Restaurants met 'SamSam concept'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Restaurants met 'SamSam concept'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 21:57

Heey bokkers! :Y)

Ik had een vraagje over restaurants die een samsam kaart hebben. Bij deze restaurants kun je 2 halve voorgerechten nemen en 2 halve hoofdgerechten, zo kan je vier gerechtjes proeven.
Ik heb dit een keer in Utrecht bij Proost gedaan, dat was erg lekker!

Nu zocht ik op Google naar meer restaurants die dit doen maar ik kon ze alleen maar vinden in Utrecht!
Dat vond ik zo apart en opvallend, waarom zitten er allemaal van dat soort restaurantjes in Utrecht, en niet ergens anders? Daar ben ik benieuwd naar.
Verder wil ik graag weten of iemand dit ook een keer heeft gedaan en waar, misschien is er toch nog iets buiten Utrecht wat ik nog niet heb gezien. :o

Ik ben erg nieuwsgierig!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Restaurants met 'SamSam concept'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:02


Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Restaurants met 'SamSam concept'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:09

In Delft heb ik vorig jaar in een restaurant gegeten met dit concept: Le Mariage.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Restaurants met 'SamSam concept'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:25

Ik dacht bij de titel meteen West in Utrecht, maar goed daar schiet je niks mee op. (Proost was trouwens vroeger Oost, en van dezelfde eigenaar als West - vandaar dat ze beide hetzelfde systeem hebben qua menu).

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Restaurants met 'SamSam concept'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:28

We hebben hier (omgeving breda/tilburg) steeds meer kleine gerechten restaurants. Kan je onbeperkt bestellen, alle gerechten van de kaart, in kleine porties. 2 gerechten per ronde.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:28

In doorn bij 'de kluis'.

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Restaurants met 'SamSam concept'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:40

Restaurant sam-sam in Heinkenszand (Zeeland) heeft dat ook. Zoals de naam al doet vermoeden :')

Anoniem

Re: Restaurants met 'SamSam concept'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:45

Vee restaurants in Amsterdam hebben een concept met kleine gerechtjes, zodat je er inderdaad vier kan uitkiezen.

Tolhuistuin bijvoorbeeld

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:55

Volgens mij komen de kleine gerechters steeds meer op :) misschien als je onder de noemer 'sharing is caring' zoekt, dat je dan meer tegenkomt.

In Den Haag zit MilĂș. In Alkmaar heb ik ook laatst bij een restaurant gegeten met zo een concept, maar weet de naam niet meer. En Pluimage in Haarlem had ook voornamelijk kleine gerechtjes.

Ik vind het fantastisch :D

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Restaurants met 'SamSam concept'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 09:23

Bedankt voor de vele tips! Ik ga alles even rustig bekijken!

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:32

Gewoon bij een tapas restaurant gaan eten *D onbeperkt veel kleine voor-, hoofd-, nagerechten. Zijn in elke stad wel te vinden, bijvoorbeeld 't zusje en la cubanita :9

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:36

Bedoel je echt het Sam-sam concept of mogen allerlei kleine gerechtjes ook? Want Pluimage in Haarlem is echt geen sam-sam concept, je betaald een stuk meer. Het leuke van Sam-sam is dat je namelijk ook sam-sam betaald. En als je kleine gerechtjes bsteld, betaal je bij sommige restaurants alsnog de hoofdprijs. Dan onder de noemer Sharing diner. Dit is dus NIET hetzelfde als sam-sam Er zit dus wel een verschil in, zeg maar.

Ik heb vorig jaar in Cuijk gegeten Ik meen dat het restaurant De Dom was waar ik het Sam-sam concept heb leren kennen en ben het later nog ergens tegen gekomen maar weet echt niet meer waar..

Edit: Tapasrestaurant zijn ook allerlei kleine gerechtjes. Het mooie van sam-sam is dat mensen met een kleine maag ook gewoon 3gangen kunnen nemen zonder dat ze misselijk worden, omdat ze maar de helft van een portie krijgen. Het gaat dus niet om het onbeperkt of veel eten.

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Restaurants met 'SamSam concept'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:40

In Ermelo zit een nieuw restaurant de sprang.
Ook allemaal kleine gerechtjes die je deelt.
Was erg lekker en ziet er top uit van binnen!

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:43

't Lieve Vrouwtje in Amersfoort! 9 gerechtjes in 3 gangen; je kiest dus 3 verschillende gerechtjes per gang. Gezellig restaurantje en goed betaalbaar. http://www.lievevrouwtje.nl

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 09:46

fohadie schreef:
Bedoel je echt het Sam-sam concept of mogen allerlei kleine gerechtjes ook? Want Pluimage in Haarlem is echt geen sam-sam concept, je betaald een stuk meer. Het leuke van Sam-sam is dat je namelijk ook sam-sam betaald. En als je kleine gerechtjes bsteld, betaal je bij sommige restaurants alsnog de hoofdprijs. Dan onder de noemer Sharing diner. Dit is dus NIET hetzelfde als sam-sam Er zit dus wel een verschil in, zeg maar.

Ik heb vorig jaar in Cuijk gegeten Ik meen dat het restaurant De Dom was waar ik het Sam-sam concept heb leren kennen en ben het later nog ergens tegen gekomen maar weet echt niet meer waar..

Edit: Tapasrestaurant zijn ook allerlei kleine gerechtjes. Het mooie van sam-sam is dat mensen met een kleine maag ook gewoon 3gangen kunnen nemen zonder dat ze misselijk worden, omdat ze maar de helft van een portie krijgen. Het gaat dus niet om het onbeperkt of veel eten.


Ik bedoel inderdaad niet All you can eat concepten! Ik bedoel zoals bij Proost in Utrecht is, want daar had ik dus al eens gegeten, dat een voorgerecht normaal 10 euro is, maar dat je er ook twee kunt nemen voor 5 euro per stuk, de gerechtjes zijn dan ook gehalveerd. Je betaald even veel maar kunt dan wel meer dingen proeven! Maar ik ga jouw tips ook even bekijken, misschien vind ik dat ook wel leuk!

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:47

Die ik in mijn post aangeef werken inderdaad met kleine gerechtjes en niet het samsam. Stond er misschien niet heel duidelijk.

Uit de post van ts kom naar voren dat ze samsam zo leuk vindt omdat je zo verschillende gerechten kunt proeven. In dat geval zijn die restaurants wel interessant.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 09:51

GrumpyCat schreef:
't Lieve Vrouwtje in Amersfoort! 9 gerechtjes in 3 gangen; je kiest dus 3 verschillende gerechtjes per gang. Gezellig restaurantje en goed betaalbaar. http://www.lievevrouwtje.nl


Dit vind ik heel leuk! Ziet er gezellig en lekker uit!

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:02

In Apeldoorn zit deze: http://spicebrush.nl/ echt een aanrader, hele lekkere bijzondere dingen. Ik en mijn partner kozen ieder ook nog weer zoveel mogelijk andere gerechten waardoor we dus per gang soms zelfs 6 dingen konden proeven.

Edit: zelfde idee als dat lieve vrouwtje dus eigenlijk...

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 10:10

JustMe8484 schreef:
In Apeldoorn zit deze: http://spicebrush.nl/ echt een aanrader, hele lekkere bijzondere dingen. Ik en mijn partner kozen ieder ook nog weer zoveel mogelijk andere gerechten waardoor we dus per gang soms zelfs 6 dingen konden proeven.

Edit: zelfde idee als dat lieve vrouwtje dus eigenlijk...


Hee dat is leuk! Ik woon ook in Apeldoorn dus hier ga ik zeker een keer heen :) Dat ik dit niet kende haha!

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Restaurants met 'SamSam concept'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 00:40

Ik volg ook even: kom uit omg Deventer dus Apeldoorn is goed te doen.
Ik hou van dergelijke concepten, omdat ik nou eenmaal vaak niet kan kiezen en zoveel mogelijk wil proeven van de kaart... in Deventer zit no. 11 (van de eigenaar van Jackies) zij serveren lunch en echt net even wat anders dan anders.
Ook daar heb je diverse "proeverijen" vd kaart vanaf 2 personen. Echte aanrader.
Meestal kies ik dus wel voor een proeverij of "chefs verrassing" oid bij dit soort dingen.

Ook is het handig voor mijn vader: hij heeft een gastric bypass gehad en kan dus niet veel eten, of eten en drinken combineren, en ook van bepaalde dingen krijgt hij echt last.

Meestal bestellen we dan voor hem bijv een voorgerecht alleen dan als hoofdgerecht geserveerd MAAR wel dus in voorgerecht portie. Ja, is soms lastig duidelijk te maken...

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Restaurants met 'SamSam concept'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 01:21

Kletsen en proeven in Zwolle is ook een optie

daffieduck83

Berichten: 1747
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Restaurants met 'SamSam concept'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 06:58

Bij Proeverij de Open Keuken in Hilversum kan je 2 kleine gerechtjes per gang kiezen. Er is wel een onderverdeling, maar als je 4 hoofdgerechtjes of juist 4 voorgerechtjes wil kan dat ook. Voor kleine eters zou je ook los de gerechtjes kunnen bestellen.

In Amsterdam bij Kantjil en de Tijger (Indonesisch) kan je juist je eten echt met elkaar delen. Iedereen besteld wat gerechtjes en die worden in kommetjes geserveerd met borden er los bij. Ook bij To Ouzeri (Grieks) in Amsterdam werken ze zo.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Restaurants met 'SamSam concept'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:09

Bij Red orchids een modern Aziatisch restaurant in Heemstede. Hebben ze 'delen is lief' op de kaart. Erg leuk en lekker