originele hapjes voor de feestdagen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: originele hapjes voor de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:59



daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: originele hapjes voor de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:13

Voor mij moeten dingen wel van te voren te maken zijn, ik ga ergens anders heen, evt opwarmen in de oven kan, maar is niet heel handig. Ik maak dus het liefst alles van te voren.

Wraps zijn altijd lekker, maar ook "gewoon" bij ons, wat altijd binnen no time op is, is de combinatie komkommer kruidenkaas. Ik hol dan een halve komkommer uit en vul deze met kruidenkaas, goed strak oprollen en op laten stijven, ter plekke in halve maantjes snijden. Of ik scoor een witbrood, haal de korsten eraf en maak komkommer kruidenkaas sandwiches/broodrolletjes.

Normaal ben ik meer van de hartige taarten en dingen die ik wat groter opzet, omdat ik dan een man of 40 over de vloer heb. Zeker met kerst zijn we maar met zijn 8en dus dan is het leuker om iets bijzonders te maken.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:16

Vorig jaar heb ik een beenhammetje gebraden met honing mosterdsaus erbij, komkommerkruidenkaas dingen, een kaasuientaartje, tomaatmozzarella spiesjes en waar echt altijd om gevochten wordt, is de baconboter. Ontbijtspek goed hard uitbakken, dat het in stukjes breekt, af laten koelen en door roomboter heen prakken, in een gezellig bakje in de koelkast op laten stijven en oh zo zalig op een stuk stokbrood!

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: originele hapjes voor de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:15

De allerlekkerste combi met witlof is blauwschimmelkaas en een stuk walnoot, heerlijk.

Ik heb het recept van de kaasbroodtaart even opgesnord, die maak ik in ieder geval, heerlijk breekbrood voor op tafel en staat nog gezellig ook Afbeelding

Linkje naar recept: http://www.madebymargreet.nl/?p=196 Echt supermakkelijk en zo onwijs lekker!

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: originele hapjes voor de feestdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:45

Ja hoor, maar het lekkerst is wel een kaas met wat sterke smaak. Zou je brie nemen, is het denk ik iets flauw, dan zou ik eerder een comte of een munster doen. Maar kwestie van proberen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jade91 en 27 bezoekers