Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:38

Magrathea schreef:
Heeft iemand van jullie wel eens mayonaise gemaakt van aquafaba? Ik zag een leuk recept en optimistisch als ik was gooide ik gelijk dubbele ingrediënten in mijn kommetje.... Maar het wordt niet solide :o Ik vind het een heel vervelend idee om een halve liter olie weg te moeten gooien, dus als iemand nog een tip heeft om het te redden is het welkom :o


Ik heb ooit met veel pijn en moeite chocolademousse ervan gemaakt, maar dan was niet voor herhaling vatbaar :')

Net zoals Chiazaadpudding, dat wil me ook niet lukken...

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:41

Ik hou op het moment bij wat ik zo ongeveer eet, want ik wil graag wat afvallen...
Dit is mijn lijstje van vandaag:
O: Schaaltje Alpro Mild & Creamy Vanille
L: 3 crackers met zonnatura pompoenspread, houmous en kruiden 'philadelphia' van Simply Vegan.
T: Fruitbak met Mango, Aardbei, Meloen en Ananas
A: Prutje van Linzen, Kidneybonen, Tomatenpuree, Roerbak (Chinees), Paksoi en kleine Delicieux pompoenburgers

Nu raken mijn spreads voor de lunch een beetje op, hebben jullie nog bepaalde aanraders? Houmous vind ik erg lekker maar verbaasde me erover hoeveel calorieën daar inzitten

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:45

Je kunt ook een dun laagje hummus pakken ipv dik smeren :)* Dat zou ook moeten schelen.

Verder klinkt het echt als heeeel weinig, wat je eet, maar goed dat zal jij beter weten, of het genoeg is :j

https://vegetus.nl/knoflook-kruidenroomkaas/ Je kunt deze maken zonder kokosolie, dan is het een soort smeer-boursin :j Erg lekker (en makkelijk aan te passen aan jouw voorkeuren.
Verder zou je misschien kunnen experimenteren met groenten op je cracker? Ik eet kilo's met naturel hummus maar doordat ik er andere groenten op leg (komkommer, tomaat, sla, paprika) is het wel gevarieerd. De hummus is dan meer een soort 'boter'.
Hummus kun je trouwens ook zelf maken, en dan met minder olie als je dat zou willen, om het wat magerder te maken.

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:42

Ik neem ook aal groenten erop, als gesneden tomaatjes, zoete puntpaprika of komkommer :)

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:25

xSwanHeart schreef:
Murthul schreef:
Klinkt interessant swan, hoe maak je dat dan? Ik was altijd dol op carbonara!

Sorry, had dit bericht wel gelezen, maar ook weer snel vergeten :o

Dit is het recept dat wij altijd gebruiken:

[ [url=m/4QNPWl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tuARNE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben zelf geen grote carbonara-fan, en heb als niet-vegan alleen maar één keer een hapje van mijn vriend geproefd, dus weet niet in hoeverre de smaak lijkt op echte carbonara, maar ik vind 'm iig wel lekker :j Vooral de panko-topping is <3



:D


Afbeelding

Lekker idd! Vooral de spekjes en de panko. :9

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:35

Ik ga voor het eerst de shoarma van de vegetarische slager proberen.

Als iemand nog tips heeft voor vegan knoflooksaus? Ik wil dat eens proberen. :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:36

MarlindeRooz schreef:
Ik ga voor het eerst de shoarma van de vegetarische slager proberen.

Als iemand nog tips heeft voor vegan knoflooksaus? Ik wil dat eens proberen. :)

Wij hadden heel simpel mayolijn met knoflook en bieslook gemengd, was zeer goed te eten :j

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:38

Mijn favoriete manier is kort (zo'n twee minuten) de knoflook bakken in wat olie, mengen met zout, peper, bieslook, Mayolijn en soja kookroom of Alpro Mild & Creamy :+:

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:44

Kan je dat ook evt in grote hoeveelheid maken en in een pot bewaren voor een paar weken? :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:02

MarlindeRooz schreef:
Kan je dat ook evt in grote hoeveelheid maken en in een pot bewaren voor een paar weken? :D

De mayo sowieso. (Grote voordeel van geen dierlijke producten :D )
Ik zou het voor de zekerheid af en toe wel even proeven. Maar heb ook wel meegemaakt dat ik een pot mayo was vergeten achterin de koelkast voor god weet hoe lang :') Daar kom wel zo'n donkergeel laagje aan de bovenkant maar verder was het gewoon nog prima te eten. Geen raar smaakje aan of iets.

Edit: mijn hemel dit komt net langs op mijn tijdlijn. Serieus, waarom zou je je beroepen op iets wat mensen honderden jaren terug deden als verantwoording voor nu? :o http://www.boerbart.nl/waarom-melk-drin ... slecht-is/

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:07

Beetje loos verhaal inderdaad... sowieso geen goede argumenten.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:12

Magrathea schreef:
MarlindeRooz schreef:
Kan je dat ook evt in grote hoeveelheid maken en in een pot bewaren voor een paar weken? :D

De mayo sowieso. (Grote voordeel van geen dierlijke producten :D )
Ik zou het voor de zekerheid af en toe wel even proeven. Maar heb ook wel meegemaakt dat ik een pot mayo was vergeten achterin de koelkast voor god weet hoe lang :') Daar kom wel zo'n donkergeel laagje aan de bovenkant maar verder was het gewoon nog prima te eten. Geen raar smaakje aan of iets.


Heb net mijn pot mayolijn vandaag opgemaakt, gebruik die eigenlijk altijd! Heb het zelfs voor elkaar dat ze die gaan bestellen op werk! :D (Friethuys)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:26

Mona81 schreef:
Beetje loos verhaal inderdaad... sowieso geen goede argumenten.

Ja he. Vooral dat ie begint over plaggenhutten enzo. Ik wil eigenlijk vragen waarom we dan tegenwoordig niet meer in plaggenhutten wonen := Want dat deden ze vroeger toch ook?

Marlinde, vet tof! Als je het meldt bij ProVeg Nederland (vroeger Viva Las Vegas) dan zetten ze de snackbar ook op de kaart van Met Zonder Ei :D Vindt je baas vast leuk

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:38

Ik ga vandaag mijn eerste eigen hummus maken! De kikkererwten staan al in de week. Ben benieuwd!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:59

Spannend :D Heb je ook een fles olijfolie klaar staan? Daar verkijk ik me altijd op en dan kan ik niet meer koken die avond _O-

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:05

Staan we al geloof ik. We hebben al vegan mayo maar die is echt vies. :')

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:58

MarlindeRooz schreef:
Staan we al geloof ik. We hebben al vegan mayo maar die is echt vies. :')


Heb ook nog een heel ranzig potje van de EkoPlaza staan :r , gebruik het alleen soms in gerechten waar heel veel kruiden in gaan, dan gaat het wel. Maar Majolijn van Remia is heel erg goed te eten.

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:06

Sharani schreef:
MarlindeRooz schreef:
Staan we al geloof ik. We hebben al vegan mayo maar die is echt vies. :')


Heb ook nog een heel ranzig potje van de EkoPlaza staan :r , gebruik het alleen soms in gerechten waar heel veel kruiden in gaan, dan gaat het wel. Maar Majolijn van Remia is heel erg goed te eten.


De AH heeft een nieuwe zag ik voorbij komen, heb toen een keer de egg free mayo geprobeerd maar die was zo zuur. Mayolijn vind ik zelf ook erg lekker!

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:18

Hier ook mayolijn-fan :D

Hebben jullie trouwens die visburger van vivera al geprobeerd waar toen zoveel hype rond was omdat hij niet te onderscheiden was van echt?

Hij is zó lekker en zó vissig. Ik helemaal blij <3

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:25

Ik ben nooit echt fan geweest van vis dus ik heb nooit echt de neiging om zulke dingen te proberen _O- misschien toch maar eens doen dan!

Wij zijn ook Mayolijn fan. Vond die van Jean Bâton qua structuur heel naar, en was er ook gauw klaar mee wat smaak betreft. Andere 'mayonaises' die ik geprobeerd heb konden tot nu toe ook echt niet tippen aan Mayolijn :n

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:29

Ik hield van vis, veel meer dan van vlees, daar mis ik niet zo gek veel aan.. Ja wellicht de spekjes in de boerenkool ofzo, maar daar kan ik prima zonder. Vis kan ik echt wel naar verlangen dus ik ben heeeel blij nu <3

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:33

Het enige wat ik aan vis at waren lekkerbekjes en kibbeling _O- maar de kibbuhling van de Vegetarische Snackbar vond ik erg lekker!

Had trouwens vegan Hellman's gespot in Amerika, ben benieuwd of we die ook in NL krijgen <3

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:37

Murthul schreef:
Hier ook mayolijn-fan :D

Hebben jullie trouwens die visburger van vivera al geprobeerd waar toen zoveel hype rond was omdat hij niet te onderscheiden was van echt?

Hij is zó lekker en zó vissig. Ik helemaal blij <3


Nee nog niet :o zal eens kijken waar hij hier te verkrijgen is. Wil nog wel graag de Vegafit cordon bleu proberen

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:41

Die ga ik ook eens proberen, vis mis ik best eerlijk gezegd.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:43

Ik at nooit meer dan 2 keer per jaar, 1 keer gebakken zalm en 1 keer vissticks tot vrij kort voordat ik het niet meer at want toen aten we het ineens wekelijks en andere soorten. Nu ben ik er achter dat ik er redelijk allergisch op reageer. Die nep-visburger wil ik zeker nog proberen :j