Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:56

Er is ook nog een verschil tussen of iets een beetje bol staat of dat het echt op knappen staat. Dat tweede zou ik echt niet meer eten.

Maar het wordt nog verhit en het is vega, dus zo erg zal het allemaal niet zijn :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:53

Beetje bol kan ook gebeuren als het een beetje warm is geworden... Als je het snel opeet zal er wel niks aan de hand zijn :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:04

Omg ik ben zo’n vegetariër geworden die vindt dat vega vervangers net echt vlees zijn. Vorig jaar las ik zo’n uitspraken en als ik dan proefde, proefde het zo anders dan vlees. Maar nu overkomt het me steeds vaker dat ik een vervanger eet en plots echt overtuigd ben dat het toch vlees is. Mindfuck!

Ik had een vega stoofpotje met gehaktballetjes gekregen van vrienden omdat ik ziek thuis was tijdens een feestje. Ze hadden het eten al gekocht dus meegekregen. En halverwege dacht ik dat het echt echt gehakt was! Ik heb ze gewoon gebeld om te dubbel checken :o bizar.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:13

Haha, dat klinkt bekend. Heb eens de verpakking van wokstukjes uit de container gevist omdat ik het zonder nadenken in het gerecht had gegooid en tijdens het eten begon te twijfelen of het wel vega was :') .

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:40

Ik heb dat altijd als iemand anders het voor me heeft klaargemaakt :o
Ga ik heel subtiel vragen "goh lekker, wat zit erin?" :o

senna21

Berichten: 11843
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:25

Vandaag heerlijk gegeten bij een Chinees vegetarisch restaurant in Rotterdam. Echt een aanrader!

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:06

Mijn moeder denkt elke keer weer als ik bij mijn ouders eet dat ik weer vlees eet... Super lief dat ze denkt dat ik het niet 'volhoud' :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:18

Hahaha fijn dat dit herkenbaar is! Idd zeker als een ander het klaargemaakt heeft en ik de verpakking niet gezien heb. Het leek net echt gehakt. Qua smaak zou ik nog twijfelen maar de textuur was zo echt. Ik kon er eigenlijk ook niet 100% van genieten.

Maar anderzijds proef ik het echt wel als er toch iets van vis of vlees in zit. Onlangs zijn we gaan eten, en daar heb ik echt moeten uitleggen dat een vegetariër ook geen vis eet. Vervolgens kregen we de hapjes, en hadden ze mij eerst de gewone hapjes te geven. Ik gaf het nog eens aan dat ik vegetarisch at. Dus gingen ze andere hapjes halen. Ik vol vertrouwen proeven, ik wist meteen dat er vis in zat. Dus ik liet iemand anders proeven. En die zei: nee nee dit is met paprika. Maar ik wist dat zo zeker. Het was inderdaad met vis. Dus ik ben wel heel gevoelig voor de smaak. Bijvoorbeeld ook kip , Dat haal ik er ook zo uit.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:44

Oh na 12 jaar Vega trap ik er nog niet in. Vind geen enkel Vega vlees “kaal” lekker. :=

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:58

Ik herken al het vlees gewoon nog van smaak, het is echt wel anders dan vega vlees. Mijn moeder gaat ook echt geen moeite doen voor mij om een gerecht wat vlees bevat te vervangen met een vega product, alleen bij aardappels-groente-vlees mag ik mijn eigen stukje vega meenemen... _O-

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:03

Ik zou niet eens meer weten hoe gewoon vlees smaakt :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:05

MarlindeRooz schreef:
Oh na 12 jaar Vega trap ik er nog niet in. Vind geen enkel Vega vlees “kaal” lekker. :=


Het waren balletjes in een stoofpotje mss daarmee?

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:31

liespower94 schreef:
Ik zou niet eens meer weten hoe gewoon vlees smaakt :+

Ik ben pas sinds vorig jaar augustus pescotarier. Dus vandaar dat ik het nog prima weet... :') Enige wat ik wel echt vind lijken zijn de burgers. Die zijn bijna niet te onderscheiden met van die goedkope hamburgers die je ook in de frituurpan kan doen (van die 'echte' rundvlees hamburgers smaken natuurlijk wel heel anders)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:48

J0anieke schreef:
liespower94 schreef:
Ik zou niet eens meer weten hoe gewoon vlees smaakt :+

Ik ben pas sinds vorig jaar augustus pescotarier. Dus vandaar dat ik het nog prima weet... :') Enige wat ik wel echt vind lijken zijn de burgers. Die zijn bijna niet te onderscheiden met van die goedkope hamburgers die je ook in de frituurpan kan doen (van die 'echte' rundvlees hamburgers smaken natuurlijk wel heel anders)

Die nep kipschnitsels vind ik ook echt lijken, waarschijnlijk omdat aan de echte kipschnitsels zelf geen smaak zit dus het moet wel van de kruiden en paneer komen :Y)

De meeste vleesvervangers zijn me een beetje tegen gaan staan dus moet eens met mijn vriend kletsen over hoe we dat op gaan lossen :+

8nnemiek

Berichten: 43392
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 14:32

Ik kwam er laatst zelfs achter dat er in gewoon vlees (zoals die goedkope hamburgers) gewoon sojagranulaat (tvp) wordt verwerkt om het goedkoper en sappiger te maken := Dus het zou zomaar kunnen dat je daarom weinig verschil proeft :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:02

8nnemiek schreef:
Ik kwam er laatst zelfs achter dat er in gewoon vlees (zoals die goedkope hamburgers) gewoon sojagranulaat (tvp) wordt verwerkt om het goedkoper en sappiger te maken := Dus het zou zomaar kunnen dat je daarom weinig verschil proeft :+

_O- Dat ga ik onthouden, haha

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:38

Dat verklaard een hoop inderdaad :+
Kipschnitzels vind ik niet vergelijkbaar, maar dat zal wel komen omdat ik hiervoor bijna alleen maar kip at als vlees. Dat is eigenlijk ook het enige dat ik mis qua structuur en smaak, geen enkele vleesvervanger die ik tot nu toe heb gehad komt daarbij voor mij in de buurt :')

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:01

Hoi! Mag ik hier mee kletsen? :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:01

Mallow schreef:
Hoi! Mag ik hier mee kletsen? :)

Wat is het wachtwoord? ~~}>

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:11

Iedereen welkom :D

Kip mis ik niet. Vind de vervangers ook goed. Ik weet wel erg weinig vervangers. Eigenlijk alleen als mijn man of iemand anders voor me kookt.

Ik mis alleen tonijnsteak en oesters :’)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:13


Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:43

Ik heb dat met kaas, dat ik het echt mis. Als ik alleen maar een plantaardig blokje had dat precies naar feta smaakte, dan zou ik zielsgelukkig zijn. Er komt gewoon niks in de buurt. En al die nepkazen vind ik echt vieze meuk.

Thuis eten we 100% vegan, maar als we uit eten gaan, of bij anderen eten, dan eet ik toch mee als er kaas of melk inzit. Vooral met uit eten gaan...als ik dan ook geen kaas meer zou eten, dan is de lol van eem etentje er voor mij echt af. Ik eet gemiddeld 2x per maand dus iets met kaas of melk. Mijn vriend zegt steeds dat dit al heel goed is, dat het verschil maakt, maar toch voel ik me er dan schuldig over, alsof ik hypocriet ben. Thuis komt er niks over de drempel waar een druppel melk inzit, maar in een restaurant schuif ik, bij wijze van, zo een kaaskroketje naar binnen.
Herkent iemand deze "struggles"? En hoe gaan jullie daarmee om?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:44

Ga ik proberen dank je!

Maar tonijnsteak is nog heel anders natuurlijk. Dat had mijn man onlangs op zijn bord in een sterrenrestaurant en plots moest en zou ik het eten. Maar ik mocht niet van mijn man :’)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:48

Ik kook voor mezelf 90% vegan maar ik eet zoveel buitenshuis. Ik eet dus ook nog best veel kaas. Maar.... steeds meer restaurants en gastheren of -vrouwen vragen me of zuivel/ei wel ok is. Dat vind ik zo top! Mensen snappen het echt. Ik denk altijd maar: ik maak een statement, niet per sé een verschil. Dus yep ik eet ook nog kaas en ik voel me er een beetje schuldig over maar ik vind nog steeds dat ik op zijn minst iets doe.

In België hebben we overigens weer een vleesschandaal. Het lijkt wel alsof er een vegetarische militie bezig is met de vleesindustrie saboteren :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:57

Ik ben zelf eens na gaan denken, wat vind ik nou echt leuk aan een etentje? Tuurlijk, lekker eten en een goed wijntje, maar je gaat toch voornamelijk om te genieten van je gezelschap en leuke gesprekken. Tenminste, ik ben nog nooit alleen uit eten geweest, dus blijkbaar is dat wel tamelijk belangrijk. :)
Verder is het ook ongelofelijk leuk om vegan restaurantjes te ontdekken of om buiten de kaart om te kunnen bestellen :o