Meer bokkers met een kaasverslaving?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:41

Kaas. Ik kan echt niet meer zonder. Tosti's, kaassouflé, kaas met macaroni in plaats van andersom... Ik heb af en toe letterlijk cravings naar kaas.

Zijn er meer bokkers die hier "last" van hebben? Uiteraard is dit topic ook helemaal geschikt om lekkere recepten met (veel) kaas uit te wisselen! :)

Brand los!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:03

Ik maak de laatste tijd voor mezelf een stokbrood waar ik dan sneetjes in maak, er ongelofelijk veel kaas tussen en overheen leg met wat knoflook en dan in de oven. :')


Ik heb ook nu zoveel zin in kaasfriet, kaassouflés... kaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:06

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Ja. Ik heb honger. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:07

verootjoo schreef:
Ik hou vooral van Franse kaas :9 en van leerdammer kaas gefrituurd in een loempiavelletje. Dát is pas serieus lekker.



Ik vind Port Salut echt geweldig! Heerlijk op een stokbroodje ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:14

MarlindeRooz schreef:
Ik eet elke dag wel iets van roomkaas, mozzarella, jong belegen of parmazaanse kaas. :') :9

EN KAASCHIPS. Ik wil chips met kaas. |(



Dan kom ik je uit je lijden verlossen!

Ik heb het laatst kaaschips van PUUR KAAS gemaakt. Je hebt alleen maar strooikaas en een oven nodig.

Leg die strooikaas in compacte hoopjes op een bakplaat met bakpapier en druk ze een beetje plat. Dan totdat ze echt goudbruin zijn kn de oven op 230, even laten afkoelen (ze worden hard zoals wanneer kaas uit je tosti loopt), en klaar is kees. Je hebt letterlijk chips van kaas.

Edit: het bewijs.



Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-17 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:05

xhereisanne schreef:
Telpeva schreef:
Jonge kaas gaat er bij mij niet in, daar krijg ik last van op een of andere manier (tijdens het eten zelfs al, is daar een verklaring voor?) maar oei... oude kaas, geitenkaas, jum...

Het is goed dat ik niet in Amerika woon, want DIT is geweldig, en de keren dat ik er was heb ik mij hier best wel ziek aan gegeten. Num...num...num... het is voor mijn gewicht echt goed dat ze dit in NL niet verkopen. Cheddar in een spuitbus, een beetje zoals een slagroomspuitbus, maar dan veel beter
http://i.ebayimg.com/images/g/QnYAAOSwD ... s-l300.jpg
Goed op chips, goed op bugles, goed op eten, goed op crackers, goed als je het zo opeet zonder iets erbij... altijd goed

Verder als gerecht gebakken camembert :9

En in de avond als snack Bugles (chips) dippen in heksenkaas *\%/*

En camembert. Heb ik Camembert al genoemd? Camembert ruikt lekker. Jum. Ook lekker op brood trouwens, of op een croissant, of hoe dan ook.


Dit is er wel volgens mij, in ieder geval wel in tubes van die tandpasta tubes. Heeft mijn vriend laatst gekocht voor in die Bugles chips. GE WEL DIG. Beste uitvinding ever.



WAAR KOOP JE DAT

Anoniem

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:53

Zo. De kaashonger is na 2 tosti's met cheddar en knoflook voorlopig weer gestild. :')

Anoniem

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:08

Als dit topic goed loopt moeten we eigenlijk een keer een meeting voor kaasverslaafde bokkers organiseren. :') Kaasfondue, stokbroodjes kaas, etc...

Anoniem

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:11

Oh. Mijn. GOD.



Anoniem

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:28

Ohja. Nog eentje hoe het niet moet.

Ik was deze vakantie met mijn ex-schoonfamilie in Frankrijk, en schoonfamilie kon echt niet koken (alles kwam uit een pakje, en anders was het gewoon vies). Toen kwamen ze op het idee om te gaan kaasfondueën. Leuk! :) Echter resulteerde dit in een enorme bonk kaas die in een zielig plasje spul lag. Ik m'n vafer (die vreselijk goed kan koken) appen. Zegt hij: doe er witte wijn bij. Dus ik vragen of er witte wijn was. Dat was er niet. Wel rode. Nog voordat ik aan mijn vader kon vragen of rood ook werkte, zat het al bij de "fondue".

Op het moment dat wij constateerden dat dat er niet zo smakelijk uitzag, kreeg ik een sms'je terug van mijn vader: "niet doen! Dat ziet er heel vies uit!" :')


Afbeelding

Het smaakte overigens wel goed. :j

Anoniem

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:19

Al eerder gezegd: Moeten we niet een keer een bokt-fondue avond ofzo houden? :')


Iedereen brengt wat mee, als het maar veel kaas bezit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:48

Daphne__ schreef:
Fijn topic als je gek bent op kaas, maar je momenteel alleen vloeibaar kunt eten :')

Stokbrood, mega berg jonge kaas erop, in de oven.... <3



In de blender? :o?

Anoniem

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:12

Afbeelding


Dan vind ik deze toch lekkerder... :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:56

Roosje01 schreef:
Resistance schreef:
[ [url=m/Clw2yD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dan vind ik deze toch lekkerder... :))


Oei dat ziet er hemels uit heb je daar een recept van?



Ja! Het is echt heel makkelijk. Ik neem meestal zo'n afbakstokbroodje van de Appie, daar maak ik dan sneetjes in van zo'n 2 cm dik. SNIJD NIET TE DIEP! DAN BREEKT HET STOKBROOD AF!

Daarna prop ik in de sneetjes stukjes kaas. Neem een kaas die een beetje smelt, dat werkt beter. Het gaat een beetje moeilijk, dus doe voorzichtig. Anders breekt je stokbrood alsnog doormidden. Wel helpt het om hem in twee helfden te snijden. Smeer er dan wat boter op, pers er een knoflookje overheen, leg er nog wat kaas overheen (mijn standpunt: hoe meer kaas, hoe beter). Dan 8 minuutjes op 200 in de oven. Klaar is kees! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:19

ponyparadijs schreef:
Met een kaas meeting gaan we toch wel naar een kaas boerderij om kaas te maken toch?



Ik zat meer te denken aan een diner met zo ongelofelijk veel kaas dat we aan het einde van de avond als een stel idiote walrussen op de vloer liggen uit te buiken en nog zachtjes nagrijnzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:47

phormicola schreef:
Met z'n allen naar de Zaanse Schans en dan heel cheap alle gratis kaas opeten.



Ik had laatst echt zo'n vreselijke domper. In de Albert Heijn deelden ze kaashapjes uit, dus ik dacht: Yes!

Toen ik het eenmaal vast had bleek het schimmelkaas te zijn. Enige kaas die ik niet lust. :') Ik had echt geen idee wat ik ermee moest... Ik heb het uiteindelijk ergens achtergelaten omdat ik geen prullenbak kon vinden. Ik vind het vreselijk als mensen dat doen en ik schaamde me dood maar ik had geen keus... :')

Anoniem

Re: Meer bokkers met een kaasverslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:08

Mijn zus komt vanavond uit London, en aangezien wij ontzettend veel van Port Salut houden heb ik een lekker wijntje, een stukje Port Salut en een stokbroodje gehaald! :) Zin in. Ik kan er bijna niet vanaf blijven. :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny en 22 bezoekers