Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:22

Ik vind ook hummus niet lekker en ben dol op fallafel en kikkererwten. Ik vind de structuur niet lekker het voelt heel droog en romig tegelijk en dan met zanderige korrels :'). Ja heb meerdere soorten geprobeerd vind sommige minder erg maar ja overal niet mijn ding


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 00:10

Haha, het is ok hoor := Ik vind het zelf gewoon gek. Ik ken niemand die geen hummus lust. Maar misschien heb ik een heel beperkte omgeving. :=

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 00:12

Ik heb datzelfde wel met bepaalde hummussoorten

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33753
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 00:13

Ik vind kikkererwten niet lekker. Maar wil ooit nog hummus leren eten. :=

Edit: en olijf want ik krijg echt stuiptrekkingen in mijn gezicht als ik het proef. Laatst stap 1 gedaan... salade eten waar olijf op had gelegen... brrrrr. Maar ik haat eten weggooien / terugsturen in een restaurant. :=

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 17:46

Oh olijf bah, ik kan daar ook echt niet aan wennen!
Er zijn weinig dingen die ik niet lust, maar olijf, nee!

Vandaag de biefstukc geprobeerd :j
Afbeelding
Ik zelf vond hem mwa.. niet vies, maar wat te zout en wat te veel vleessmaak ofzo voor mijzelf.. maar ik heb zelf nooit echte biefstuk gehad, dus kan niet vergelijken.
Mijn vriend hield wel van biefstuk vroeger. Hij vond hem lekker. Wat te mals.. ‘een echte biefstuk kun je niet met een vork doormidden duwen’, maar qua smaak prima, al smaakt het vooral naar een gekruide biefstuk van gemalen vlees, met bbq smaak, en niet echt naar een pure biefstuk (hij at ze vroeger ongekruid met alleen peper en zout).

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:24

YellowLeaf schreef:
Ik vind hummus echt heel vies _O- Ken ook niemand die dat met mij eens is.


Eindelijk een lotgenoot, ik vind het ook echt niet lekker

J0anieke

Berichten: 4859
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:37

Hier ook eentje die niet van hummus houdt.. :o

    Alana. ♡

TheNovelist

Berichten: 1492
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:22

Ik had een tijd geleden hummus geprobeerd maar vond het niet echt lekker. Maar er zijn natuurlijk zoveel verschillende, wat is jullie favo? (merk/smaak)

time flies when you throw a clock

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:25

Ik vind humus ok Maar niet bijzonder. Er is een festival naast onze deur en al het eten is vega(n) en superlekker!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:38

Magrathea schreef:
YellowLeaf schreef:
Ik vind hummus echt heel vies _O- Ken ook niemand die dat met mij eens is.

Echt? Want er zijn zoveel soorten :oo Of vind je kikkererwten gewoon niet lekker?


Het is voor mij de structuur denk ik. Kikkererwten vind ik normaal wel lekker, eet onwijs vaak falafel of maak borrelnootjes van kikkererwten. Maar ik ben een lichtelijke autist en dat uit zich wel vaker in problemen met voedselstructuren. Ik ‘voel’ het als een soort dikke yoghurt met zand er door :')

We saw brilliance when the world was asleep

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 21:39

Ik vond het in het begin niet zo lekker, maar ben er toch van gaan houden.
Af en toe kan ik zo een hele bak leeg lepelen met een zak soepstengels <3

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:09

TheNovelist schreef:
Ik had een tijd geleden hummus geprobeerd maar vond het niet echt lekker. Maar er zijn natuurlijk zoveel verschillende, wat is jullie favo? (merk/smaak)

Het lekkerst maak je het zelf :j maar in de winkel pak ik het liefst de Maaza kerrie hummus, die is heeel lekker. Bijvoorbeeld met een plakje avocado of met kipstuckjes als ik tijd teveel heb <3 Maar gewoon zo met wat groen erop is ook erg lekker.
Ik koop de laatste tijd ook vaak naturel en dan gooi ik er wat van mijn eigen kruiden op. Dan vind ik het niet echt uitmaken welk merk je pakt.

Oh, de AH verse hummus is trouwens ook in de aanbieding. Als je van pittig houdt: er is een hummus met avocado en chilivlokken. Die vlokken schep ik er altijd af voor mijn vriend :') Zonder is het ook heeeerlijk

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:42

Ik ben zelf dol op rode bieten Hummus. Smaakt echt totaal niet naar Hummus, dus wel een aanrader voor de mensen die niet zo dol zijn op kikkererwten. Het is vooral zoet, maar niet te.

Ik wil deze week een 'kaassausje' gaan maken volgens een recept met aardappel, wortel en edelgist. Iemand die dit recept ook al een geprobeerd heeft?

~ Geloof niet alles wat je denkt

Sintara

Berichten: 7318
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:09

Ik vind hummus wel lekker op wortels enzo, maar niet gewoon op brood. Dan wordt het te droog.
Die biefstukc ziet er wel lekker uit trouwens! Ga ik ook zoeken.

Dit is trouwens mijn eerste post hier, dus ik zal wel ff zeggen wat ik hier doe..
Ik ben niet vegetarisch, ik eet alleen vaak vegetarisch (ca. 4 a 5 dagen per week) en lees mee in dit topic :o . Minder vlees eten scheelt ook een hoop denk ik altijd.. En, toen ik in Spanje was raakte ik helemaal uitgekeken op al het vlees dat we telkens kregen, terwijl ik vroeger altijd zo´n carnivoor was! Dus het went écht.
Thuis, als ik veel behoefte heb aan die textuur en diepe smaken van vlees(stoof)gerechten, maak ik een vegetarische curry of iets met flinke paddestoelen.

Op het moment ben ik wat recepten aan het uitproberen van een andere bokker. Die zagen er goed uit! Mijn doel is niet perse om volledig vegetarisch te worden, maar wel om onder andere op deze manier mijn eigen ecologische voetafdruk te verminderen en misschien anderen ook wel te stimuleren er meer over na te denken. Als je beseft wat sommige dingen doen met de aarde, kan je het niet maken om er niks mee te doen. Dan ben je aan het leven met oogkleppen..

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:06

Qua kleding heb ik geen problemen met geen leer, zoals jassen e.d., maar qua schoenen wel. Gewoon voor vrije tijd kan ik wel leuke schoenen vinden die niet van leer zijn. Maar voor mijn werk kan ik niks vinden.
Ik werk in de zorg en heb echt een goed voetbed nodig. En in de lente/zomer/herfst moeten ze open zijn. Op fitflops kan ik niet lopen, ik loop nu op Wolky's. Ik koop ze via Marktplaats, om het inderdaad ook niet nieuw te hoeven kopen.
Tassen en andere accessoires heb ik al geen leer meer en qua make-up heb je tegenwoordig zoveel mooie merken die volledig veganistisch zijn of in elk geval niet op dieren getest zijn.

Edit: parfum is wel nog een lastig dingetje vind ik :(

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:17

Eelmo schreef:
Verder heb ik rozemarijn, tijm, munt, bieslook en bonenkruid. Ik neig nu naar koriander, hoewel ik er nog nooit 1 heb zien bloeien.

Doen! Met koriander kun je alle kanten op. :9 Van alle kruiden denk ik dat ik koriander nog wel het vaakst gebruik. Komen vanzelf bloemetjes in.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:26

Postte ik laatst nog dat ik het zo jammer vind dat ik geen bonen lust... 3 keer raden, gisteren voor het eerst zelf met gedroogde bonen aan de slag gegaan, heb baked beans gemaakt. ..en het was echt heerlijk ... blijkbaar heb ik altijd alleen bonen uit blik geproefd. In elk geval, mocht er nog iemand zijn die geen bonen lust, probeer dit eens.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:04

Ben ook niet zo’n fan van bonen.
Net voor het eerste de filet american van de Vegetarische slager op een broodje, echt verassend lekker *\o/*
Gisteren voor het eerst gaan uiteten sinds ik vegetarisch ben, in ons favo tapasrestaurant. Ging gewoon met een vol buikje naar huis en heb niks van vlees gemist :):)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:41

Tapas heb je idd altijd veel keuze!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:56

ik vind de petit pate wel lekker , de filet americain vind ik niet lekker, veel te zoet

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:13

Ik lust geen ‘echte’ pate ( lees; ga over mn nek bij de geur ervan) dus denk dat ik de vega variant niet lekker ga vinden.

tiwi1969

Berichten: 7603
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:29

Mag ik hier ook meepraten? Ik lees al een tijdje mee.

Ik vind vlees niet meer zo lekker dus at het steeds minder en heb besloten maar helemaal met vlees te stoppen.

Ik hoop hier tips te vinden voor meer lekkere vega opties en recepten.

Zelf ben ik gek op humus en avocado en heb een hekel aan fetta en olijven.
Ben dol op de groenteburger van de Mac, iemand al geprobeerd die na te maken, of weten jullie iets uit de supermarkt wat erop lijkt?

Omdat ik vlees niet meer lekker vind heb ik nog geen vleesvervangers die op vlees lijken geprobeerd.

Gisteren heb ik falafel gehaald bij de Turk, lekker maar waarom denken ze dat als je vega eet dat ze extra veel olijven en fetta op de salade moeten doen?!

Ik ben een paar jaar geleden in India geweest en heb daar kennis gemaakt met Paneer. Nu is dat in Nederland ook te koop, hebben jullie dat al geprobeerd?

Beetje lange introductie...

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

lies_sparkle

Berichten: 6115
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:26

Leuk zeg tiwi! De lekkerste burger voor op een broodje vind ik een zelfgemaakte zoals bijvoorbeeld de BBQ pasta burger.
Verder is die van garden gourmet heerlijk.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:42

Tiwi, das idd echt een dingetje
Zodra je vegetarisch wil smijten ze je sowieso dood met (geiten)kaas :=

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:50

Sonja_vR schreef:
Tiwi, das idd echt een dingetje
Zodra je vegetarisch wil smijten ze je sowieso dood met (geiten)kaas :=


Vreselijk, feta lust ik wel maar geitenkaas vind ik zo smerig :r
En vroeger was het nog erger, dan was geitenkaas vaak ook echt de enige optie. Bah :') tegenwoordig is er gelukkig nog wel wat meer keus bij de meeste restaurants.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrandWatchBot, Geryon en 7 bezoekers