Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:36

Witlof met zalm roomsaus en kaas uit de oven. :9
Voor 2 personen:
4 of 5 witlof stronkjes
200gr zalm
50 gr kruidenkaas
50ml slagroom
1/4 eetlepel boullionblokje
1 eetlepel dille
Geraspte kaas

Witlof doormidden snijden en de bittere pit eruit snijden. 5 minuten koken zonder zout.
In een pannetje de roomkaas en de slagroom opwarmen met het boullionblokje (gebruik ik nooit. )
Witlof laten uitlekken en in een ovenschaal leggen met de bolle kant naar boven. De plakjes zalm erover verdelen en het sausje eroverheen schenken. Daar overheen de geraspte kaas en de dille ( gebruik ik ook niet)
Oven op 180graden en ongeveer 10 tot 15 minuten erin.

[o]


Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:37

Nadir schreef:
Ik doe vaak een geitenkaasje in een ovenschaal, daaroverheen blokjes appel, spekjes en walnoten. Beetje honing er over en dan een paar minuten in de oven. Heerlijk met een paar cherrytomaatjes en plakjes komkommer :9

Appel en honing zijn niet kha.

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:53

Gerookte zalm inderdaad. :j
Verse zalm zal ook best lukken neem ik aan. :D
Nadir: maar ts vraagt hier specifiek om kha recepten. Dan heeft ze er toch niks aan dat jij er minder moeite mee hebt en het gewoon eet ? :+

[o]

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:23

Nadir schreef:
Ik dacht dat ze koolhydraatarm zocht, niet koolhydraatvrij ;) Dan heb ik het verkeerd begrepen.

Kha is ook koolhydraatarm. In groenten zit ook koolhydraten.
Maar al het fruit dat niet eindigt op Berry in het Engels is gewoon niet kha. (En rood fruit mag je ook maar beperkt als je kha eet.)Dan ben je eerder koolhydraat beperkt aan het eten ipv arm. :)

[o]


Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 00:16

Romeo2007 schreef:
Sannert schreef:
Kha is ook koolhydraatarm. In groenten zit ook koolhydraten.
Maar al het fruit dat niet eindigt op Berry in het Engels is gewoon niet kha. (En rood fruit mag je ook maar beperkt als je kha eet.)Dan ben je eerder koolhydraat beperkt aan het eten ipv arm. :)


Koolhydraatarm heb je in verschillende gradaties. Normaal koolhydraatarm is tot max 80gram per dag geloof ik. Alles onder de 30 is keto.
Dus dan zou appel wel kunnen als je geen keto doet

Nee. Zoals Evi hierboven al uitlegt past een appel niet bij keto of kha. Niet meer dan 5gr koolhydraten per 100gr. Khb heb ik geen verstand van.

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Karma_k en 17 bezoekers