Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:29

Dan hoor jij helemaal niet in dieettopics etc thuis, denk dat jij aan jezelf moet werken :) nu is dit geen dieet topic dat weet ik maar heb je wel in een ander topic voorbij zien komen. Krijg je hulp? Zo niet, ga dit aub zoeken.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!


IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:41

Blue_Monday stille meelezer hier, maar ik vind eerlijk gezegd dat je nogal heftig reageert. Als iemand ziek is dan zou diegene normaliter geen pizza en donut gaan eten, dus je reactie op iemand die dit gek vindt is wel een tikkeltje overtrokken vindt je niet?

Hoop dat je ook snapt dat je met vasten en 200-400kcal eten je lichaam helemaal kapot maakt terwijl dat nergens voor nodig is als je al ondergewicht hebt. Meer dan 2 dagen onder je BMR eten kan al schadelijk zijn! En je bmr zal toch wel een heel stuk meer zijn.

Ik maak me eerlijk gezegd nogal zorgen als ik zo je bericht lees, en ben het dan ook helemaal met Yonker eens dat het misschien wel een slim idee is om hulp te zoeken. Dit is absoluut niet gezond, verre van.

Ik hoop oprecht dat je de hulp krijgt die je nodig hebt :(:)

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 13:43

Inspirerende lijstjes komen weer voorbij -:) *negeermodus aan*

O: Volle yoghurt met aardbeien, muesli en hagelslag
T: Banaan en leev koekje
L: Salade Italiaanse kip en een croissant ham/kaas
T: Appel + krentenbol
A: Krieltjes, vegaburger en spinazie
T: ?
B: rustdag, afgelopen week ruim 50 hardloopkm's gemaakt en bootcamp. Morgen staat een 30km op de planning dus een avondje welverdiend niks doen is dan wel op z'n plaats :)).

❤️

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:16

IMANDRA schreef:
Blue_Monday stille meelezer hier, maar ik vind eerlijk gezegd dat je nogal heftig reageert. Als iemand ziek is dan zou diegene normaliter geen pizza en donut gaan eten, dus je reactie op iemand die dit gek vindt is wel een tikkeltje overtrokken vindt je niet?

Hoop dat je ook snapt dat je met vasten en 200-400kcal eten je lichaam helemaal kapot maakt terwijl dat nergens voor nodig is als je al ondergewicht hebt. Meer dan 2 dagen onder je BMR eten kan al schadelijk zijn! En je bmr zal toch wel een heel stuk meer zijn.

Ik maak me eerlijk gezegd nogal zorgen als ik zo je bericht lees, en ben het dan ook helemaal met Yonker eens dat het misschien wel een slim idee is om hulp te zoeken. Dit is absoluut niet gezond, verre van.

Ik hoop oprecht dat je de hulp krijgt die je nodig hebt :(:)


Die dát valt bij mij alleen zo gek, kan het niet plaatsen.
Toen ik nog gezond was at ik ook altijd graag ongezond en makkelijk als ik ziek ben, dat kan gewoon toch? Ik ga niet koken als ik ziek ben, pak wel een kant en klaar maaltijd.
Daar hoef je toch niet voor iemand voor te 'bashen', waarom zou je dat doen? Waarom zou je iemand daarmee onzeker willen maken?
Snap dr verdomme niks meer van |( En kan oprecht zeggen dat die twee posts mij pijn doet dus hoop dat monnie haar doel behaald heeft. Vandaag gefaald voor de toets.

Die ene hap donut was trouwens in de supermarkt om te proeven. Aangezien ik nog op puntje flauwvallen stond had ik daar een hap van genomen. Heb ik me daar ook alweer voor verantwoord.
Laatst bijgewerkt door Blue_Monday op 23-02-18 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:23

Wat je eet moet je idd lekker zelf weten, maar wat ik bedoel is dat je er niet gek van op moet kijken dat anderen jou eetgewoonten gek vinden. Als ik zelf ziek ben krijg ik echt niks door mijn keel, laat staan pizza! Dus ik vond je keuze van eten ook een beetje gek, ik keek er ook van op. En an sich is daar niks mis mee, al had ze het misschien iets subtieler mogen brengen ;). Ik denk ook dat de reactie ook zeker niet was bedoeld om jou onzeker te maken of om jou te 'pesten', maar gewoon uit onbegrip voor je gewoonten. Als die posts jou pijn doen, dan is het misschien ook wel iets om te overwegen dat jij er misschien wat overgevoelig voor bent, in plaats van te denken dat iedereen jou wil pakken, zegmaar? Dat je je er misschien wat te veel van aantrekt, of te veel kwaad in ziet waar er minder 'kwaad' in zit.

Ik denk trouwens persoonlijk dat je wel echt hulp moet gaan zoeken. Dat je je niet goed voelt na 4 dagen vrijwel niks eten en dat je bijna flauwvalt zijn geen goede consequenties van je 'dieet' ;). Als je echt wil diëten en daar niet vanaf te brengen bent, ga dan onder begeleiding van een goede diëtiste. Iemand die ervaring heeft met mensen met eetstoornissen. In het kort, zoek hulp want hoe je het beschrijft klinkt het niet gezond.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Supervixen

Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 15:25

Ik dacht lees ik het goed? Bmi van 16 en dan vasten 8)7 . En dan zo'n tirade op een reactie? Zoek hulp, dat heb je nodig.

O: 2 beschuiten met kaas, water.
T: 1 bth met pindakaas, 1 banaan. Thee.
L: 2 bth met pindakaas, snacktomaatjes, thee.
T: 3 chocolaatjes, 150 gr wortel, 2 bth met pindakaas, thee.
A: dahl soep met naan brood.
T: thee en denk weer wat chocola..

B: ik ga zo 7 à 8km hardlopen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:50

Troep eten als je ziek bent vind ik niet raar; ik word kotsmisselijk van vezels en slaatjes dan. Maar ik denk dat Blue monday bedoelt dat ze ziek is van haar ES. Lijkt mij dan enkel prima dat ze veel kcal eet als ze zichzelf zo uithongert...

Maar is het dan echt verstandig om de eetpolitie te spelen bij iemand met een dergelijke ES? Ik denk dat Blue Monday net daarom zo heftig reageert: ze heeft hulp nodig en geen botte reacties. Een topic als deze is al helemaal geen goed idee voor iemand met een dergelijk probleem eigenlijk...

Maar dat terzijde, ik ben na jaren gestopt met posten hier omdat er op tijd en stond zure posts kwamen op nieuwelingen die niet leven op avocado's en kip :o

Blue Monday, zoek aub hulp, je hebt die heel hard nodig! Bovendien lijkt het mij niet goed dat jonge bokkers lezen wat je je lichaam aan doet, jezelf zo uithongeren is levensgevaarlijk.

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:45

Hey Bhri! Hoe is het met jou? Lang niet gezien hier inderdaad. Jammer, lijstjes waren altijd zo leuk om te lezen :) hoe is het met het ballet?

Planning vandaag
Brunch: tosti van volkoren brood en 48+ kaas met een kom biologische pastinaak soep (AH) + 2 kopjes koffie met koffiemelk
T: 2 rijstwafels met 100% pindakaas
A: falafel met zilvervliesrijst, broccoli en wortel met een komkommersalade en harissa
T: veel spa rood (ben de bob)

B: ochtendje werken op stal, 1 paard scheren. Vanavond op stap

[center]Venthe L. (Numero Uno x Garant) <3
Lenthe H. (Arezzo VDL x Numero Uno <3

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 11:40

O: 2 vk broodjes met vega boterhamworst, appel
T: 2 choco paaseitjes, pakje Sultana
L: 2 gepofte aardappelen gevuld met prei en lepel sour cream, halve papaya
A: - slapen want nachtdienst
T: 2 broodjes met salade, andere helft vd papaya, handje noten
T: 2 dadels
T: Eindeloos veel thee, met 1 shortbread

B: 2 uur lang 40 honden uitgelaten, half uurtje yoga, lopend werken.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:25

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:29

O: half broodje met brie/noten/honing, andere helft met pindakaas. Thee.
L: pistoletje brie/honing/noten. Appel. Water.
T: bolletje met kaas, smoothie met banaan, magere yoghurt, framboos en eiwitpoeder. Stukje chocola. Thee.
A: wraps met krokante kip, sla, avocado, cheddar, honing/mosterdsaus. Water.
T: thee en ?

B: 50 min wandelen, 40 min krachttraining bovenlijf.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:22

Gisteren:

O: drie wentelteefjes met banaan
T: fruithap van stukjes papaya, watermeloen, ananas en honingmeloen
M: plak zelfgebakken brood met champignons en spinazie met rozemarijn
T: twee kopjes café latte met amandelmelk en een limoensapje
T: 80 gram M&M pinda’s
A: -

B: 45 minuten yogales, yogales was precies rond etenstijd en daardoor avondeten geskipt

Vandaag:

O: bakje granola met gezoete yoghurt
T: twee handjes ‘limoen’chips (ja, ze verkopen hier chips met limoensmaak) en een halve appel
M: rijst gekookt in kokosmelk, twee stukjes gebakken banaan, twee gebakken eitjes en een kleine aardappel in de schil
A: wordt iets van veganistische salade of fruit op de hand mee de bus in ;)

B: niets, beetje zwemmen in de zee vooral


Supervixen

Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:47

Waar zit je nu picassox?

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:19

Colombia! Waar gezond eten echt uitdaging nummer 1 is aangezien alles gefrituurd is of vet vlees... :D

Vraagje Supervixen: doe jij je krachttraining gewoon thuis? Met een app of video’s? Hoe pak je het aan? :)

Supervixen

Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:48

Ik heb een programma in de sportschool, om het hardlopen te ondersteunen.
Ik doe nu drie keer krachttraining per week en ik loop drie keer per week hard volgens een schema. Ben aan het opbouwen voor de halve marathon van Enschede.

Colombia, gaaf joh! Is het daar wel een beetje veilig??

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 01:21

Het land is op bepaalde plekken veilig, maar bepaalde plekken ook echt totaal niet. Duidelijk anders reizen dan in Azië en je bent toch scherper in veel dingen...

Mijn lijstje is - wat minder ten goede - veranderd:

Picassox schreef:
Vandaag:

O: bakje granola met gezoete yoghurt
T: twee handjes ‘limoen’chips (ja, ze verkopen hier chips met limoensmaak) en een halve appel
M: rijst gekookt in kokosmelk, twee stukjes gebakken banaan, twee gebakken eitjes en een kleine aardappel in de schil
T: 40 gram M&M pinda’s (zo’n chocoladecravings...)
A: 8 stukjes vegan sushi van mango/komkommer/rijst/zeewier/zoete aardappel

B: niets, beetje zwemmen in de zee vooral


Vanaf morgen weer wat op m’n kcal inname letten zodat ik heel geleidelijk toch beetje af kan vallen tijdens de reis. Niet m’n hoofddoel tijdens de reis uiteraard, maar iets bewuster van m’n calorie inname is niet verkeerd! :)

En thanks voor je antwoord Supervixen! Wil met iets soortgelijks aan de slag na m’n reis, wil uiteindelijk een marathon lopen. Dus zoek ook naar krachttraining die me daarin gaat ondersteunen, maar dat is echt iets voor na m’n reis.

Supervixen

Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:00

O: kaiserbroodje brie/noten/honing, kaiserbroodje met hagelslag, 2 grote koppen thee.
L: bolletje met geitenkaas, 2 beschuiten met vlokken, 1 banaan, thee.
T: water, 2 bruine bth met wat boter, bakje magere yoghurt met eiwitpoeder, honing en walnoten. Thee met 2 paaseitjes.
A: pannenkoeken.

B: ruim 17km hardlopen in het bos.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 00:48

Hier weer wat vreemd gegeten door 18 urige busreis vannacht en vanochtend, maar goed, ik probeer zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen nogsteeds... :D

O: twee ‘mueslirepen’, twee kleine chocoladekoekjes (alles wat een reisgenootje en ik bij ons hadden in de bus)
M: vegetarische burger op wit broodje met champignons, pesto, sla en tomaat en handje vol frietjes met knoflooksaus
T: een colaatje (misselijk en niet lekker na ‘heavy’ lunch en wellicht toch iets verkeerds gegeten)
A: lichte salade van beetje rauwe spinazie, stukjes paprika, komkommer en een halve avocado, zonder dressing

B: weinig, veel in de bus gezeten, alleen rondje door het dorp gelopen

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:49

Vandaag lange dag werken en weinig in huis...
O: 2 plakken ontbijtkoek op werk (bij gebrek aan beter) + 2 kopjes koffie met koffiemelk
L: 2 volkoren bth met plak 30+ kaas en cup a soup (Champignon) + thee
T: 1 volkoren bth met 100% pindakaas + thee
A: iets makkelijks (AVG of pasta ofzo)
T: schaaltje vla met yoghurt

B: amper. hele dag op kantoor en 's avonds nog vergadering

[center]Venthe L. (Numero Uno x Garant) <3
Lenthe H. (Arezzo VDL x Numero Uno <3

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:31

Venthe, wat lief jouw post <3 Ik ben hier een stille meelezer om inspiratie op te doen. Ik ben nog steeds intensief aan het dansen :D Enne, jij hebt het nog steeds even druk zag ik! Rijd je nog steeds op hoog niveau, naast je hardlopen?

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 11:42

Zaterdag:
O: 3vk bth appelstroop
T: Paar stukken banaan, sportdrank, bouillon
L: volle kwark met havermout, muesli en hagelslag
T: koekje en appel
T2: nacho cheese, glas rode wijn, paar stukjes droge worst
A: Kip met pesto en paprika uit de oven met wat fusili, Mexicaanse bonenschotel met mais, paprika en tortillachips, paar happen van een broodje hamburger (at met vrienden en iedereen maakte wat), 2 glazen rode wijn
T: 2 baileys en nog een glas rode wijn
B: 30km hardlopen

Gisteren:
O: 3vk knäckebröd met tonijnsalade
T: banaan
L: Broodje hamburger speciaal, halve rode paprika, cracker hummus
T: Schaaltje paprikachips, glas rode wijn
A: Stokbroodje kruidenboter, tagliatelle stroganoff, panna cotta met vers fruit en slagroom, glas rode wijn
B: uurtje wandelen

❤️

Supervixen

Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:26

Wat een lekkere dingen allemaal plien!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:51

Idd! wannere is Rotterdam Plien?

Ik heb volgensmij de welbekende griep..
O. Havermout met kaneel en vegan eiwitpoeder
T. Plakje pompoencake
D. Garnalen met geroosterde groenten uit de oven

Tussendoor wat snoepjes/drop voor die gare smaak in mn bek :')

Zenith Florence ZZ Licht +1

On the low but the yacht got a triple deck

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:35

O: Kop koffie, 3 passievruchten
L: 2 stukjes paneer, rijst en aardappel curry. Halve garlic naan.
T: Thee met shortbread
A: Zelfde als lunch, met andere soorten vega curry.
T: 2 appels

Lekker dagje in India. :')

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 20:45

Monnie_ schreef:
Idd! wannere is Rotterdam Plien?

Ik heb volgensmij de welbekende griep..
O. Havermout met kaneel en vegan eiwitpoeder
T. Plakje pompoencake
D. Garnalen met geroosterde groenten uit de oven

Tussendoor wat snoepjes/drop voor die gare smaak in mn bek :')

Beterschap :*.

Zondag 8 april! Nog een paar weken flink opbouwen -en nog meer khd naar binnen schuiven- en dan gaan we ervoor!

Vandaag:
O: Havermout (in water gekookt) met vanille en bruine suiker
L: 2vk bth kaas/ham, pitabroodje kaas, appel
T: 3 rijstwafels tonijnsalade, banaan
T2: 3 dadels
A: Ovenschotel van krieltjes, gele paprika, tomaat, aubergine en kaas
T: bloedsinaasappel
T2: toastjes gorgonzola
B: 10km hardlopen

❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mariett en 14 bezoekers