[FOTO] Show jouw maaltijd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:24

Ik ga morgen nasi maken.
Rijst, 500 gram kip, 1 netje sjalotjes, 3 (of 6) knoflookteentjes, 6 eieren, 1 prei, sambal, ketjap.

Kip in blokjes, alle sjalotjes snipperen, knoflook persen. Aanbakken in een pan en als de kip verkleurd is 6 eieren er bij (en blijven roeren) dan de rijst er bij (ik weet nooit hoeveel, doe altijd wat) en dan op gevoel/ smaak wat ketjap er door (niet teveel) en sambal. Hier meestal 1 eetlepel. Mag best een beetje pittig zijn. En dan als het een mooi geheel is, fijngesneden prei er door. Wij houden van vrij rauwe prei, maar dat is ieder voor zich. Serveren met saté en/ of kroepoek.

Edit: reeds gekookte rijst er bij. Heb 1 keer het recept op deze manier doorgegeven en die had de rijst er zo bijgegooid. Nee, dan is het inderdaad niet zo lekker :+


Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:39

<3
Afbeelding

Afbeelding

lor1_1984

Berichten: 12038
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:49

Booooo schreef:
Wat doen jullie in/bij rijst?
Bij ons meestal kipblokjes en zo'n zak nasi groente maar vind het altijd zo'n droge hap :=

gehakt, spitskool, champignons, nasikruiden en evt pindasaus.
Of een pot chicken tonight, kipblokjes en wokgroenten/roerbakgroenten.
Maar je kunt ook boemboe gebruiken van de toko of Conimex, daarop staat wel hoe of wat verder. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Barron

Berichten: 373
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:49

Afbeelding

Cartouschka: What the heart has once owned and had, it shall never lose.

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 06:10

Wat ook super lekker en vooral heel simpel is, is rijst met kip en ananas.

Je hebt nodig:
- Rijst (lekkerste met gewoon witte rijst)
- kip filet (blokjes) of kipvervanger, dan heb je vegetarisch (denk ik :+ )
- blikje ananas op sap (ik gebruik zelf meestal twee blikjes of 1 grote voor twee personen (meer ananas en ook wat meer saus)) stukjes of schijven, ik pak altijd schijven, omdat je de stukjes dan wat kleiner kan snijden en de ananas dus wat meer verdeeld is in plaats van af en toe een blokje ananas
- water (ongeveer even zoveel als sap van de ananas)
- ketjap manis
- zout en knoflookpoeder
- allesbinder (of iets anders dat bindt)


1. Rijst koken
2. Kip filet in blokjes snijden en kruiden met zout en knoflookpoeder, goudbruin bakken in een hapjes pan (niet te hard, anders bakt de knoflook aan := )
3. Ananas uit sap halen, sap bewaren! (bij schijven ananas eerst nog in blokjes snijden) en kort mee bakken bij de kip
4. Ananas sap en even veel water bij de kip/ananas, 2 eetlepels ketjap manis (of meer naar smaak, kan ook later nog meer) er bij en even goed warm laten worden, dan allesbinder er bij om de "saus" wat in te dikke en laten koken, beetje bij beetje tot saus dik genoeg is (als ie te dik wordt kan je weer beetje water erbij doen, maar niet te veel anders is de saus niet meer zo lekker :)) )
5. Rijst op bord, kip ananas spul erover (of eerst mixen in de pan) en eten maar (eventueel nog wat meer ketjap manis erbij) :))

Ananas stukjes zijn trouwens wel erg heet vergeleken met de rest, spreek uit ervaring haha. :=

Erg lekker en vooral super makkelijk en snel! Geen idee of het nu ook gezond is, maar ach. :))


Je kan hiervan ook heel gemakkelijk meer maken en dat invriezen! En dan uit de vriezer halen en even opwarmen in de pan (of magnetron, maar vind zelf uit de pan opgewarmd lekkerder).

moonsparkle
Berichten: 21702
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:41

Wij gebruiken rijst meestal ipv aardappels, gewoon rijst groente en vlees. Verder chili con carne, nasi, wokken etc.

Ik vind aardappel ook droger dan rijst.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Mandarijn
Berichten: 9062
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:13

Quir schreef:
Wat ook super lekker en vooral heel simpel is, is rijst met kip en ananas.

Je hebt nodig:
- Rijst (lekkerste met gewoon witte rijst)
- kip filet (blokjes) of kipvervanger, dan heb je vegetarisch (denk ik :+ )
- blikje ananas op sap (ik gebruik zelf meestal twee blikjes of 1 grote voor twee personen (meer ananas en ook wat meer saus)) stukjes of schijven, ik pak altijd schijven, omdat je de stukjes dan wat kleiner kan snijden en de ananas dus wat meer verdeeld is in plaats van af en toe een blokje ananas
- water (ongeveer even zoveel als sap van de ananas)
- ketjap manis
- zout en knoflookpoeder
- allesbinder (of iets anders dat bindt)


1. Rijst koken
2. Kip filet in blokjes snijden en kruiden met zout en knoflookpoeder, goudbruin bakken in een hapjes pan (niet te hard, anders bakt de knoflook aan := )
3. Ananas uit sap halen, sap bewaren! (bij schijven ananas eerst nog in blokjes snijden) en kort mee bakken bij de kip
4. Ananas sap en even veel water bij de kip/ananas, 2 eetlepels ketjap manis (of meer naar smaak, kan ook later nog meer) er bij en even goed warm laten worden, dan allesbinder er bij om de "saus" wat in te dikke en laten koken, beetje bij beetje tot saus dik genoeg is (als ie te dik wordt kan je weer beetje water erbij doen, maar niet te veel anders is de saus niet meer zo lekker :)) )
5. Rijst op bord, kip ananas spul erover (of eerst mixen in de pan) en eten maar (eventueel nog wat meer ketjap manis erbij) :))

Ananas stukjes zijn trouwens wel erg heet vergeleken met de rest, spreek uit ervaring haha. :=

Erg lekker en vooral super makkelijk en snel! Geen idee of het nu ook gezond is, maar ach. :))


Je kan hiervan ook heel gemakkelijk meer maken en dat invriezen! En dan uit de vriezer halen en even opwarmen in de pan (of magnetron, maar vind zelf uit de pan opgewarmd lekkerder).

Dit klinkt goed! Daar ga ik een keer een vegetarische versie van maken. :D

Supervixen

Berichten: 12815
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:58

Booooo schreef:
Wat doen jullie in/bij rijst?
Bij ons meestal kipblokjes en zo'n zak nasi groente maar vind het altijd zo'n droge hap :=



- bonenmix uit blik.
-champignons, blokjes wortel en wat ui aanbakken en erdoor doen.
- tomaatje bakken en erdoor doen.
- spice for rice uit zuid-afrika meegenomen om erdoor te doen.
- roerbakgroenten en wat nasi kruiden.
- rijst koken in kokosmelk.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 12:44

Quir schreef:
Wat ook super lekker en vooral heel simpel is, is rijst met kip en ananas.

Je hebt nodig:
- Rijst (lekkerste met gewoon witte rijst)
- kip filet (blokjes) of kipvervanger, dan heb je vegetarisch (denk ik :+ )
- blikje ananas op sap (ik gebruik zelf meestal twee blikjes of 1 grote voor twee personen (meer ananas en ook wat meer saus)) stukjes of schijven, ik pak altijd schijven, omdat je de stukjes dan wat kleiner kan snijden en de ananas dus wat meer verdeeld is in plaats van af en toe een blokje ananas
- water (ongeveer even zoveel als sap van de ananas)
- ketjap manis
- zout en knoflookpoeder
- allesbinder (of iets anders dat bindt)


1. Rijst koken
2. Kip filet in blokjes snijden en kruiden met zout en knoflookpoeder, goudbruin bakken in een hapjes pan (niet te hard, anders bakt de knoflook aan := )
3. Ananas uit sap halen, sap bewaren! (bij schijven ananas eerst nog in blokjes snijden) en kort mee bakken bij de kip
4. Ananas sap en even veel water bij de kip/ananas, 2 eetlepels ketjap manis (of meer naar smaak, kan ook later nog meer) er bij en even goed warm laten worden, dan allesbinder er bij om de "saus" wat in te dikke en laten koken, beetje bij beetje tot saus dik genoeg is (als ie te dik wordt kan je weer beetje water erbij doen, maar niet te veel anders is de saus niet meer zo lekker :)) )
5. Rijst op bord, kip ananas spul erover (of eerst mixen in de pan) en eten maar (eventueel nog wat meer ketjap manis erbij) :))

Ananas stukjes zijn trouwens wel erg heet vergeleken met de rest, spreek uit ervaring haha. :=

Erg lekker en vooral super makkelijk en snel! Geen idee of het nu ook gezond is, maar ach. :))


Je kan hiervan ook heel gemakkelijk meer maken en dat invriezen! En dan uit de vriezer halen en even opwarmen in de pan (of magnetron, maar vind zelf uit de pan opgewarmd lekkerder).


Zo maak ik het ook ongeveer alleen doe ik er nog een zak roerbakgroente bij, meestal Chinese en cashewnoten. Soms ook nog extra taugé.
En de vegetarische “kip”stukjes van vivera.
Ik heb ook weleens verse ananas geprobeerd maar die uit blik is lekkerder voor door de rijst vond ik. Ik gebruik een klein blikje ananas.


Exitium

Berichten: 7137
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:22

Afbeelding

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:59

Broodje kroket *\%/* dat wil ik ooook :')

black_kelpie

Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:28

Omnomnomnom...

Afbeelding

Yonker

Berichten: 13502
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:53

Afbeelding

Nomnom

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Anoniem

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:17

Gezellig met broer pannenkoeken eten ,met shoarma en kerrie ui saus :9

Afbeelding

Exitium

Berichten: 7137
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:55

Bloemkool en gekookte aardappels met zelfgemaakte kaassaus en gestoofde karbonaadjes :9


Afbeelding

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:56

Afbeelding
Echte Hollandse kost in Zweden, boerenkool uit mama's moestuin en natuurlijk Unox rookworst uit Nederland. :))

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:06

Afbeelding

Vanavond vegan tapas gemaakt. Patatas bravas, salsa brava, guacamole, aïoli, champignons in kruidenboter, 'gehakt'balletjes, kruidenboter, tapenade, stokbrood en nacho chips <3

Joe!

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:11

Waar kan ik aanschuiven?

Opzoek naar een leuke baan in de elektrotechniek met doorgroeimogelijkheden?
Stuur me dan een berichtje :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:14

Emmen is niet heel ver weg! :9

Exitium

Berichten: 7137
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:15

Emmen is wel een eindje, maar dat maakt niet uit :9

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:18

Afbeelding

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:44

Ontbijt:
Afbeelding

Lunch van gistermiddag:
Afbeelding

Avondeten van gisteravond:
Afbeelding

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

ellepel

Berichten: 47320
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:54

2 broodjes vegetarische hamburger met gebakken rode ui,lente ui en tomaat :D


Afbeelding

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:06

Lekker, broodje hamburger.
Gisteren nog op bij mijn moeder.

Mijn moeder had de verse vegetarische hamburgers van Ah https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... rse-burger
Die zijn erg lekker. Ik denk dat als je er saus en kaas enzo opdoet en je geeft het aan een echte vleeseter dat ze het misschien niet eens doorhebben.

Ik ga ze binnenkort een keer zo proberen bij aardappels ofzo, dus zonder broodje.

ellepel

Berichten: 47320
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:12

Die ken ik nog niet?
Ik had de gewone vegetarisch hamburger van albert heyn,van die voorgebakken
Dat proef je wel hoor,maar ik vind ze heerlijk zo op een broodje :j
Voor op de barbecue of gourmet vind ik ze ook erg geschikt :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers