Krokettenavond, groente?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Krokettenavond, groente?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 16:33

Over iets meer dan een maand viert mijn man zijn verjaardag. En nadat hij bij vrienden hoorde over een "krokettenavond" heeft hij aangegeven dat graag ook eens te willen doen.
Ik hou van in de keuken staan, dus daar geen probleem.
Idee is om diverse soorten zelfgedraaide kroketten te maken, zelfgebakken diverse soorten brood en broodjes er bij en diverse soorten mayonaise en mosterd.
Ik zou er echter toch graag nog iets van rauwkost of groente bij willen doen (uiteraard ook groentekroketten), of een andere vorm van "fris". Overweeg ook iets van picalilly achtig misschien.
Iemand wellicht suggesties? Anderszinds dingen die niet mogen missen op een krokettenavond?

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 17:57

Heb nu 13 soorten kroketten gevonden, van risotto-kroketjes tot vleeskroketten tot kaaskroketten en garnalenkroketjes haha. Ga ze niet allemaal maken hoor, nog puur in inspiratiemoment.

Tempura lijkt me ook zo zwaar, denk echt dat het idd iets fris moet worden. Zie al lekkere dingen langs komen! Vind een salade niet ideaal omdat je dan toch weer lastig met vorkje moet gaan prikken, maar weet ook nog niks beters :+

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Krokettenavond, groente?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 18:05

Oh dat is ook nog een idee, Salade groente en fruit op spiesjes!

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Krokettenavond, groente?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 19:45

Uiteraard zelfgemaakte mayonaise, in verschillende soorten.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 11:21

hmm... atjar zou inderdaad ook nog kunnen, maar is wel wat minder logisch met de kroketten die ik heb. Voor nu zijn de opties die ik in gedachte heb

rundvlees/pulled pork/asperge met ham en ei/garnalen/geitenkaas met gedroogde tomaatjes/kip-parmezaan/seranoham-kaas/aranciniballetjes (aangezien er nog een behoorlijke portie risotto in mijn vriezer staat)
Daarbij 4 soorten broodjes, hard en zacht
2 soorten salade op stokjes en fruistokjes
mayonaise (div)/mosterd (div)/tomatensaus/picalilly/mangochutney

En ik vond in mijn zoektocht 2 recepten voor zoete kroketten (eentje met chocolade en eentje met zoete rijst en rode vruchtensaus), maar ik twijfel nog of ik dat aandurf :o

RelarDevi, recepten zijn altijd welkom, heb nog geen definitieve lijst gemaakt!

Zat nu te denken aan 6 soorten kroketten en dan de aranciniballetjes nog los er bij. De wat meer gangbare kroketten wat meer maken (pulled pork, rundvlees en misschien garnalen) en de wat meer culinaire en aparte wat minder te maken.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Krokettenavond, groente?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 11:58

Ooh dat klinkt ook wel heel goed nelleke en misschien toegankelijker dan geitenkaas!
Door je rodekoolsalade bedenk ik me ook nog wellicht salade in slabootjes oid te kunnen doen om het te serveren zodat het handzaam blijft. Nog even over denken...

Dani, ga ik even naar kijken. Vorige keer heb ik een recept van ah gebruikt geloof ik.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 17:48

Voor de mensen die het leuk vonden om te volgen maar eens een update :D
Ondertussen liggen er 60pulled pork, 30 kaas en 30 aspergekroketten in de vriezer. De 60 pittige draadjesvleeskroketten liggen hard te worden in de vriezer en ga ik volgende week paneren.
Dan nog 30 satekroketten en ik wil nog wat zoete kroketten en twijfel hoeveel dat er geen worden. En een restje risotto uit de vriezer wordt arancini.
Op dit moment zit de onderste la van mijn vriezer al propvol, ben druk bezig de la er na leeg te eten. Mijn man stelde al voor een tweede vriezer te kopen.
Daar komen zachte witte bolletjes en harde broden bij. Deze heb ik vorige week getest en waren goedgekeurd *\o/*

Als fris ga ik er spiesjes met groente bij maken: rauwkost, caprese, griekse salade en meloen/feta

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Krokettenavond, groente?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 19:50

Het is voor 40 man en ik hoop nog wat overte houden voor mezelf zeg maar ;) het zijn kleintjes hoor dus denk zo'n 4-6per persoon nodig te hebben.

Gisteren de pulled pork kaas en asperge getest. Kaas vond ik mwah maar kan het niet meer veranderen helaas. De andere 2 waren heerlijk!

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Krokettenavond, groente?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-16 23:43

Rookworstkrojet? :')

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Krokettenavond, groente?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-16 21:54

Volgende week zondag ;) alleen nog de satekroketten maken dit weekend, de rest is af!

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 15:42

Pfff, volgens mij ruik ik nog een week naar frituur.
Gisterochtend vroeg begonnen met kleine zachte broodjes bakken. Ik had er 96 gepland maar toen we klaar waren wilde mijn man toch nog een batch maken (=16st) dus het waren er 112. Daarnaast moest ik gisteren ook nog een taart maken en salade leek me ook wel lekker de dag zelf. Dus rond 10.00 begonnen en 16.00 zaten de laatste broodjes er nog in.

Uiteindelijk echt een daverend succes. Ze waren allemaal erg lekker. Enige minpuntje was dat de chocoladekroketten niet hielden, dus dat vet liep vol chocolade, bah haha. Gelukkig aan het einde en had nog een pan over. Waren overigens wel top van smaak!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Krokettenavond, groente?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 16:28

Ik zocht een manier om duidelijk te maken wat alles was, dus had mijn man gevraagd bordjes te maken. Volgende stap was een tafelkleed. En toen kwam ik op pinterest dit idee tegen waarmee ik beide kon combineren: kraftpapier en een stapel kleurpotloden!
Dus vorige week de tafel even proefgedekt en aangegeven waar alles moest en daarna 2 middagjes zitten tekenen. Echt ideaal, na afloop kan het gewoon weg en je tafel blijft schoon.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Krokettenavond, groente?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 18:41

(Brown) paper tablecloth op pinterest geeft echt heel veel ideetjes! Ik heb via bol.com voor 10e een rol gekocht van 30m, dus kan voorlopig nog vooruit er mee!

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers