de eetbare tuin vervolg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:34

De kikker heb ik eruit gegooid. Hij was aardig duf (ik jaag hem nu al 3 dagen uit mijn kruidentuin gedeelte, en elke keer komt meneer terug) en ik kon hem zo op mijn schep schuiven en vliegles geven.
Ik heb echt een &^%$^# hekel aan kikker en padden. Of ze nu goed zijn voor een tuin of niet, ik mot ze niet. Ga lekker bij de buren spelen of bij het water 200 meter verder....


Maar wat nu te doen tegen slakken? Ze vinden mijn basilucium heerlijk....

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km


Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:36

Ik strooi gif. Dan blijven ze weg. Heb ook iets met bier staan maar daar geen succes mee...

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:34

Prairy schreef:
Eenden eten slakken, moet je niet in de soep doen :P

Kippen eten ook slakken :+

Ik sterf ook weer van de slakken, zucht.. en gif is hier geen optie heb een kat en een hond.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:43

Dat probleem heb ik ook, al zijn het dan niet mijn eigen katten...

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

pmarena

Berichten: 48037
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:24

Ik heb eerlijk gezegd sowieso geen eigen moestuin om daar dan vervolgens gif in te gebruiken...

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:26

Liever dat dan geen groenten omdat alles opgevreten wordt, want zo erg is het hier helaas... Maar ik lees wel mee voor alternatieven.

Ik lees ook net dat het niet schadelijk is voor spinnen en huisdieren dus dat valt ook wel weer mee :D

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:35

Gewoon veel bakjes met goedkoop lidl bier neer zetten al werkte goedkoop jumbo bier ook. Heb van die slakkenval bakjes van action. Vang er best veel slakken mee zo.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:47

Iedereen naar de DEEN!! (tenminste als je net als mij een volkstuin maakt in je achtertuin)

Diverse maten en soorten planten bakken voor heel, heel, heelerg weinig geld.
Heb nu 3 bloempotten gehaald (voor de pompoen) doorsneden dikke 50 cm (denk zeker wel 60 cm inhoud ongeveer 60 liter) voor maar 6 euro!!! Vergelijkbare potten bij intratuin enz. zijn +60 euro.
Ze hadden op super grote potten (meter hoog en een meter doorsneden) voor 25 eurotjes.
Dat is toch geen geld!

Ook kleinere potten en rechthoek bakken diverse maten en ze hadden potgrond (gebruik dat merk al jaren) 20 liter voor 1 euro....

Eerste pot is nu met 1 zaad ingezaaid voor giga pompoen (tot 50kg per vrucht) ik wil 1 pompoen zelf houden, de rest gaat naar de halloween spooktocht die mijn collega organiseert elk jaar.
In pot 2 komt een muskaat fles pompoen te staan en in pot 3? Waarschijnlijk komt daar suiker mais in te staan.

Verder vandaag 5 kleuren paprika ingezaaid.
Afbeelding

Tijm in de volle grond gezet. Alles weer water gegeven en een lading moestuintjes van vorig jaar en het jaar daarvoor in perspotjes gezet. Vooral veel radijs (lekker in de oosterse keuken, uit het vuistje en in salades) en daarnaast van alles wat.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:53

Das geen geld nee ik ken de deen niet denk dat die hier niet zit.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:29

Ze bezorgen ook thuis :D tenminste mijn producten, geen idee of die potten ook thuis worden bezorgd. Dan zal je waarschijnlijk de super dichtbij moeten bellen ofzo...

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:42

Denk niet dat ze naar andere provincies rijden := ze zitten blijkbaar alleen in het noorden of bij utrecht.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

8nnemiek

Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:58

Wij gaan altijd naar Cranenbroek voor de goedkope potten en potgrond :j Zeker als ze daar in de aanbieding zijn is dat een stukje rijden waard.
Alleen viel de kwaliteit potgrond me wat tegen vorig jaar.

Deze heb ik vorig jaar gehaald, maar dan in andere kleuren:
Afbeelding

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:05

Potgrond, hmmm, die van de karwei/gamma zaten altijd halve hekwerken in en nu had ik andere, aangezien ik ook geen grote zakken kan tillen, dus kleintjes van 20 liter van de Lidl, maar nu met ringslang, wel ongevaarlijke gelukkig :D :+
Afbeelding

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

8nnemiek

Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:14

:=

En o wee als je grond uit je tuin wil afvoeren, daar betaal je grof geld voor, want het kan wel eens vervuild zijn.. en dat moet je zien wat voor grond je in de winkel koopt :=

Zó erg heb ik nog niet meegemaakt gelukkig.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:35

ppfff dat soort dingen heb ik nog nooit aangetroffen.
Cranenbroek is zeer, zeer ver rijden voor mij. Maar mocht ik die kant op gaan, weet ik dat ook weer...

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:40

Ben laatst voor het eerst een keer daar geweest, had reflectie jas nodig :D

Kwam thuis met 2 kleine cementbakken rechthoekig (en nog wat hondenspullen 8-) )

Tuindeel heb ik toen overgeslagen, mijn winkelwagentje was al vol toen ik winkel in ging namelijk paste niet zo veel bij.
Afbeelding

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:43

Cranenbroek is vanuit hier ook wel goed te doen ong 45min veel leuke betaalbare spullen daar.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:49

Roosje01 schreef:
Cranenbroek is vanuit hier ook wel goed te doen ong 45min veel leuke betaalbare spullen daar.


Soort reuzen action, met net even andere producten, ik was helemaal blij met de reflectie afdeling en voroal met de lengte van de mouwen van de jassen en heel flatterend ik paste in maatje S, wahhaaaahhhhh. (daar kan ik normaliter echt niet in, maar in grote kerel jassen wel)

Moet nog een keer terug om rest van de winkel te inspecteren.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

pmarena

Berichten: 48037
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:03

Al heel veelzakken potgrond van de Gamma gebruikt en daar zat echt nooit wat raars in, wordt ook altijd als 1 van de beste kwaliteiten getest die Fleurella :)

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:17

Mijn planten bakken op het balkon hebben ook maar 6 euro gekost en dan op de bouw afdeling (langwerpige specie kuip) bij de Hornbach.

Zo weer een update eerst douchen en dan komende 2 dagen weinig doen wegens werk.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:25

pmarena schreef:
Al heel veelzakken potgrond van de Gamma gebruikt en daar zat echt nooit wat raars in, wordt ook altijd als 1 van de beste kwaliteiten getest die Fleurella :)


En daar heb ik dus ook wel eens echt hele stukken rotzooi uitgevis, maar die zakken kan ik nu toch niet sjouwen, dus hou het maar op de kleintjes.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:18

Afbeelding
Bos bij elkaar zijn de prei en de rest is de stengelui....oeps een beetje veel ben bij de 30 tel kwijt geraakt. :=
Afbeelding
Fietsenrek incl. fiets.
Afbeelding
Hekwerk af en super blij mee. <3 *\%/*

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

pmarena

Berichten: 48037
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:42

Sjolvir schreef:
pmarena schreef:
Al heel veelzakken potgrond van de Gamma gebruikt en daar zat echt nooit wat raars in, wordt ook altijd als 1 van de beste kwaliteiten getest die Fleurella :)


En daar heb ik dus ook wel eens echt hele stukken rotzooi uitgevis, maar die zakken kan ik nu toch niet sjouwen, dus hou het maar op de kleintjes.


Joh? Wij hebben er de afgelopen 5 jaar enkele tientallen gehaald als ze in de aanbieding waren en echt altijd dikke prima. En dus al jaren als 1 van de beste kwaliteiten getest. Als het echt Fleurella zakken waren dan heb je wel dikke pech gehad :(:)

8nnemiek

Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:25

Oh wat een mooi hekje marcella!!

Wij hebben vandaag op de plantjesmarkt gestaan met de plantjes die ik teveel had. Dat waren toch zo’n 7 kratten vol, en bijna alles verkocht :D
En met de opbrengst kan ik volgend jaar weer nieuwe moestuinzooi kopen :D
Dus dit weekend kan alles wat over is de tuin in, samen met de plantjes die ik thuis had gelaten.
Afbeelding
Afbeelding

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Kaka

Berichten: 4812
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:28

Wat een onwijs goed idee Annemiek!

Wit beyond measure is man's greatest treasure


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JackAebe en 96 bezoekers