Sodastream

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:40

Wij hebben er ook 1 en erg tevreden :) ik doe er zelf vaak ook verse munt in met citroen schijfje of gewoon watermeloen sap bv

@xJitskee hier leveren we ook kleine flesjes en blikjes in voor statiegeld das een echte uitkomst vind ik :j

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 23:19

nou ik heb er 1 besteld en mijn moeder ook gelijk 1 haha! Ben benieuwd :D

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:20

Waar? Ik zie overal verschillende prijzen, zo lastig.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 23:22

bol.com voor 55 euro! de spirit variant. Wou eerst bij mediamarkt, daar is die voor die prijs in de aanbieding, maar was net te laat haha!

Jolliegirl

Berichten: 32961
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:32

Wij zijn nog niet overtuigd.
Wie maakt me los...

Ik wil graag. Vriendlief twijfelt.


Drinken veel spa rood. Grote flessen thuis van de liddl.
En kleintjes in de vrachtwagen ook van de liddl.

Spa rood groot gaan zeker 6 flessen per week doorheen.
Kleintjes 9 per week ongeveer.


Cola fanta drinken we niet, maar zou een optie zijn omdat je de hoeveelheid smaak kunt instellen.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 23:34

Vanwaar twijfelt hij :D

Jolliegirl

Berichten: 32961
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:42

Gianti schreef:
Vanwaar twijfelt hij :D


De moeite :')
En de aanschaf.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 00:03

Ja mijne ook maar ik doe het gewoon. Denk ik. :')

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 00:04

Nou ja het bespaart toch wel redelijk wat geld :p

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 00:08

Nee volgens mij scheelt het qua geld niks, hier niet iig. Ik koop nu AH spa rood. Kost niks.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 00:10

ah hier is het vrij duur :D toch al 1,20 voor 1 fles

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 00:17

Hier 35 cent per liter.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 01:03

Moeite kost het echt niet, het afrekenen van de flessen Spa Rood duurt bijna langer. Bij de Crystal hoef je de fles er alleen in te zetten en je bent binnen vijf seconden klaar.

Maar zelf vind ik de vermindering van plastic ook een hele goede reden om het te doen.

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:04

Ik ben nog steeds aan het wachten op goedkopere vullingen.
En zoiets als hieronder is me net iets teveel werk en kost wat veel ruimte :+ https://www.frugalwoods.com/2014/08/11/ ... odastream/

Ik betaal nu 19 cent voor 1,5 liter, bij de duitse Aldi. Daar kan de sodastream helaas niet tegenop.

Jolliegirl

Berichten: 32961
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:28

Maar die vullingen zijn veel duurder toch?

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:32

Bij die hacks koop je bijvoorbeeld vullingen die in de bierbrouwerij worden gebruikt. Dat zijn grote flessen die in aanschaf vrij duur zijn, maar het navullen van zo’n fles kost bijna niks en de literprijs van bubbelwater wordt dan echt heel laag. Het lijkt me ideaal! Maar ik zou niet aan zo’n nieuwe machine durven klussen :+
Waarschijnlijk komen er over een tijdje wel hack-pakketten uit die je er maar op hoeft te schroeven.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:40

Wij hebben er ook 1. Ik drink het niet naar vriend wel. En inddd is het niet zo zeer voor geld besparing, maar voor het gesjouw vooral. Er gingen hier al gauw 4 1,5 liter flessen doorheen pw. Dus toch 6 kilo die hij elke keer moest sjouwen :+.

Wij hebben de crystal. Is een super mooi ding, staat mooi op het aanrecht! En ook de flessen die eebij horen zijn heel erg mooi. Hij heeft m in mei gekregen en is nu al aan zn 3e cilinder begonnen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:52

lieveli schreef:
Hier 35 cent per liter.


Is 21 per 60 liter. De sodastream 13 per 60. Dus goed argument om m gewoon te bestellen :))

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:49

Als je een omruilpunt voor die CO2 cilinders hebt, anders wordt het wel duurder, moet je nl verzendkosten gaan betalen voor het omruilen van die cilinders.
Hier gaat er in de zomer zo'n 2,5 l bruiswater per dag doorheen, ik haal 1x per week grootverpakkingen als ik toch met de auto boodschappen doe en dat vind ik toch echt gemakkelijker dan steeds zelf maken. In die hoeveelheden moet ik nl ook fors investeren in extra flessen en het omruilen van die cilinders met verzendkosten erbij, en dan is het verschil in prijs echt te verwaarlozen.
Ik koop wel water in statiegeldflessen en daarmee is de druk op het milieu ook enigszins beperkt.
En 1x pw doe ik sowieso boodschappen met de auto voor de zware en grote dingen.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:00

Met 2-3 flessen heb je toch gewoon genoeg Marijke? Als er een fles leeg is vul je die toch en zet je m in de koelkast. Zo is er altijd koel drinken.
Heb je geen Blokker in de buurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:17

Wij hebben drie flessen bij onze crystal. Coolblue had een actie waarbij je twee karaffen gratis kreeg.

Wij zijn bewust ook voor glazen flessen gegaan, ze mogen in de vaatwasser, je kan ze uitkoken, en vervangen is alleen als ze stukvallen. De plastic flessen verliezen hun rek, worden smoezelig en moeten alsnog vervangen worden.

Er komen gelukkig ook steeds meer omruilpunten bij, in ieder geval alle Blokker en BCC winkels.
http://www.sodastream.nl/locator/

Maar ook Cook&Co, Hanos, bol.com (alleen wel doen als bol.com zelf leverancier is, dat er staat verkoop door bol.com want anders betaal je de hoofdprijs), coolblue, Mediamarkt doen het. :j

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:13

Ik heb er sinds kort een en ben aan mijn eerste cilinder bezig. Ik vind het een fantastisch ding. Bubblewater is snel gemaakt en smaakt prima. Ik drink veel water en ik woon 3 hoog en heb geen lift. Man wat scheelt dit een gesjouw. Ik hen de variant met de plastic fles.

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:40

Zit hier ook al een tijdje naar te kijken .. maar zit me nog af te vragen: kan je de cilinders ook op andere plaatsen in/omruilen dan waar je de sodastream gekocht hebt? Dus dat je bv. 1 keer in winkel X gaat en de keer daarna ben je in de buurt van winkel Y en neem je er daar 1 mee. Of moet dit in dezelfde winkel of via dezelfde weg zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:49

[***] schreef:
Zit hier ook al een tijdje naar te kijken .. maar zit me nog af te vragen: kan je de cilinders ook op andere plaatsen in/omruilen dan waar je de sodastream gekocht hebt? Dus dat je bv. 1 keer in winkel X gaat en de keer daarna ben je in de buurt van winkel Y en neem je er daar 1 mee. Of moet dit in dezelfde winkel of via dezelfde weg zijn?


Je kan m de ene keer bij blokker wisselen, andere keer bij BCC, maar net wat je wil

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:02

Ok, dat is wel handig :)
En online kon ook dacht ik? Maar dat lijkt me een stuk moeilijker .. Moet het nog eens in detail gaan bekijken :+