Wat te eten bij een lange reis....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fresley

Berichten: 2291
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Wat te eten bij een lange reis....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 10:48

Dinsdagnacht rond de klok van 12uur vertrekken wij op internationale wedstrijd. Nu ben ik wel al eens mee geweest op internationaal maar nu gaan we een reis van circa 12u tegemoet en ik vraag mezelf echt af hoe ik mezelf wakker ga houden.

Het is de bedoeling dat we om de 4uur stoppen en de paarden eten gaan geven en even checken hoe het gaat met ze.
Ik ben dus de groom dus ik mag de chauffeurs wakker houden onderweg. :') Dus ik moet mezelf ook wakker zien te houden :+

Koffie lust ik niet, energie drankjes zijn een optie maar zijn erg ongezond. Graag zou ik wel iets eten wat vers blijft maar wat niet heel veel ruimte in beslag neemt en wat ik gewoon in mijn tas kan stoppen.

Overdag ga ik een poging doen tot slapen. Als dat goed lukt zijn die 12uur ook wel vol te houden...
Maar ik dacht misschien zijn er wel bokkers die wat handige en bruikbare tips hebben :)

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wat te eten bij een lange reis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:51

Ik zou proberen om wat ijskoffies uit de winkel te proberen. Ik vind zelf die van DE het lekkerste, en het maakt voor mij echt verschil (zeker als ik een periode weinig koffie heb gedronken). Verder is het bij mij toch een kwestie van suiker en vet erin stoppen, naast regelmatig een sneetje brood. Een boterham met kaas en daarnaast een een kleine mars/snicker en een verpakking ijskoffie.

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Wat te eten bij een lange reis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:56

Tijdens nachtdiensten zorg ik dat ik wat te knabbelen bij me heb, dat kan zijn stukjes komkommer en worteltjes, maar ook nootjes zijn een favoriet.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Wat te eten bij een lange reis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:58

Babybells, blokjes kaas in een bakje, je kunt een bento maken met rijst en groenten zoals avocado? Blijft toch wel redelijk lang goed.
Qua drinken, spa met een smaakje? Kun je meteen erna fijn dicht draaien.

fresley

Berichten: 2291
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 14:36

Mizora schreef:
Ik zou proberen om wat ijskoffies uit de winkel te proberen. Ik vind zelf die van DE het lekkerste, en het maakt voor mij echt verschil (zeker als ik een periode weinig koffie heb gedronken). Verder is het bij mij toch een kwestie van suiker en vet erin stoppen, naast regelmatig een sneetje brood. Een boterham met kaas en daarnaast een een kleine mars/snicker en een verpakking ijskoffie.


Zojuist naar de supermarkt gereden en al wat dingetjes gekocht. Ook de ijskoffie. Ze hadden alleen maar starbucks of een andere variant. DE stond er niet bij.. Maar ik weet nu dat dat een no go is :') De smaak van koffie vind ik echt niet lekker -O-

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Wat te eten bij een lange reis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:42

Wakker blijven als ik zelf rijd vind ik altijd makkelijker en ga het liefst in 1 stuk door als ik alleen ben, maar moet af en toe ook eens plassen en wat eten ;)

Eten onderweg is dan vaak gewoon makkelijke dingen zoals brood met kaas of ham (dat valt niet van je brood ;) ).
Drinken is dan vaak iets van cola of sinas, als er maar iets van prik en suiker in zit.

Verder de verwarming niet te warm, radio lekker aan en de reis uitzitten ;)

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Wat te eten bij een lange reis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:46

Als wij een lange reis maken met de auto neem ik altijd lekkere broodjes van de bakker mee. Doe van tevoren nog even een slaapje als het kan en dan komt het echt wel goed. Doe iets gemakkelijks aan, lekkere joggingbroek met vest of warme trui. :)

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat te eten bij een lange reis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:51

Waarom moet je wakker blijven dan?
Het lijkt me fijner als je onderweg wat slaap pakt, ben je de volgende dag tenminste ook nog wat waard.

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:55

Goof schreef:
Waarom moet je wakker blijven dan?
Het lijkt me fijner als je onderweg wat slaap pakt, ben je de volgende dag tenminste ook nog wat waard.


Dit zat ik me ook af te vragen. Als er meerdere chauffeurs zijn die elkaar afwisselen kun jij toch ook wel een paar uur slapen?

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Wat te eten bij een lange reis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:18

Misschien Chai Thee meenemen in een thermos? Heb ook wel gehoord dat daar relatief veel cafeïne in zit. Ik vind het zelf echt niet lekker, maar ik vind koffie dan weer wel lekker haha. Wellicht is het bij ons omgedraaid :Y) Of ik neem gewoon thee mee, vind iets warms te drinken altijd wel fijn.
Verder een flesje water/frisdrank.
Ik eet altijd gewoon belegde broodjes.
Misschien wat snackkomkommers? Snackpaprika's? Cherrytomaatjes?
Blokjes kaas vind ik ook een goede!
Verder neem ik altijd wel wat te snoepen mee. Marsje of zo.

fresley

Berichten: 2291
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 15:23

Bedankt voor het advies!!

Het is de bedoeling dat ik tegen de chauffeurs ga praten om ze alert te houden. Dat niet iedereen zegmaar ligt te slapen want dan val je zelf ook sneller in slaap. Maar ik zal zeker ook wel kunnen slapen ik denk dat dat vooral aan het begin vd reis zal zijn.

Een fleecedekentje en een kussen neem ik sowieso mee. Als kleding doe ik een jogginsbroek en shirt met vest er over aan. Makkelijke sneakers die ik snel uit en aan kan doen want ik denk dat ik onderweg toch geen schoenen aan zal hebben. Zit niet fijn..

Aight
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:28

pinto_1 schreef:
Goof schreef:
Waarom moet je wakker blijven dan?
Het lijkt me fijner als je onderweg wat slaap pakt, ben je de volgende dag tenminste ook nog wat waard.


Dit zat ik me ook af te vragen. Als er meerdere chauffeurs zijn die elkaar afwisselen kun jij toch ook wel een paar uur slapen?


Het is natuurlijk geen ramp om een keer 18/20 uur wakker te blijven neem ik aan. Zorgen dat je de dag ervoor je rust pakt, lekkere thermoskan thee mee, iets lekker snackerigs zoals nootjes/zakje chips en iets vullends meenemen (lekkere chocolade broodjes, wraps maken en die meenemen, sandwich met kaas/ham sla en mayo, ik noem maar wat haha).

En verder leuke muziek meenemen! Daar blijf ik altijd het meeste wakker van!

zodine1990
Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:37

Wanneer ik lange reizen moet maken neem ik standaard dextro energy mee.
Nou ben ik ook vaak degene die zelf rijden moet, maar op momenten dat ik al denk dat ik wat vermoeider wordt dan neem ik om het half uur een dextro en dat werkt erg goed.
Ik drink zelf ook geen koffie en energiedrankjes en dergelijke.

Natuurlijk ook gewoon af en toe een plaspauze en even wat frisse lucht happen.

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:11

fresley schreef:
Bedankt voor het advies!!

Het is de bedoeling dat ik tegen de chauffeurs ga praten om ze alert te houden. Dat niet iedereen zegmaar ligt te slapen want dan val je zelf ook sneller in slaap. Maar ik zal zeker ook wel kunnen slapen ik denk dat dat vooral aan het begin vd reis zal zijn.

Een fleecedekentje en een kussen neem ik sowieso mee. Als kleding doe ik een jogginsbroek en shirt met vest er over aan. Makkelijke sneakers die ik snel uit en aan kan doen want ik denk dat ik onderweg toch geen schoenen aan zal hebben. Zit niet fijn..


Gelukkig dat je nog wel wat kan slapen, anders wordt het inderdaad wel erg zwaar.
Ik zou een fles cola meenemen, zit ook caffeine in. En niet te zwaar eten, ik vond de tip van cherrytomaatjes en komkommer wel een goede. Van een stevige maaltijd word je ook slaperig.

Enne... veel plezier trouwens, hoop dat de paarden het goed doen. ;)

Area51
Berichten: 793
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Wat te eten bij een lange reis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 07:55

Lust je wel cola (light)? Blijf ik altijd erg wakker van

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat te eten bij een lange reis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:06

Sterker licht en iets wat mentaal inspannend is om hoofd weer wakker te maken. Maar als je echt moe bent, dan wordt het gewoon lastig. Even iets te dun gekleed rondje om de wagen lopen als je toch moet controleren werkt ook om je op te frissen en is ook voor de chauffeur geschikt. Raam open, zeker 's nachts nu het al flink fris begint te worden houdt je ook wel wakker. Echter als je dat soort dingen moet gaan doen, dan hoor je te gaan rusten, dan ben je al behoorlijk moe.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Wat te eten bij een lange reis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:16

bij het bezoeken en ophalen van mijn pup (2x 5.5u) had ik 1x pastasla en de andere zelfgemaakte nasi mee en boterhammen met een omelet tussen.

als je niet van koffie of energiedrankjes houdt is cola mss wel een goede. Voor 1x is het ongezonde aspect van frisdrank allemaal relatief. Zelf drink ik weinig frisdrank maar zo op daguitstappen etc, dan leef ik op frisdrank: eten en drinken te gelijk :+

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:20

Zo min mogelijk suikers eten onderweg. Dat voorkomt een suikerdip. Ik werk zelf veel nachtdiensten en eet, ja ook midden in de nacht, voor ik ga werken altijd iets van stamppot (hutspot, boerenkool, oid) met spekjes en een stukje vlees. Verder eet ik rijstwafels met avocado, ga regelmatig even naar buiten en als ik moe wordt even een kort stukje rennen/ springen/ strechten (wordt je bloedsomloop van gestimuleerd en maakt energie vrij)

Als ik lang onderweg ben in de auto, en dat ben ik vaak..., doe ik eigenlijk het bovenstaande ook. En drink dan veel water en thee en soms wat zouts (chips).

Snack tip voor onderweg: wraps insmeren met laag avocado, paar blaadjes groene bladspinazi erop, daarop een gebakken eitje met spek, wat strookjes verse paprika er op en wat reepjes Granny smit appel. Oprollen, verpakken in aluminium folie (onderkant goed dichtvouwen). Zowel warm als koud lekker en blijft goed en is handig te eten onderweg. Voorkomt een suikerdip en omdat het goed vult minder trek in snacken en snaaien.