Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:46

Ik heb inmiddels wel al wat dingen gepost. Even mijn berichten doorzoeken hier. Klik op Geplaatst Op onder mijn naam en dan zie je al mijn berichten in het topic.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:49

Ik ben lui, ik post alleen maar linkjes :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:50

Ik ook :D

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:58

poes schreef:
Ik heb inmiddels wel al wat dingen gepost. Even mijn berichten doorzoeken hier. Klik op Geplaatst Op onder mijn naam en dan zie je al mijn berichten in het topic.

Ga gelijk even spitten *\o/*

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:02

Mag ik hier even binnenvallen om een vraag te stellen? Ik heb eergisteren bijna huilend het vreselijke bericht gelezen over de misstanden in slachthuizen, de veel te lage boetes en het verhaal van de controlerende instantie die het wel mee vond vallen. Ik woon sinds een half jaar op mezelf en heb nu heel sterk de neiging om te stoppen met het eten van vlees. Ik word er kotsmisselijk van dat dieren zo moeten leiden omdat ik het zo nodig moet eten.

Ik heb werk wat lichamelijk vrij zwaar is en rij minstens twee paarden per dag. Ik eet dus heel veel om te zorgen dat ik redelijk op gewicht blijf. Is dat ook goed te doen zonder vlees?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:04

Zo, heb net een (vroege) lunch verzonnen

Ik wil wat beter op gezond eten gaan Letten en moest nog lunch verzinnen
Dus op naar de jumbo(Die kom ik onderweg tegen)
Het is geworden : Volkoren wraps Met Muhammara, cambodjaanse roerbak groente en een krokante schnitzel in reepjes over twee wraps verdeeld (groente gewoon rauw )
Die ga ik er in houden

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:14

Marise01 schreef:
Mag ik hier even binnenvallen om een vraag te stellen? Ik heb eergisteren bijna huilend het vreselijke bericht gelezen over de misstanden in slachthuizen, de veel te lage boetes en het verhaal van de controlerende instantie die het wel mee vond vallen. Ik woon sinds een half jaar op mezelf en heb nu heel sterk de neiging om te stoppen met het eten van vlees. Ik word er kotsmisselijk van dat dieren zo moeten leiden omdat ik het zo nodig moet eten.

Ik heb werk wat lichamelijk vrij zwaar is en rij minstens twee paarden per dag. Ik eet dus heel veel om te zorgen dat ik redelijk op gewicht blijf. Is dat ook goed te doen zonder vlees?


Jazeker, wij hebben een eigen pensionstalletje met een erf dat onderhouden moet worden en ik werk in de zorg, fysiek echt zwaar werk. Ik eet 8 boterhammen op een dag en s avonds gewoon avondeten. En dat os echt geen probleem zonder vlees!
Eet je wel kaas en eieren? Dan is het helemaal een "eitje". Je krijgt niet meer energie van een boterham met worst dan van een boterham met vega-worst :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:15

Marise01: ja hoor. Er zijn topatleten die vegan zijn. Zelf werk ik 6/7 en rij ik 4 keer per week en loop ik 3 keer per week en ik probeer ook voornamelijk vegan te eten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:17

Marise01 schreef:
Mag ik hier even binnenvallen om een vraag te stellen? Ik heb eergisteren bijna huilend het vreselijke bericht gelezen over de misstanden in slachthuizen, de veel te lage boetes en het verhaal van de controlerende instantie die het wel mee vond vallen. Ik woon sinds een half jaar op mezelf en heb nu heel sterk de neiging om te stoppen met het eten van vlees. Ik word er kotsmisselijk van dat dieren zo moeten leiden omdat ik het zo nodig moet eten.

Ik heb werk wat lichamelijk vrij zwaar is en rij minstens twee paarden per dag. Ik eet dus heel veel om te zorgen dat ik redelijk op gewicht blijf. Is dat ook goed te doen zonder vlees?

Ik heb enkele posts terug een vrij uitgebreid verhaal gedaan over hoe je genoeg eet zonder vlees. Als je even terugkijkt vind je hem snel :)

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:37

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik eet wel kaas af en toe, maar vooral iedere ochtend een grote bak volle Griekse yoghurt met noten.

Ik ga het gewoon eens een week proberen. Ik dacht dat het haast niet kon doordat je voedingsstoffen mist ofzo maar hoe ik daarbij kom weet ik eigenlijk niet.

Ik zit er al een tijd over te denken omdat vlees eten indirect slecht is voor het milieu, al is het telen van soja bonen ook niet heilig. Ik blijf wel meelezen voor tips en recepten want ik zie dat jullie daar erg creatief mee zijn.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:38

Marise01 schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik eet wel kaas af en toe, maar vooral iedere ochtend een grote bak volle Griekse yoghurt met noten.

Ik ga het gewoon eens een week proberen. Ik dacht dat het haast niet kon doordat je voedingsstoffen mist ofzo maar hoe ik daarbij kom weet ik eigenlijk niet.

Ik zit er al een tijd over te denken omdat vlees eten indirect slecht is voor het milieu, al is het telen van soja bonen ook niet heilig. Ik blijf wel meelezen voor tips en recepten want ik zie dat jullie daar erg creatief mee zijn.


Maar wil je vega of vegan gaan eten? Met vega kan je die bak yoghurt gewoon eten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:48

Marise01 schreef:
Ik zit er al een tijd over te denken omdat vlees eten indirect slecht is voor het milieu, al is het telen van soja bonen ook niet heilig. Ik blijf wel meelezen voor tips en recepten want ik zie dat jullie daar erg creatief mee zijn.

Nu scheelt het dat er 1) voor vee véél meer soja wordt geteeld dan voor mensen (ik denk 4x zoveel ofzo, uit mijn hoofd) en 2) dat je absoluut geen soja nodig hebt voor een vega(n) eetpatroon (zie sonja, die kan geen soja hebben :) ) Oja en 3) dat bedrijven als Alpro eigenlijk alle soja uit Europa halen want het groeit hier ook prima :j

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:52

Marise, tweet voor humane consumptie is de issue niet net oa soja
Maar de Teelt voor veeteelt daarentegen ...
Als we al Die soja gewoon directe zouden eten hadden we niet eens de helft van de productie nodig

Wil je vegetarisch of vegan?

Denk dat het voor jou zaak is dat je op let dat je voldoende gezonde vetten en eiwitten binnen krijgt
Koolhydraten zijn makkelijk(brood, pasta, aardappels, rijst etc)
Groente zijn ook een eitje
Waar ook al wel weer een deel van je proteine mee gedekt zijn

Gezonde vetten en aanvullend eiwit (avocado, peulvruchten, notes zaden en pitten etc)

Ik ontbijt tegenwoordig Met een smoothie van anderhalve bevroren banaan, een lepel notenpasta en drie dadels Met wat amandel melk
Evt wat spinazie er Door
Tussendoor fruit Met evt wat amandelen oid
Lunch vandaag staat hier boven ergens
Savonds iets Met veel groente en een eiwitbron en een beetje pasta/rijst/aardappels

Ik hoef wat minder op te letten(Ik heb totaal geen moeite Met op gewicht blijven , eerder het tegenover gestelde :roll: )

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:07

Het is ook niet alsof alle vega(n)s een zittend beroep hebben... :P Maakt echt niks uit.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:39

Ik loop stage in de zorg en heb een bijbaan in de zorg, maar die is passiever. Ben een hele slechte brood-eter, maar wel een grootverbruiker, dus moet vrij veel brood eten om dat in balans te brengen. Het maakt alleen echt helemaal niks uit of ik nou 4 broodjes met vlees eet of 4 broodjes met bijvoorbeeld hummus.
Wel direct een goede tip voor op brood: hummus. Is ontzettend lekker en in vrij veel varianten verkrijgbaar. Tot nu toe is die van de Aldi met zongedroogde tomaat (of paprika, geen idee eigenlijk. Het is oranje en het is lekker) mijn absolute favoriet.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:44

Ik vind die van AH ook heel lekker :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:58

PeerAppel schreef:
Ik loop stage in de zorg en heb een bijbaan in de zorg, maar die is passiever. Ben een hele slechte brood-eter, maar wel een grootverbruiker, dus moet vrij veel brood eten om dat in balans te brengen. Het maakt alleen echt helemaal niks uit of ik nou 4 broodjes met vlees eet of 4 broodjes met bijvoorbeeld hummus.
Wel direct een goede tip voor op brood: hummus. Is ontzettend lekker en in vrij veel varianten verkrijgbaar. Tot nu toe is die van de Aldi met zongedroogde tomaat (of paprika, geen idee eigenlijk. Het is oranje en het is lekker) mijn absolute favoriet.


Ik weet precies welke je bedoeld en die is echt heerlijk ja!
Vind die met kerrie (uit de jumbo, weet zo even niet welk merk) ook heel lekker.
En hummus op je broodje doen met een beetje groene pesto en komkommerschijfjes :9

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:02

Vandaag die kipschnitzel van veggie chef gegeten. Was erg goed *\o/*

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:36

Heb die biefstuk vanmiddag als broodje hamburger gegeten, at ik vroeger altijd op een kaiserbroodje uit de oven met ketchup en uitjes. Leek er best wel op :D

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:26

Ik heb vanavond maar eens voor de 3e keer deze week de biefstukc gegeten :') die is zo lekker!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:37

Wij hadden potluck vandaag in eens stadstuin in Rotterdam :D erg leuk

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:41

Was je bij Pompenburg, Magrathea?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:47

xSwanHeart schreef:
Was je bij Pompenburg, Magrathea?

:j

We zijn er al eerder geweest met de PvdD jongeren (PINK) maar toen was ik er zelf niet. We hebben nog wat distels enzo uit de grond staan trekken om de insectvriendelijke struiken meer ruimte te geven :D

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:50

Leuk! Vorige keer waren mijn vriend en ik er bij, hij beheert het YouTube-kanaal van PINK :)
Dacht even dat wij elkaar dan misschien vorige keer wel gezien hadden, haha.
Stond het er nog een beetje aardig bij?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:02

O nee helaas niet :oo lachen joh, ik herken hem zo gauw niet van de foto in je profiel. :)

De zaden zijn erg goed gaan groeien, maar er zijn dus zoals ik al zei een aantal stukken echt extreem overwoekerd met distels enzo. Dus daar waren wij vandaag mee bezig. Maar: er waren ook behoorlijk veel bijen en hommels te zien *\o/* Dus dat is super tof!

Voor degenen die nu denken waar gaat dit over :') Ca anderhalve maand geleden hebben een aantal organisaties op een terrein waar vroeger een daklozenopvang zat (bij Pompenburg in Rotterdam, dicht bij het oude Hofplein randstadrail station) gewerkt aan een insectvriendelijke tuin :) Er is een enorme moestuin waar vrijwilligers in werken (en waar je ook mag oogsten en eten :Y) ) en daarnaast dus een stuk met bloemen, struiken etc., allemaal biologisch en insectvriendelijk om zo de bijen en andere bestuivers een plek te geven in de stad :)
Ze werken wekelijks in de moestuin, dus als er mensen uit de buurt mee lezen: https://groengoedrotterdam.com/ , vrijwilligers zijn altijd welkom. Kost niets, materiaal is aanwezig, het is erg leuk om te doen. :) Ook als je nog nooit getuinierd hebt. Ze hebben meerdere tuinen in Rotterdam trouwens.