kan zijn.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:33


We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Ladyingreen

Berichten: 241
Geregistreerd: 03-06-16

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:19

Ik heb ook wasbare wattenschijfjes en vind ze erg fijn!


TurdusMerula

Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 01:45

Er bestaan inderdaad wasbare wattenschoefjes - zelf maken of al af te koop. :)

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

mar_fay

Berichten: 2618
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:00

En op de smaakmarkt, iris. Heerlijke vega(n) burgers ergens en gazpacho et cetera :)

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 17:57

M m m

Vegan quesadilla gemaakt :D


Afbeelding

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:05

En een beetje het recept achterhouden zeg, foei :Y)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

lies_sparkle

Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:06

Magrathea schreef:
En een beetje het recept achterhouden zeg, foei :Y)


Net wat ik dacht :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:13

Tis een eigen prutje :D

Rode ui
Twee teentjes look
Pikant pepertje
Zoete aardappel in blokjes
Klein blikje erwtjes
Klein blikje mais
Pak diepvriesspinazie
Scheutje plantaardige melk


Alles in bovenstaande volgorde in een pan doen en als het de goede consistentie heeft is het klaar!

Dan tortilla’s even in de pan. Eerste tortilla in je bord, beleggen met prutje, tweede tortilla erop en in partjes snijden :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 06:39

@lilchar: ik heb een speciaal washandje van Etos. Weet even niet hoe het heet. Het lijkt op een microvezeldoekje. Als je het nat maakt, dan haal je er zo je make up mee af, echt geniaal. Geen olie of wat ook meer nodig.
Ik doe reinigingsmelk op mijn gezicht, en haal het dan eraf met het washandje. Als je klaar bent maak je het washandje schoon met een drupje handzeep en klaar.

Miesemuisje

Berichten: 3077
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:10


LilChar

Berichten: 1251
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:27

Mona81 schreef:
@lilchar: ik heb een speciaal washandje van Etos. Weet even niet hoe het heet. Het lijkt op een microvezeldoekje. Als je het nat maakt, dan haal je er zo je make up mee af, echt geniaal. Geen olie of wat ook meer nodig.
Ik doe reinigingsmelk op mijn gezicht, en haal het dan eraf met het washandje. Als je klaar bent maak je het washandje schoon met een drupje handzeep en klaar.


Dat klinkt goed zeg! Ik ga proberen of ik die ook kan vinden! Dankjewel

mar_fay

Berichten: 2618
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:33

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik ben mijn computer aan het opruimen (er past niets meer op :+ ) en deze drie recepten stonden nog tussen mijn foto's. Ik verzamel altijd van die dingen uit tijdschriften en vooral die eerste lijkt me erg geschikt hier, maar de rest is aan te passen aan vegan (denk ik) :)

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

lies_sparkle

Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 06:26

Thanks! Die eerste ga ik morgen gelijk maken <3

Eelmo

Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:03

Magrathea schreef:
Eelmo, dat klinkt ook leuk! Is het daar niet wat te laat in het jaar voor?
Zoveel mogelijkheden met mijn bleekselderij *\o/*
Sowieso is het handig om er eentje in de grond te hebben, je kunt dan gewoon 1 stengel plukken als je die nodig hebt


Sorry, ik was op vakantie! Ik weet niet hoe en wat qua groeiseizoen, maar ik kweek dat soort dingen altijd binnen op in een klein kasje. Bleekselderij is een sterke plant, ik denk dat dat nu nog wel moet kunnen. Maar zorg wel dat ie genoeg wortels heeft geschoten voordat je hem naar buiten doet.

Ik had pas een tomaat die al wat langer lag. Toen ik hem opensneed waren er gewoon zaadjes aan het kiemen in de tomaat :+ Die zaadlijsten heb ik ook in aarde gedaan en nu groeien er blije tomaten plantjes. Flink te laat in het seizoen natuurlijk, maar het was vooral als experiment haha.

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:17

Nom nom vegan maaltijd. Was heerlijk. Rijst met ui, vega(n) bacon, bleekselderij, ketjap manis saus en pijnboompitten en wat zaden.


Afbeelding


Tenminste, volgens mij is hij vegan haha. Ik ben nog een beetje alles aan het uitvogelen. Ik zal vast fouten maken. Gisteren ook, uit automatisme pak ik een kitkqt uit de snoeppot. Oh, whoops. Mag niet meer!

Ik maak het mezelf lastig want ik wil ook palmolie vrij. De bacon was dat niet, maar die had ik al in huis.

Een aantal producten opzij gezet, die mag mijn vader opmaken en dingen zoals boter, mayo, melk etc vervangen voor vegan varianten.

Morgen zelf kaas maken van aardappelen en wortelen, want ik kan niet zonder nachos met kaas dus deze moet ik meteen uitproberen!


Afbeelding


http://www.veggieonapenny.com/vegan-cheese/


Iemand trouwens een idee hoe ik van vegan room een wat dikkere meer crème fraiche achtig room maak?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eliana, lanouska, Ninaka, RvS en 20 bezoekers